فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه سرمایه فکری با بازارگرایی در صنعت بیمه ایران
فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق.................................................................................................................
) مقدمه ............................................................................................................................................... 2
) بیان مسئله پژوهش.......................................................................................................................... 3
) اهمیت و ضرورت پژوهش ................................................................................................................ 6
)فرضیات پژوهش ............................................................................................................................... 8
) اهداف تحقیق ................................................................................................................................. 8
) تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق .......................................................................................... 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق...............................................................................................
2-1 )مقدمه ................................................................................................................................................ 11
بخش اول : ادبیات مرتبط با بازار گرایی ................................................................................................... 12
2-2 ) مروری بر بازارگرایی ....................................................................................................................... 12
15................................................................................................ 2-3 ) دیدگاه تصمیم گیری از نظر شاپیرو – 1988
17 .......................................................... 2-4 ) دیدگاه هوشمندی بازار از نظر کوهلی و جاورسکی - 1990
19 ............................................................................... 2-5 ) دیدگاه فرهنگی از نظر نارور و اسلیتر- 1990
21 ............................................................................ 2-6 ) دیدگاه کانون استراتژیک از نظر روکرت- 1992
22 ............................................................... 2-7 ) دیدگاه مشتری گرایی از نظر دشپاند و همکاران - 1993
30 ....................................... 2-8 )رویکرد فرهنگ سازمانی چند لایه از دیدگاه هامبورگ و پفلسر - 2000
2-9 )مروری بر مد ل های بازارگرایی.......................................................................................................... 35
2-10 )مروری برپیاده سازی بازارگرایی.................................................................................................... 40
2-11 ) رویکرد پردازش اطلاعات کوهلی و جاورسکی............................................................................. 45
2-12 )رویکرد هنجار مبنای لیچتنهال و ویلسون................................................................................... 46
2-13 )رویکرد تغییر فرهنگی – نارور و اسلیتر....................................................................................... 49
خ
2-14 ) رویکرد دگرگونی فرهنگی کندی، گولزی و آرنولد....................................................................... 52
2-15 ) رویکرد دگرگونی فرهنگی گبهاردت، کارپنتر و شری ................................................................ 53
بخش دوم : ادبیات مرتبط با سرمایه فکری ...................................................................... 63
2-16 ) معرفی سرمایه فکری..................................................................................................................... 63
2-17 )جایگاه سرمایه فکری در میان جنبش های مختلف ...................................................................... 70
2- )معرفی مدلهای مختلف سرمایه فکری ......................................................................................... 72 18
2-18-1 )مدل ادوینسون و مالون ............................................................................................................ 72
2) مدل بروکینگ ............................................................................................................................ 75 ‐18‐2
2) مدل روس و همکاران ................................................................................................................ 77 ‐18‐3
)مدل استیوارت........................................................................................................................... 80 ‐18‐4
2-18-5 ) مدل سالیوان............................................................................................................................ 81
2)مدل بونفرر ................................................................................................................................. 82 ‐18‐6
2) مدل بنتیس................................................................................................................................ 84 ‐18‐7
2) مدل هانس و لاوا......................................................................................................................... 85 ‐18‐8
2) مدل لین ..................................................................................................................................... 86 ‐18‐9
2)شباهت موجود در تعاریف واجزای مدلهای سرمایه های فکری..................................................... 87 ‐19
2-20 )مدل مفهومی پژوهش...................................................................................................................... 91
2-21 ) سابقه مطالعات انجام شده ................................................................................................................................... 91
فصل سوم: روش تحقیق ..........................................................................................................................
3-1 )مقدمه.............................................................................................................................................. 95
3-2 ) نوع و روش تحقیق......................................................................................................................... 95
3-3 )جامعه ى آماری مورد مطالعه ............................................................................................................ 96
3-4 ) نمونه ى آماری............................................................................................................................... 96
3-5 ) متغیرهای تحقیق ........................................................................................................................... 97
3-6 )ابزار جمع آوری اطلاعات ................................................................................................................. 98
3-7 ) پایایی و روایی ابزار سنجش ........................................................................................................... 101
د
3-8 )روش گرد آوری اطلاعات................................................................................................................... 102
3-9 ) شیوه های تجزیه و تحلیل اطلاعات ............................................................................................... 103
3-10 )مراحل اجرای پژوهش ..................................................................................................................... 103
فصل چهارم: یافته های تحقیق.........................................................................................................................
