فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه میان سرمایه اجتماعی کارکنان و رضایت شغلی آنان در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان – شهرستان اهواز
فهرست:
ل اول: کلیات
1-1- مقدمه. 2
1-2- تشریح و بیان موضوع. 3
1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 6
1-4- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته........................................................................ 10
1-5- سوال اصلی تحقیق.. 18
1-5-1- سوالات فرعی.......................................................................................................... 18
1-6- اهداف تحقیق.. 18
1-6-1- هدف اصلی تحقیق................................................................................................... 18
1-6-2-اهداف فرعی تحقیق................................................................................................... 18
1-7- فرضیه های تحقیق.. 20
1-7-1- فرضیه اصلی.. 20
1-7-2- فرضیه های فرعی..................................................................................................... 20
1-8- نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق.. 20
1-9- قلمرو تحقیق.............................................................................................................. 21
1-9-1- قلمرو موضوعی.. 21
1-9-2- قلمرو زمانی............................................................................................................. 21
1-9-3- قلمرومکانی............................................................................................................ 21
1-10- جامعه آماری.. 21
1-10-1- نمونه آماری.......................................................................................................... 21
1-11- روش انجام تحقیق.. 21
1-11-1- روش تحقیق.. 21
1-11-2- روش گردآوری اطلاعات...................................................................................... 22
1-11-3- روش یا روشهای نمونه گیری................................................................................ 22
1-11-4- مدل تحلیلی تحقیق............................................................................................... 23
1-11-5-. روشهای موردنظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه 24
1-11-6- محدودیت های تحقیق.....................................................................................................24
1-12- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی...................................................................... 24
فصل دوم: مروری بر مبانی نظری
مقدمه.................................................................................................................................. 26
2-1-1-سرمایه اجتماعی....................................................................................................... 31
2-1-2- تعاریف سرمایه اجتماعی.. 33
2-1-3-مؤلفه های سرمایه اجتماعی.. 36
2-1-4- شاخص های سرمایه اجتماعی.................................................................................. 37
2-1-5- منابع سرمایه اجتماعی............................................................................................ 38
2-1-6- کارکرد روابط اجتماعی(شبکه ها) از چشم انداز سرمایه اجتماعی.......................................................................................................................................... 45
2-1-7- انواع تقسیم بندی سرمایه اجتماعی.. 53
2-1-8- سرمایه اجتماعی و مدیریت... 58
2-1-9- سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی................................................................................. 64
2-1-10- دیدگاه های صاحب نظران سرمایه اجتماعی................................................................. 65
2-10-1- سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو. 65
10-2-سرمایه اجتماعی از دیدگاه کلمن.................................................................................. 65
2-10-3- سرمایه اجتماعی از دیدگاه پوتنام ........................................................................... 66
2-10-4- سرمایه اجتماعی از دیدگاه برت.............................................................................. 69
2-10-5- سرمایه اجتماعی از دیدگاه الهاندر پورتس............................................................... 69
2-10-6- سرمایه اجتماعی از دیدگاه فرانسیس وکومایا............................................................ 70
2-10-7- سرمایه اجتماعی از دیدگاه جیمز جاکوب................................................................ 71
2-10-8- سرمایه اجتماعی از دیدگاه وان بیکر....................................................................... 71
2-10-9-سرمایه اجتماعی از دیدگاه شیف.............................................................................. 72
