فهرست و منابع پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری
فهرست:
ندارد.
منبع:
ابوالقاسمی،عباس؛حرفتی،رعنا؛رضایی جمالویی،حسن.(1390).ارتباط ناگوطبعی،آزار و غفلت جسمی با پیشرفت و انضباط تحصیلی دانش آموزان.مجله علوم شناختی،38(2)،219-207.
-اتکینسون ، ر.(1384). زمینه روان شناسی هیلگارد. ترجمه براهنی، م.ن. تهران، انتشارات رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 1983). ج 1.
- احدی،حسن و کاکاوند،علیرضا.(1389).اختلال های یادگیری (از نظریه تا عمل)به همراه راهکارهای عملی جهت رفع مشکلات رایج تحصیلی و یادگیری. تهران،انتشارات ارسباران.
- اسلاوین،رابرت.(2006).روانشناسی تربیتی:ترجمه یحیی سید محمدی(1385). تهران ،انتشارات روان.
- اسمیت. (1366). انگیزش، ترجمه عبداللهی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ دوم.
- افروز،غلامعلی(1385).اختلالات یادگیری.تهران:انتشارات پیام نور.
-انجمن روانپزشکی آمریکا(2000).متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی (ویرایش2)،ترجمه محمد رضا نیکو و هامایاک آوادیس یانس.(1388).تهران:نشر سخن.
-بابازاده،علیرضا.(1390).بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و هوش هیجانی با آلکسی تایمی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
-براهنی،محمدنقی.(1369).انگیزش و هیجان،تهران:انتشارات امیرکبیر.
- برخوری، ح، رفاهی، ژ، فرح بخش، ک.(1388). اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی، بر انگیزه پیشرفت، عزت نفس و شادکامی دانش آموزان پسر پایه اول دبیرستان شهر جیرفت. فصلنامه علمی – پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ش 5، ص 144-131.
-برهمند،اوشا؛نریمانی،محمد؛امانی،ملاحت.(1385).شیوع اختلال حسب نارسایی در دانش آموزان دبستان شهر اردبیل .پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،6(4)،930-917.
-بشارت،محمد.(1387).نارسایی هیجانی و سبک های دفاعی.مجله علمی پژوهش اصول بهداشت روانی،سال دهم،شماره 3،ص 190-181.
- بهرامی، ه، احقر، ق، عباسیان فرد، م( 1389). رابطه خود کارآمدی با انگیزه پیشرفت در دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی. فصلنامه روان شناسی کاربردی، سال 4، ش 1(13)، ص 109-95.
- بیات مختاری،لیلا؛اخوان تفتی،مهناز(1387).بررسی تاثیر نگرش والدین بر خودپنداره و رشد اجتماعی کودکان دارای ناتوانی یادگیری .تعلیم و تربیت استثنایی.86،14-3.
-پورشریفی،حمید؛زمانی،رضا؛مهریار،امیر هوشنگ؛بشارت،محمدعلی و رجب،اسدالله.(1390). تاثیر مصاحبه انگیزشی و آموزش گروهی شناختی-رفتاری بر بهبود شاخص های بهزیستی ،کیفیت زندگی و مراقبت از خود در افراد مبتلا به دیابت نوع دو.فصلنامهپژوهش های نوین روانشناختی.سال ششم،شماره23،45-66.
- تبریزی ،مصطفی.(1380).درمان اختلالات خواندن.انتشارات گفتمان خلاق،چاپ اروین،چاپ اول.
- جمشیدی،امیر.(1384).مقایسه مهارتهای اجتماعی دانش آموزان مبتلا به نارسایی های ویژه یادگیری و دانش آموزان عادی8 تا12 سال .دانشگاه علوم پزشکی تهران،شماره 5(1)،83-69 .
- حاجلو،نادر؛رضایی شریف،علی(1390).فصلنامه علمی-پژوهشی ناتوانی های یادگیری دانشگاه محقق اردبیلی،دوره 1،شماره1،ص 24-36.
-حضوری ،رقیه(1389).بررسی رابطه بین آلکسی تایمیا و تجربیات تجزیه ای با اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
- خداپناهی، م.( 1386). انگیزش و هیجان. تهران، انتشارات سمت.
-خرمایی ،فرهاد؛عباسی،مسلم؛رجبی،سعید.(1391) . مقایسه ساز گاری ،هیجانی،تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون یادگیری.مجله ناتوانی های یادگیری،1(2)،62-43.
-دادستان ،پریرخ.(1389).اختلال های زبان،روش های تشخیص و باز پروری(روانشناسی مرضی تحولی3).
- دلاور،علی(1386). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی،تهران،انتشارات رشد.
-دلاور،علی.(1381).روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی.تهران،پیام نور تهران،انتشارات سمت. -رحیمیان بوگر،اسحاق.(1391).پیش بینی کننده های جمعیت شناختی اختلالات یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی استان گلستان . مجله ناتوانی های یادگیری،1(2)،42-23.
-رستمی ثمرین،حامد.(1391).ارتباط انگیزه پیشرفت و شوخ طبعی با خوش بینی در میان دانشجویان.پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی.دانشگاه محقق اردبیلی.
