فهرست و منابع پایان نامه بررسی رشد اجتماعی کودکان مهد کودک رفته و نرفته در مقطع ابتدایی
فهرست:
پیشگفتار :.................................................................................................................................................................... 4
چکیده :....................................................................................................................................................................... 5
مقدمه........................................................................................................................................................................... 7
بیان مسئله :................................................................................................................................................................. 8
اهمیت و ضرورت تحقیق :......................................................................................................................................... 8
هدف های کلی تحقیق :............................................................................................................................................ 10
فرضیه ها :................................................................................................................................................................ 10
فرضیه اصلی :........................................................................................................................................................... 10
فرضیه فرعی :........................................................................................................................................................... 11
متغییر های تحقیق :.................................................................................................................................................. 11
متغییر مستقل :.......................................................................................................................................................... 11
متغییر وابسطه :......................................................................................................................................................... 11
تعاریف عملیاتی متغییر ها :...................................................................................................................................... 12
مهد کودک :.............................................................................................................................................................. 12
رشد اجتماعی :........................................................................................................................................................ 12
مقدمه :...................................................................................................................................................................... 14
پیشینه بحث :............................................................................................................................................................ 15
ب : تحقیقات انجام شده.......................................................................................................................................... 19
۱ بررسی تحقیقات انجام شده در داخل ایران:...................................................................................................... 19
۲ بررسی تحقیقات انجام شده در خارج از ایران.................................................................................................. 21
مراحل رشد اجتماعی :............................................................................................................................................ 23
رشد اجتماعی در دورهء نوجوانی........................................................................................................................... 28
ب)دگرگونی رفتار در دختران:................................................................................................................................ 29
نظریه ها.................................................................................................................................................................... 31
تاثیر مهدکودک بر رشد گسترش گفتار کودکان :.................................................................................................... 32
شروع گفتار در کودکان............................................................................................................................................ 33
اولین کلمات کودکان و سرعت درک بر بیان کلمات............................................................................................... 34
کودک و رشد زبانى او در خانواده و مهدکودک...................................................................................................... 35
تاثیر محیط به خصوص محیط مهدکودک در رشد زبانى........................................................................................ 36
آموزش و توسعه گفتار و بیان از طریق بزرگسالان.................................................................................................. 36
رشد زبانى در کودکستان از طریق بازى در مهدکودک ها....................................................................................... 37
نقش مهدکودک و مربیان مهد بر کودکان :............................................................................................................... 38
مهدکودک ها تا چه اندازه در پیمودن این مسیر موفق بوده اند؟............................................................................ 40
نقش مهد کودک در پرورش و آموزش کودکان................................................................................................. 44
هدفهای آموزش در دوران اولیه کودکی................................................................................................................... 45
اولویتهای برنامه آموزش در یک مهد کودک......................................................................................................... 46
تأکید بر اصل کودک محوری در برنامه های و تصمیم گیری های مهد................................................................... 46
به کارگیری تعداد مناسب نیروهای انسانی برای کار با کودکان.............................................................................. 47
جدی گرفتن مسأله والدین و آموزش و آگاهی دادن به آنها.................................................................................... 47
