فهرست و منابع پایان نامه بررسی ارتباط هوش اخلاقی با عملکرد کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان گیلان
فهرست:
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش... 2
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مساله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش... 5
1-4- هدف های پژوهش... 6
1-4-1- هدف اصلی.. 6
1-4-2- هدف های فرعی.. 6
1-5- پرسش ها 6
1-5-1- پرسش اصلی.. 6
1-5-2- پرسش های فرعی.. 7
1-6- فرضیه ها 7
1-6-1- فرضیه اصلی.. 7
1-6-2- فرضیه های فرعی.. 7
1-7- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 7
1-7-1- تعریف مفهومی.. 7
1-7-2- تعریف عملیاتی.. 8
1-10- مدل پژوهش... 9
1-11- قلمرو پژوهش... 9
1-11-1- قلمرو موضوعی.. 9
1-11-2- قلمرو زمانی.. 9
1-11-3- قلمرو مکانی.. 9
فصل دوم: ادبیات نظری پژوهش... 10
2-1- بخش اول: هوش اخلاقی.. 11
2-1-1- مقدمه. 11
2-1-2- تعریف هوش... 11
2-1-3- انواع هوش... 12
2-1-3-1- هوش شناختی.. 12
2-1-3-2- هوش مصنوعی.. 14
2-1-3-3- هوش معنوی.. 14
2-1-3-4- هوش اخلاقی.. 15
2-1-4- اصول هوش اخلاقی در مدیریت.. 16
2-1-5- عناصر هوش اخلاقی.. 16
2-1-6- نقش هوش اخلاقی در موفقیت فردی و سازمانی.. 17
2-1-7- تاثیر هوش اخلاقی بر بهبود عملکرد و موفقیت سازمان. 18
2-2- بخش دوم: عملکرد. 21
2-2-1- مقدمه. 21
2-2-2- مفهوم و تعاریف عملکرد. 21
2-2-3- عوامل عملکردی.. 23
2-2-3-1- عوامل رفتاری.. 23
2-2-3-2- عوامل فرایندی.. 24
2-2-4- عوامل مؤثر بر عملکرد از دیدگاه محققان. 24
2-2-5- سیستم عملکرد فردی.. 26
2-2-6- عملکرد سازمانی.. 27
2-2-7- سیستم عملکرد کارکنان. 28
2-2-7-1- باز، متناسب، و هدفمند: 28
2-2-7-2- براساس توانایی.. 28
2-2-7-3- روندی دایمی.. 29
2-2-8-- برنامه ریزی عملکرد. 30
2-2-9- عوامل مؤثر بر عملکرد. 30
2-2-10- ارزیابی عملکرد کارکنان. 32
2-2-10-1- مفهوم ارزشیابی عملکرد. 34
2-2-10-2- اهداف ارزشیابی عملکرد. 36
2-2-10-3- رویکردها و روشهای ارزشیابی عملکرد. 37
2-2-10-4- روشهای ارزشیابی عملکرد. 39
2-3- پیشینه پژوهش... 42
2-3-1- پیشینه داخلی.. 42
2-3-2- بخش سوم: پیشینه خارجی.. 44
فصل سوم: روششناسی پژوهش... 45
3-1- مقدمه. 46
3-2- روش پژوهش... 46
3-3- جامعه آماری.. 46
3-4- نحوه انتخاب نمونه و حجم نمونه. 46
3-5- روش گردآوری داده ها 47
3-6- ابزار گردآوری داده ها 47
3-7- تعیین روایی و پایایی پرسشنامه. 47
3-7-1 روایی (اعتبار) ابزار سنجش... 48
3-7-2 پایایی ابزار سنجش(اعتماد پذیری) 48
3-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 49
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 50
4-1- مقدمه. 51
4-2- یافته های توصیفی پژوهش... 51
4-3- نتایج آماره های دو متغیره 83
4-3-1- آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 83
4-3-2- هوش اخلاقی و عملکرد. 84
4-3-3- درستکاری و عملکرد. 85
4-3-4- مسئولیت پذیری و نحوه عملکرد. 86
4-3-5- دلسوزی و نحوه عملکرد. 87
4-3-5- گذشت و نحوه عملکرد. 88
4-4- نتایج آماره های چند متغیره 89
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری.. 93
5-1- مقدمه. 94
5-2- خلاصه پژوهش... 94
5-3- یافتههای توصیفی.. 94
5-4- یافتههای استنباطی، بحث و نتیجهگیری.. 95
5-5- جمعبندی و نتیجهگیری کلی.. 97
5-6- پیشنهادهای تحقیق. 98
5- 6-1- پیشنهادها بر اساس یافتههای پژوهش... 98
5-6-2- پیشنهادها برای پژوهشهای آتی.. 99
5-6-3- محدودیتهای پژوهش... 99
منابع. 99
.