2-10-10-سرمایه اجتماعی از دیدگاه کوهن پروساک.............................................................. 72
2-10-11- سرمایه اجتماعی از دیدگاه بانک جهانی................................................................. 72
2-10-12- سرمایه اجتماعی از دیدگاه ولکاک و ناریان............................................................ 72
2-11- سه کارکرد اصلی سرمایه اجتماعی.............................................................................. 77
2-12-سرمایه اجتماعی و حاکمیت... 79
2-13- ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی در سازمان. 82
2-14- سازمان های دولتی و سرمایه اجتماعی 86
2-15-سرمایه اجتماعی و نقش آن در ایجاد دانش. 89
2-16- چگونگی زوال سرمایه اجتماعی 94
2-17- مزایای سرمایه اجتماعی 97
2-18- هزینههای بالقوه سرمایه اجتماع. 99
قسمت دوم رضایت شغلی
2-2-1-مقدمه..................................................................................................................... 101
2-2-2- اهمیت رضایت شغلی............................................................................................ 103
2-2-3- تعاریف رضایت شغلی........................................................................................................................... 104
2-2-4-مدل رضایت شغل pul sepector......................................................................... 106
2-2-5-.رضایت شغلی بر اساس نظرات دانشمندان علوم رفتاری............................................ 120
2-2-6-.مدل کلی رضایت شغلی......................................................................................... 132
قسمت سوم بررسی شاخص های مشترک بین رضایت شغلی و سرمایه اجتماعی
2-3- سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی................................................................................ 134
2-3-1 خط مشی ها........................................................................................................... 134
2-3-2- هنجارها................................................................................................................ 135
2-3-3- اعتماد................................................................................................................... 138
2-3-5-اعتقادات مشترک..................................................................................................... 140
3-3-4- شبکه ها ............................................................................................................... 141
2-4-نتیجه گیری...............................................................................................................................144
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه ................................................................................................................................. 145
3-1- نوع تحقیق................................................................................................................ 146
3-2- روش تحقیق.. 146
3-3- روش گردآوری داده ها 147
3-4- روایی و پایایی پرسشنامه............................................................................................ 147
3-4-1- روایی ابزار اندازه گیری.......................................................................................... 148
3-4-2- پایایی ابزار اندازه گیری.......................................................................................... 148
3-5) متغیرهای تحقیق.. 150
3-6- جامعه آماری و نمونه آماری........................................................................................ 150
3-6-1- جامعه آماری.. 150
3-6-2- روش نمونه گیری.. 150
3-6-3- تعیین حجم نمونه. 150
3-7- روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیهها........................... 150
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه. 152
4-1- آمار توصیفی............................................................................................................. 152
4-2-آمار استنباطی.............................................................................................................. 165
فصل پنجم نتیجه و پیشنهادات
5-1- مقدمه. 191
5-2- نتیجه گیری ازتحلیل فرضیه ها 192
5-3) پیشنهاداتی با توجه به موضوع تحقیق.. 199
(4-5پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی.. 201
منابع و مأخذ...................................................................................................................... 202
ضمایم وپیوستها................................................................................................................. .....1
منبع:
الوانی ، مهدی (1387)"مدیریت عمومی"نشر نی ،تهران
الوانی، سید مهدی و میرعلی سید نقوی (1381) سرمایه اجتماعی: مفاهیم و نظریهها؛ فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 33 و 34، صص 26-3.