ویژگی مربیان مهد کودک......................................................................................................................................... 47
ارتباط با مهدکودک................................................................................................................................................... 48
ورود به مهدکودک مرحله بحرانی در رشد و تکامل کودک.................................................................................... 48
همکاری توأم والدین و مربیان مهد.......................................................................................................................... 49
مواد و روشها :.......................................................................................................................................................... 51
جامعه آماری :........................................................................................................................................................... 51
ابزار گردآوری داده ها :........................................................................................................................................... 52
جدول 1 – شش مقیاس فرعی مقیاس خود پنداره................................................................................................. 52
روایی محتوایی :....................................................................................................................................................... 53
پایایی :...................................................................................................................................................................... 53
نمونه آماری و نحوه گزینش آن :............................................................................................................................. 53
یافته ها :.................................................................................................................................................................... 56
جدول 2- توزیع فراوانی آزمون خودپنداره کودکان............................................................................................... 56
نمودار 1 – نمودار هیستوگرام آزمون خودپنداره کودکان :.................................................................................... 57
نمودار 4 – نمودار وضعیت پراکندگی نمرات آزمون خودپنداره شغلی................................................................ 58
جدول 1 - توصیف میانگین و رشد اجتماعی کودکان مهدکودک رفته و نرفته در مقطع ابتدایی.......................... 59
خلاصه و نتیجه گیری.............................................................................................................................................. 63
منابع و ماخذ :........................................................................................................................................................... 65
منابع فارسی :............................................................................................................................................................ 65
منابع لاتین :.............................................................................................................................................................. 65
پیوست 1 :................................................................................................................................................................ 67
پرسشنامه خودپنداری کودکان.................................................................................................................................. 67
پرسشنامه مقبولیت اجتماعی..................................................................................................................................... 71
منبع:
منابع فارسی :
۱- پاول هنری ماسن، جروم کیگان، آلتا کارول هوستون، جان جین وی کانجر، رشد
و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، چاپ اول ۱۳۶۸
۲- موریس دبس، مراحل تربیت، ترجمه دکتر کاردان، علی محمد، انتشارات دانشگاه تهران
۳- ادوارد ورکمن، آلن ام کاتز، آموزش رفتار با کودکان: مترجم الله محمداسماعیل
۴- دیوید هانت وادماند سالیوان، رابطه بین روانشناسی و آموزش و پرورش، مترجم دکتر میرحسینی، اکبر، انتشارات بامداد
5 - آموزش و پرورش پیش دبستانی شماره 14 ، ص63 گردآورنده : سید علی محمدزاده محقق و استاد دانشگاه تهران 1385
6 - ماهنامه آموزش و پرورش شماره 11 ، ص20 گردآورنده : سید محمد علی ابراهیمی
منابع لاتین :
Cryan, J. R., Sheehan, R., Wiechel, J., & Bandy-Hedden, I. G.(1992). "Success outcomes of full-day kindergarten: More positive behavior and increased achievement in the years after." Early Childhood Research Quarterly, 7(2),187-203. EJ 450 525.
Elicker, J., & Mathur, S.(1997). "What do they do all day? Comprehensive evaluation of a full-day kindergarten." Early Childhood Research Quarterly, 12(4), 459-480. EJ 563 073.
Fusaro, J. A.(1997). "The effect of full-day kindergarten on student achievement: A meta-analysis." Child Study Journal, 27(4), 269-277. EJ 561 697.
Gullo, D. F.(1990). "The changing family context: Implications for the development of all-day kindergarten." Young Children, 45(4), 35-39. EJ 409 110.
Housden, T., & Kam, R.(1992). "Full-day kindergarten: A summary of the research." Carmichael, CA: San Juan Unified School District. ED 345 868.
Karweit, N.(1992). "The kindergarten experience." Educational Leadership, 49(6), 82-86. EJ 441 182.
Koopmans, M.(1991). "A study of longitudal effects of all-day kindergarten attendance on achievement." Newark, NJ: Newark Board of Education. ED 336 494..
Morrow, L. M., Strickland, D. S., & Woo, D. G.(1998). "Literacy instruction in half- and whole-day kindergarten." Newark, DE: International Reading Association. ED 436 756.
Olsen, D., & Zigler, E.(1989). "An assessment of the all-day kindergarten movement." Early Childhood Research Quarterly, 4(2), 167-186. EJ 394 085.
Puleo, V. T.(1988). "A review and critique of research on full-day kindergarten." Elementary School Journal, 88(4), 427-439. EJ 367 934.
Towers, J. M.(1991). "Attitudes toward the all-day, everyday kindergarten." Children Today, 20(1), 25-28. EJ 431 720.
West, J., Denton, K., & Germino-Hausken, E.(2000). "America's Kindergartners." Washington, DC: National Center for Educational Statistics.[4]
McGill-Franzen, A.(2006). "Kindergarten literacy: Matching assessment and instruction in kindergarten." New York: Scholastic.
WestEd(2005). "Full-Day Kindergarten: Expanding Learning Opportunities." San Francisco: WestEd