فهرست و منابع پایان نامه تجارت الکترونیک و موانع اجرایی قانون آن در ایران
فهرست:
علائم اختصاری ................................................................................................
فهرست مطالب .................................................................................................
فصل اول: مقدمه
1-1- اهمیت انتخاب.......................................................................................
1-2- طرح سوأل ............................................................................................
فصل دوم: تعریف و شناسایی تجارت الکترونیکی در ایران
2-1- مقدمه.....................................................................................................
2-2- تجارت الکترونیکی چیست؟ .................................................................
2-3- انواع تجارت الکترونیک ........................................................................
2-4- توجیه اقتصادی راهاندازی تجارت الکترونیکی در جمهوری اسلامی ایران
2-4-1- منافع ................................................................................................
2-4-2 هزینهها ...............................................................................................
2-5- مزایای کسب و کار الکترونیکی .............................................................
2-6- تجارت الکترونیکی چه نوع فرصت های درآمدی را خلق میکند؟ .......
2-6-1- دسترسی بیشتر به مشتریان ...............................................................
2-6-2- فروش بیشتر به مشتریان موجود........................................................
2-6-3- محصولات قابل حصول و در دسترس الکترونیکی ...........................
2-7- تجارت الکترونیکی ضرورتی برای توسعه .............................................
2-8- نگاهی به تجارت الکترونیک از دریچه محدودیتهای داخلی ...............
2-9- تجارت الکترونیک، مزایا و نگرانیها ....................................................
2-9-1- تجارت الکترونیک و مزایا.................................................................
2-9-2- تجارت الکترونیک و نگرانیها..........................................................
2-10- رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران .................................................
2-11- سیاست تجارت الکترونیکی ایران........................................................
2-11-1- اهداف ...........................................................................................
2-11-2- اصول .............................................................................................
2-12- نتیجهگیری..........................................................................................
فصل سوم:
نمونههایی از اقدامات وزارت بازرگانی در جهت تحقق تجارت الکترونیکی
3-1- مقدمه.....................................................................................................
3-2- طرح مطالعات امکان سنجی تجارت الکترونیکی ...................................
3-3- طرح ایجاد مرکز صدور گواهی دیجیتال ................................................
3-4- طرح ایجاد شبکه جامعه اطلاع رسانی بازرگانی کشور ...........................
3-5- طرح استانداردسازی شمارهگذاری کالا و خدمات و فعالیتها ...............
3-6- نتیجهگیری.............................................................................................
فصل چهارم: آینده تجارت الکترونیک
4-1- مقدمه.....................................................................................................
4-2- چشم انداز کسب و کار الکترونیکی ......................................................
4-3- حجم مبادلات الکترونیکی و سرعت گسترش آن ..................................
4-4- نتیجهگیری.............................................................................................
فصل پنجم:
تجربه بعضی از کشورها در حمایت از تجارت الکترونیکی در جهان امروز
5-1- مقدمه ....................................................................................................
5-2- تجربه اتحادیه اروپا ................................................................................
5-3- تجربه کشورهای آ. س. آن.....................................................................
5-4- تجربه انگلستان .....................................................................................
5-5- تجربه یونان ...........................................................................................
5-6- تجربه اسکاتلند.......................................................................................
5-7- نتیجهگیری.............................................................................................
فصل ششم:
تجارت الکترونیک و موانع گسترش آن در جمهوری اسلامی ایران
6-1- مقدمه.....................................................................................................
6-1- عدم زمینهسازی لازم برای رشد تجارت الکترونیکی ............................
6-3- تجارت الکترونیک، موانع گسترش در ایران و راهکارها........................
6-4- نتیجهگیری.............................................................................................
فصل هفتم:
موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیکی در ایران
7-1- مقدمه.....................................................................................................
7-2- مطالعه تحقیقی در جهت یافتن الگوی مناسب برای استفاده از داد و ستد
الکترونیکی در ایران .........................................................................................
7-2-1- طرح پرسشها .................................................................................
7-2-2- اهداف تحقیق ...................................................................................
7-2-3- روشهای تحقیق ..............................................................................
7-2-3-1- روش تطبیقی ..............................................................................
7-2-3-2- روش پیمایشی ............................................................................
7-2-4- نتیجهگیری از تحقیق ........................................................................
7-2-5- ارائه الگوهای حاصل از تحقیق..........................................................
7-2-6- ارائه پیشنهادات ................................................................................
7-3- نتیجهگیری.............................................................................................
فصل هشتم: بانکداری و تجارت الکترونیکی
8-1- مقدمه.....................................................................................................
8-2- بانکداری الکترونیکی ............................................................................
8-3- بانکداری الکترونیک در ایران و موانع موجود در سر راه آن. .................
8-4- پول الکترونیکی چیست؟.......................................................................
8-5- ویژگی های کلیدی پول الکترونیکی ......................................................
8-6- اثرات پول الکترونیکی بر بانکها............................................................
8-7 – جمعبندی و نتیجهگیری ......................................................................
فصل نهم: تجارت الکترونیکی و بنگاهها
9-1- مقدمه ....................................................................................................
