فهرست و منابع پایان نامه بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی شهرداری
فهرست:
چکیده......................................................................................................
فصل اول-کلیات
مقدمه...................................................................................................... 2
بیان مسئله................................................................................................ 4
اهمیت و ضرورت تحقیق.............................................................................. 5
اهداف تحقیق............................................................................................. 6
فرضیه های تحقیق...................................................................................... 6
سؤالات تحقیق........................................................................................... 7
متغیرهای پژوهش....................................................................................... 7
مفاهیم و اصطلاحات ................................................................................... 7
فصل دوم- پیشینه تحقیق
مقدمه..................................................................................................... 10
بخش اول-انیمیشن در جهان.......................................................................... 12
تاریخچه انیمیشن....................................................................................... 15
انیمیشن کامل............................................................................................ 19
تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا...................................................................... 20
تاریخچه انیمیشن در استونیا.......................................................................... 21
تاریخچه انیمیشن در فرانسه.......................................................................... 21
تاریخچه انیمیشن ایتالیا................................................................................ 22
انیمیشن در ایالات متحده آمریکا...................................................................... 22
انیمیشن درتلویزیون ایران............................................................................ 25
اولین تیزر انیمیشن در تلویزیون..................................................................... 26
کم شدن تأثیر تبلیغات.................................................................................. 28
تعریف انیمیشن......................................................................................... 32
ویژگی های کلی انیمیشن ............................................................................. 33
قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن............................................................... 33
انیمیشن روی طلق..................................................................................... 34
انیمیشن روی کاغذ ................................................................................... 34
انیمیشن بدون دوربین.................................................................................. 34
کات لوت................................................................................................ 35
انیمیشن سه بعدی....................................................................................... 35
انیمیشن با عکس....................................................................................... 36
پیکسیلین................................................................................................ 36
پین اسکرین............................................................................................. 36
انیمیشن زیر دوربین................................................................................... 37
روتوسکپی.............................................................................................. 37
داینامیشن ............................................................................................... 37
دیاگرام انیمیشن......................................................................................... 38
مراحل ساخت فیلم انیمیشن............................................................................ 38
مخاطبان................................................................................................. 44
ماهیت مخاطب.......................................................................................... 46
الگوی تاثیرات مستقیم و مخاطب منفعل............................................................. 46
الگوی تاثیرات محدود و مخاطب فعال.............................................................. 48
رفتار..................................................................................................... 57
تأثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان............................................................... 58
الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی....................................................... 59
طبقه بندی مخاطبان.................................................................................... 60
نخستین پذیرندگان معتبر............................................................................... 61
اکثریت زود پذیر- دوراندیش......................................................................... 61
اکثریت کندپذیر-شکاک................................................................................ 61
دیرپذیران سنتی......................................................................................... 61
جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی........................................................... 62
ویژگی های ارتباط نوین.............................................................................. 65
موضوع برنامه......................................................................................... 66
هدف برنامه............................................................................................. 66
قالب برنامه.............................................................................................. 67
وسایل ارتباط جمعی.................................................................................... 67
کودک و وسایل ارتباط جمعی ........................................................................ 69
آموزش غیر تجریدی .................................................................................. 69
آموزش سه بعدی....................................................................................... 70
دلایل تماشای تلویزیون................................................................................ 71
تأثیر محتوی برنامه بر مخاطبان .................................................................... 72
قدرت اثربخشی تلویزیون بر کودکان................................................................ 73
تأثیر تلویزیون برکودکان.............................................................................. 75
اثرات مثبت و منفی تلویزیون........................................................................ 75
خیال و واقعیت ......................................................................................... 76
نیازها و علایق بیننده.................................................................................. 78
ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن............................................................. 78
طرح و ایده فیلمنامه ................................................................................... 79
ساختار گرافیکی و بصری............................................................................ 81
کیفیت فنی و اجرایی................................................................................... 82
تدوین و صداگذاری.................................................................................... 84
چهارچوب نظری....................................................................................... 85
نظریه شناخت اجتماعی............................................................................... 85
نظریه تأثیر.............................................................................................. 86
نظریه پرورش.......................................................................................... 86
نظریه پذیرش........................................................................................... 87
مدل ها و متغیرهای ارتباطی......................................................................... 87
بخش دوم- تاریخچه شهرداری تهران................................................................ 89
سیمای اولیه ی تهران.................................................................................. 91
هدف از تاسیس بلدیه .................................................................................. 94
انجمن بلدیه ............................................................................................. 95
نظامنامه ی بلدیه........................................................................................ 97
اولین بلدیه چی ......................................................................................... 99
تولد جدید بلدیه.......................................................................................... 99
شهرداری ، بعد از جنگ جهانی دوم ............................................................... 103
شهردار گل دوست ................................................................................... 104
شهرداران جنجالی .................................................................................... 104
دوره ای جدید در مدیریت شهری ................................................................... 106
خدمات شهروندی...................................................................................... 109
جمع بندی............................................................................................... 109
تحقیقات انجام شده در داخل ایران................................................................... 110
تحقیقات انجام شده در خارج از ایران.............................................................. 111
فصل سوم-روش تحقیق
مقدمه.................................................................................................... 113
روش تحقیق............................................................................................ 113
جامعه آماری........................................................................................... 113
حجم نمونه.............................................................................................. 114
روش نمونه گیری..................................................................................... 115
ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................. 115
روش اجرای آزمون................................................................................... 115
روایی................................................................................................... 115
روش تجزیه و تحلیل داده ها......................................................................... 116
فصل چهارم- تحلیل داده ها
مقدمه.................................................................................................... 118
الف-آمار توصیفی..................................................................................... 119
ب- آمار استنباطی..................................................................................... 135
فصل پنجم-بحث ونتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری................................................................................... 141
یافته ها.................................................................................................. 141
پیشنهادات............................................................................................... 143
محدودیت ها............................................................................................ 144
منابع..................................................................................................... 145
منبع:
آذری، سهراب(1370)اثرات رفتاری تلویزیون بر کودکان و نوجوانان، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 15 و 16.