4-1 ) مقدمه .............................................................................................................................................. 105
4-2 ) بررسی توصیفی داده های تحقیق .................................................................................................. 105
4-3 ) تحلیل داده های تحقیق ................................................................................................................. 113
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری .....................................................................................................
5-1 )مقدمه............................................................................................................................................... 119
5-2 )بحث در نتایج توصیفی داده های تحقیق........................................................................................ 120
5-3 ) بحث در نتایج تحلیلی داده های تحقیق........................................................................................ 121
5-4 ) تفسیر یافته های تحقیق................................................................................................................. 121
5-5 ) محدودیتهای پژوهش...................................................................................................................... 121
5-6 )پیشنهادهای تحقیق......................................................................................................................... 122
5-7 ) پیشنهاد برای محققان آتی ............................................................................................................ 123
5-8 ) منابع و ماخذ ................................................................................................................
منبع:
منابع فارسی
. 1. " سازماندهی سرمایه های فکری". 1384 . ماهنامه تدبیر، سال شانزدهم ، شماره 158
. http:// atalebi.com/ articles. " 2. "مدیریت، بازاریابی، تجارت
3. آقایی فیشانی، تیمور. 1377 . خلاقیت و نوآوری در انسان ها و سازمان ها، تهران، نشر ترمه.
4. ادوینسون، لیف. خرداد 1386 . "مدیریت سرمایه فکری ". گروه مترجمان میثاق مدیران . نشریه میثاق
. مدیران ، شماره 22
5. انواری رستمی، علی اصغر و محمدرضا رستمی. زمستان 1382 . "ارزیابی مدل ها وروش های سنجش و
، ارزش گذاری سرمایه های فکری شرکت ها"، بررسی های حسابداری و حسابرسی، سال دهم ، شماره 34
. 51- صص 75
6. انواری رستمی، علی اصغر و حسن سراجی. بهار 1384 . " سنجش سرمایه فکری و بررسی رابطه میان
سرمایه فکری و ارزش بازار سهام شرکت های بورس اوراق بهادار تهران" ، بررسی های حسابداری و
.49 - حسابرسی، سال دوازدهم، شماره 39 ، صص 62
7. بازرگان، عباس، زهره سرمد و الهه حجازی. 1381 . روش تحقیق در علو مرفتاری، تهران، نشرآگاه، چاپ
ششم .
8. بطحایی، عطیه . 1385 ." بررسی اثرات سرمایه های فکری بر عملکرد سازمانی شرکت های تحت پوشش
سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن"، پایا ننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
ثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با توجه به Ĥ 9. خائفالهی ح .ر .( 1385 ) مدلی برای تعیین میزان ت
قابلیتهای بازاریابی در صنایع شیمیایی . فصلنامه مدرس علوم انسانی 141
10 . خاکی ، غلامرضا . 1378 . روش تحقیق با رو ی کردی به پایان نامه نویسی، تهران، مرکز تحقیقات علمی
کشور با همکاری کانون فرهنگی انتشاراتی درایت ، چاپ اول .
11 . خاکی ,غ .( 1379 ) . روش تحقیق در مدیریت.تهران: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
12 . دلاور ,ع .( 1380 ) . روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی .تهران :انتشارات نشر ویرایش.
13 . رابینز،استفن. 1374 . مدیریت رفتار سازمانی. تهران. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. موسسه
125
مطالعات و پژوهش های بازرگانی.چاپ اول.
14 . روابط عمومی سازمان بیمه مرکزی ایران . 1387 .برنامه تحول در صنعت بیمه کشور.
. 15 . ساسان گهر ، پرویز. 1375 ." مقدم های بر بهبود سازمان" ، مجله مدیریت امروز، دوره نهم، شماره 3و 4
16 . سرمد, ذ., بازرگان, ع., & حجازی, ا. ( 1380 ). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
تهران :نشر , Trans.) 17 . سکاران ,ا .( 1382 ) . روشهای تحقیق در مدیریت).م .صائبی & ,م .شیرازی
مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
18 . عمیدی،علی. 1378 . نظریه نمونه گیری و کاربردهای آن. مرکز نشر دانشگاهی تهران.جلد اول. چاپ اول.