-رمضانی،محمد.(1385).خصایص و ویژگی های دانش آموزان ناتوان یادگیری.مجله آموزش استثنایی ، 4(1)46-41. –ریو،جان مارشال.(1386).انگیزش و هیجان (ویراست چهارم).ترجمه یحیی سیدمحمدی.تهران :نشر ویرایش،(تاریخ انتشار به زبان اصلی ،2005).
-زکی، م. (1379). بررسی نقش عوامل اجتماعی موثر بر انگیزش و رضایت شغلی معلمان. مجله علوم انسانی مصباح، سال 9، ش 33، ص 148-125.
- زمینی، س. (1386). تأثیر آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی – کلامی بر خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر هنرستان های شهر تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز، ص 62-59.
-سلیمانی،اسماعیل؛زاهد بابلان،عادل؛فرزانه،جبراییل؛ستوده،محمد باقر.(1390).مقایسه نارسایی هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار.مجله ناتوانی های یادگیری، دانشگاه محقق اردبیلی،1(1)،93-78 .
- سید عباس زاده ،میر محمد؛گنجی،مسعودوشیرزاد،علی.(1382).بررسی رابطه هوش،پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی تحصیلی مدارس استعداد درخشان شهرستان اردبیل.پایان نامه کارشناسی ارشد ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل. -سیف،علی اکبر.(1384).روان شناسی پرورشی.تهران.انتشارات آگاه.
- سیف، ع.ا.(1380). روان شناسی تربیتی. انتشارات سمت.
- سینجر، ج( 1378). مدیریت منابع انسانی. ترجمه آل آگاه، ف. تهران، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
-شکرکن،حسین،باقری ،م.(1373).رابطه شیوه های فرزند پروری با انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر دوره راهنمایی اهواز.مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمرن اهواز.
- شکرکن، ح، برومند نسب، م، نجاریان، ب.، شهنی ییلاق، م. (1381). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزه پیشرفت و عزت نفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله علوم تربیتی و روان شناسی، ش 9(4-3)، ص 24-1.
- شولتز، د.، شولتز، س.( 1387). نظریه های شخصیت. ترجمه سیدمحمدی، ی. تهران، انتشارات ویرایش. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2005).
-علایی خرایم،رقیه؛نریمانی ،محمد؛علایی خرایم،سارا.(1391).مقایسه باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری . مجله ناتوانی های یادگیری،1،(3)،104-85 .
- فردانش، ه.(1372). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. تهران، انتشارات سمت.
- فریار،اکبر و رخشان،فریدون.(1379). مشکلات یادگیری،مفاهیم و ویژگیها. مشهد،آستان قدس رضوی.
-کارگر شورکی،قنبر؛ملک پور،مختار واحمدی ،غلامرضا(1389).بررسی آموزش مهارتهای حرکتی ظریف بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان دارای اختلالات یادگیری ریاضی پایه سوم تا پنجم شهرستان میبد.فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار،4(3)،126-105.
-کرک،ساموئل؛چالفانت،جیمز.(1984).ترجمه؛رونقی،سیمین؛خانجانی،زینب،وثوقی رهی،مهین(1377). انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی.چاپ اول.
-کریمی،یوسف.(1383).اختلالات یادگیری، مسایل نظری و عملی.تهران؛ انتشارات ساوالان.
-گورمن،جین،چنگ(2000).ترجمه نریمانی،محمد؛دگرماندرق،ناصر.(1381).اختلالات هیجانی وناتوانی های یادگیری در کلاس های ابتدایی.چاپ اول،اردبیل،انتشارات نیک آموز.
-لطف آبادی،حسین.(1369).ناتوانی های یادگیری.انتشارات آستان قدس.
- لطیفی،زهره؛امیری،شعله؛ملک پور،مختار و مولوی ،حسین.(1388).اثربخشی آموزش حل مسئله شناختی-هیجانی بر بهبود روابط بین فردی و ادراک خودکارآمدی کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری،تازه های علوم شناختی،1(3)،84-70 .
- محمد خانی،پروانه؛تابش،علی؛ تمنایی فر،شهین.(1384).مصاحبه بالینی ساختار یافته برای اختلالات DSM-IV.تهران،انتشارات فرادید.
- محمدزاده ادملایی،رجبعلی؛شهنی ییلاق،منیجه؛مهرابی زاده هنرمند،مهناز.(1388).مقایسه دانشجویان پسر دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی،انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی.مجله دست آوردهای روانشناختی،دانشگاه شهید چمران ،4(1)،154-125 .
- محمدی زاده، ر(1377).بررسی رابطه انگیزش پیشرفت با عملکرد دبیران دبیرستان های شهر بم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ص 50-5.
- مزلو، ا.( 1367). انگیزش و شخصیت. ترجمه رضوانی، ا. انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول -نریمانی ،محمد؛رجبی،سوران.(1384).بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی استان اردبیل.پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،5(3)،252-231 .
-نویدیان،علی؛عابدی،محمد رضا؛باغبان،ایران؛فاتحی زاده،مریم السادات وپورشریفی،حمید.(1389).تاثیر مصاحبه انگیزشی بر خود کارآمدی سبک زندگی مربوط به وزن در مردان با مشکل اضافه وزن و چاقی.مجله علوم رفتاری،دوره 4،شماره 2،154-149.