منبع:
- ابیلی ،خدایار .1381.تحلیلی بر اثربخشی نظام ارزشیابی کارکنان دولت. دانش مدیریت . شماره 58:20_5 .
- اسکندری ،غ و اسکندری،ک و بیک زاد ،ج،و کردبچه،ش، (1391) ، " تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارتهای ارتباطی آنها در سازمان تامین اجتماعی".نشریه فراسوی مدیریت ،تابستان 1391 دوره 6،شماره 21،ص 105الی 128
- اسگندری، غلامرضا؛ اسگندری، کریم. 1391. تأثیر هوشاخلاقی مدیران بر مهارتهای ارتباطی آنان در سازمان تأمین اجتماعی، مجله فراسوی مدیریت، سال ششم _ شماره 2، صص 128-105
- اسماعیلی طرزی،ز، (1391) ، "رابطه هوش اخلاقی با میزان اعتماد آفرینی مدیران "،فصلنامه اخلاق و علوم و فناوری ،س 8 ،ش 1،بهار 1392.
- اسماعیلی طرزی، زهرا، بهشتیفر، ملیکه .1391. رابطه هوش اخلاقی با میزان اعتمادآفرینی مدیران، فصلنامه اخلاق در علوم و فنّاوری، سال هشتم، شماره 1.
- افجه، سید علی اکبر؛ میری، عبدالرضا. 1388. الگوی توانمندی برای ارتقای عملکرد کارکنان صنعت قطعه سازی خودرو در ایران، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال چهارم، شماره 14.
- ایلین ریچ، هوش مصنوعی(وتکنیکها)، ترجمه آزاد از دکتر مهرداد فهیمی، نشر جلوه، ۱۳۷۵.
- آرمسترانگ،م،(1385)،مدیریت عملکرد راهبردهای کلیدی و راهنمای عملی ،ترجمه سعید صفری ،تهران ،جهاد دانشگاهی ،چاپ اول .
- بهرامی، محمدامین، اصمی، مریم. 1391. سطح هوش اخلاقی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره ی پنجم، شماره ی ٦، آذر.
- بهشتی فر، ملیکه؛ محمدرفیعی رضوان .1391. تاثیر هوش اخلاقی در سازمان ها، سومین همایش ملی سهروردی با موضوع اخلاق کاربردی، دانشگاه زنجان.
- حقیق، محمدعلی، احمدی، ایمان. 1388. بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان، مدیریت فرهنگ سازمانی، سال هفتم، شماره بیستم
- حقیقی، محمدعلی، احمدی، ایمان. 1388. بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان، مدیریت فرهنگ سازمانی، سال 7، شماره 20.
- شریفی، مسلم؛ نیکپور، بهمن؛. 1387. کایزرن و بهبود عملکرد کارکنان، فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت سلامت، دوره 11، شماره 23.
- شهرکیپور، حسن. 1384. ویژگیهای سیستم عملکرد کارکنان، مدیریت، شماره 102 و 101 پیاپی.
- فریدونی،م و دهقانی،م،و شیخ زاده،م، (1392) ، "بررسی رابطه هوش اخلاقی اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه با شیوه تدریس آنان در سال تحصیلی 91-92 "مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه ،دوره 11،ش 11، سری 52،بهمن 1392،ص 854-862
- کیذوری، امیرحسین. 1390. سیستم اثربخش ارزشیابی عملکرد کارکنان؛ مبانی ، رویکرد ها و روشها، مجله راهبردهای مدیریت، سال سوم، شماره 1.