. 19 . فخرآرا ، امین . آذر 1378 . " نگرش جدید در مدیریت منابع انسانی "، مجله استاندارد ، شماره 99
20 . فرشادفر، عزت اله. 1380 . اصول و روش های آماری پیشرفته آماری(تجزیه واریانس و طرح آزمایش ها).
انتشارات طاق بستان. کرمانشاه.
21 . فرشادفر،عزت اله. 1380 . اصول و روش های آماری پیشرفته آماری(تجزیه رگرسیون). انتشارات طاق
بستان. کرمانشاه.
22 . قلیچ لی ، بهروز . تابستان 1385 ." تبین نقش سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی در مزیت رقابتی
(مطالعه موردی شرکت های ایران خودرو و پارس خودرو)" ، رساله دکترا ، دانشگاه تربیت مدرس .
. 23 . کردستانی ، غلامرضا . 1387 . "اندازه گیری و گزارشگری سرمایه انسانی" ، حسابرس ، شماره 41
24 . کامنا، یوجین. 1380 . دیوانسالاری. ترجمه خسرو صبری .تهران ، انتشارات شیرازه.چاپ اول .
تهران :کتاب نو. SPSS. 25 . مؤمنی ,م & ,.فعال قیومی ,ع .( 1387 ) .تحلیلهای آماری با استفاده از
. 26 . مجتهدزاده، ویدا. 1382 . "نقش حسابداری مدیری تدر انعکاس سرمایه فکری"، سال هفدهم، ش 152
27 . منصور فر، کریم . 1376 . روش های آماری .تهران. انتشارات دانشگاه تهران ، چاپ چهارم.
1345 )، پایان نامه - 28 . مهدی پورتملی، فاطمه. 1380 . "تاثیر سرمایه انسانی بر رشد اقتصادی در ایران( 1375
کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
29 . یزدانی، حمیدرضا. 1385 ." بررسی روابط متقابل میان اجزای سرمایه فکری(سرمایه انسانی، سرمایه
ساختاری ، سرمایه مشتری) و اثرات آن بر عملکرد سازمانی شعب بانک ملت استان تهران "، پایان نامه
کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران.
126
Refrence :
1. "Intellectual Capital Accounts .Reporting and managing intellectual capital
", http://www.oecd.org/dataoecd/16/30/1948022. pdf.
2. "Intellectual Capital Reporting" .www. journals.uzpi.cz/uniquefiles /00831. pdf.
3. Aboody, D. and B. Lev. 2000." Information asymmetry, R&D and insider
gains", Journal of Finance, 55(6): 2747-2766.
4. Anghel, I. 2008. "Intellectual Capital and Intangible Assets Analysis and
Valuation", Theoretical and Applied Economics, 75-84.
5. Appiah-Adu, K. (1998). Market Orientation and Performance: emprical tests
in a transition economy. Journal of Strategic Marketing , 25-45.
6. Atuahene-Gima, K. (1996). Market orientation and innovation. Journal of
Business Research , 93-103.
7. Avlonitis, G., & Gounaris, S. (1999). Market orientation and its determinants: an
emprical analysis. European Journal of Marketing , 1003-37.
8. Baker, W., & Sinkula, J. (1999). The synergistic effect of market orientation
and learning orientation on organizational performance. Journal of Academy
of Marketing Science , 411-27.
9. Baker, W., & Sinkula, J. (2002). Market Orientation, learning orientation
and product innovation: delving into the organization's black box. Journal of
Market-Focused Management , 5-23.
10. Becker, J., & Homburg, C. (1999). Market-oriented management: a systemsbased
perspective. Journal of Market-Focused Management , 17-41.
11. Bontis, N .1998. "Intellectual Capital: An exploratory study that develops
measure and models ", Management Decision, 36.2. 63-76.
127
12. Bontis, N. 2004. "National Intellectual Capital Index A United Nations
Initiative for the Arabic Region", Journal of Intellectual Capital, Vol 5, No
1, pp 13-39.
13. Bontis, N. and J. Fitez – enz. 2002." Intellectual Capital ROI: a casual map
of human capital antecedents and consequents", Journal of Intellectual
Capital, Vol 3, No 3, pp 203-247.
14. Bontis, N., W. Chua Chong Keow and S. Richardson .2000. "Intellectual
Capital and Business Performance in Malaysian Industries", Journal of
Intellectual Capital, Vol 1, No 1, pp 58-100.