الوانی، سید مهدی و علی رضا شیروانی؛ (1383). سرمایه اجتماعی، اصل محوری توسعه؛ تدبیر؛ شماره 147ص ص 22-16.
ابطحی، حسین(1382)"مدیریت منابع انسانی"انتشارات دانشگاه پیام نور،تهران
5- ابطحی، حسین"و صلواتی عادل(1385)"مدیریت دانش در سازمان" انتشارات پیوند نو ،تهران
6- الوانی ، مهدی و شیروانی، علیرضا،(1385)،"سرمایهْ اجتماعی"، محل نشر:سازمان مدیریت صنعتی،تهران
7- اندرسون،آلن وکپیریانو،آنا(1377)"رفتار سازمانی اثر بخش":رویکرد مبتنی بر مهارت ها و فعالیتها"،مترجمان،علی رضا جباری،عباس کحالزاده، مجید پسران قادر،ناشر:شرکت سیم لاکی فارس،تهران
8- احمدی،مسعود(1386)"مدیریت رفتار سازمانی"نشر:کوهسار،تهران
9-احمدی درینی،حمید رضا،(1386)، بررسی مقایسه ای سبک مدیریت ورضایت شغلی کارکنان مراکز و واحدهای جامع پیام نور استان یزد، دانشگاه پیام نورتهران ،پایان نامهْ کارشناسی ارشدمدِریت دولتی،تهران
10-بیکر ،واین(1382)،ْ"مدیریت و سرمایهْ اجتماعی"مترجم : مهدی الوانی و محمد رضا مندجین،انتشارات مدیریت صنعتی،تهران
11-پورتر،دبلیو و لیمان،ریچارد ام ستیز(1372)"انگیزش و رفتار در کار" مترجم :امین الله علوی ،انتشارات:مرکز آموزش مدیریت دولتی ،تهران
12- توسلی،غلامعباس(1380)"جامعه شناسی کار و شغل"انتشارات سمت،تهران
13- تراوثانا،رابرت و پورت ، جین نیو(1369)"اصول مدیریت و رفتار سازمانی"مترجم :عین الله علا ،انتشارات زوار،تهران
14- چلبی،مسعود(1385)"تحلیل اجتماعی در فضای کنش"نشر نی،تهران
15-چلبی،راحله،(1381)،"وقتی سرمایه اجتماعی نوآوری را نابود می کند "ترجمه راحله چلبی،مجله برگزیده مدیریت،شماره
16- جوادی ،محمد رضا،(1385)،رابطه بین رضایت شغلی و عملکرد رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی تهران، دانشگاه پیام نورتهران، پایان نامه کارشناسی ارشدمدیریت دولتی،تهران
17-- جهانیان، رمضان ،(1374) بررسی رضایت شغلی دبیران بر مبنای نظریه هرزبرگ در مدارس راهنمایی پسران شهرستان دامغان در شهر تهران، دانشگاه تربیت مدرس پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی
18- حقیقی،محمد علی(1380)"مدیریت رفتار سازمانی"انتشارات ترمه،تهران
19 خاکی، غلامرضا (1379)؛ روش تحقیق در مدیریت؛ تهران؛ انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
20- دیویس،کیت،نیواستروم،جان،(1376)"رفتار سازمانی"مترجم،محمدعلی طوسی،انتشارات:مرکز آموزش مدیریت دولتی،تهران
21- ریتزر،جورج(1374)"نظریهْ جامعه شناسی در دوران معاصر"مترجم:محسن ثلاثی انتشارات علمی،تهران
22-رابینز،استیفن،(1386)"تئوری سازمان،ساختار و طرح سازمانی"،مترجم:سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد،انتشارات صفار،تهران
23- رابینز،استیفن پی(1378) "رفتارسازمانی"مترجمان: علی پارسیان و محمد اعرابی"انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی،تهران
24- رابینز ،استیفن(1380)"رفتار سازمانی"مترجم علی پارسایئان و محمد اعرابی "انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ،تهران
25- رابینز ،استیفن(1385)"رفتار سازمانی"مترجم علی پارسایئان و محمد اعرابی "انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ،تهران
26- رضایئان ، علی(1386)"مبانی مدیریت رفتار سازمانی" انتشارات سمت،تهران
27- رحمانپور، لقمان؛ (1382). «مدیریت سرمایه اجتماعی: رویکردی اثربخش در مدیریت منابع انسانی»؛ مدیریت و توسعه، شماره 19.
28-رحمانی،محمود،کاوسی،اسماعیل،(1387)،"اندازه گیری سرمایه اجتماعی در بخش های خصوصی و دولتی"انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، شهرتهران
29- ساعتچی،محمود(1380)"روانشناسی بهره وری"انتشارات:موسسه و نشر ویرایش،تهران
30- سعادت ، اسفندیار،(1385)،"مدیریت منابع انسانی" انتشارات سمت،تهران
31 سرمد، زهره؛ عباس بازرگان و الهه حجازی (1381)؛ روشهای تحقیق در علوم رفتاری؛ تهران؛ چاپ ششم؛ انتشارات آگاه.
32- سخنرانی دکتر قلی پور(26 آذر ماه 86) ،سالن همایش های دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران
33- شارع پور، محمود(1385)" سرمایه اجتماعی مفهوم سازی،ودلالت های سیاستگذاری،سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران"انتشارات ،انجمن جامعه شناسان ایران،تهران
34- شارع پور، محمود(1383)"ابعاد و کارکرد های سرمایه اجتماعی و پیامدهای حاصل از فرسایش آن"مسائل اجتماعی ایران،انجمن جامعه شناسی ایران ،تهران
35- صبوری،منوچهر(1379)" جامعه شناسی سازمان ها"انتشارات شب تاب،تهران
36- ضماهنی،مجید،(1379)بررسی رابطه نظام انتخاب و انتصاب مدیران با رضایت شغلی کارکنان در استانداری بوشهر و فرماندار های تابعه، در شهر تهران،دانشگاه علامه طباطبایی،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی
37- عدلی ، فریبا،(1384)،"مدیریت دانش"انتشارات فراشناختی اندیشه،تهران
38 علوی،سید بابک؛ (1380) «نقش سرمایه اجتماعی در توسعه»؛ تدبیر شماره 116؛ صص 40-34.
39-عبدالهی ،محمد (1384)، سرمایه اجتماعی ،فصلنامه علمی و پژوهشی رفاه اجتماعی ، سال ششم،شماره 25،ص 2-39،تهران
40- فیلد،جان(1388)"سرمایهْ اجتماعی"مترجم غلامرضا غفاری و حسین رمضانی، انتشارات کویر تهران،
41-فوکومایا،(1385) فرانسیس ،"سرمایهْ اجتماعی و حفظ آن"،مترجم:غلامعباس توسلی،نشر حکایت قلم نوین،تهران
42- فقهی فرهمند، ناصر(1381) "مدیریت پویای سازمان،انتشارات فروزش،تبریز
43- فقیه،ابوالحسن؛فیضی،طاهره(1385)؛سرمایه اجتماعی:رویکردی نو در سازمان،دانش مدیریت ؛شماره72؛ص ص 46-23.