- نویدیان،علی؛عابدی،محمدرضا؛باغبان،ایران؛فاتحی زاده،مریم السادات و پورشریفی،حمید وهاشمی دهکردی،سید مجید.(1389).تاثیر مصاحبه انگیزشی بر کاهش وزن افراد چاق یل دلرای اضافه وزن.سال 5،شماره2،45-52
-نویدیان،علی؛عابدی،محمدرضا؛باغبان،ایران؛فاتحی زاده،مریم السادات و پورشریفی،حمید.(1389).تاثیر مصاحبه انگیزشی بر تغییرات سبک زندگی مراجعان مبتلا به پر فشار خون.مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران، اردیبهشت.دوره17،شماره 71.
- نویدیان، علی. پورشریفی، حمید. مصاحبه انگیزشی (راهنمای عملی مصاحبه انگیزشی گروهی ).(1390). انتشارات سخن گستر.
-هالاهان ،دانیل بی و کافمن ،جیمز . ام.(1988).کودکان استثنایی ، مقدمه ای بر آموزش های ویژه .ترجمه مجتبی جوادیان.(1386).مشهد،انتشارات آستان قدس رضوی.
-هومن،حیدر علی و عسگری،علی.(1379).تهیه واستاندارد کردن آزمون انگیزه پیشرفت.فصلنامه پژوهش های روان شناختی،6(2-1)،33-9 . -یوسفی،فاطمه.(1391).ارتباط سبک های دلبستگی و کیفیت زندگی با بهزیستی روانشناختی نوجوانان مبتلا به ناتوانی های یادگیری.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
- Albach.F. Moorman. P.P., & Bermond, B. (1996). Memory recovery of childhood sexual abuse. Dissociatiopn. 9, 258-269.
-ALYagon,M.,&Mikulincer,M.(2004).Pattern of close relationships and socioemotional and academic adjustment among scol-age children with learning disability.learning disabilities Research & Practice ,19,12-19.
-American Psychiatric Assocation .(2000).Diagnoatic and statistical manual of mental disorders(4th ed.,Text Rev.).Washington, DC: Author.
-Anstiss, T. (2009). Motivational interviewing in primary care. Journal Clinical Psychology Medical setting. 16: 87-93.
- Arkowitz, H., Westra, H. N., Miller, W.R. & Rollnick, S. (2008). Motivational interviewing in the treatment of Psychological problems. Ne w York: The Gilgord Press.
-Auerbach, J. G., Gross-Tsur, V., Manor, O., & Shalev, R. S. (2008). Emotional and behavioral characteristics over a six year period in youths with persistent and non persistent dyscalculia. Journal of Learning Disabilities,41,263-273.
-Bagby , R.M., Parker , J.D.,Taylor, G.J. (1994). The Twenty-item Toronto Alexithymia Scale: Item Selection and Cross- validation of the Factor Structure. Journal Psychosomatic Research;38(1);23-32 .
-Bauminger , N., Edelsztein ,H .S.,& Morash ,J .(2005).Soial information processing and emotional understanding in children with LD .Journal of Learning Disabilities.,38,45-61 .
-Bauminger, N., & Kimhi-Kind, I.(2008).Social hnformation processing,security of attachment,and emotin regulation in children with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities.41,315-332.
- Becker- Stoll, F. & Gerlinghoff, M. (2004). The impact of a four – mounth day treatment programme on alexithymia in eating disorders, E uropean Eating disorders Revew, 12, 159-163.
-Bermond,B.,Vorst ,H.C.M.,& Moormann,P.P.(2006).Cognitive neuropsychology of alexithymia:Implications for personality typology . Cognitive neuropsychiatry .11 ,332-360.
- Besharat, M. A. (2007). Reliability and factorial validity of Farsi version of the Toronto Alexithymia Scale with a sample of Iranian students. Psychological Reports, 101, 209-220.
- Brown, R.A., Ramsey, S.E., St rong, D. R., myers, M.G., Kahler, C.W., Lejuez, C. W., Niaura, R., pallonen, U. E., Kaura, A. N., Goldstein, M. G., Abrams, D. B. (2003). Effects of motivational interviewing on smoking cessation in adolescents with psychiatric disorders. Tobacco Control. 12(4): 3-10.
Buckner, J.D., Schidt, N, B. (2009). A randomized pilot study of motivation enhancement therapy to increase utilization of cognitive- behavioral therapy for social anxiety. Behavior Research and therapy. 47; 710-715.
-Borrelli L., Riekert, K. A., Weinstein, A., Rathier, L. (2007). Brief motivational interviewing as a clinical strategy to promote asthma medication adherence. Journal Allergy clinical immunology. 120(5); 1023-1030.
- Brodie, D. A.(2005). Motivational interviewing to promote physical Activity for people with chronic heart failure. Journal of Advanced Nursing. 50(5); 518-527.
-Bundy, C. (2004). Changing Behavior: Using motivational interviewing Techniques. Journal of the Royal Society of medicine. 97 (44); 43-47.
- Burch. J.P. (1995). Alexithymia and Dissociation. University of Oregan in partial fulfillment of the requirements.