15. Bose, S. and K. Thomas . 2007. "Applying the Balanced Scorecard for
better Performance of Intellectual Capital", Journal of Intellectual Capital,
Vol 8, No 4, pp 653-665.
16. Brooking, A. 1997. "Intellectual capital". International Thomson Business
Press, London, Vol 8, No 12 -13, p 76.
17. Cadogan, J., Diamantopoulos, A., & Martanges, C. (1999). A measure of
export market orientation: scale development and cross cultural validation.
Journal of International Business Studies , 689-707.
18. Calori, R., & Sarnin, P. (1991). Corporate culture and economic
performance. Organizational Studies , 49-74.
19. Cohen, S. and N. Kaimenakis .2007." Intellectual capital and corporate
performance in Knowledge – intensive SMSs", The Learning Organization,
Vol 14, No 3, pp 241-262.
20. Day, G. (1990). Market Driven Strategy: processes for creating value. New
York, NY.: The Free Press.
128
21. Day, G. (1994a). The capabilities of market driven organization. Journal of
Marketing , 37-52.
22. Day, G. (1994b). Continuous learning about markets. California
Management Review , 9-31.
23. Day, G. (1999). Creating a market-driven organization. Sloan Management
Review , 11-22.
24. Day, G., & Wensley, R. (2004). Assessing advantage: a framework for
diagnosing competetive superiority. Journal of Marketing , 1-20.
25. Deng, S., & Dart, J. (2007). Measuring market orientation: a multi-factor,
multi-item approach. Journal of Marketing , 725-42.
26. Deshpande, R., & Farley, J. (2000). Understanding Market Orientation: A
prospectively designed meta analysis of three market orientation scales.
Marketing Science Institute , 1-22.
27. Deshpande, R., & Farley, J. U. (2003). The market orientation construct:
construct, correlations, culture and comprehensiveness. Journal of Market-
Focus Management , 237-40.
28. Deshpande, R., & Farley, J. U.(2006).Measuring Market Orientation:
Generalization and Synthesis. Journal of MArket-Focused Management ,
213-232.
29. Deshpande, R., & Webster, F. E. (2008). Organizational culture and
marketing: defining the research agenda. Journal of Marketing , 3-15.
30. Dess, G., & Robinson, J. (2001). Measuring organizational performance in
the absence of objective measures: The case of the privately held firm and
conglomerate business unit. Strategic Management Journal , 265-273.
129
31. Drucker, P. F. (1997). The practice of Management. New York: Harper & Row.
32. Edvinsson, L. and M. Malone .1997. "Intellectual Capital", Harper
Business, New York.
33. Erving, E. (1995). Marketing Quality Practices. Unpublished Disseration,
University of North Carolina, Business School .
34. Garavan, T.N., M. Morley, P. Gunnigle and E. Collins .2001. "Human
Capital Accumulation : The Role of Human Resource Development" ,
Journal of European Industrial Training
35. Gay, L.R. , L. P. Diehl .1999. "Research Methods for Business and
Management". Maxwell Macmillan International Editions.
36. Gebhardt, G., Carpenter, G., & Sherry, J. (2006). Creating a market
orientation: a longitudinal, multifirm, grounded analysis of cultural
transformation. Journal of Marketing , 37-55.
37. Gray, Brenden, Matear, S., Boshoff, C., & Matheson, P. (1998). Developing a
better measure of market orientation. European Journal of Marketing , 884-903.
38. Greenley, G. (1995). Market Orientation and company performance: emprical
evidence from UK companies. British Journal of Management , 1-13.
39. Guthrie, J., Petty, R. and Johanson, U. 2001."Sunrise in the knowledge
economy". Accounting, Auditing & Accountability Journal, Vol. 14 No. 4,
pp. 365-82.
40. Han, J., Kim, N., & Srivastava, R. (2003). Market Orientation and
organizational performance: Is innovation a missing link? Journal of
Marketing , 30-45.
130
41. Harris, L. (2001). Market Orientation and performance: objective and
subjective emprical evidence from UK companies. Journal of Management
Studies , 17-43.
42. Harris, L. (2002a). Developing market orientation: an exploration of differences
in management approaches. Journal of Marketing Management , 603-32.
