فهرست و منابع پایان نامه مقایسه ی هوش هیجانی کودکان عادی و کودکان خیابانی در شهر اصفهان
فهرست:
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه.............................................................................................................................................. 6
بیان مسئله..................................................................................................................................... 7
اهمیت و ضرورت پژوهش........................................................................................................... 9
اهداف پژوهش............................................................................................................................... 9
فرضیه های پژوهش.................................................................................................................. 10
تعاریف نظری...............................................................................................................................10
تعریف عملیاتی........................................................................................................................... 11
فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1مقدمه................................................................................................................................................... 13
2-2 تعاریف هوش هیجانی..................................................................................................................... 14
2-3 عوامل مؤثر بر هوش هیجانی......................................................................................................... 16
2-4 چگونه می توان در هوش هیجانی پیشرفت ایجاد کرد............................................................ 17
2-5 فرزند پروری آگاهانه........................................................................................................................ 18
2-6 هوش هیجانی و عزت نفس........................................................................................................... 19
2-7 نتایج هوش هیجانی بالا و پایین................................................................................................... 21
2-8 نقش خانواده در پرورش احساسات و عواطف کودکان............................................................. 22
2-9 نقش تعاملات اجتماعی در احساسات و عواطف کودکان........................................................ 23
2-10 کودکان خیابانی چه کسانی هستند.......................................................................................... 25
2-11 عوامل مؤثر در ایجاد پدیده کودکان خیابانی...........................................................................27
2-12 نقش خانواده و اطرافیان...............................................................................................................28
2-13 دلایل حضور کودکان در خیابان.................................................................................................30
2-14طیف سنی و جنسی کودکان خیابانی.........................................................................................31
2-15 مشکلات کودکان خیابانی........................................................................................................... 31
2-16 بزهکاری.......................................................................................................................................... 33
2-17 محدوده سنی کودکان بزهکار......................................................................................................34
2-18 عوامل مؤثر در بزهکاری................................................................................................................34
2-19 تأثیر اختلالات روانی در بزهکاری...............................................................................................35
2-20 خانواده..............................................................................................................................................36
2-21 پیشگیری و درمان بزهکاری........................................................................................................37
2-22 اهمیت آموزش برای کودکان خیابانی........................................................................................38
2-23 پاسخ گویی به نیازها و مشکلات کودکان خیابانی..................................................................39
2-24 پیشینه پژوهش..............................................................................................................................40
2-24-1 تحقیقات انجام شده داخلی.....................................................................................................40
2-24-2 تحقیقات انجام شده خارجی...................................................................................................41
فصل سوم : روش پژوهش
3-1 روش پژوهش.....................................................................................................................................44
3-2 جامعه آماری......................................................................................................................................44
3-3 نمونه آماری........................................................................................................................................44
3-4 ابزار اندازه گیری................................................................................................................................44
3-5 اعتبار و روایی پرسشنامه.................................................................................................................44
3-6 روش های تجزیه و تحلیل داده ها................................................................................................45
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
4-1 مقدمه...................................................................................................................................................47
4-2 بررسی ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه......................................................................47
4-3 یافته های پژوهش.............................................................................................................................48
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
5-1مقدمه...................................................................................................................................................51
5-2 فرضیه اول پژوهش...........................................................................................................................51
5-3 فرضیه دوم پژوهش...........................................................................................................................52
5-4 فرضیه سوم پژوهش..........................................................................................................................52
5-5 پیشنهادات..........................................................................................................................................53
5-5-1 پیشنهادات کاربردی....................................................................................................................53
5-5-2 پیشنهادات پژوهشی....................................................................................................................53
5-6 محدودیت های پژوهش...................................................................................................................53
منابع و مآخذ...............................................................................................................................................54
منبع:
آقائی ، اصغر ، نیازی ، مجتبی (1378). تأثیر ناتوانی یادگیری کودکان و نوجوانان در بروز بزهکاری.خلاصه مقالات دومین همایش سراسری علمی – تخصصی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور . ص49.
احدی ، حسن، بنی جمالی ، شکوه (السادات (1370). روانشناسی رشد .تهران :انتشارات شرکت پردیس .
اکرامی ،ی(1380).آیا می دانید هوش هیجانی یا بهای هیجانی چیست .تهران:نشریه موفقیت .شماره 38.ص 29-26.
حامدی ،رباب (1384).هوش هیجانی . انتشارات مهر
حسنی ،علی اکبر (1362).نظری به قوانین جزائی اسلام .مجله مکتب اسلام .ص 392.