-Buysse, V.,Goldman,B.D.,& Skiner,M.L.(2004).seeing effects on friendship formation among young children with and without learning disabilities . Exceptional children,68 (4) ,503-517.
- Burke, B. L., Arkowitz, H., & Dunn, C. (2002). The efficacy of motivational interviewing and its adaptations. In W. R. Mi lle r & S. Rollnick (eds), Motivational interviewing: preparing people for change. New York: Guilford press. 217-250.
- Burke, B. L., Arkowitz, H., & Menchola, M. (2003). The efficacy of motivational interviewing: A meta- analytic and qualitative inquity. Journal of Cognitive psychotherapy. 18, 309-322.
-Chanon, C.,m Huws, M. V., Rollnick, S., Hood, K., et. Al. (2007). A Multicenter Randomized controlled trial of motivational interviewing in teanagers with diabetes. Diabets Care. 30; 1390-1395.
- - Chaunt, F., Brown, t. G. & Dongier, M. (2005). Motivational interviewing and clinical Psychiatry. Canadian Journal of psychiatry. 50(9); 548-597.
-Carpenter, K.M., & Addis, M.E. (2000). Alexithymia, gender and responses to depressive symptoms. Sex Roles. 43, 629-644.
- Covington, M. 1989. Self-esteem and failure in school. US. Press, Berkeley, CA.
-Caver, C.S.,& Scheier, M. F.(2000). Perspectives on personality (4th ed). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
- Cleland, C., Magura, S., Foot, J., Rosenblum, A., & Kosanke, N. (2005). Psychometric properties of the Toronto Alexithymia Scale (TAS-20) for substance users. Journal of psychosomatic research, 58, 299-306.
- Clyne, C., & Blampied, N.M. (2004). Training in emotion reglation as a treatment for binge eating: a preliminary study. Behaviour Chenge, 21, 269-281.
-Cummings, S. M., Cooper, R. L., Cassie, K. (2009). Motivational interviewing to effect behavioral changes in older adults. Research on Social work practice. 19(2); 195-204.
- Cox, W.M. & Klinger, E. (2004). Handbook of motivational counceling, Concepts, Approaches and Assesment. England : John Wiley & sons. 265-280.
-Cummings, S. M., Cooper, R. L., Cassie, K. (2009). Motivational interviewing to effect behavioral changes in older adults. Research on Social work practice. 19(2); 195-204.
- Davis, J. M., & Broitman, J. ( 2011). A brief overview of nonverbal learning disorders. The Educational Therapist, 27 (3), 5-10.
-Decy,E.L., Ryan,R.M.(2000). The "what" and the "why" of goal pursuits: Human needs and the Self determination of behavior.Psychol Inq.(11) ,227-268.
- De Groot, J.M., Rodin, G., & Olmsted, M.P. (1995). Alexithymia, Depression , and treatment outcome in bulimia nervosa. Comprehensive Psychiatry, 36, 53-60.
-Devine,.H. Stewart ,.S.H.,Watt,M.c.(1999).Relations between anxiety sensivity and dimensions of alexithymia in young adult sample. Journal of psychosomatic research.74,145-15.
-Drieschner, K. H., Lammers, S. M., Vander Staak, C.p. (2004). Treatment motivation: an attempt for clarification of an ambiguous concept. Clinical Psychology Review. 23; 1115-1137.
-Dunn, P.B.,& Shapiro,S.K.(1999).Gender differences in The achievement goal orientation of ADHD children . Cognitive Therapy and Research , , 327-344 .
- Dunn, C., Deroo, L., & Rivara, F. P. (2001). The use of brief interventions adapted from MIacross behavioral domains: A Systematic review. Addiction 96: 1725-1743.
-Dyson L.L.(2003).children with learning disabilities with in the family context:A comparison with siblings in global self-concept,academic self-perception and social competence.Learning Disabilities Research and practice.18,1-9.
-Eizaguirre,A.E.,Cabezon,A.O.S.,Aldo,I.O.,Olariaga,L.J., & Juaniz.,M.(2004). Alexithymia and its relationship with anxiety and depression in eating disorders.Personality and Individual Differences.36,321-331.
-Elliot,A.J.(1997).Integrating the classic and contemporary approach to achievement motivation: A hierarchical model of approach and avoidance achievement goals.Educational psychologist,34:169-189.
-Estell,D.B.,Jones,M.H.,Pearl,R.A.,VanAcker,R.,Farmer,T.W.,& Rodkin,P.R.(2008).Peer groups ,popularity and social preference:Trajectoriesof social functioning among students with and without learning disabilities.Journal of Learning disabilities.41,5-14.
- Fessler, M. A., Rosenberg, M. S., & Rosenberg, L. A.(1991). Concomitant learning disabilities and learning problems among students with behavioral/emotional disorders : A conceptual model. Behavioral Disorders, 16, 97–106.
-Fields, A. (2006). Resolveing patient ambivalence: A five motivational interviewing intervention. Portland. Hollifield Associates. 4-8.
- Fortune, D. G., Richards, H. L., Griffiths, C. E., & main, c.j. (2004). Targeting cognitive – behavior therapy to patients, implicit model of psoriasis: results from a patient preference controlled trial. Britich journal of Clinical Psychology, 43, 65-82.