43. Harris, L. (2002b). Sabotaging market-oriented culture change: an
exploration of resistance justification and approaches. Journal of Marketing
Theory and Practice , 58-74.
44. Harris, L. C. (2000). The organizational barriers to developing market
orientation. European Journal of Marketing , 598-624.
45. Harris, L. C. (2005). Cultural domination: the key to market-oriented
culture? European Journal of Marketing , 354-73.
46. Harris, L. C. (2006). Benchmarking against the theory of market orientation.
Management Decision , 25-9.
47. Harris, L. C., & Ogbonna, E. (1999). Developing a market oriented culture:
a critical evaluation. Journal of Management Studies , 177-96.
48. Harris, L. C., & Ogbonna, E. (2000). The responses of fron-line employees
to market-oriented culture change. European Journal of Marketing , 318-40.
49. Harris, L., & Ogbonna, E. (2001a). Leadership stype and market orientation:
an empirical study. European Journal of Marketing , 744-64.
50. Harris, L., & Piercy, N. (1999). Management behaviour and the barriers to
market orientation. Journal of Service Marketing , 113-31.
51. Hart, S., & Banbury, C. (1994). How strategy making processes can make a
difference. Strategic Management Journal , 251-269.
131
52. Haugland, S. A., Myrtveit, I., & Nygaard, A. (2007). Market Orientation and
performance in the service industry: A Data Envelopment Analysis. Journal
of Business Research , 1191-1197.
53. Heiens, R. A. (2000). Market Orientation: Toward an Integrated Framework.
Academy of Marketing Science Review .
54. Hennestad, B. (1999). Infusing the organization with customer knowledge .
Journal of Service Marketing , 17-41.
55. Homburg, C., & Plfesser, C. (2000). A multiple layer model of market
oriented organizational culture: measurement issues and performance
outcomes. Journal of marketing research , 449-62.
56. Homburg, C., Krohmer, H., & Workman, J. (2004). A strategy
implementation perspective of market orientation. Journal of Business
Research , 1331-40.
57. Homburg, C., Workman, J. P., & Jenson, O. (2000). Fundamental changes in
marketing organization: the movement toward a customer focused
organizational structure. Journal of Academy of Marketing Science , 459-78.
58. Hooley, G. J., Greenley, G. E., Cadogan, J. W., & Fahy, J. (2005). The
performance impact of marketing resources. Journal of business research , 18-27.
59. Huang, C.F. and S.L. Hsueh. 2007. "A Study on the Relationship Between
Intellectual Capital and Business Performance in the Engineering Consulting
Industry: A Path Analysis", Journal of Civil Engineering and Management,
Vol XIII, No 4, pp 265-271.
132
60. Hult, G., Ketchen, D., & Slater, S. (2005). Market orientation and
performance: an integration of desparate approaches. Strategic Management
Journal , 1171-1181.
61. Hunt, S., & Lamb, C. (2000). Marketing's contribution to business strategy:
market orientation, relationship marketing and resource-advantage theory.
International Journal of Management Reviews , 17-43.
62. Hurley, R. F., & Hult, G. T. (1998). Innovation, market orientation, and
organizational learning : an integration and emprical examination. Journal of
Marketing , 42-54.
63. Jaworski, B. J., & Kohli, A. J. (1993). Market orientation: antecedents and
consequences. Journal of Marketing , 53-70.
64. Jaworski, B. J., & Kohli, A. K. (1996). Market Orientation: review, refinement,
and roadmap. Journal of Market Focused Management , 119-135.
65. Kennedy, ,. K., Goolsby, J. R., & Arnould, E. J. (2003). Implementing a
customer orientation: extension of theory and application. Journal of
Marketing , 67-81.
66. Kirca, A. H., Jayachandran, S., & Bearden, W. O. (2005). Market
Orientation: A Meta-Analytic Review and Assessment of its Antecedents
and Impact on Performance. Journal of Marketing , 24-41.
67. Kohli, A. J., & Jaworsky, B. J. (1990). Market Orientation: the construct,
research propositions, and managerial imlications. Journal of Marketing , 1-18.
68. Kohli, A., Jaworski, B. J., & Kumar, A. (1993). MARKOR: a measure of
market orientation. Journal of Marketing , 467-77.
133
69. Kotler, P., & Armstrong, G. (1994). Principals of Marketing (7th ed.).
Englewood Cliffs, NJ.: Prentice-Hall.
