فهرست و منابع پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی استان اردبیل
فهرست:
فصل اول: طرح تحقیق
1-1- مقدمه. 1
1-2- بیان مسأله. 2
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5
1-4- اهداف تحقیق.. 7
1-4-1- هدف کلی تحقیق.. 7
1-4-2- اهداف اختصاصی تحقیق.. 7
1-5- فرضیات تحقیق.. 8
1-6-2- تعریف عملیاتی تحقیق.. 10
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه. 12
2-2- مبانی نظری.. 12
2-3- توریسم و گردشگری.. 12
2-4- گردشگری ورزشی.. 13
2-5- بازاریابی ورزشی.. 13
2-6- تعریف بازار توریسم ورزشی.. 14
2-7- بازاریابی توریسم ورزشی.. 14
2-8- بازاریابی مشارکتی در توریسم ورزشی.. 15
2-9- عوامل مؤثر بر کارائی بازاریابی توریسم ورزشی مشارکتی.. 16
2-10- منابع اساسی برای توسعه گردشگری ورزش... 18
2-11- عوامل سوق دهنده، جلب کننده و بازدارنده ها 19
2-11- مرور دیدگاه های گردشگری ورزشی.. 25
2-12- تاریخچه توریسم و توریسم ورزشی.. 30
2-13- وضعیت کنونی گردشگری در جهان. 33
2-14- جایگاه گردشگری ورزشی در جهان. 37
2-15- تاریخچه تشکیل گردشگری ورزشی.. 38
2-16- معرفی قابلیتهای گردشگری و گردشگری ورزشی در استان اردبیل: 39
2-16-1- دریاچه نئور. 40
2-16-2- دریاچه شورابیل.. 40
2-16-3- تالاب گنجگاه 41
2-16-4- تالاب نوشار. 41
2-16-5- تالاب شورگل.. 41
2-16-7- سد خاکی پیرالقیر. 42
2-16-8- تالاب قره گل.. 42
2-16-9- رودخانه ارس... 42
2-16-10- بالیقلی چای.. 43
2-16-11- رود گیلوان. 43
2-16-12- رود مشگین چای.. 43
2-16-13- رودخانه بالهارود. 43
2-16-14- رودخانه خیاو. 44
2-16-15- رودخانه قتورسو. 44
2-16-16- رودخانه هروآباد. 44
2-16-17- رودخانه قره سو. 44
2-16-18- آبشار گورگور سبلان. 45
2-16-19- آبشار گورگور خیاوچای.. 46
2-16-20- آبشار آقبلاغ. 46
2-16-21- آبشار کمرخونی خوجین.. 47
2-16-22- آبشار نره گر. 47
2-16-23- آبشار سردابه. 48
2-16-24- آب گرم قره سو. 48
2-16-25- آبگرم گاومیش گلی.. 48
2-16-26- آب گرم گزال (ژنرال) 49
2-16-27- آب پهن.. 49
2-16-28- آب یل سویی.. 49
2-16-29- آب چشم. 49
2-16-30- آب گرم قهوه خانه همت... 49
2-16-31- آب گرم قهوه خانه ممتاز. 50
2-16-32- آب گرم بش باجی لار. 50
2-16-33- چشمه های بیله دره 50
2-16-34- چشمه گل علی.. 50
2-16-35- چشمه اسد. 51
2-16-36- چشمه سردابه. 51
2-16-37- چشمه بوشلی.. 51
2-16-38- چشمه قوتورسوئی.. 52
2-16-39- چشمه خلخال. 52
2-16-40- چشمه قینرجه. 52
2-16-41- چشمه ایلاندو. 53
2-16-42- چشمه آبگرم شابیل.. 53
2-16-43- دشت مغان. 53
2-16-44- دشت اردبیل.. 54
2-16-45- جنگل و بیشه ها 54
2-16-46- کوهستان ارسباران (قرهداغ) 54
2-16-47- رشته سبلان – جلفا 55
2-16-48- سبلان و دامنه های آن. 55
2-16-49- رشته کوه تالش... 58
2-16-50- رشته کوه صلوات داغی.. 58
2-16-51- رشته کوه خروسلو داغی.. 59
2-16-52- کوه حصاربلاغی.. 59
2-16-53- کوه قلی تاش... 59
2-16-54- کوه داش بلاغ. 59
2-16-55- کوه قوچ داغی.. 60
2-16-56- کوه قزلخ داغی.. 60
2-16-57- زیستگاه شیروان دره سی.. 60