- محمدی،س ،(1392)، "ابعاد هوش اخلاقی در حرفه پرستاری .یک مطالعه توصیفی –مقطعی در شرق ایران"،مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی ،دوره ششم ،شماره 5،آذر ماه 1392
- محمودی،م،ت، و سیادت،س،ع، و شادان فر،ف،(1390)، "بررسی رابطه های مولفه های هوش اخلاقی و رهبری تیمی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه های شهر زاهدان"،فصلنامه علوم تربیتی ،سال5،شماره19،پائیز1391،ص 126-107
- مختاری پور ،م، (1387)، " بررسی مقایسه ای ابعاد هوش اخلاقی از دیدگاه دانشمندان و قرآن کریم و ائمه معصومین (ص"،دو فصلنامه علمی تخصصی مطالعات اسلام و روانشناسان،س3،ش4،بهار و تابستان 1388،صفحات 118-97
- مرتضایی، شکوفه، قاسمی پیربلوطی، محمد . 1392. بررسی رابطه بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانونمداری دانشآموزان شهرستان شهرکرد. فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری، سال اول، شماره سوم
- ولیخانی، ماشاله؛ اسماعیل انصاری، محمد. 1391. بررسی میزان هوش اخلاقی مدیران و تاثیرآن بر سرمایه اجتماعی سازمان، علمی-پژوهشی، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شوشتر، سال ششم، شماره ( 18 ).
- یعقوبی، مریم؛ کریمی، سعید. 1388. بررسی عوامل موثر بر بهبود عملکرد کارکنان بر اساس مدل Achieve، از دیدگاه مدیران. فصلنامه بیماریتان، سال 8، شماره 34.
- حافظ نیا.محمدرضا،( 1380 )،مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری،چاپ ششم،انتشارات رشد:تهران
- دلاور.علی( 1385 )روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی،چاپ نوزدهم،نشرویرایش:تهران
- رادمنش،ن: ( 1385 )، پنج اصل اخلاقی ویژه مدیران
- رضائیان.علی،( 1384 )،مبانی مدیریت رفتار سازمانی،چاپ ششم،انتشارات سمت:تهران
- سیف.علی اکبر،( 1383 )،اندازه گیری و سنجش در علوم تربیتی،چاپ شانزدهم،انتشارات پیام نور:تهران
- عباسعلی زاده، منصوره ( 1386 ).هوش معنوی و تهیه ابزاری برای سنجش آن رساله کارشناسی ارشد تهران دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
- گنجی، حمزه، ( 1380 )، بهداشت روانی، تهران.
- کلمن.جیمز،ترجمه منوچهر صبری،( 1377 )،بنیادهای نظریه اجتماعی،انتشارات نی:تهران
- ودادی، احمد و منصوره عباس علیزاده ( 1386 ) جایگاه انواع هوش در موفقیت مدیران در عرصه جهانی،پنجمین کنفراس بین المللی مدیریت، تهران.
- هس مر ا.ت: اخلاق در مدیریت ،ترجمه : سید محمد اعرابی و داوود ایزدی ، تهران: دفتر . پژوهش های فرهنگی 1382
- Armstrong, M. (1994). Performance Management, Key Strategies and Practical Guidlines. Great Britain: Kogan Page Limited.
- Barling ,J, (2002),Trans formational lead dersnip and moral Reasoning. Journal of Applied psychology, 87(2),304-31
- Bayrman&vayti (1977) spiritual in te lligence as a theory of in diridual religion:Acase Application.the in ternational Journal for the psychology of Religion.
- Bernardin, H.J. (2003). Human Resource Management: an experiential approach. 3 th Edition. New York: Mc GrawHill.
- borba،M.(2005)،the step-by-step plan to building moral intelligence، Educator ward a، national self-esteem.jossey-bass.
- Buckly,M.R.D,Beu,D,Frink,D.D.(2001)Ethical is sues in human resources systems, Human Resource Management Reriew,11(15),11-29
- Byars, L.I & Rue, L.W. (2008). Human Resource Management: 9 th Edition. New York: Mc GrawHill.