9-2- موانع توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاهها ..........................................
9-3- نتیجهگیری ............................................................................................
فصل دهم: تجارت الکترونیکی و شرکتهای کوچک و متوسط
10-1 مقدمه.....................................................................................................
10-2- بکارگیری تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط..........
10-3- مراحل بکارگیری فنآوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی در شرکتهای
کوچک و متوسط ............................................................................................
10-4- چالشها در پذیرش و استفاده از تجارت الکترونیکی در
10-4-1- برخی از مزایا در استفاده از تجارت الکترونیکی در ..........
10-4-2- برخی از مشکلات در پذیرش تجارت الکترونیکی از زاویهای دیگر
10-5- پیشنهادات آنکتاد برای توسعه تجارت الکترونیکی در بین شرکتهای کوچک
و متوسط در کشورهای در حال توسعه ...........................................................
10-6- نتیجهگیری .........................................................................................
فصل یازدهم: چالشهای حقوقی اجرای قانون تجارت الکترونیکی ایران
11-1- مقدمه..................................................................................................
11-2- نتایج بررسی کلی نیازهای سیستماتیک نظام قضایی ایران برای تحقق تجارت الکترونیکی
11-2-1- فهرست مطالب مطروحه در قانون تجارت الکترونیکی ایران..........
11-2-2- توضیحات مربوط به فهرست مطروحه در قانون تجارت الکترونیکی
ایران..................................................................................................................
11-2-3- فهرست قوانین لازم التصویب جهت اجرای قانون تجارت الکترونیک با توجه به موضوعات مطروحه در آن ................................................................................................................
11-3- جدایم سایبری.....................................................................................
11-3-1- جعل سایبری..................................................................................
11-3-2- کلاهبرداری سایبری........................................................................
11-3-3- جاسوی سایبری..............................................................................
11-3-4- تطهیر نامشروع سایبری..................................................................
11-4- برخی از موانع جزایی تحقق تجارت الکترونیکی.................................
11-5- چالشی به نام «فقدان آیین نامهها»........................................................
11-6- نتیجهگیری..........................................................................................
فصل دوازدهم: نتیجهگیری
منابع و مأخذ
منبع:
الف: فهرست قوانین:
1- قانون تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1382.
2- قانون حمایت از حقوق و منصفان و هنرمندان 1348.
3- قانون مدنی.
4- قانون مسئولیت مدنی.
ب: فهرست کتب:
5- آلن گاتن، ترجمه رمضانی، مصیب- ادله الکترونیکی- دبیرخانه شورای عالی اطلاعرسانی- چاپ ال 1383 .
6- باستانی، برومند- جرایم کامپیوتری و اینترنتی جلوهای از بزهکاری- انتشارات بهنامی – چاپ اول 1382.
7- نوی، محمد علی- نخجوانی، رضا- حقوق تجارت الکترونیکی- کتابخانه گنج دانش- 1382.
ج: فهرست مقالات:
8- اعرابی، سید محمد، سرمد سعیدی، سهیل- فصلنامه اطلاعرسانی- دوره 18- شماره 1 و 2.
9- ابریشمچی، سهیل- روزنامه همشهری- شماره 2828- سال دهم- 17 اردیبهشت 1382.
10- اکبری، محسن- کربلایی، امید- مجله بررسیهای بازرگانی- شماره 3- آذر و دی 82.
11- جلالی، علی اکبر و بیدخشی، حسین – روزنامه همشهری- شماره 2365- 27 اسفند 1379.
12- دریانی، حسن- جعل کامپیوتری/ خبرنامه انفورماتیک شمارههای 69،70،75 (تألیف).
13- دریانی، حسن- کلاهبرداری کامپیوتری/ خبرنامه انفورماتیک شمارههای 62،64،65،66،67،68 (تألیف).
14- گزارش توجیهی سیاستتجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران، مصوب کمیسیون تخصصی اطلاع رسانی اقتصادی، بازرگانی و تجارت الکترونیکی.
د- فهرست منابع خارجی:
15-Strasbourg. 25 April 2000, Declassified- public version. PC- CY(2000) Draft N 19, EUROPEAN COMMITTEE ON PROBLEMS, (CDPC), COMMITTEE of EXPERTS ON CRIME IN CYBER. SPACE(PC-CY), Draft Convertion on cyber- crime (Draft N’19) prepared by the Secretaroat Dorectprate Gemera; I(;ega; Affaors) Siber, Ulrich. The International Hardbook on computer crime (1986)
16- Cyber – Laundering- Anonymous Digital cash and Money Loundering- Pc/ cy- cdpc- CE- 1997. Money Loundering- USA. Attomeys Bulletin- june 1999.
ر: فهرست سایتها:
17- http://www.irtp.com/
18- http://www.iftiz.org.ir/
19- http://www.prd.moc.gov.ir
20- http://www.itir.com /
دی کالیتر، جیمز، مجله دانشگاه استانفورد به نقل از سایت:
21- http://www.cobinet.office.gov.uk
22- http://www.bmwi. netzwerk.ec.de
23- http://www.iranitc. com
24- http://www.law- bridge.net.