فهرست و منابع پروژه بررسی نقش مدیران آموزشی در کارآیی معلمان از دیدگاه معلمان
فهرست:
فصل اول
بیان مسئله ...........................................................................................................2
ضرورت واهمیت پروژه .....................................................................................3
اهداف پژوهش....................................................................................................4
محدودیت ها ومشکلات تحقیق..........................................................................5
سوال ها یا فرضیه های اهم ................................................................................6
محدودیت ها و مشکلات تحقیق.......................................................................6
تعریف متغییرها یا اصطلاحات فنی...........................................................6
فصل دوم
بخش اول............................................................................................................9
مدیریت درجهان.................................................................................................9
مدیریت درایران.................................................................................................11
بررسی اجمالی مدیریت.....................................................................................12
ویژگیهای مدیران...............................................................................................14
وظایف مدیران...................................................................................................16
مهارتهای لازم برای مدیرآموزشی......................................................................17
شیوه هاواصول مدیریت....................................................................................18
1. اصل مشورت.......................................................................................18
2. اصل برابری افراد در برابر قانون..........................................................18
3. اصل استفاده ازتشویق وتنبیه................................................................18
4. تحریم استبداد......................................................................................19
خصوصیات مدیرنمونه......................................................................................19
1. اعتقاد و تعهد در کار............................................................................19
2. تخصص ومهارت.................................................................................20
3. وسعت نظروانعطاف پذیری ودوری ازخودمحوری................................20
4. انصاف وبی غرضی.................................................................................20
5. قدرت تفکروابتکار..................................................................................21
خوش رفتاری وصبروشکیبایی..............................................................................21
6. قاطعیت،شهامت،اعتمادبه نفس................................................................21
ویژگیهای مدیران موفق درمدارس........................................................................22
مشکلات اساسی مدیران.......................................................................................23
بخش دوم.............................................................................................................25
پیشینه تحقیق........................................................................................................25
مدیریت مبتنی برقدرت سازمانی...........................................................................28
تحلیل وبررسی انجام شده....................................................................................30
فصل سوم
روش جمع آوری اطلاعات .................................................................................32
روش تحقیق ........................................................................................................32
روش نمونه گیری ...............................................................................................32
جامعه آماری ........................................................................................................32
روش آماری ........................................................................................................32
توصیف شاخصهای مورد استفاده ........................................................................33
روش تجزیه وتحلیل.............................................................................................33
فصل چهارم و پنجم.
توصیف و استنباط نتایج مربوط به هر یک ا ز فرضیه ها......................................33
فرضیه (1)............................................................................................................35
فرضیه2 ...............................................................................................................41
فرضیه 3 ..............................................................................................................47
فرضیه 4................................................................................................................53
تحلیل کلی موضوع به روش آمار توصیفی...........................................................59
تحلیل کلی موضوع به روش آمار استنباطی (خی دو)..........................................60
مقایسه خی دوهای هر یک از فرضیه ها با جدول کای اسکوئر...........................65
فصل ششم
نتیجه گیری .......................................................................................................67
پیشنهادات ........................................................................................................68
الف) کاربردی....................................................................................................68
ب) برای محققان ارجمند ................................................................................68
منابع و مآخذ .................................................................................................70
پیوستها.............................................................................................................71
منبع:
پور ظهیر ، دکتر علی تقوی ، برنامه ریزی آموزشی و درسی ، انتشارات آگاه ، چاپ نهم ، تابستان 75
دلاور ، دکتر علی ، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ف انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد 1368.
رسولی ، ابراهیم ، تحقیق در بررسی ساخت شخصیتی در ایران و تاثیر آن در کارایی معلمان 71 .
علاقه مند ، دکتر علی ، مقدمات در مدیریت آموزشی ، انتشارات پیام نور ، 69.
علاقه مند ، دکتر علی ، جامعه شناسی آموزش و پرورش ، انتشارات فروردین ، چاپ 67 .
عسگریان ، مصطفی ، سازمان مدیریت آموزش و پرورش ، انتشارات امیر کبیر ، 63 .
فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، سالهای 71 – 72 – 73.
فیلیپ کومبر ، ترجمه حسن و کوکب صفاری ، بحران جهانی تعلیم و تربیت .
محمدی ، جمیله و لغزشی ، مریم ، تحقیق در مورد برخورد مدیران با معلمان و تاثیر آن در کارآیی معلمان .
هدایتی ، مجید ، بررسی سبکهای مدیریت ، 74.
مجله پزوهش های تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران 1372.
فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش زمستان سال 77.
خلیلی شورینی ، دکتر سیاوش ، روش های تحقیق در علوم انسانی ، چاپ دوم ، انتشارات یادواره .