2-16-58- زیستگاه موویل.. 60
2-16-59- زیستگاه هوشنگ میدانی و قره گؤل. 60
2-16-60- زیستگاه خروسلو. 61
2-16-61- زیستگاه آقابابا 61
2-16-62- زیستگاه حاجیلو. 61
2-16-63- زیستگاه تبنق.. 61
2-16-64- زیستگاه حسن دره سی.. 62
2-16-65- زیستگاه سروان دره سی.. 62
2-16-66- زیستگاه ارباب کندی.. 62
2-16-67- پارک جنگلی فندقلو. 62
2-16-68- پیست اسکی آلوارس... 63
2-16-69- دره جنگلی اردی موسی.. 64
2-16-70- دره رود. 65
2-16-71- منطقه حفاظت شده نئور. 65
2-16-72- منطقه سیاحتی سردابه. 65
2-16-73- منطقه شکار ممنوع آق داغ. 66
2-16-74- قلعه کهنه. 66
2-16-75- قلعه اولتان. 67
2-16-76- آغجه قلعه. 67
2-16-77- قلعه ارشق.. 67
2-16-78- قلعه قهقهه. 68
2-16-79- قلعه شیخ حیدر مشگین شهر. 69
2-16-80- سوروشگن داشت (سنگ نبشته شاپور دوم ساسانی) 69
2-16-81- غار هفت خانه یا یدیاولر: 69
2-16-82- غار یخگان. 70
2-16-83- پل خدا آفرین.. 70
2-16-84- پل سامیان. 70
2-16-85- پل کلخوران. 71
2-16-86- پل سیدآباد (پیرمادر) 71
2-16-87- پل یعقوبیه. 71
2-16-88- پل ابراهیم آباد. 71
2-16-89- پل ججین (داش کسن) 71
2-16-90- پل قره سو (زاغالان) 71
2-16-91- پل نیر. 72
2-16-92- پل پردیس... 72
2-16-93- پلهای شهر چای و گیلانده 72
2-16-94- حمام پیر زرگر اردبیل.. 72
2-16-95- حمام آقانقی.. 73
2-16-96- حمام پیرعبدالملک (میرزا حبیب) 73
2-16-97- حمام اوچدکان. 74
2-16-98- حمام حاج شیخ.. 74
2-16-99- حمام ملاهادی.. 75
2-16-100- حمام پیر (حاج رحیم) 75
2-16-101- حمام صفویه. 75
2-16-102- خانه ابراهیمی.. 76
2-16-103- منزل وکیل الرعایا 76
2-16-104- خانه رضازاده 77
2-16-105- خانه مرحوم مروج اردبیل.. 77
2-16-106- بازار. 78
2-16-107- خانه های سنگی در کوه 78
2-16-108- دهکده سنگی و زیرزمینی و بند کلخوران. 79
2-16-109- مسجد جامع اردبیل «جمعه مسجد» 79
2-16-110- مسجد اعظم اردبیل.. 80
2-16-111- بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی.. 80
2-16-112- کلیسای مریم مقدس... 81
2-17- تحقیقات انجام شده در داخل.. 82
2-18- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 86
2-19- جمع بندی.. 91
فصل سوم : روششناسی تحقیق
3-1- مقدمه. 92
3-2- جامعه و نمونه آماری.. 92
3-3- روش نمونه گیری.. 93
3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات... 93
3-5- متغیرهای وارد در تحقیق.. 93
3-6- متغیرهای مداخله گر. 93
3-7- روش تحقیق.. 94
3-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 94
3-9- محدودیتهای تحقیقی.. 94
3-9-1- محدودیتهای تحت کنترل محقق.. 94
3-9-2- محدودیتهایی که در کنترل محقق نیست... 94
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1- مقدمه. 96
4-2- ویژگیهای توصیفی آزمودنیها 96
4-3- بررسی اهداف و فرضیه های تحقیق.. 102
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- خلاصه. 107
5-2- بحث... 109
5-3- نتیجه گیری.. 111
5-4- پیشنهادات... 112
5-4-1- پیشنهادات برخاسته از تحقیق.. 120
5-4-2- پیشنهادات به محققین.. 121
فهرست منابع: 122
.