- Freilich, R.,& Shechtman,Z.(2010). The contribution of art therapy to the social emotional, and academic adjustment of children with learning disabilities. The Arts in psychotherapy,37,97-105.
- Friedlander, L., Lumley, M. A., Farchione, T., & Doyal, G. (1997). Testing the alexithymia hypothesis: Psychological and subjective responses during relaxation and stress. Journal of Nervous & Mental Disease, 185- 233-239.
- Fristad,M. A.,Topolosky, S.,Weller, E.B., & Weller, R. A.(1992). Depression and learning disabilities in children. Journal of Affective Disorders, 26, 53–58.
- Fuller, C., & Taylor, P. (2008). A tollkit of motivational skills: encouraging and supporting change in individuals. Second edition. London: John Wiley & Sons.
-Ghasemzadeh,A. Saadat.,M.(2011).Effects of Group Systematic Motivatinal Counseling on university Students academic achievement and test anxiety.Preddia-Social and Behavipral Science-30,2482-2486.
-Golman,D.(1995).Emotional intelligence ;New York;Bantam Books.
-Grant ,P.A.,& Grant,P.B.(2010).Educating children with specific Learning Disabilities . International Encyclopedia of Edication , (3),646-653 .
-Hallahan,D.P,.Lioyd,j.W.,Kauffman,J.m.,wises,M.& Martinez,E.A.(2005).Learning disabilities:Foundation,characteristics and effective teaching .New Jersey:Pearson Education Inc.
-Harackiewicz ,J.M.,Barron ,K.E.,Carter,S.M.,Lehto,A.T & Elliot,A.J.,(1997).Predictors and consequences of achievement goals in the college classroom:Maintaining interest and making the gard,Journal of Personality and Social Psychology,Vol.73,PP.1284-1295.
-Hardy ,L.,Jones ,G,& Gould, D.(1996).Understanding psychological preparation for sport .William & wilks publishers , chapter 4.
-Heiman,T., & Berger.(2008).Parents of Children With Asperger Synndrome or With Learning Disabilities :Family environment and social support Research in Developmental Disabilities , 29,289-300.
-Helmers,K.F.,& Mente.A.(1999).Alexithymia and health behaviora in healthy male volunteers.Journal of Psychosomatic Research,47,635-645.
- Hettema, J., Steele, J., & Miller, W. R. (2005). Motivational interviewing. Annual Review of Clinical Psychology. 1:91-111.
-Honkalampi .K., Hintikka ,J., Tanskanen .A., Lehtonen.J., & Viinamaki,H.(2000).Depression is strongly associated with alexithymia the general population. Journal of Psychosomatic Research.48,99-104.
- Horney, K. (1993). New ways in psychoanalysis . New York: N orton.
-hoy ,M.K.,M.O.,Grosvenor,M.B.,Winters,B.L.,Liu,W.,Wong,W.K.(2005).Development and use of a motivational action plan for dietary behavior change using a patient-centered counseling approach .Topics in Clinical Nutrition.20(2);118-126.
-Joukamaa, M., (2004). Alexithymia- epidemiological findings. Journal of psychosomatic Research, 56, 581-673.
- Kakatsaki, D., Chatziandreou, M., Vaslamazis, G., Daphnes, O., Loutrades, D. S.,& Christodoulou, G. N. (2004). Anxiety, depression, alexithymia and personality traits: are they related with the outcome of in vitri fe rtilization? Psychiatriki, 15, 27-36.
-Kaplan,H.,Sadock ,B.(2007).Comprehensive Textbook of Psychiatry.Williams and Wilkins.
- Karande, S. ( 2005). Specific Learning Disability. The invisible handicap. Indian Pediatrics, 42, 315- 319.
-King,L.A.,Emons,R.A.(1990).Confliict over emotional expression;Psychologial and physical correlate . Journal of Personality and social psycholohy.58,864-877.
-Klassen, R.m, &Lynch,S.L.(2007).Self-efficacy from the perspective of adolescens with learning disabilities and their specialist teachers. Journal of leaening disabilities.40,494-507.
-Krik , S.,Gallaghe,J.,Cileman,M R.,& Anastasiow,N J.(1999).Educating exceptional Children Boston:Houghton Mifflin Company.
-Ladd,G.W.& Troop-Gordon,W.(2003).The role of chronic peer difficulties in the development of children's psychological adjustment problems.child development.74,1344-1367.
- Lange, N., & Tigges, b. B. (2005). Influence positive change with motivational interviewing: The Nurse practitioner. 30 (3): 44-53.
- Lawson, R.B. Shen, z. 1988. Organizational psychology: Foundation and applications. Oxford university press, New York. 260-293.
- Levant, R.F. (2001). Desperately seeking language: Understanding, assessing, and treating normative male alexithymia. In G.R. Brooks $ G.E. Good (Eds), The new handbook of psychotherapy and counseling with men?: a comprehensive guide to settings, problems, and treatment approaches (pp. 424-443). San Francisco, CA: jossey- Bass/ Pfeiffer.
- Levensky, E. R., Forcehimes, A., O, Donohue, W. T., Beitz, K. (2007). motivational interviewing: An evidence- based approach to counseling helps patients follow treatment recommendations. Ame Rican Journal Nursing. 107(10); 50-58.
