فهرست و منابع پایان نامه بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز
فهرست:
فصل اول: (تعریف مساله
1-1تعریف کلی مساله.................................. 13
1-2 نیاز به مطا لعه در مورد مساله................... 15
1-3 اثرات مهم مطالعه بر مساله از نظر بهبود آن...... 16
1-4 اهداف و فرضیات.................................. 18
1-5دامنه اثر مساله در جامعه علمی و اجتماع........... 18
1-6 محدودیت هاوچهار چوب پروزه..................... 19
1-7 مقدمه و تاریخچه................................. 21
فصل دوم: (کاووش در متون)
2-1طبقه بندی و مقدمه و اظهار بکر بودن متون.......... 26
2-2 بررسی مقالات..................................... 34
2-3 بررسی تزها و پایان نامه ها...................... 41
2 -4 بررسی کتابها.................................. 140
فصل سوم: (روش تحقیق)
3-1- روش بکار گرفته شده و دلایل آن.................. 141
3-2 دستورالعمل جمع آوری اطلاعات و روشهای بکار رفته 148
3- 3 تعاریف ، اختصارات و نشانه های ریاضی........... 150
3- 4منطق سیستم تصمیمگیری........................... 152
3-4-1پنج گام اساسی تا تصمیمگیری نهایی.............. 152
3- 5 ارائه مباحث ضروری علمی........................ 154
3-6 سابقه و رژیم ترافیکی........................... 154
3- 8 معیارهای محدود کننده فنی...................... 155
3- 9معیارهای آزمایش و کنترل....................... 155
3-10 مطالعات و تحلیلهای تکمیلی..................... 156
3- 11تحکیم بستر علمی قضیه و بکارگیری سیستماتیک آن. 156
3- 12 معیارهای ارزیابی مقایسه و مدل انتخاب نوع سیستم روسازی 157
3-12-1معیارهای ارزیابی و مقایسه.................... 157
3-13انواع خطوط با دال بتنی......................... 160
3-14 مدل ارزیابی.................................. 161
3- 15لایه داخلی مدل ، ابزار تحلیل هزینه طول عمر روسازی 161
3- 16لایه میانی : تاثیرات بالقوه اعمالی از مسیر.... 166
فصل چهارم: (گردآوری اطلاعات)
4معرفی خطوط با دال بتنی........................... 170
4-1معرفی........................................... 170
4-2خطوط بابالاست دربرابرخط بادال.................... 171
4-1-1خط با بالاست................................... 172
4-1-2خط با دال..................................... 172
4-2طراحی روسازیهای دارای خط بدون بالاست............. 174
4-3بلاکها یا تراورسهایی مدفون در بتن................ 176
4-4طراحی های روسازیهای خطوط با دال................. 179
4-5توسعه کیفیت یکپارچگی سیستم...................... 181
4-6خط زوبلین....................................... 190
4-7خط با بستر بتن آسفالتی.......................... 194
4-8دالهای پیش ساخته................................ 197
4-9-1خط با دال شینکانسن............................ 198
خط با دال بوگل 205
4-10دالهای یکپارچه و ابنیه فنی..................... 207
4-11ریل مدفون...................................... 210
4-11-1خصوصیات ریل مدفون............................ 210
4-11-2ساخت خط ریل مدفون............................ 211
4-11-3تجربیات اجرایی ریل مدفون..................... 215
4-11-4خط عرشهای.................................... 217
4-13سازه های ریل با تکیه گاه پیوسته و مهار شده..... 225
4-12-1خط کوکن...................................... 225
4-12-2ریل قاشقی با تکیه گاه پیوسته................. 229
4-12-3 ریلهای مهار شده در جان...................... 230
4-13 EPS به عنوان مصالح بستر در سازه خط با دال راه آهن 233
4-13-1معرفی........................................ 233
4-13-2سازه های خط با دال بتنی با زیر اساس EPS...... 234
4-13-3عملکرد استاتیکی.............................. 235
4-13-4ایفای نقش دینامیکی........................... 236
4-13-5کاربردها..................................... 238
4-14خاصیت ارتجاعی خط............................... 239
4-15مقتضیات سیستم.................................. 240
4-15-1مقتضیات زیرسازی.............................. 241
4-16-2مقتضیات خط با دال بتنی در تونلها............. 245
4-16-3مقتضیات خط با دال بتنی روی پلها.............. 246
4-17تجربیات عمومی با سیستمهای خط با دال............ 249
4-18نتیجهگیری و پیشنهادات.......................... 252
4-19 المانهای تشکیلدهنده خطوط با دال بتنی.......... 252
4-20ریل............................................ 255
4-21پابند.......................................... 256
