فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه میان رضایت شغلی خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان تهران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران براساس تئوری دو عامل انگیزش - بهداشت هرزبرگ
فهرست:
فصل اول- کلیات پژوهش................................................................................... 1
1-1- مقدمه.......................................................................................................... 2
A-1-1- تئوری دو عامل انگیزشی هرزبرگ:...................................................... 2
B-1-1- ضرورت بررسی میزان رضایت شغلی مشاغل مختلف......................... 3
2-1- بیان موضوع پژوهش و ضرورت آن......................................................... 4
A-2-1- ضرورت تربیت نیروی انسانی مجرب و با انگیزه در عرصه
اطلاع رسانی.......................................................................................................... 4
B- 2-1- بررسی میزان رضایت شغلی خبرنگاران به عنوان عامل اجتماعی اثرگذار در ارتباطات امروز 6
C-2-1- موفقیت شغلی و افزایش کارآئی............................................................ 8
D-2-1- سازمان وسایل جمعی:.......................................................................... 9
3-1- بیان موضوع............................................................................................... 9
4-1- بیان مسئله.................................................................................................. 9
5-1- هدف پژوهش.............................................................................................. 10
6-1- فرضیات پژوهش........................................................................................ 10
7-1- سوالات پژوهش.......................................................................................... 10
8-1- متغیرهای پژوهش...................................................................................... 10
9-1- تعاریف عملیاتی........................................................................................... 11
فصل دوم- گستره نظری پژوهش...................................................................... 12
1-2- مقدمه.......................................................................................................... 13
2-2- تاریخچه و تعاریف انگیزش........................................................................ 14
3-2- انگیزش چیست............................................................................................ 17
4-2- انگیزش در سازمان ها............................................................................... 18
5-2- نظریه 2 عاملی هرزبرگ............................................................................. 20
6-2- نظریه سلسله مراتب نیاز مازلو.................................................................. 22
7-2- نظریه x , y.................................................................................................. 24
8-2- رضایت شغلی............................................................................................. 25
9-2- رضایت شغلی و کارکرد............................................................................. 27
10-2- شیوه ابراز نارضایتی............................................................................... 31
11-2- عوامل مرتبط با رضایت شغلی................................................................. 32
12-2- نظریه های انگیزش شغلی........................................................................ 34
13-2- نظریه محرک و پاسخ............................................................................... 34
14-2- نظریه میزان سازگاری............................................................................. 34
15-2- نظریه عقلی و استدلالی............................................................................. 35
16-2- لزوم وجود روزنامه نگاران/ خبرنگاران جامعه اطلاعاتی و اهمیت
رسانه ها................................................................................................................ 35
فصل سوم- معرفی باشگاه خبرنگاران جوان..................................................... 40
معرفی باشگاه.................................................................................................. 41
نقاط قوت......................................................................................................... 43
نقاط ضعف...................................................................................................... 43
فصل چهارم- روش شناسی و تجزیه و تحلیل آماری....................................... 46
جامعه پژوهش....................................................................................................... 47
روش نمونه گیری................................................................................................. 47
نمونه پژوهش........................................................................................................ 47
جدول..................................................................................................................... 47
ابزار اندازه گیری پژوهش.................................................................................... 48
روائی و اعتبار ابزار اندازه گیری......................................................................... 48
روش تجزیه و تحلیل آماری.................................................................................. 49
بررسی نتایج پرسشنامه........................................................................................ 49
توصیف داده ها .................................................................................................... 50
10- آزمون فرضیه ها.......................................................................................... 51
11- تجزیه و تحلیل همبستگی آزمون فرضیه اول............................................... 52
12- تجزیه و تحلیل همبستگی آزمون فرضیه دوم............................................... 53
13- بررسی سوالات مربوط به عوامل بهداشتی.................................................. 55
14- بررسی سوالات مربوط به عوامل انگیزشی.................................................. 58
15- پیوست ها: جدول همه تجزیه و تحلیل ها و نمودارهای آنها ..................... 58
فصل پنجم- نتیجه گیری..................................................................................... 62
بحث و بررسی................................................................................................. 63
نتیجه گیری نهائی............................................................................................ 65
محدودیت های پژوهش................................................................................... 66
پیشنهادات........................................................................................................ 68
منبع:
ندارد