فهرست و منابع پایان نامه شناسایی ویژگی های سازگاری، انگیزش و خود ادراکی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص کردن تفاوت آنها با یکدیگر
فهرست:
ندارد.
منبع:
الف- منابع فارسی
1. کرمی، فریده.(1384) ، مقاله شناخت دانش اموزان دچار مشکلات ویژه یادگیری ، همایش ناتوانیهای ویژه یادگیری، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، ص 38
2. رمضانی، مریم.(1384) ، مقاله مهارتهای ارتباطی و خدمات مشاوره ای به خانواده ، معلم و دانش آموزان در برخورد با ناتوانیهای ویژه یادگیری، همایش ناتوانیهای ویژه یادگیری ،.سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور .
3. باباپور خیرالدین، جلیل. صبحی قراملکی، ناصر.(1380). اختلالات یادگیری ،تهران: سروش
4. رخشان، فریدون . فریار، اکبر.(1371). ناتوانیهای یادگیری . تبریز: انتشارات نیا
5.. کرک ، ساموئل. چالفانت، جیمز .(1377). ترجمه سیمین رونقی ،زینب خانجانی . مهین وثوقی رهبری، اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی، .تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی
6. باشعور لشگری، مریم.(1379). نارسایی های ویژه یادگیری .تهران: انتشارات دنیای هنر
7. ایلیوارد، الیزابت. براون، فرانک. (1377) تشخیص و سازماندهی ناتوانی های یادگیری. ترجمه رضا برادری. تهران: انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی
8. سیف نراقی مریم. نادری.عزت اله (1381) . نارسائیهای ویژه در یادگیری تهران مکیال
9. جرالد والاس و جیمزا مک لافلین . .( 1376)، ناتواناییهای یادگیری ، ترجمه محمدتقی منشی طوسی آستان قدس رضوی
10. دانیل.پی.هالاهان-جیمز.ام.کافمن . (1378) کودکان استثنایی (زمینه تعلیم و تربیت ویژه). ترجمه فرهاد ماهر تهران: انتشارات رشد
11. شاملو، سعید (1374 )، مکتب ها و نظریه ها در روانشناسی شخصیت. تهران: رشد
12. پینتریچ. پال آر. شانک ،دیل اچ.(1386)، انگیزش در تعلیم و تربیت. مهرناز شهر آرای .تهران: انتشارات علم ص 425 .
13. پینتریچ. پال آر. شانک ،دیل اچ.(1386)، انگیزش در تعلیم و تربیت. مهرناز شهر آرای .تهران: انتشارات علم ص 438
14. مک کومبز. باربارا. پاپ ،جیمز.(1384). پرورش انگیزه در دانش آموزان صغری ابراهیمی قوام تهران: رشد
15. استیپک ،دیبوراجی.(1385) انگیزش برای یادگیری . ترجمه رمضان حسن زاده و نرجس عموئی. مشهد:.نشر دنیای پژوهش .
16. اسپالدینگ چریل.ال(1377). انگیزش در کلاس درس . مترجم محمدرضا نائینیان و اسماعیل بیابانگرد، تهران: انتشارات مدرسه.
17 سیدعلی لواسانی. آسیه السادات (1386 ) ماهنامه تعلیم و تربیت استثنایی شماره68و69 صفحات 64تا 77.
18. شمس، قاسم رابطه بین درون گرایی –برون گرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش اموزان مقطع راهنمایی شهر تهران. پایان نامه روانشناسی عمومی اصفهان
19. بیات،مرجان (1386) بررسی رابطه سلامت روان و سازگاری اجتماعی نوجوانان با توجه به نوع محل سکونت در شهر کرج، دانشگاه الزهرا
20. جعفری بزمین آبادی ، مختار . بررسی مقایسه ای میزان سازگاری (عاطفی-اجتماعی- اموزشی) دانش آموزان موفق و ناموفق ساری . دانشگاه آزاد ساری
21. لیلا ، فهیمی تفرشی( 1381) مقایسه رفتار عاطفی- اجتماعی دانش اموزان ناتوان در یادگیری و عادی پایه دوم و سوم ابتدایی تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد تهران مرکز .
22. اسمعیلی، وحید(1384). بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری با سازگاری اجتماعی و افسردگی در دانش اموزان سال چهارم پیش دانشگاهی دوره متوسطه شهرستان گیلان غرب درسال تحصیلی 84-83 رشته روان شناسی تربیتی کارشناسی ارشد واحد تهران مرکز.
23. ولمن، آر. (1375) آسیب شناسی اجتماعی. ترجمه بهمن نجاریان، فرشاد دهقانی و مهرداد دباغ، تهران: انتشارات آوای نور
24. محسنی، نیک چهره. ( 1375 ) ادراک خود از کودکی تا بزرگسالی.دیدگاه ها و نظریه ها و کاربردهای تربیتی و درمانی . تهران : بعثت
25. سلیکوتیز، مارک. (1383)،ترجمه عصمت فاضلی، تهران: نشر یسطرون
26. میرصدوق،حسین (1378). بررسی ارتباط بین سبکهای اسناد علی –سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تبریز: دانشگاه تبریز
27. خداپناهی، محمد کریم (1376)، انگیزش و هیجان، تهران ، انتشارات سمت.