منبع:
منابع فارسی
آندروف، ولادیمیر. فرانسوانیس، ژان. جزایری، الهوردی. اقتصادی ورزش. انتشارات علم و ورزش. چاپ دوم 1384
ادبی، جواد، 1385، بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری کشور با تاکید بر جاذبههای طبیعی ورزشی، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران
ارشادیفرد، رسول، 1388، تبیین عوامل توسعه گردشگری ورزشی استان اردبیل، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
الیوت، جیمز(1379)؛ مدیریت توریسم؛ مترجمان: مهدی جمشیدیان و اکبر مهدیپور عطاآبادی، چاپ اول، اصفهان، انتشارات مانی)
پارکز، ژانت بی، بیورلی آر، کی زنگروجروم کوارترمن، 1382، مدیریت معاصر در ورزش، ترجمه: محمد احسانی، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، چاپ اول
رهنمائی، محمد تقی(1380): طرح جامع گردشگری استان اردبیل، معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، استانداری اردبیل.
زنده دل، حسن(1377): مجموعه کتابهای راهنمای جامع ایرانگردی، نشر ایرانگردان، شماره 3
قیامی راد، امیر، تو مهرداد محرم زاده. بررسی تطبیقی نقش عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی از دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزش کشور ایران و استرالیا، نشریه حرکت. شماره 2 تابستان 87
گی، چاک وای، 1382، جهانگردی در چشم اندازی جامع. ترجمه: علی پارسائیان، سید محمد اعرابی، ویرایش 2، تهران. دفتر پژوهشهای فرهنگی
متقی طلب، محمد (1386) بررسی راههای توسعه گردشگری در استان گیلان، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه گیلان.
مجتبوی، سید کورش، بهمن پور، هومن (1387) ، توریسم ورزشی. انتشارات کمیته ملی المپیک.
محرم زاده، مهرداد(1384).بررسی شیوه های بازاریابی ورزشی دانشگاهی. فرصت مطالعاتی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه ارومیه، محل اجرا: دانشگاههای حاجت تپه و قاضی ترکیه.
محرم زاده، مهرداد. مدیریت بازاریابی ورزشی، جهاددانشگاه ارومیه، چاپ اول پاییز 1385
محرم زاده، مهرداد(1388). اصول مبانی گردشگری ورزشی، جهاد دانشگاهی، چاپ اول بهار 1388
مراسلی، عزیز(1374): تخمین توابع عرضه و تقاضای توریسم خارجی در ایران. دکتر مجید کرمانی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
موسایی، میثم(1378): اقتصاد توریسم و میراث فرهنگی در ایران، مرکز آمار و برنامه ریزی پژوهش های فرهنگی و هنری ، تهران.
ناصری، سید مسعود (1375) شناسایی موانع موثر توسعه صنعت توریسم ایران و طراحی الگوی تبیینی برای گسترش جذب توریست. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس تهران.