-Linehan. M.M. (1993). Cognitive – behavioral therapy of borderline personality disorder. New York: Guilford press.
-Loas, G., Fremaux, D. Otmani, O., Lecercle & Delahousse, J. (1997). Is alexithymia a negative factor for maintaining abstinence? Afollo w – up Study. Coprehensive Psychiaery, 38, 296-299.
- Lumley, M. A., Downey, K., Stettner, L., Wehmer, F.& Pomereau, o. F. (1994). Alexithymia and negative effect: relationship to cigarette smoking, nicotine dependence, and smoking cessation. Psychotherapy $ psychosomatics, 61, 156-162.
-Mabbott, D.J., & Bisanz, J. ( 2008). Computational skills, Working memory, and conceptual knowledge in older children with mathematics learning disablitites. Journal of Learning Disabilites, 41 (1), 15-28.
-Madadi,A A.,Ghaeli.P.(2002).Effect of floxitin on alexithymia in patient with major depression disorder.Available from ; //www.iran pa.org/second congress of clinical psychology.htm.
- Madson, M. B., Loignon, A. C., Lane, C. (2009). Training in motivational interviewing: A systematic review. Journal of Sunstance Abuse T reat ment. 36; 101-109.
-Martins, R., & Mc Neil, D. w. (2009). Review of motivational interviewing in promoting health behaviors. Clinical psychology Review. In Press, 1-44.
-McCallum, M., Piper, W. E., Ogrodniczuk, J. S., & Jouce, A.S. (2003). Relationships among psychological mindedness, Alexithymia and outcome in four forma of shory – term psychotherapy. Psychology $ psychoterapy, 76, 133-144. -
- McClelland, D.C. (1963). Achievement motivation review can be developed. Hard Business.
- Mc Clelland, D.C. (1985). The achieving society, Princeton.
-Mc Clelland, D.C. (1987). Human motivation. Cambridge University Press.
- Mc Williams, N. (1994). Psychonanlytic diagnosis. NewYork: Guilford Press.
-Millon.T.& Davis.R.(2000).Personality disorders in modern life.New York:Wiley.
- Miller, W. R., Moyers. T. B. (2006). Eight stages in learning motivationa interviewing. Journal of teaching in the addictions. 5: 3-17.
- Miller, W. R., & Rollnick, S. (2002). Motivational interviewing: preparing people for change (2ed). New York, NY: Guilford.20-25.
-Modestin,J.,Furre.R.,Malti,T.(2004).study on Alexithymia in adult nonpatients. Journal of Psychosomatic Research,56,707-709.
-Montebarocci, O., Codispoti, M., Baldaro, B., & Rossi, N. (2004). Adult attachment style and alexithymia. Personality and Individual Differences, 36, 499–507.
- Moormann. P. P., Brand, N., Behrendt, E., & Albach. F., & Van Drop. I. (1997). The etiology of alexithymia from the perspective of childhood sexual abuse. In A.J.J.M. Vingerhoets. F.J.Van Bussel, & A.J.W. Buelhouwer (eds). The (non) evpression of emotions in health and disease (pp. 139-153). Tilburg, The Netherlands: Tiburg University Press.
-Moorman. P.P., Bermond. B., & Albech. F. (2004). The Reality Escape Model: The intricate relation between alexithymia, dissociation, and anesthesia in victims of child sexual abuse. In I. Nyklihek. A. J.J.M. Vingerhoets, & L. Temoshok (Eds). Emotional Expression and health (pp.82-89). Hove, UK: Brunner Routledge.
- Mossavar- Rahmani, Y. (2007). Aoolying motivational Enhancement to Diverse Populations. Journal of the American Dietetic Association. 107-6;918-921.
- Moormann. P. P.& Pijpers R. (2004). Scoren Tussen de oren: De theorie en praktijk van individuele mantale training [Believing is achieving: theory and practice of individual mental training]. Lisse. The Netherlands: Harcourt International.
- Murphy, R. T., Camerson, R. P., Sharp, L., Ramirez, G., Rosen, C., Drescher, K., et al. (2004). Readiness to change PTSD symptoms and related behaviors among veterans par ticipating in a motivational enhancement group. The Behavior therapist. 27(4); 33-36.
- Nisen, M.A.J. (2001). Emotionnaliteit en cognitive gevoelscontroleals invloed rijke factoren in person lijkheid: Het alexithymia constract nader onderzocht [Emotionality and cognitive feeling control as influential factors in personality: Further investigation on the Alexithymia construct]. Master's thesis. Amstrerdam, The Netherland: Department of Psychology, University of Amsterdam.
-Ogrodniczuk, J. S., Piper, W.E., & Joyce, A. S. (2004). Alexithymia as a predictor of residual symptoms, in depressed patients who respond to short- term psychotherapy. American Journal of Psychotherapy, 58, 150-161.
- Ogrodniczuk, J. S., Piper, W.E., & Joyce, A. S. (2005). The negative effect of alevithymia on the outcome of group therapy for complicated grief: what role might the therapist play? Comprehensive Psychiatry, 46, 206-213.
- Oldham. J. M., & Morrise, L. B. (1990). The new Personality self- portrait. New York:Bantman Books.
