فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
عنوان ................................................................................................................................. صفحه
فصل اول : کلیات پژوهش ......................................................................................................... 1
مقدمه. 2
بیان مسأله. 4
ضرورت اهمیت تحقیق. 5
اهداف پژوهش: 6
هدف کلی : 6
اهداف جزئی.. 7
فرضیه های پژوهش: 7
تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش... 8
تاب آوری.. 8
شخصیت.. 8
فصل دوم : 11
پیشینه پژوهش... 11
فصل سوم : 13
روش پژوهش... 13
تاب آوری.. 14
مدل های نظری تاب آوری.. 26
مدل اول : تاب آوری به مثابه توانایی شخصی در مقابله با ناملایمات.. 26
مدل دوم : تاب آوری به عنوان کسب نتایج مثبت از شرایط ناملایم. 29
مدل سوم : تاب آوری به عنوان فرآیندی چند وجهی 31
شخصیت: 35
کیفیت تشکیل شخصیت: 40
تفاوت شخصیت با فطرت: 41
عوامل بوجود آورنده شخصیت : 43
نظریه های شخصیت.. 44
نظریه کرچمر : 45
2- رویکرد روانکاوی : 45
کارل گوستاویونگ... 47
آلفرد آدلر: 48
رویکرد رفتاری.. 48
رویکرد یادگیری اجتماعی.. 49
رویکرد شناختی.. 50
طرح پنج عاملی شخصیت... 51
پنج عامل اصلی.. 54
عصبیت یا شاخص بی ثباتی هیجانی(N) 54
برونگرایی (E) 56
باز بودن (O) 57
توافق (A) 60
وجدانی بودن (C) 61
تحقیقات انجام شده در خارج کشور. 63
تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 66
فصل سوم : 71
روش پژوهش... 71
روش پژوهش... 72
جامعه آماری.. 72
نمونه های آماری و روش نمونه گیری.. 72
روش جمع آوری اطلاعات.. 72
ابزار های پژوهش... 73
روش تجزیه و تحلیل داده ها: 74
فصل چهارم : 75
تجزیه و تحلیل داده ها 75
بخش اول آمار توصیفی.. 76
بخش دوم آمار استنباطی.. 82
فصل پنجم : 87
بحث و نتیجه گیری.. 87
بحث و نتیجه گیری.. 88
محدودیت های پژوهش... 90
پیشنهادات.. 91
منابع: 92
فهرست:
ندارد.
منبع:
راجرز کارل، درآمدی بر انسان شدن، ترجمه قاضی قاسم، تهران، انتشارت دانشگاه ازاد اسلامی، 1380.
روزناهن و سیلیگمن، آسیب شناسی، جلد 1 و 2، ترجمه سید یحیی، انتشارات ارسباران، 1387.
ساعت چی محمود، مشاوره و روان درمانی نظریه ها و راهبرد ها، تهران، انتشارات ویرایش، 1374.
شاملو سعید، بهداشت روانی، تهران، انتشارت رشد، 1384.
شولتس هاون، روان شناسی کامل الگوهای شخصیت سالم، ترجمه گیتی خوشدل، تهران، انتشارات نشر نو، 1364.
دلاور علی، روش های تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات پیام نور، 1384.
دلاور علی، روش های تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، انتشارات نشر، ویرایش، 1387.
دهستانی مهدی، آسیب شناسی، جلد 1، انتشارات ارسباران، 1386.
فتحی آشتیانی، عظیمی اشتیانی، روان شناسی سلامت، تهران، انتشارات رشد، 1387.
10- فیرس و ترال، روان شناسی بالینی، ترجمه فیروز بخت، تهران، انتشارات رشد، 1387.
11- فرانکل ویکتور، انسان در جستجوی معنا، ترجمه علی اکبری معارفی، تهران، انتشارات دانشگاه تهران، 1375.
12- فرم اریک، هنر عشق ورزیدن، ترجمه سلطانی پوری، تهران، انتشارات قدس رضوی، 1387.
13- کارور شیری، ترجمه رضوانی احمد، مشهد، انتشارات قدس رضوی، 1387.
14- گنجی همزه، بهداشت روانی، تهران، انتشارات ارسباران، 1380.
15- مزلو ابراهام، انگیزش و شخصیت، ترجمه رضوانی احمد، مشهد، انتشارات قدس رضوی، 1379.
16- میلانی فر بهروز، بهداشت روانی، تهران، انتشارات قومس، 1378.
17- هیلگارد و همکاران، زمینه روانشناسی، ترجمه براهنی نقی و همکاران، تهران، انتشارات، 1384.
18- کتاب دوان شولتز، سیدنی آلن شولتز؛ (1379) نظریه های شخصیتی، ترجمه یحیی سید محمدی، نشر.
19- گنجی حمزه، (1386) ارزشیابی شخصیت، ویرایش دوم، نشر ساوالان (1386)
20- سایت " و www.Irandoc.ac.ir
21- مجموعه مقالات سمینار سراری بهداشت روانی
22- ارزشیابی شخصیتی؛ دکتر مرتضی ترخان؛ انتشارات دانشگاه پیام نور؛ 1387
23- فولاد چنگ و موسوی با بررسی رابطه تاب آوری و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز، مجموعه مقالات چهارمین سمینار سراسری، 1387.
24- پروین لارسن، ترجمه جوادی و کدپر، روانشناسی شخصیت، نظریه و تحقیق، ناشر مقر سه خدمات فرهنگی رسا، چاپ اول، 1372.
25- کریمی، ی. (1382)، روانشناسی شخصیت، ویرایش دوم. تهران، موسسه نشر، ص 15-53
26- McCare, R. R., Costa, P.T.,Jr.,& Busch, C.M. (1986). Evaluating comprehensiveness in personality systems: The California Q-Set and the five-factor model. Jurnal of personality, PP. 430-446
27- Forguson.LB. (1970). Personality Development. Belmont, Calif: Brooks/Cole
28- Costa, P.T., & McCare,R.R(1980a). Influence of extraversion and neuroticism on subjective well-bing: Happy and unhappy people. Journal of personality and Social psychology, PP. 668-678.
29- سیاسی. ع. (1351). نظریه های شخصیت یا مکاتب روان شناسی. تهران انتشارات دهخدا. ص 82-89.
30- احدی، ب، (1388)، بررسی رابطه مشکلات رفتاری کودکان دارای اختلال یادگیری با هوش هیجانی، تحمل ابهام و پنج عامل شخصیت مادریان آنها، دانشگاه محقق اردبیلی – دانشکده ادبیات و علوم انسانی
31- جوکار، ب، (1386). نقش واسطه ای تاب آوری در رابطه بین هوش هیجانی و هوش عمومی با رضایت از زندگی، دو فصلنامه روان شناسی معاصر، دوره دوم، شماره 2 ، ص 3-1
32- حق شناس، ح. (1385)، طرح پنج عاملی ویژگی های شخصیت: راهنمای تفسیر و هنجارهای آزمون های NEO-PI-R و NEO-FFI، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ص 127- 133
33- Costa, P.T., & McCare,R.R & Hollend, J.L (1984). Personality and vocation interests in an adult sample Journal of applied psychology. PP. 390-400
.