44- فرج پهلو ،عبدالحسین،سمیه سادات آخشیک ،(1386) ،بررسی رضایت شغلی کتابداران کتابخانه های عمومی استان های جنوب غرب کشور :مجله علوم تربیتی و روانشناسی ،شماره 4 ،صص159-180
45- کامینگز،توماس . جی و ورلی ،کریستوفرجی،(1385)،"تحول و توسعه ْسازمان ،مترجم،کوروش برارپور،انتشارات ساپکو،تهران
46-کلمن،جیمز،(1386)،"بنیادهای نظریهْ اجتماعی"مترجم منوچهر صبوری،نشر نی،تهران
47- کوکلان ، هوشنگ،(1358)،"رفتار سازمانی"دانشگاه علوم اداری و مدیریت بازرگانی (تاریخ مقدمه)،انتشارات دانشگاه تهران،تهران
48- کورمن، ابراهام .ک(1370)"روانشناسی صنعتی و سازمان" ترجمه دکتر حسین شکرکن،انتشارات رشد،تهران
49- لوپز،خوزه ، واسکات،جان ،(1385)،"ساخت اجتماعی"،مترجم:حسین قاضیان،نشر نی ،تهران
50- میرکمالی ، محمد،(1378)،" رفتار و روابط در سازمان و مدیریت "انتشارات رامین، تهران
51- میلر،کاترین،(1385)،ْ"ارتباطات سازمانی"مترجم آذر قبادی،انتشارات مدیریت صنعتی،تهران
52- مقیمی،سید محمد"سازمان و مدیریت،رویکرد پژوهشی"تهران :نشر ترجمه،چاپ اول،1377
53-مجموعه مقالات سرمایه اجتماعی(1386)،چالش ها و راه کارها،انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی،دهاقان
54- مشبکی،اصغر،1383)،تبیین نقش سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی ،نشریه روابط اجتماعی و مدیریت ،شماره 25،ص 8-28
55- مریم نژاد،رضا،(1386)،تبیین تأثیر فرهنگ سازمانی بر استقرار نظام مشارکت کارکنان در شرکت آب و فاضلاب تهران، دانشگاه پیام نور ،پایان نامهْ کارشناسی ارشدارشدمدیریت دولتی،تهران
56- مبشری، محمد، (1387)،سرمایه اجتماعی، روزنامه همشهری،سال شانزدهم،شماره 4679،ص
57- نوغانی ،محسن ،(1386) ،میزان رضایت شغلی کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی و عوامل مرتبط با آن ،مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد ،شماره 1 ص143-171
58- هومن،حیدر علی،(1381)،"مقیاس های سنجش رضایت شغلی"ناشر:مرکز آموزش و مدیریت دولتی،تهران
59- Adler, PauL. S & Seok-woo kwon (2002); "Social Capital: Prospects for a new Concept"; Academy of management
Review; Vol 27. No1; pp:17-40.
60- - Brehm, John & Wendy Rahn (1977); "Individual level Evidence for Causes & Consequences of Social Capital"; American Journal of political science, Vol.41, No. 3; pp 999-1023
61- Baker ,Way ( 2000) ;'Achieving Success through social Capital',University of Business School Management Seres
62- Eric L . Lesser,( 2000) 'Knowledge and Social capital : Foundations and Applications' Boston Oxford Auckland Johannesburg Melborne New Delhi
63- field, john ( 2004) ;' Social capital'; Routledge Taylor&Francis Group ,Londen and New York
1- 64-Leana, Carrie R & Harry J. van Buren (1999): "Organizational Social Capital And Employemnt Practices"; Academy of management Review; Vol 24, No3, 538-555
2- 65- Nahapiet, J., & Ghoshal, s. (1998); "Social Capital, Intellectual capital & the organizational advantage"; Academy of management Reivew, 23(2), 242-260
3- 66- Tymon, Walter G & Stephen A. Stumpf (2003); "Social Capital in the Success of knowledge Worker"; career Development International, 8/1, 12-20
67- http://www.mazandnume.com/cms/print.asp?PND=7988;Gholipor,(2007): social capital
68- Sepector, Paul E (1998) 'Job satisfaction :Application,assessment,causes,and consequences ;londen;SAGE,1997,
69-http;www.financialexpress.com/(1998)'G job satisfaction is an ovrall attiude'indian express (Bombay)
70-http;/slim.EmPoria.edu/programs/Phd/dissertations/mcginnpdf.reterived.20th june200
71- (http/www.financialexpress.com/ ,daily ,1998)
72- (htt:// cbpa.louisville.edu/ ,Ed lock,1999)
73- www.sience Direct.com , Berry, Lilly M. (1997). Psychology at Work. San Francisco: McGraw Hill Companies Inc.
74- www.sanatekhodro.com/Template3/NewsPrintableVersion.aspx?NID=1812
Abdolahi, mansor,social capital