نوبخت، فرزاد و همکاران. بررسی پتانسیلهای توریسم ورزشی در مشکین شهر، دانشگاه الزهرا، همایش دانشجویی 1385
هنرور، افشار، 1383، بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ناشی از برگزاری رویدادهای ورزشی بین المللی در کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران
معماری، ساحل، 1381، تلاشهای جامعه جهانی ورزشی در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار، مجموعه مقالات اولین هم اندیشی سبز ورزشی، ناشر کمیته ملی المپیک، چاپ اول
منابع انگلیسی
1.Aaron C. T. Smith, The Traveling Fan: Understanding the mechanisms of Sport Fan Consumption in a Sport Tourism Setting, Journal of Sport &. Tourism, Volume 12, Issue 3 &4
2. Andreff,w. Bourg .j.f , halba .b.nys.j.f (1995) .economic factors of sport in society
3-Andreff.w, (1994). The economic of sport in Europe: tinancing and economic impact in forinal meeting of European sport ministers, sirasbourg: council of Europe.
4 .Andrew Smith, Tourists' Consumption and Interpretation of Sport Event Imagery, Journal of Sport & Tourism, Volume 11 ,Issue .February2006, pages 77 -100.
5. Berret, T, (2001) , thee economics significance of amateur sport and recreation in Edmonton in 2000 caminata consulting.
6. Braz, J.L. (2002) Sport for all moves people around the role, New perspective for tourism. Journal of Asiana sport for all, vol 1, pp:47-52.
7. Brunt. P and Hambly. Z, (1999); Tourism and Crime: A Research Agenda. Crime Prevention and Community Safety; An International Journal, Vol.1, No.2,, pp.25-36.
8. Bucher, charles A. (1995 ) "management of physical ducation and athletic programs , times mirror .mosby collage publishing .st louis, lorane .santa clara.
9. Central council of physical recreation, (2003) , committee of enquiry in to sport sponsorship. The howel report.
10. Chalip, l, & B. C.Green (2001) Leveraging large sports events for tourism: Lessons learned from the Sydney Olampics. Supplental proceedings of the travel and tourism research association 32 nd annual conference, fort Myers ,FL, June 10-13,13,2001
11.Cho, Kwang min (2001). Developing Taekwondo as a tourist commodity. IJASS, 13(2), 53-62.
12. Consultation with masters in physical education of Turkey universities and also data brochures with magazine and TVs news
13. crompton , jl and sl,Mckay(1997), "motives of visitors attending festival events" Annals of Tourism research ,vol 24, no. 2, pp125-139
14. Downward, P. (2005) Critical (realist) reflection on policy and management research in sport, tourism and sports tourism. European Sport management Quarterly 5:3, pp.302-322.
15. Ekenci, guner, (2002) ) genclik ve spor ilmudurlerinim gorev alanlarinin onem ve zaman bakimindan degeriendirilmesi, gubed egt . spor der , g I,s,83-90.
16. Funk D,C : D.F Mahony ,M.Nakazawa S. Hirakawa("" '). Development of sport interest inventory (SII) Implications for measuring unique consumer motives at team sporting events International Journal of Sport Marketing and Sponsorship
.3,pp.291-316.
17. Funk.Daniel C. & Tennille I.Bruun (2006) the role of socio- psychological and culture-education motives in marketing international sport tourism: A cross-cultural perspective, Tourism Management, Article in press.
18. Gammon S., & Robinson, T., 1997, "Sport and Tourism: a conceptual framework. Journal of Sport Tourism"
19. Gibson, H. J. (1998) Sport tourism: a critical analysis of research. Sport Management Review 1:1, pp.45-73.
20. Gibson, .H. 1. (2004) Moving beyond the 'what is and who of sport tourism to understanding 'why', Journal of Sport Tourism 9:3, pp.247-265.
21. Gibson, H.J (1999). Sport tourism: The rules of the game. Parks & Recreation, Arlington.Jun. VOL.34,Iss6;pg.36,8pgs.
22. Gokyay, Birten, (2001 ) , bir kurilista halkla iliskilerin yerive onemi , halkia iliskiler semineri 2000 mpm yay ,ankara. S. 103
23. Hall, C. 1992 a, “I Hallmark Tourisf Events”, Belhaven press .London.
24. Hall, C., 1992b, “Adventure, sport and health tourism", in Special Interest Tourism (edited by M. L. 8. and C. M. Hall), Bel1haven Press, London
25. Hay, B. Botterill, D. (ed) (1989) Leisure day trips: the new tourism. Tourism and Leisure (Part Two): Markets, Users and Sites Leisure Studies Association, East Bourne.