- Oldham. J. M., & Morrise, L. B. (1995). The new Personality self- portrait. Why you think, work, love, and act the way you do. New York: Bantam Books.
-Oliviere , M.A.J.,& Steenkamp, D.S.(2004). Attention-dificit/hyperactivity disorder :underlying deficit in achievement motivation . International Journal for The advancement of counseling , 26,47-63 .
- Ossman, S. S. (2004) Motivational interviewing: A process to Encourage Behavioral Change. Nephrology Nursing Journal. 31(3):31-33.
-Pennebaker, J.W., & Beal, S. K. (1986). Confronting a traumatic avant: Toward and understanding of inhibition and disease. Journal of Abnormal Psychology, 95-274-281.
-Petri, H.L. 1996. Motivation, theory, research, and applications. Wadsworth publishing, California, US, third Edition.
-Plate, M.,Trusty , J.& Glasgow,D.(2005).Adolescents with learning disabilities: Are they allowed to participate in activities? Journal of Educational Research.98,136-143.
- Polcin, d. L. (2006). Reexamining confrontation and motivational interviewing Addictive Disorders a nd Their Treatment. 5(4);201-209.
-Porcelli,P.,De Carne,M.,Todarello,O.(2004).Prediction of treatment outcome of patient with functional gastrointestinal disorders by the diagnostic criteria for psychosomatic research . Psychotherapy& psychosomatics,73,166-173.
-Preey, C. K., Rosenfeld, A. G., Bennett, J. A & Potempa, K. (2007). Promopting walking in rural women through motiva tional interviewing and group support Journal of Cardiovascular Nursing. 22(3); 304-312.
-Rieffe, C., Oosterveld,P., & Meerum,M.(2006). An Alexithymia Questionnaire for Children: Factorial and Concurrent Validation Results. Personality and Individual Differences, 40,123-133.
- Riggio, E.R. (1986). Assesment of Basic social skills. Journal of Personality and Social Psychology. 51, 649-660.
-Roach,M.A.,Ormind,G.I.,&Barrat,M.S.(1999).Mothers and fathers of children with Sown syndrome:parental stress and involvement in children .American Journal on mental Retardation.104,422-436.
- Roesenblum, A., Cleland, C., Magura, S., Mahmood, D., Kosanke, N., & Foote, J. (2005). Moderators of effects of motivational enhancements to cognitive behavioral therapy. American Journal of Drug and Alcohol Abuse, 31-35-58.
-Rollnick, S., Miller, W.R, & Butler, C. C. (2008). Motivational Interviewing in Health care: Helping patients change Behavior. New York: The Gilford Press.
-Rourk ,B.P.(1989).Nonverbal learning disailitie : The syndrome and the model.New York ,NY:Guilford Press.
-Rourk,.B.P.(1995).Syndrome of nonverbal learning disabilities:Neurodevelopmental manifestations.New York:The Guilford Press.
- Rufer, M., Hand, I., Braatz, A., Alsleben, H., Fricke, S., & Peter, H. (2004). A prospective study of Alexithymia in obsessive – compulsive – compulsive patients treated whit multimodal cognitive- behavioral therapy. Psychotherapy & Psychosomatics, 73, 101-106.
-Semerud-Clikeman, M. ,Walkowiak,J. ,Wilkinson,A. ,&Minne,E.P.(2010).Behavior and social perception in children with Aspergers disorder,nonverbal learning disability,or ADHD .Journal of Abnormal Child Psychology,38,509-519.
-Schiff,R.,Bauminger,N.,&Toledo.I.(2009).Analogical problem solving in children with verbal and nonverbal learning disabilities Journal of learning Disabilities.42,3-13.
-Schmalt,H.D.(1999).Assessing the achievement motive using the grid technique. Research in personality, 33: 109-130.
-Schunk ,D.H.(1991).Self-efficacy and academic motivation.Educational psychologist,26(3 &4):207-231.
-Sideridis, G.D.(2005).Classroom goal structures and hopelessness predictors of day to day experience at school : Differences between students with and without learning disabilities. International Journal of Educational Reswarch, 43,308-328 .
- Sharma ,G.(2004).A comparative study of the personality characteristics of primay school . Studenta with Learning disabilities and their non-learning disabled peers.Learning Disability Quarterly ,27,127-140.
-Sideridis, G.D.(2005).Classroom goal structures and hopelessness predictors of day to day experience at school : Differences between students with and without learning disabilities. International Journal of Educational Reswarch, 43,308-328 .
-Sideridis,G.D.,Morgan,P.,Botsas,G.,Padeliadu,S.,&Fuchs,D.(2006).Prediction of students with LD based on metacognition , motivation ,emotions and psychopathalogy: A ROC analysis.Journal of learning disabilities.39,215-229.
-Sideridis, G. D.(2007).International approaches to learning disabilities:More alike or more different. learning disabilities Research & Practice , 22 ,210-215 .
-Sifneos,P.E.(1973).The Prevalence of AlexithymiaCharacteristics in psychosomatic patients.Psychology and Psychosomatics,262,225-262.
-Sifneos.P.E.(1988).Alexitymia and its relationsip to hemispheric specialization ,affect and creativity.Psychiatric clinics of North America.11, 287-292.