حسینی ،حسن (1384) . وضعیت کودکان خیابانی در ایران . فصلنامه علوم اجتماعی . سال پنجم. شماره ی 19.
دانش ،تاج زمان (1374).اطفال و نوجوانان بزهکار . تهران :انتشارات رشد.
رشید پور ، ابراهیم (1369).ارتباط و تکنولوژی آموزش . انتشارات تهران.
سلطانی فر ،عاطفه (1386). هوش هیجانی .فصلنامه اصول بهداشت روانی . شماره 35و36. ص 84.
سیاروچی ،ژوزف،فورگاس ،ژوزف ، مایر ، جان (1383). هوش عاطفی در زندگی روزمره. ترجمه اصغر نوری امام زاده ای و حبیب ا... نصیری . اصفهان :انتشارات نوشته.
شامبیاتی ، هوشنگ (1383). بزهکاری اطفال و نوجوانان . انتشارات مجد.
شرقی ، محمدرضا(1364) . مراحل رشد و تحول انسان. انتشارات شرکت سهامی چاپخانه وزارت ارشاد اسلامی .ص63.
شعاری نژاد ، علی اکبر (1385). روانشناسی رشد 2. انتشارات دانشگاه پیام نور .
شیخ پور ، محمود ، درویش کوهی ، محمود (1386) . مهارت های مواجهه با هیجانات و عواطف در کودکان . انتشارات تندیس علم.
فرجاد، محمد حسین (1370). آسیب شناسی اجتماعی انحرافات. انتشارات بدر.
فرهادیان، رضا(1370). آنچه والدین باید بدانند. انتشارات رئوف. ص13.
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (1388). کار با کودکان خیابانی . ترجمه محمد زاهدی اصل و منیره آرزومندی و بابک مؤید الدین و مجید رضا زاده و کامبیز محضری و زهرا صابری و عارفه مجتهدی . انتشارات دانژه
کراویتز، اس، مایکل، شوبرت ، سوزان ، دی(1387). هوش عاطفی نتایج و آثار آن در زندگی. ترجمه صفورا شهلایی.تهران:انتشارات نسل نواندیش .
کرمی نوری ، رضا (1374).روانشناسی تربیتی . انتشارات شرکت افت.
کواراکیوس ، ویلیام سی (1367). بزهکاری نوجوانان مسأله ای برای دنیای مدرن ترجمه جعفر نجفی زند. انتشارات سازمان علمی – فرهنگی یونسکو . ص5.
گلمن ،دانیل (1379). هوش عاطفی . ترجمه حمید رضا بلوچ.تهران : انتشارات
جیحون .
گلمن ، دانیل (1382). هوش هیجانی .ترجمه نسرین پارسا .تهران:انتشارات رشد.
محمدی اصل ، عباس (1385). بزهکاری نوجوانان و نظریه های انحراف اجتماعی .
انتشارات علم.
موریس ،جی، الیاس ، استیون ، توبیاس ، ای ، برایان ، فرید لندر، اس (1387).
پرورش هوش هیجانی نوجوانان. ترجمه فیروزه کاوسی . تهران: انتشارات رشد.
میلانی فر، بهروز (1370). بهداشت روانی . تهران: انتشارات قومس.
هین ، استیو (1386). هوش هیجانی برای همه . ترجمه رؤیا کوچک انتظار و مژگان
موسوی شوشتری. تهران:انتشارات سفیر اردهال.
Achenbach . Thomas . , & Howell Catherine. ( . (1989 Are children's problems. getting worse .A -13 Year comparison, Journal of the American of child and adolesceht psychiatry.
Garden . H .( 1993) . Multiple intelligences :The theory in practice.
Golema n.D. (1995) . emotional intelligence . New York :bantam books.
Henk . P. (2002). family approach to the problem of addiction and intelligence. quotient . Pennsylvania: UNI . Press.
Lachman. G .F .( (2004. intelligence quotient & inter-group bias. Journal of Experimental social psychology, (2)40.131-122.
Mayer .J D., & Salovey .P.(1993). The intelligence of emotional Intelligence.442-433.(4) 17¸
Mischel . W.( 1990). intelligence quotient . Paris :Masson.
Parker . Jeffery ., & Asher . Steven . (1990). Friendship adjustment , group Acceptance and social dissatisfaction in childhood , paper presented at the annual meeting of the American educational research association , boston.