اسدی، علی(1385)افکارعمومی و ارتباطات، تهران ، انتشارات سروش.
اعتمادالسلطنه، محمد حسن(1368)مرآت البلدان، به اهتمام پرتو نوری علا ومحمد علی سپانلو، تهران: انتشارات اسفار.
امه دور، ا(1374) تلویزیون و کودکان، ترجمه علی رستمی؛ تهران: انتشارات سروش.
انگلس، فردریک(1377) نظریه رسانه ها، ترجمه محمود حقیقت کاشانی، تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات سنجش برنامه ای صدا و سیما.
برگ،ا(2002) روان شناسی اجتماعی، علی محمد کاردان، تهران: نشر اندیشه.
بیابانگرد ، اسماعیل ، دلایل و انگیزه های تماشای تلویزیون ، تهران ، فصلنامه پژوهش و سنجش ، 1380.
بیگی، محمدرضا،(1386) صدسال شهردرای تهران، نشر: روزنامه همشهری
پستمن،نیومن(2005) عصر ارتباطات، ترجمه صادق طباطبایی، تهران: انتشارات سروش.
پویل، ج(1382) نوآوری در رسانه، ترجمه شادی شبدیز، سروش، شماره 1013.
تامپسون، جرج(1377) رسانه ها و نوین گری، ترجمه مسعود واحدی، سروش ، شماره 893.
توکلیان، سعید(1386) تک فریم های ماندگار، تهران، انتشارات روزنه.
جواهریان، محمد(1380) تاریخچه انیمیشن در ایران، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
خزائلی، عباس(1378) کودک، تلویزیون، واقعیت ها، سروش، شماره 997.
دواچی و طبایی،ا.س(1380) روان شناسی اجتماعی، تهران، انتشارات شهرآب.
راجرز و شومیکر، ادوارد و فردریک(1386) رنسانس نوآوری ها، ترجمه عزت الله کرمی و ابوطالب فنایی، شیراز، انتشارات دانشگاه شیراز.
رسام،بیرنگ،(1385)ساخت تبلیغات انیمیشن، فصلنامه پژوهشی هنر، شماره 20.
رشید پور، ابراهیم(1384) ارتباطات جمعی و رشد ملی، تهران، مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی.
ساروخانی ، باقر ، جامعه شناسی ارتباطات ، تهران ، انتشارات اطلاعات ، 1385
سبزیان، سهیلا(1376) شناخت مخاطب گام اول در هدایت افکارعمومی، تهران ، انتشارات رسانه.
شاهوردی، ش(1377) جلب اعتماد پشتوانه قدرتمند رسانه ها، تهران، نشر آفرینیش، شماره 566.
شهری، جعفر(1367)تهران قدیم، جلداول، تهران: انتشارات معین.
صمدی، رضا(1381) فرهنگ فن سینما و تلویزیون، تهران: انتشارات سروش.
کازنو، ژان(1385) جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی، ترجمه باقر ساروخانی ومنوچهرمحسنی،تهران: انتشارات اطلاعات.
کامستاک.ج(1374) شیء سوم تلویزیونی و مخاطب، ترجمه شاهرخ بهار، نشر رسانه.
کریمان، حسین(1355) طهران در گذشته و حال، تهران، دانشگاه ملی ایران.
کیدنر، آلبرت(1373) جامعه شناسی، ترجمه منوچهرصبوری، تهران: نشر نی.
محمدیان، مجید(1378) تکنیک های تلویزیونی، تهران، انتشارات سروش.
معتمدنژاد، کیوان(1371) وسایل ارتباط جمعی، تهران، دانشگاه علامه طباطبائی.
مهدی زادگان ، ایران ، تاثیر تلویزیون بر کودکان مثبت یا منفی ، تهران ، روزنامه همشهری ، 1377.
نبرگ و باروایز،ادوارد(1378) تلویزیون و مخاطبان آن، ترجمه فرهاد رادپور، تهران، مرکز تحقیقات صدا و سیما.
نفیسی، سعید(1382) تهران قدیم، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
ویندال، سیگنایزر، اولسون(1376) کاربردنظریه ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، مرکز تحقیقات صدا و سیما.
هاشمی ، آزاده ، تماشای تلویزیون مثبت یا منفی ، تهران ، روزنامه کارگزاران ، 1385.
هالاس و ماندل(1368) فنون متحرک سازی، ترجمه محمد رازقی، بنیاد فارابی.
هدایت، رضا قلیخان(1309 ه.ق) تاریخ روضه الصفای ناصری، تهران، بی نا.
-Estevart miling(2002),The art & Science of computer animation.
-Havard es. Berkman(2003). Animatin.
-Jen dich(2003),what animation,Newyork.
- Halas.g(2006) Straight – ahead vs. Pose – to – pose action,amerika.
-Vindal.E(2005) The art & Science of computer animation
- Neberg. K(2003) Animation of children.