26. Heather Gibson Sport Tourism: Concepts and Theories. Sport in Society, Volume 8, Issue 2 June 2005; pages, 133-141
27. Heather J. Gibson & etal (2003). Small-scale event sport tourism: fans as tourists. Tourism Management 24 (2003) 181-190.
28. Hillary cominission, (1998), the growing business of sport and leisure an update to 1992. www.hillary sport.org .nz.
29. Hinch, T & Higham, J., 2003,” Sport 'Tourism development" " channel view
30. http://ardabilcustoms,ir/
31. Hudson, S. 2003. Sport and Adventure Tourism", the Haworth Hospitality Press
32. International sports tourism Initiative 2000-2005) (2000) , report of the International sports tourism. Advisory group,sport Ireland,
33. Jenning, G., 1998A, Tourism research,) John wily Sons Itd, Australia
34. John Harris .The Science of Research in Sport and Tourism: Some Reflections upon the Promise of the Sociological Imagination Journal of Sport & Tourism, Volume 11. Issue .2 May 2006, pages 153-171
35. Kamilla Swart, Toward Developing a National Sport Tourism Strategy ill South Africa Beyond2010 Politikon, Volume 34, Issue 3 December 2007, pages 373-391
36. Kim nam-su, Laurence chalip.(2003). Why travel to the fifa world cup? Effects motives, background, interest, and. constraints, Tourism Management Article in press,
37. Kotler, Philip William mindak (2004),marketing and public relation ,journal of marketing , octobr .13-20
38. Kozak, M. (2003). Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations, Tourism management 23, pp.22-232.
39. Nogawa.H; Y.Yamaguchi; H.Yumiko (1996) An empirical research study on Japanese’s sport tourism in sport- for -ell events : Case studies of a single night event and a multiple- nigt event. Journal of travel
40, Nogwa, H; Y.Yamguchi, and Y. Hagi (1996). An empirical research study on Japanese sport tourism in sport. – All.Events:Case studies of a single- night and a multiple event. Hournl of Travel Research, 35:45-45.
41. Pedal , Richard, (1999) ,teskilat nasil planlanir,ergin zoga , idarecilik ve sanat , sevk ve idare , dernegi , lstanbul , s.131 publication, UK
42. Robinson, T. and Gammon, S. (2004) A question of primary and secondary motives: revisiting and applying the sport tourism framework, Journal of sport Tourism 9:3 , pp.221-233.
43. Ryan, C, (1991) Recreational Tourism: A Social Science Perspective Routledge. London
44. Shank, M.D. (201), sports marketing: a strategic perspective second edition upper saddle river, NI: prentic hall.
45, Sport and recreation in Australia, www. sport.net, gov auldocsal srmcbrochune
46. Standevan, J. and De Knop, P.(1999) Sport Tourism,human Champaign kinetics, champion
47. Thapa, B and penning ton-Gray, Lan Holland,s.(2002). Assessing the validity of an outdoor recreation constraints model for tourists to Florida. Center for Tourism Research and Development.
48. Thomas D. Hinch, Canadian Sport and Culture in the Tourism Marketplace, Tourism Geographies, Volume 8, Issue 1, February 2006,pages 15-30
49. Travel Industry Association of America. (1999) Travel statistics and trends .www.tia.org.com.
50. Travel Industry Association of America. (2001) Travel statistics and trends .www.tia.org.com.
51. UMS, Grompton J.L. (1992). The roles of perceived inhpitrers and facilitators in pleasure travel destination decisions journa1 of Travel Research 303,pp:8-15
52. Weed, M. (2006) Sports tourism research 2000-2004: a systematic review of knowledge and a meta-evaluation of method. Journal of Sport & Tourism 11:1, pp.5-30.
.