-Silver.,H.Ruff.,M,Iverson.,L.Barth.,T.Broshek.,K.Bush., S.Koffer.,p.Reynold,R.(2008).Learning disabilities:The need for neuropsychological evaluation.Archives of clinical Neuropsychology.23,217-219.
-Silver,.H.Ruff.,M.Iverson.,L.Barth.,T.Broshek.,K.Wechsler,D.(1991).Manual for the Wechsler Intelligence Scale for children-Third edition.San Antonio ,TX;Psychological Corporation.
- Slagle, D. M. & Gray, M. J. (2007). The utility of Motivtional Interviewing as an Adjunt to Exposure Therapy in the treatment of Anxiety Disorders. Professional Psychology. Research and practice. 38(4); 329-337.
-Soderlund, L. L., Nilson, P., Kristensson, M. (2008). Learning motivational interviewing: Exploring primary leahth care nurses train ing and counseling experiences. Health education Journal. 67(2); 102-109.
-Swartz, H. A., Zuckoff, A., Frank, E., Spielvogle, H. N., Shear, m. K., Fleming, M.A.D., et al. (2006). An open- label trial of enhanced brief interpersonal psychotherapy in depressed mothers whose chil;dren are receiving psychiatric treatment. Depression and Anxiety. 23; 398-404.
-Taylor, G. J. (1994). The alexithymia construct: Conceptualization, Validation, and relationship with basic dimensions of personality. New Trends in Experimental and Clinical Psychiatry, 10, 61-74.
-Taylor,G.J.,& Bagby,M.(2000).An overview of the Alexithymia constract .In:Bar-On R ,Parker JD.(editor).The handbook of Emotional intelligence.1 St ed.San Francisco:Jossey-Bass;263-276.
- Thomas. A., & Chess. S. (1977). The behavioral study of temperament. In. J. Strelau. F. H. Farley. & A. Gale (Eds.). The biological basis of personality and behavior: Theories, measurement techniques, and development (Vol. I, pp. 213-255). Washington, DC: Hemisphere.
-Tull ,M T.,Medaglia,E.,Roemer,L.(2005).An Investigation of The Constract Validity of the 20 item Toronto Alexithymia Scale Through The use of a Verbalization Task . Journal of Psychosomatic Research,59(2),77-84.
- Uterwijk, J. (1998). Constructive en validering van een Social Intelligentie Schaal (Constructionand Validation of a social intelligence Scale). Unpublished intern report. Psychologische Metodenleer. Amsterdam. The Netherlands: University of AmsterdamBantam .
-Valentine , D.P.,McDermott,S.,& Anderson ,D.(1998).Mothers of adults with mental retardation:Is race a factor in perceptions of burdens and gratification?families in Society.79,577-584.
- Van Worner, J. j., & Boucher, J. L. (2004). Motivational interviewing and diet modification: A review of the evidence. The Diabetes Educator. 30: 404-416.
-Vaughn,S.H.,&Sinagub ,J.(1998).Socisl compenent of students with learning disabilities :Interventions and issue .In B.Wong (Ed).Learning about learning disabilities(2 Nd.Ed)(P.P.454-466)San diego:Academic Press. - Vespers, N. 2000. An activities – based typology of collage students. Journal of student. Vol 41(3): 228-244.
- Vgerhoets. A.D., Ivan. N., Johan. D. (2008). Emotion Regulation. Conceptual and Clinical issue. Springer. 26-246.
- Vogel, P. A., Hansen, b., Stiles, T. C., Gotestam, K. G. (2006). Treatment motivation, Treatment expectancy, and helping alliance as predictors of outcome in cognitive behavioral treatment of OCD. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry. 37; 247-255.
- Wagner, Ch. C. & Mc Mahan, b.T. (2004). Motivational interviewing and Rehabilitation Counseling practice. Rehabilitation Counseling Bulletin. 47(3); 152-161.
-Webber, K. H., Tate, D. F., Quintiliani, L. M. (2008). Motivational tinterviewing in internet Groups: A pilot study for weight loss. Journal of the American Dietetic Association. 108 (6);1029-1032.
- Westra, H. A. (2004). Managing resistance in cognitive behavioral Therapy: The application of motivational interviewing in mixed anxiety and depression. Cognitive Behaviour therapy. 33(4); 161-175.
-Wiener ,J.,&Schneider,B.H.(2002).A multisource exploration of the friendship pattern of children wuth and without learning disabilities.Journal of Abnormal child psychology.30,127-142.
-Wiener,J.(2004).Do peer relationship foster behavioral adjustment in children with learning disabilities? Learning disability Quarterly.27,21-30.
-Willcutt,E.G.,Boada, R.,Riddle,M.W.,Chhabilidas,N.,Defries,J.C.,& Pennington.B.F.(2011).Colorado Learning Difficulties Questionnaire : Validation of a parent-Report Screening Measure .Psychological Assessment ,3,778-791 .
- Wilson, G. T. and Schlam, T. R. (2004). The Transtheoretical model and motivational Interviewing in the treatment of eating and weight disorders. Clinical Psychology Review. 24; 361-378.
-Zimmerman ,B.J.,Schunk,D.H.(1989).Self-rejulated learning and academic achievement.New York : Springer-Verlag .
.