29. باقری، علی اصغر،(1375) تاثیر تجارب تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با توجه به جنسیت، کنترل آنان، پایان نامه ارشد ، تهران، علامه طباطبایی
30. رویا نبی زاده، 1384، ماهنامه تعلیم و تربیت استثنایی شماره 44 ص 42 تا 45
31. بال، ساموئل.( 1373)انگیزش در اموزش و پرورش ترجمه علی اصغرمسدد، شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز ،
32. یعقوبی، ابوالقاسم(1383). تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارسا خوان پسر پایه چهارم و پنجم ابتدایی شهر همدان. رساله ی دکتری. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
33. رفیعی زاده، محمد(1380) بررسی و مقایسه اختلالات رفتاری دانش آموزان با نارسائی های ویژه یادگیری و عادی دوره ابتدایی شهرستان یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی
34. سوری ، احمد.(1375). بررسی رشد اجتماعی پسران دیرآموز و مقایسه با پسران عادی مقطع ابتدایی شهرستان نهاوند. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
35. اشرف، گیتی(1375). بررسی رابطه عوامل شخصی اجتماعی مدیران با هسته کنترل
36. بیابانگرد، اسماعیل (1370). بررسی رابطه بین مفاهیم منبع، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی.
37. پودات، نسرین(1364). مقایسه کانون کنترل دانشجویان افسرده با دانشجویان سالم، دانشگاه تهران
38. معزی، سیده(1376). بررسی رابطه هسته کنترل با استرس شغلی.
39. دارابی، جعفر(1373). بررسی مقایسه ای سبک اسناد در نمونه ای از دانش اموزان دبیرستانی و شهری و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی.
40. چاری ، حسین (1375). بررسی مقایسه ای هسته کنترل در دانش اموزان دبیرستانی شاهد و غیرشاهد جیرفت، دانشگاه شیراز
41. اقلیدس، طاهره(1376). بررسی رابطه هسته کنترل با محیط خانواده
42. ابراهیمی نسب،کریم(بررسی مقایسه ای ویژگیهای شخصیتی پسران نوجوان(14 تا 18 ساله) بزهکار و عادی،پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی اصفهان.
43. نصر، احمدرضا و همکاران.(1387). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی جلد اول و دوم. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی :تهران.
44. دلاور، علی (1387). احتمالات و آمارکاربردی در روان شناسی، تهران :انتشارات رشد
45. میرسعیدی، طاهره(1380). رابطه نوع انگیزش و استفاده از راهبردهای یادگیری و مطالعه سال تحصیلی 80-1379، تهران مرکزی، پایان نامه کارشناسی ارشد.
46. آخوندی،الف،(1380). بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با سادگاری اجتماعی دانش آموزان شهر تهران، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی،تهران، دانشگاه تربیت مدرس
47.محمدی، فردوس،(1387).بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی و دانش آموزان عادی استان قم، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کودکان استثنایی دانشگاه علامه طباطبایی
49. محمدی.محمد(1386). بررسی رابطه ی خودتنظیم و اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان سال تحصیلی 86-85 کردستان، دانشگاه طباطبایی
50. کریمی،یوسف،(1375). روانشناسی شخصیت، تهران: نشر ویرایش
51. ماسن و همکاران(1370) رشد شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی
ب- فهرست منابع خارجی
1. Lerner,J.W.(1993) : Learning disabilities, 5th edition, Boston: Houghton Mifflin.
2.Intyre,T.M.,(1989):The behavior management hand book, Allyn and Bacon,London.
3. Connell,J.P.(1985). Anew multidimensional measure of children's perceptions of control. Child Development, 56,1018-1041
4. Ryan, R.M.,& Grolnick, W. S.(1989). The inner resources of academic performance." Aprocess model of parent influences on achievement. Paper presented at the biannual meeting of the American Educational Research Association, San Francisco.
5. Deborah S. Smith. Self-perceptions and Social Comparisons Among Children With LD. Journal of Learning Disabilities, Vol.28,No.6,364-371 (1995).
6. Sara.Dickson. Self-Perception of Learning Disabled Children within Mainstream Classrooms. 2008
Online at: http://www.capital.edu/68/Arts-and-Sciences/23608/
7. Wendy B.Heyman. The Self-Perception of a Learning Disability and Its Relationship to Academic Self-Concept and Self-Esteem.Journal of Learning Disabilities, Vol.23,No. 8,472-475 (1990)
8. shlomo. Kravetz, Miriam Faust, Shahar Lipshitz and Sholomo Shalhav.(1997). Students with nonverbal Learning disabilities study of Learning disabilities and social Adaptation.
Retrieved 18/2/2007 from LD online.
9. Kaspas. Tur, Hana (2004). Social-information-processing skills of kinder garten children with developmental learning disabilities. Learning disabilities and practice, V. 19.1ss,pgsY 3-11. Retrieved 18/2/2007 from. http://www.naric.
11. Janet Jonnson (1995). Learning disabilities The impact on sociall competencies of adults journal of leisurability V.22, n3 Retrieved 23/10/2007.
12. Wendy S. Grolnick and Richard M. Ryan (2001). Self-Perception, Motivation, and Adjastment in Children with learning Disabilities: A Multiple Group Comparison Study. V 23, n 3.