70. Kumar, Jamalesh, Subramanian, R., & Yauger, C. (1998). Examining the
Market Orientation-Performane Relationship: A Context-Specific Study.
Journal of Management , 201-233.
71. Lado, N., Maydeu-Olivares, A., & Rivera, J. (1998). Measuring market
oreintation in several polulations. European Journal of Marketing , 23-39.
72. Lafferty, B. A., & Hult, G. T. (1999). A synthesis of contemporary market
orientation perspectives. European Journal of Marketing , 92-109.
73. Langerak, F., Hultink, E., & Robben, H. (2004). The impact of market
orientation, product advantage, and launch proficiency on new product
performance and organizational performance. Journal of Product Innovation
Management , 79-94.
74. Leary, Mark R. 1995. "Behavioral Research Methods ".cole Publishing
Company.
75. Li, L., R. Pike and R. Haniffa. 2006." Intellectual Capital Disclosures in
Corporate Annual Reports: A European Comparison ", Working Paper, No
6/24.
76. Lichtenhal, J. D., & Wilson, D. T. (1992). Becoming market Orientation.
Journal of Business Research , 191-207.
77. Maltz, E., & Kohli, A. K. (1996). Market intelligence dissemination across
functional boundaries. Journal of Marketing Research , 47-61.
78. Martin, J., & Grbac, B. (2003). Using supply chain management to leverage
a firm's market orientation. Industrial Marketing Management , 25-38.
134
79. Matsuno, K., & Mentzer, J. (2000). The effects of strategy type on the
market orientation-performance relationship. Journal of Marketing , 1-16.
80. Menzies, M. 2003. "Capital Development Research. Science and
Technology". Online www. Google. Com.
81. Nahapiet, J. and S. Ghosal. 1998. "Social Capital .Intellectual Capital and
the Organization Advantage ", The Academy of Management Review, Vol
23, No 2, pp 242-266.
82. Narver, J. C., & Slater, S. F. (1990). The effect of a market orientation on
business profitibaility. Journal of Marketing , 20-35.
83. Narver, J. D., & Slater, S. F. (1998). Additional thoughts on the
measurement of market orientation: a comment on Deshpande and Farley.
Journal of Market-Focused Management , 233-6.
84. Narver, J. D., Slater, S. F., & Tietje, B. (1998). Creating a market
orientation. Journal of Market-Focused Management , 241-56.
85. Neely, A. and C. Adams .2002. "Perspectives on performance: The
performance prism", forthcoming in Journal of Cost Management.
86. Pearce, J., Robinns, D., & Robinson, R. (1987). The impact of grand strategy
and planning formality on financial performance. Strategic Management
Journal , 125-134.
87. Pelham, A., & Wilson, D. (1996). A longitudinal study of the impact of
market structure, firm structure, strategy and market orientation culture on
dimensions of small-firm performance. Journal of Academy of Marketing
Science , 27-43.
135
88. Petty, R. and J. Guthrie. 2000." Intellectual Capital literature review:
Measurement". Reporting and Management. Journal of Intellectual Capital,
Vol. 1, No 2, pp 155-176.
89. Pitt, L., Caruana, A., & Berthon, P. (1996). Market Orietnation and business
performance: some european evidence. International marketing review , 5-18.
90. Qiu, S., & Chen, B. (2005). Efficiencies of Life Insurers in China - An
Application of Data Envelopment Analysis. 1-40.
91. Roos, G., J. Roos, L. Edvinsson and N.C. Dragonetti. 1997. "Intellectual
Capital ". Navigating in the New Business Landscape, New York University
Press, New York, NY.
92. Ruekert, R. W. (1992). Developing a market orientation: an organizational
strategy perspective . International Journal of Research in Marketing , 225-45.
93. Schein, E. (1984). Coming to a new awareness of organizational culture.
Sloan Management Review , 3-16.
94. Schein, E. (1992). Organizational culture and leadership. San Francisco:
Jossey-Bass Publishers.
95. Sekaran, James. 1997. "A field Research Guide to Observation" .Falmer Press.
96. Selnes, F., Jaworski, B. J., & Kohli, A. K. (1996). Market orientation in
United States and Scandiavian companies: a cross-cutural study. Marketing
Science Institute Report , 97-107.
97. Shapiro, B. (1988). What the hell is Market-Orientation? Harward Business
Review .
