فهرست و منابع پایان نامه اصول بازاریابی و بازاریابی مستقیم ( پست مستقیم )
فهرست:
فهرست
عنوان صفحه
مقدمه............................................................................................................ 1
فصل اول: کلیات بازاریابی............................................................................... 3
تعریف بازاریابی................................................................................................ 3
1- نیازها، خوسته ها، تقاضاها................................................................................ 4
2- محصولات................................................................................................. 5
3-سود بخشی – ارزش – رضایت............................................................................ 5
4- مبادله- معاملات- روابط................................................................................... 6
5- بازارها...................................................................................................... 7
6- بازاریابی و بازاریاب....................................................................................... 8
فلسفه بازاریابی.................................................................................................. 8
1-دیدگاه تولید یا تولید مدار.................................................................................. 8
2-دیدگاه کالا،کالا مدار (محصول).......................................................................... 9
3- دیدگاه فروش، فروش مدار................................................................................ 9
4-دیدگاه بازاریابی.......................................................................................... 10
دیدگاه بازاریابی بر 4 اصل استوار است:................................................................... 10
دیدگاه بازاریابی اجتماعی................................................................................... 10
پذیرفته شدن سریع بازاریابی................................................................................. 11
1- در بخش بازرگانی...................................................................................... 11
2- در بخش غیر انتفاعی..................................................................................... 12
3- بخش غیر بازرگانی...................................................................................... 12
فصل دوم: تقسیم بازار و تعیین بازار هدف......................................................... 13
تقسیم بازار و تعیین بازار هدف.............................................................................. 13
تقسیم بندی بازار چیست؟.................................................................................... 14
معیار های تقسیم بازار........................................................................................ 15
روش ها و متغیرهای تقسیم بازار............................................................................. 16
تقسیم بازار بر اساس متغیر های جغرافیایی.................................................................. 16
تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی............................................................ 17
تقسیم بازار بر اساس عوامل روان شناختی.................................................................. 18
تقسم بازار بر اساس عوامل رفتاری.......................................................................... 20
انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیت............................................................. 23
استراتژیهای مختلف انتخاب بازار هدف.................................................................... 24
عوامل مؤثر در انتخاب استراتژی بازاریابی.................................................................. 27
عملکرد موفقیت آمیز دو شرکت با تقسیم بازار و انتخاب بازار هدف..................................... 29
فصل سوم: مدیریت محصول.......................................................................... 32
تعاریف........................................................................................................ 32
نکات مهم در مورد یک محصول:.......................................................................... 34
1)دوره ی قبل از معرفی یا دوره ی ایجاد محصول......................................................... 36
2) مرحله ی مصرف محصول( introduction)......................................................... 36
3) مرحله رشد(Growth).................................................................................. 36
4) مرحله بلوغ( Matyrity)................................................................................ 36
5) مرحله ی نزول(Decline)............................................................................... 36
نمونه سؤال:................................................................................................... 37
مراحل مختلف پذیرش نوآوری ( سازگاری با کالای جدید).............................................. 38
کالای مصرفی................................................................................................ 39
الف) کالاهای سهل الوصول................................................................................. 39
ب) کالاهای انتخابی......................................................................................... 39
ج) کالاهای مخصوص....................................................................................... 39
طبقه بندی کالاهای صنعتی.................................................................................. 40
استراتژی محصول جدید:« برای محصول جدید استراتژی ما چیست؟».................................... 42
مراحل اصلی ایجاد یک محصول جدید.................................................................... 42
شناخت بازار محصول........................................................................................ 45
نامگذاری کالا................................................................................................ 49
ویژگیهای یک نام خوب.................................................................................... 50
دلایل نامگذاری.............................................................................................. 51
سیاست نامگذاری(خط مشی)................................................................................ 51
بسته بندی..................................................................................................... 52
فصل چهارم: کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان....................................... 53
جدیدترین قلمرو در بازاریابی................................................................................ 53
مفهوم جدید کیفیت.......................................................................................... 54
مدیریت کیفیت فراگیر یا جامع.............................................................................. 55
مفهوم جدید خدمت به مشتریان.............................................................................. 55
اهمیت کیفیت محصول ارائه خدمات به مشتریان........................................................... 56
تأثیر کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان در«آمیخته بازاریابی»................................ 59
بر نامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان..................................................................... 61
مرحله اول : انتظارات مشتریان را درک کنید............................................................... 62
مرحله دوم: برای مشتریان اولویت برقرار نمایید:............................................................ 65
مرحله سوم: اهداف خدمت را تعریف کنید................................................................. 65
مرحله چهارم: در تمام سطوح سازمان تعهد به ارائه خدمات را ایجاد نمائید.............................. 66
مرحله پنجم : انتظارات مطلوب در مشتریان ایجاد کنید.................................................... 67
مرحله ششم: ساختاری بنیادی برای ارائه خدمات ایجاد نمایید............................................ 67
مرحله هفتم: کارکنان را پرورش دهید...................................................................... 68
مرحله هشتم: رضایت مشتریان را اندازه گیری کنید........................................................ 69
مرحله نهم: در جستجوی شکایت کنندگان برآیید......................................................... 69
