فهرست و منابع پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموزان مقطع راهنمایی
فهرست:
ندارد.
منبع:
اورکی ، محمد. (1389). بررسی رابطه خشم ، خودکارآمدی ، مهارتهای مقابله ای و میل به مصرف مواد در گروهی از درمانجویان وابسته به مواد مخدر افیونی . فصلنامه اعتیاد و سوء مصرف مواد ، سال پنجم ، شماره 18.
بابایی ، مهناز؛ یزدی ، منصور؛ حسینیان ، سیمین. (1389). بررسی اثر بخشی بازی بازی درمانی گروهی با رهنمود بر اختلال سلوک دانش آموزان دبستانی . اندیشه نوین تربیتی ، دانشکده علوم و روانشناسی دانشگاه الزهرا ، سال 7 ، شماره 1 .
بیرامی ، منصور؛ هاشمی ، تورج ؛ علیزاده ، جابر؛ حسینی ، مهدی. (1390). پیش بینی آسیب پذیری در برابر استرس براساس میزان حمایت اجتماعی ، راهبردهای مقابله ای و منبع کنترل . پژوهش های روانشناسی اجتماعی ، شماره 5 .
جلیلی آبکنار، سیده سمیه. (1389). آموزش مهارتهای اجتما عی . دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی ، شماره 14.
جهرمی ، فاطمه ؛ اعتصامی پور، راضیه. (1390). مقایسه راهبردهای مقابله ای شناختی با نشانه های اضطراب و افسردگی در نوجوانان با بزرگسالان . مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل ، دوره چهارم ، شماره 6.
حاجیان ، احمد رضا ؛ شریفی درآمدی ، پرویز؛ بهرامی ، هادی. (1389). مقایسه سبکهای مقابله با فشار روانی در دانش آموزان بینا و نابینای پسر پایه سوم دوره راهنمایی تحصیلی در شهر اصفهان .
دادستان ، پریرخ ؛ علی پور، احمد ؛ حاجی زادگان ، مرضیه ؛ عسگری ، علی. (1386). اعتبار یابی ، رواسازی ،و تعیین ساختار عاملی مقیاس راهبردهای مقابله ای نوجوانان . فصلنامه روانشناسی ایران ، سال سوم ، شماره 11.
ربیعی ، مهدی ؛ مولوی ، حسین ؛ کلانتری ، مهرداد ؛ عظیمی، حسین. (1388). رابطه بین نگرش ها ی کارآمد و راهبردهای مقابله ای با سلامت روانی ،. مجله پژوهش های تربیتی و روانشناسی ؛ دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان ، سال چهارم ، شماره 2.
زنوزیان ، سعیده ؛ غرایی ، بنفشه ؛ یزدان دوست رخساره. (1389). اثر بخشی آموزش حل مساله در تغییر راهبردهای مقابله ای دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز؛ سال پنجم ، شماره 20.
سادوک ، بنیامین ؛ سادوک ، ویرجینیا آلکوت. خلاصه روانپزشکی ، ویرایش دهم (2007). جلد دوم ، ترجمه ، رضاعی ، فرزین . 1385.
شریفی درآمدی ، پرویز.(1390). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی _ رفتاری ، بر سازگاری دانش آموزان نابینا . فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی افراد استثنایی ، سال اول _ شماره اول ، 1390.
غرایی ، بنفشه ؛ محمدی ، داود ؛ اصغر نژاد، علی اصغر. (1387). ارتباط اختلال های رفتاری سبک ها و راهبردهای مقابله ای در دانش آموزان . مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ، سال چهارم ، شماره 1 .
فاتحی زاده ، مریم ؛ نصر اصفهانی ، احمدرضا ؛ فتحی ، فاطمه. (1384). بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان . مجله روانشناسی، سال نهم ، شماره 2 .
فرجی ، آناهیتا ؛ آریان پوران ، سعید ؛ عبدی ، علی.(1389). نقش سبک های مقابله ای و حمایت اجتماعی در تمییز دانشجویان دارای اضطراب بالا و پایین . فصلنامه روانشناسی تربیتی ، سال ششم ، شماره 19 .
فرج زاده ، رباب ؛ شهریاری ، مه سیما ؛ رضاءیان ، حمید ؛ انزابی ، واحد. (1389). آموزش گروهی کنترل خشم به شیوه رفتاری شناختی و بررسی میزان تاثیر آن بر تغییر پرخاشگری و کفایت اجتماعی نوجوانان پسر ساکن خوابگاهها ی بهزیستی تبریز . اندیشه های نوین تربیتی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناختی دانشگاه الزهرا ، سال هشتم ، شماره 3 .
فروزنده ، نسرین ؛ دل آرام ، معصومه. (1382). بررسی تاثیر رفتار درمانی شناختی بر روش های مقابله ای دانشجویان غیر پژشکی. دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد ، دوره پنجم ، شماره 3 ، 1382.
گرمارودی ، غلامرضا ؛ وحدانی نیا ، مریم سادات. (1385). بررسی میزان مهارتهای اجتماعی دانش آموزان . فصلنامه پاییش ، سال پنجم ، شماره 2.
گودرزی ، محمدعلی ؛ معینی رودبالی ، زهرا. (1385). بررسی رابطه سبک های مقابله ای و سلامت روانی در دانش آموزان دبیرستانی . دو ماهنامه علمی پژوهشی دانشور رفتار دانشگاه شاهد ، سال سیزدهم ، شماره 19.
مسعود نیا ، ابراهیم. (1386). خودکا رآمدی ادراک شده و راهبردهای مقابله ای در موقعیت های استرس زا . مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران ، سال سیزدهم ، شماره 4 .
نادری ، فرح ؛ پاشا ، غلامرضا ؛ مکوندی ، فرزانه. (1386). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری فردی اجتماعی ، پرخاشگری و ابراز وجود دانش آموزان دختر در معرض خطر مقطع متوسطه شهر اهواز . دانش و پژوهش در روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان ) . شماره 32 .
منابع لاتین:
- Scharfstein,L.A; Beidel,D; Smis,V.K; Finnell,L.(2011). Social skills deficits and vocal characteristics of children with social phobia or Asperger disorder:Acomparative study. J of abnormal child psychology.(2011). 39:865-875
- Norman,K;Richardson,R.C.(2001).Emotional intelligence and social skill Necessary components of handson learning in science classes .jurnal of elementary science education. vol .13. NO .2
- Russell,Melinda. Academic and behavioral characteristics of adolescents with conduct disorder and comorbid depression.university of cansas.(2003). NO.17
- Swick,D; derrosier,M; davis,N.(2011). The efficacy of a social skill group intervention for improving social behaviors in children. Jurnal of autism disorder .NO . 41
Dreer, L.E; Elliott, R, F; Donald, C; Swanson, M.(2005). Social Problem Solving Abilities and Psychological Adjustment of Persons in Low Vision Rehabilations, Rehabilation Psychology, NO50, 232-238
Folkman, S., & Lazarus, R. S.(1980). An analysis of coping in a middle-aged community
sample. Journal of Health and Social Behavior,NO 21, 219-239.
.