136
98. Siguaw, J., Brown, G., & Widing, R. (1994). The influence of the market
orientation of the firm on sales force behaviour and attitude. Journal of
Marketing Research , 106-16.
99. Siguaw, J., Simpson, P., & Baker, T. (1998). Effects of supplier market
orientation on distributor market orientation and the channel relationship:
The distributer perspective. Journal of Marketing , 99-111.
100. Sin, L. Y., Tse, A. C., Heung, V. C., & Yim, F. H. (2005). An analysis of
the relationship between market orientation and business performance in the
hotel industry. International Journal of Hospitality Management , 555-577.
101. Slater, S. F., & Narver, J. C. (1992). Superior Customer value-based theory
of the firm. Marketing Science Institute Report , 92-115.
102. Slater, S. F., & Narver, J. C. (1994). Does competitive environment
moderate the market orientation-performance relationship? Journal of
Marketing , 46-55.
103. Slater, S. F., & Narver, J. C. (1995). Market Orientation and learning
organization. Journal of Marketing , 63-74.
104. Slater, S., & Narver, J. (2000). Intelligence generation and superior
customer value. Journal of the Academy of Marketing Science , 120-7.
105. Slater, S., Olson, E., & Reddy, V. (1997). Startegy based performance
measurement. Business Horizens , 37-44.
106. Srivastava, R., Shervani, T., & Fahey, L. (1998). Market-based assets and
shareholder value: a framework for analysis. Journal of Marketing , 2-18.
137
107. Srivihok, A. 2008. "Intellectual Capital of Enterprises in Thailand:
Measurement Model by Baysean Network Algorithm". Communications of
the IBIMA, Vol 3, pp 193-199.
108. Starovic, D., and Marr, B. 2003. “Understanding corporate value:
Managing and reporting intellectual capital”. London: Chartered Institute of
Management Accountants.
109. Stewart, T. 1997. "Intellectual Capital: The New wealth of Organizations".
Currency Doubleday, New York.
110. Stiles, P and Kulvisaechana. 2004." Human Capital and Performance: A
Literature Review". Judge Institute of Management, University of
Cambridge.
111. Sveiby, K.E .1996. "The New Organizational Wealth: Managing and
Measuring Knowledge –Based Assets ".Berrett – Koehler, New York, N Y.
112. Tayles, M., R. Pike and S. Sofian .2007. "Intellectual Capital,
management accounting practices and corporate performance". Accounting.
Auditing & Accountability Journal, Vol 20, No 4. pp 522-548.
113. theory‐‐market‐product‐orientation‐‐211.php. (n.d.). Retrieved from
http://www.thetimes100.co.uk/.
114. Tovestiga, G. and E. Tulugurova. 2007. "Intellectual Capital Practice and
Performance in Russian enterprise". Journal of Intellectual Capital, Vol 8,
No 4, pp 695-707.
115. Tse, A. C. (1998). Market orientation and performance of large property
companies in Hong Kong. International Journal of Commerce &
Management , 57-69.
138
116. Van der Meer-Kooistra, J. and S. Zijlstra. 2001."Reporting on intellectual
capital ". Accounting. Auditing and Accountability Journal, Vol 14, No 4, pp
456-476.
117. Van der Zahn, M.J-L. 2008. " Determinants of intellectual capital
disclosure in prospectuses of initial public offerings". Accounting and
Business Research, Vol 38, Iss 5, p 409-431.
118. Van Raaij, E. M., & Stoelhorst, J. (2008). The implementation of a market
orientation - a review and integration of the contributions to date. European
Journal of Marketing , 1265-1293.
119. van Raaij, E. M., & Stoelhorst, J. W. (2008). The Implementation of a
Market Orienation: A Review and Integration of the contributions to date.
European Journal of Marketing , 1265-1293.
120. Vasquez, R., Santos, M. & Alvarez, L.(2001).Market orientation and
competative strategies in industrial firms.Journal of Strategic Marketing , 69-
90.
121. Wrenn, B. W. (1997). The Market Orientation Construct: Measurement
and Scaling issues. Journal of Marketing Theory and Practice , 31-54.
122. Zahirul Islam, M. and M. Nazurl Islam. 2007." Intellectual Capital
Accounting and Contemporary Accounting Practice" .Journal of Business
and Economics, Vol 2, No 2
139