فهرست و منابع پایان نامه بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی
فهرست:
فصل اول
مقدمه ...........................................................................2
بیان مسئله ............................................................................................3
فرضیه تحقیق ........................................................................................4
تعاریف عملیاتی .......................................................................................5
فصل دوم: پیشینه تحقیق
سابقه پژوهش ............................................................................................8
نظریه هایدر...............................................................................................9
جونز ودیویس............................................................................ .........10
هارولد کلی......................................................................................... 11
شیور............................................................................................... 12
سه بعدی واینر.................................................................................... 13
خطاها و سوگیری اسناد........................................................................ 14
سوگیری مربوط به جنس....................................................................... 17
اسنادها درمورد خود............................................................................. 18
عاملان در برابرناظران..........................................................................19
سبکهای انتسابی.................................................................................. 20
نتسابهای درماندگی انسان.................................................................... 22
اسناد مربوط به بازده...................................................................... 24
اسناد بعد از موفقیت وشکست............................................................ 25
اسنادها ورفتار .............................................................................. 27
تعریف استثنایی .............................................................................28
گروهبندی دانش آموزان استثنایی...................................................... 29
تاریخچه عقب ماندگی ذهنی ........................................................... 30
تعریف عقب ماندگی ذهنی .............................................................. 31
رفتار سازشی...............................................................................35
طبقه بندی کودکان عقب مانده .......................................................... 37
گروه آموزش پذیر ....................................................................... 39
تحقیقات داخلی وخارجی.................................................................41
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
روش طرح وتحقیق ..................................................................... 44
جامعه آماری ...............................................................................44
نمونه آماری.................................................................................44
ابزار تحقیق .................................................................................45
روش اجرای تحقیق........................................................................45
روش تجزیه وتحلیل ......................................................................46
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل اطلاعات
تجزیه وتحلیل اطلاعات ...............................................................48
فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری
نتیجه گیری ..................................................................................65
پیشنهادات .....................................................................................66
محدودیتهاومشکلات .......................................................................67
منابع
منابع............................................................................................69
ضمائم
ضمائم ....................................................................................... 73
منبع:
بست ، جان ، روشهای تحقیق در علوم تربیتی ورفتاری ، ترجمه : طالقانی – پاشا شریفی ، انتشارات رشد ، چاپ پاییز سال 1371.
کریمی ، یوسف ، روان شناسی اجتماعی انتشارات ارسباران سال 1375.
جی وبیلو کنترلز، روان شناسی اجتماعی در آموزش وپرورش ، ترجمه : کریمی ، یوسف ، نشر ویرایش سال 1375.
جان مارشال ریو ، انگیزش وهیجان ترجمه سید محمدی یحیی، نشر ویرایش سال 1376.
دیوید ال ، روزنهان – مارتین ان پی ، سلیگمن ، روان شناسی نابهنجاری آسیب شناسی روانی (2) ترجمه سید محمدی یحیی تهران 1379.
دلاور علی ، احتمالات آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی انتشارات رشد سال 1378.
ریتال اتیکنیون –رچارد اتیکنیون ، ارنست هیلگارد – زمینه روان شناسی جلد دوم ترجمه براهینی محمد تقی وهمکاران انتشارات رشد سال 1375.
میلانی فر بهروز ، روان شناسی کودک ونوجونان استثنایی انتشارات قومس سال 1379.
پیتر کله ، لور ناچان ، روشهاو راهبردها در تعلیم وتربیت کودکان استثنایی مترجم ماهر فرهاد انتشارات قومس سال 1372.
هربرت جی گروسمن
- اصطلاح شناسی وطبقه بندی در عقب ماندگان ذهنی ترجمه ماهر فرهاد انتشارات آستان قدس رضوی سال 1368.
امیل هالاهان جیمز ام کافمن – کودکان استثنایی ترجمه ماهر فرهاد ، انتشارات رشد سال 1371 .
داور منش عباس ، آموزش توانبخشی کودکان معلول ذهنی ، سال 1363.
سیف نراقی مریم – عزت الله نادری ، روان شناسی وآموزشی کودکان عقب مانده ذهنی ، انتشارات سمت سال 1379.
هارولد کاپلان – بنجامین سادوک – فرهنگ جامع روان پزشکی وروان شناسی ) ترجمه : نجاریان محمد وهمکاران سال 1373.
احدی حسین ، بررسی اسنادهای کلی در دانشجویان دختر وپسر مرکز تربیت معلم مشهد .پایانامه کارشناسی ارشد ، سال 1372.
حبیب الهی سید محمد ، بررسی سبک دانش آموزان باتوجه به موفقیت وشکست تحصیلی وجنسیت بر اساس اسناد در زندگی آموخته شده ، پایانامه کارشناسی ارشد دردانشگاه تربیت معلم سال 1372.
زارع لیلا ، نحوه اسناد دانش آموزان عقب مانده ذهنی خفیف پس از پسخوراند شکست یا موفقیت ورابطه آن بامتغیرهای بازده ، پایانامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران سال 1375.
صفادل لیلا ، بررسی تاثیر سبک اسنادی برمیزان تجربه استرس ، پایانامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی سال 1379.
محمدی بهار – شناخت سبک های اسنادی دانش آموزان دختر موفق وناموفق دوره راهنمایی شهرتهران وباز آموزی اسنادی دانش آموزان دختر ناموفق سال 1376.
Turner , Lisa A.1998, Relation of Attributional Beliefs to Memory Strategy Use in Children and Adolescents whit Mental Retardtion .
Kozub, Franics M ; Porretta,David L. 1999, Internal and External attribution for levels of perceived physical competence in competencein Children whit Mental Retardation.
Pert, C;Gahoda, a ;squire, J.1999, Attribution of Internal and Role-Taking; Congitive Factors and Mediators of Aggression whit People Who have Menal Retardation.