- Carell Micheal R and et al. (1992). Personnel/ Human Resource Management. Mac Millan. Publishing.
- Crichton, J, C. (2008).A qualitative study of spiritual intelligence in organizational leaders. Doctoral Dissertation, Alliant international university, San Fran- cisco.
- Derrek Kelley , " A Loyman, S., "Introduction to Rabaties," New Jersey. 1986.
- Donaldson،T،&Davis،k.(1990)،Busi-nessethics،management Decision،28(6)،23-24.
- Foot. M and Hook. C (1999). Introducting Human Resource Management.Longman.
- Gagand Brliner (1992) spiritual in telligen ce;watis spiritual intelligence? How it benefits a person? www. Skopun.files.wordpress.com.
- Gardner,H(1983) Acase against spiritual in telligence.In ternational journal for the psychology of religion,10(1),27-34.
- George, M. (2006). Practical applica- tion of spiritual intelligence in the workplas. Human resource management in- ternationnal digest,14(15), 3-5
- Goilen Schuyler, Kathryn. 2004. The Possibility of Healthy Organizations: Toward a New Framework for Organizational Theory and Practice. Journal of Applied Sociological/ Sociological Practice, 2004, Vol. 21, No. 2/ Vol. 6, No. 2, 57-79
- Goleman Schuyler, Kathryn. 2002. Practitioner Heal Thyself Challenges in Enabling Organizational Health. Organizational Management Journal, 2004, Vol. 1, No. 1, 28-37
- Goleman,S.(2007) ,is nonesty the best form of business risk management? Availablat http:/www,Goleman.b.com.
- Harrison , S.and p.Sullvan. 2000.profiting from intellectual: Learning from Leading Companies , Journal of intellectual capital , Vol.1, No.1, pp.33-46.
- Ivancevich, J. M.(2007). Human Resource Management. New York: Mc GrawHill.
- Lau,H.C, Idris, M.A.(2005),soft foun dations of the critical success factors ontam implement tation in Malaysia, TQM magazine, 13(4),515-552.
- lennick، D.،&kiel،f.(2005)،moral intelligence: the key to enhancing busi-ness performance and leadership success،wharto school publhshhing،an imprint of pearsonEducatian.
- Longenecker, Clinton O. and Nykodym, Nick (1996). Public Sector Performance appraisal effectiveness: A Case Study, Public Personnel Management. Vol. 25. No. 2, Summer.
- Lotfizadeh A., "The calculeus of Fuzzy If / Then Pulls All Expert, " March 1992.
- Martin A. Fischer Oscar Firschern,"Questions, Intelligence and IntelligentBehavior," Computer and people, Vol., 36, Nos, 5.6, May 1987.
- Nahapiet.J,Ghoshal,S.(1998), Social capital,Intellectual capital and the organizational advantage , Academy of Management Review,23(2),pp.242-260
- Nisenfeld, A. E., Artificial Intelligence Handbook: Principles, Instrument Society of America, ۱۹۸۹. ISBN: ۱ - ۵۵۶۱۷ – ۱۳۳
- Noe, R.A, Hollenbeck, J. R, Gerhurt, B & Wright, P.M. (2008). Human Resource Management: gaining Competitive advantage. New York: Mc GrawHill.
- Phlippe coiffet, "Robots technology" volume 1, Prentice - Hall Inc. , 1983. P.ll.
- Povl William, " Silicon Babies, " Scientific American, Dec. 1991.
- Roberts, Gary E. and Pavlak, T. (1996). Municipal government Personnwl Professional and Performance appraisal: Is there a consensus on the characteristics of an effective appraisal system? Public Personnel Management, Vol. 25. No. 3, Fall
- Rojas, Ronald Raymond,(2003) Management Theory and Spirituality: Aframework and Validation of the Independent Spirituality Assessment Scale, DBA, Argosy University / Sarasota.
- Snell, S. A & Bohlander, G. W. (2007). Managing Human Resources. Thomson Publishing Company.
- Stredwick John (2005) An Introduction to Human Resource Management. Elsevier Ltd.
.