4-22تراورس......................................... 256
4-23تکنیک های ساخت ، تولید......................... 258
4-24انواع ساخت..................................... 259
4-25نقاط تکیه گاهی مجزا ریل با تراورس ها........... 260
4-25-1روش ساخت مدفون............................... 261
4-25-2روش ساخت رهدا................................ 261
4-25-3روش ساخت رهدا در خاک ریزی و خاک برداری ها... 262
4-25-4روش ساخت رهدا در تونل ها.................... 263
4-25-5روش ساخت BERLIN 265
4-25-6روش ساخت HEITKAMP........................... 261
4-25-7روش ساخت SBV................................. 269
4-25-8روش ساخت ZÜBLIN. 269
4-27ساخت تراورس های غیر مدفون...................... 271
4-27-1روش ساخت SATO. 272
4-27-2نوع ساخت FFBS-ATS-SATO....................... 276
4-27-3نوع ساخت ATD................................ 276
4-27-4روش ساخت BTD................................ 278
4-27-5روش ساخت . WALTER........................... 279
4-27-6روش ساخت GETRAC............................. 280
4-27-7نقاط تکیه گاهی گسسته ریل بدون تراورس ها...... 282
4-28انواع ساخت سازه خط یکپارچه..................... 282
4-28-1روش ساخت GRASS TRACK........................ 283
4-28-2روش ساخت HOCHTIEF / SCHRECK - MIEVES / LONGO.. 284
4-28-3روش ساخت FFC................................. 285
4-28-4روش ساخت BES................................. 286
4-28-5روش ساخت BTE................................. 287
4-29انواع ساخت پیش ساخته........................... 288
4-30تکیه گاه ریل پیوسته............................ 289
4-30-1روش ساخت INFUNDO............................ 289
4-31خطوط با پابند های گیره ای...................... 291
4-31-1روش ساخت SFF................................ 291
4-31-2روش ساخت SAARGUMMI........................ 292
4-32پیشرفت های دیگر................................ 292
4-33خطوط دارای تراورسهای قابی...................... 293
4-34خطوط نردبانی................................... 297
4-35نتیجه.......................................... 298
فصل پنجم: (نتیجه گیری)
5-1-تحلیل اطلاعات................................... 302
5-2- سیستم های قطار سبک (LRT)...................... 302
5-3- مترو.......................................... 303
5-4محیط زیست و حفظ آن در حمل و نقل شهری............ 304
5-5- ویژگی های خطوط قطار شهری...................... 306
5-5-1- ایمنی کامل.................................. 307
5-5-2- حداقل تعمیرات............................... 307
5-5-3- زیبائی و پاکیزگی بستر خط و سهولت نظافت...... 307
5-5-4- حداقل لرزش و سر و صدا 308
5-6- شرائط محیطی شهرستان تبریز..................... 308
5-7پارامترهای مهم طراحی خطوط قطار شهری ............ 309
5-7-1 عرض خطوط .................................... 309
5-7-2 حداقل شعاع قوس افقی ......................... 310
5-7-3 قوسهای قائم Vertical curve ....................... 310
5-7-4 حداکثر شیب و فراز Max gradient................. 310
5-7-5 فواصل محوری خطوط Centre to centre track............. 310
5-7-6 دور خطوط Superelevation......................... 311
5-7-7 سرعت......................................... 311
5-7-8 بار محوری Axle load............................ 312
5-7-9 شیب عرضی ریلها............................... 313
5-7-10 مشخصات ابعادی سکوها......................... 313
5-7-10-1- طول سکوها................................ 313
5-7-10-2- ارتفاع سکوها............................. 313
5-7-10-4-عرض سکوها................................. 314
5-11- اندازه قواره خطوط............................ 314
5-11-1- اندازه قواره خطوط در مسیر روباز Clearance gauge open 314
5-11-2- اندازه قواره خطوط در مسیر تونل Clearance Gauge in Tonnel 315
5-12انواع تیپ خطوط قطار شهری....................... 315
5-12-1- خطوط شهری همسطح AT GRADE TRAK............. 315
5-12-2- خطوط شهری زیرزمینی( مترو ) UNDER GROUND 316
5-12-3 خطوط شهری در ارتفاع ELEVATED TRACK........ 316
5-12-4 خطوط با ترافیک مختلط MIXED TRAFFIC.......... 317
5-12-5خطوط مستقل INDEPENDENT..................... 317
5-12-6- گزینه پیشنهادی خطوط قطار شهری تبریز........ 318
5-13ساختمان خطوط قطار شهری......................... 319
5-13-3- نقش روسازی خطوط............................ 320