فصل پنجم: سیستم توزیع و فروش.................................................................... 70
کانال توزیع................................................................................................... 70
علل بکارگیری واسطه ها و نقش آنها:...................................................................... 70
وظایف کانال توزیع.......................................................................................... 70
نقش و وظایف عمده فروش در بازاریابی................................................................... 75
انواع مختلف عمده فروشان.................................................................................. 76
طبقه بندی خرده فروشان از نظر کنترل شعب............................................................... 77
طبقه بندی خرده فروشی بر اساس غیر فروشگاهی.......................................................... 78
خرده فروشی.................................................................................................. 79
انواع مختلف خرده فروش.................................................................................... 79
الف) طبقه بندی خرده فروشی از نظر میزان خدمت یا سرویس............................................ 79
ب) طبقه بندی خرده فروشان از نظر تنوع محصولاتی که ارائه می کنند.................................. 80
ج) طبقه بندی خرده فروشی از نظر قیمت................................................................... 81
سیستم ارتباطات بازاریابی................................................................................... 81
عوامل فرآیند ارتباطات....................................................................................... 84
استراتژی کشش و رانش( تهاجمی)......................................................................... 85
استراتژی رانش............................................................................................... 85
فصل ششم: بازاریابی خلاق............................................................................. 86
مورد غلات صبحانه.......................................................................................... 86
مورد تخم مرغ های شانسی.................................................................................. 87
مورد فروشگاههای زنجیره ای«سون الون ژاپن»............................................................. 89
مورد محصول جدید اکتیمال از شرکت دالتون............................................................. 90
مورد فروشگاههای عرضه مواد غذایی در پمپ بنزین ها................................................... 91
مورد کافی نت................................................................................................ 93
مورد«پدر خواندگی یک کودک».......................................................................... 94
مورد مسابقه تلویزیونی برادر بزرگ......................................................................... 95
مورد شورت های هاگیز (شورت های ویژه کودکان ).................................................... 96
مورد عروسک باربی......................................................................................... 97
مورد واکمن سونی........................................................................................... 98
فصل هفتم: بازاریابی مستقیم.......................................................................... 100
تعریف و مفهوم بازاریابی.................................................................................. 100
عناصر آمیخته بازاریابی:................................................................................... 100
بازاریابی مستقیم و شیوه های آن.......................................................................... 102
شیوه های بازاریابی......................................................................................... 102
ابزارهای بازاریابی مستقیم.................................................................................. 105
ارتباط از طریق پست مستقیم............................................................................... 106
کاتالوگ های سفارشی پستی............................................................................. 106
پست مستقیم و ویژگیهای آن.............................................................................. 107
پست مستقیم و اهداف آن.................................................................................. 107
پست مستقیم ارتباطات یا فن آوری فروش می باشد...................................................... 108
اجرای فیزیکی و محتویات:................................................................................ 110
اهداف....................................................................................................... 111
گروههای مورد هدف:..................................................................................... 112
تأثیرات ایجاد پست مستقیم................................................................................ 113
خصوصیات پست مستقیم.................................................................................. 115
مزایای پست مستقیم........................................................................................ 115
مزایای اصلی پست مستقیم................................................................................. 117
دلایل منطقی برای ایجاد پست مستقیم.................................................................... 118
محدودیت های پست مستقیم.............................................................................. 118
بیهوده کاری پست مستقیم................................................................................. 120
ضرورت تشکیل پست مستقیم............................................................................. 121
رشد ترافیک پستی از طریق پست مستقیم................................................................. 123
پست مستقیم-آینده پست.................................................................................. 124
برای ادارات پست.......................................................................................... 125
برای بازاریابان( تلبیغ کنندگان)............................................................................ 124
تصویر جهانی............................................................................................... 125
تجارت پست در تجارت الکترونیکی..................................................................... 127
عوامل اقتصادی............................................................................................. 127
عوامل اجتماعی –جمعیتی................................................................................. 129
عوامل مرتبط با فناوری..................................................................................... 130
عوامل پستی................................................................................................. 132
تجارت الکترونیکی........................................................................................ 133
تأثیر افزاینده................................................................................................. 134
پست مستقیم در دنیا........................................................................................ 136
چهار پرسش اساسی در خصوص پست مستقیم.......................................................... 136
نقش پست در صنعت بازاریابی مستقیم.................................................................... 137
زنجیره ارزشی بازاریابی مستقیم........................................................................... 138
عرضه خدمات به مشتری (مثلاً برگشت دادن کالا)....................................................... 138
پست مستقیم درآمریکا..................................................................................... 139
ظرفیت بالقوه توسعه جهانی «پست مستقیم»............................................................... 143
پست مستقیم در چین....................................................................................... 144
پست مستقیم در انگلستان.................................................................................. 145
منابع:....................................................................................................... 146
منبع:
- احمد روستا، مدیریت بازاریابی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت) 1375.
2- دکتر داود محب علی، مدیریت بازاریابی بین المللی- انتشارات امیرکبیر.
3- مجموعه کتب آموزش، فنی و تخصصی پست انتشارات شرکت پست ایران
4- اینترنت
ندارد.