5-13-4- شرح خطوط با بستر بالاستی Ballasted Track........ 321
5-13-5- شرح خطوط با بستر مختلط بالاستی و بتنی....... 321
5-13-6- شرح خطوط با بستر بتنی SLAB-TRACK.......... 321
5-13-7- تیپ های مختلف روسازی خطوط.................. 322
5-13-7-1- خطوط با پانل های نردبانی روی بستر تراکم یافته زیرسازی................................................... 322
5-13-7-2- خطوط با تراورس چوبی روی بستر بالاستی...... 323
5-13-7-3- خطوط با تراورس بتنی روی بستر بالاستی...... 324
5-13-7-4- خطوط با بستر بتنی........................ 326
5-14- ریل.......................................... 326
5-15- تراورس....................................... 332
5-15-1- تراورس چوبی................................ 333
5-15-2- تراورس فلزی................................ 334
5-15-3- تراورس بتنی................................ 335
5-16-سیستم اتصال ریل به تراورس (پابند ریل )........ 336
5-16-1پابند صلب.................................... 337
5-16-2- پابند ارتجاعی.............................. 338
5-17- اتصال ریل ها................................. 340
5-18-جوشکاری ریلها................................. 341
5-19- میراکننده ها................................. 345
5-20- جذب انرژی ارتعاشی و صدا در خطوط بالاستی....... 351
5- 21 سوزنها و نقش آنها............................ 353
5-22مقایسه فنی و اقتصادی خطوط با بستر بتنی و بالاستی 355
5-22-1- مزایا و معایب خطوط با بسترهای بتنی......... 357
5-22-2- مقایسه اقتصادی بسترهای بتنی و بالاستی....... 359
5-23- استانداردهای حمل و نقل ریلی بین شهری......... 365
5-25- حداکثر سرعت.................................. 368
5-26- محاسبه مقطع ریل بر اساس بار محوری............ 369
.5-27- حجم ترافیک سالیانه (تناژ بار و مسافر سالیانه ) 370
5-28-هزینه تهیه و تدارک ریل برای هر کیلومتر خط..... 376
5-29تعریف و نقش تراورس در خط....................... 377
5-30- فواصل تراورس ها.............................. 387
نتیجه گیری......................................... 392
معرفی موضوع به منظور تحقیقات بعدی.................. 393
منابع و ماخذ....................................... 394
.
منبع:
- دستورالعمل تهیه طرحهای راه آهن BECOM
- گزارش مقدماتی روسازی راه آهن سریع السیر تهران – کرج، شرکت ریل بندر
- قرارداد خرید تراورس بتونی پیش تنیده – متروی تهران
- جزوات درسی راه آهن- دکتر بهبهانی
-کارآیی تراورسهای ترکیبی – مرکز مطالعات و تحقیقات راه آهن
- رسول رسول پور – تراورسهای پلاستیکی
-پرویز افروز، سمینار مترو، دانشگاه علم و صنعت- 1367
- مهدی سپاهی ، سمینار حمل و نقل شهری معمول در جهان ، دانشگاه علم و صنعت، 1372
- سید مهدی ابطحی ، بررسی و ارزیابی کابرد قطارهای سریع السیر در ایران
- سید علیرضا ظهیری، مقایسه و برتری دو نوع تراورس از بتون پیش تنیده و آرمه
- ر. رستمی، روسازی راه آهن ، انتشارات کاوشگر ، 1366.
-مشخصات فنی عمومی – خصوصی ، مسیرری، شوش – بهشت زهرا، مهندسین مشاور ریل بندر.
-مقایسه ریل UIC50 با UIC60
-مشخصات فنی ریل، دفتر مطالعات و تحقیقات گروه متالوژی
- محمدی، بستهای الاستیکی ، سمینار راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ، صفحه 785
- تهجدی، سروصدا و ارتعاشات ناشی از تردد قطارها، سمینار راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، صفحه 184
- مشخصات فنی صفحه لایی زیر ریلها
- مشخصات فنی واشر های فولادی فنری
- مشخصات فنی پیچ و مهره ها
- پروفیلهای نورد شده صفحه زیرین برای ریلهای UIC
- مشخصات فنی صفحات زیر ریل
- مشخصات فنی پیچ های فولادی
- مشخصات تراورس چوبی
- مشخصات فنی ریل
- تهیه پیچ و مهره و واشر – برای نصب پابند الاستیکی (سوفرتو)
.سایت های مرتبط های مرتبط
در این قسمت سعی شده سایت اینترنی مختلف داخلی و خارجی مرتبط با موضوع پایان نامه و همچنین حمل و نقل ریلی بصورت فهرست ارائه گردد.
www.vosloh.com
www.leonhard-weiss.de
www.eichholz.de
www.gerb.com
www.stahlbergroensch.de
www.thormaehlen-schweisstechnik.de
www.voestalpine.com
www.noptel.fi
www.sgtechnologies.com
www.euraillpress.com
www.ds-infra.com
www.gbm-baugrundinstitut.de
www.windhoff.de
www.plasser.com.au
www.greenwood.dk
www.bwg.cc
www.schweerbau.de
www.zoliner.de
www.robel.info
کتابها:
Track compendium نویسنده Bernhard lichtberger
نگهداری و تعمیرات زیر سازی و رو سازی خطوط ریلی
نویسنده و لفگانگ آبس راینی رینگهارد
-راه آهن نویسنده دکتر هاشم مهر آذین
-مهندسی راه آهن مهیار عربانی –فریدون مقدس نژاد
.