خدمات کامپیوتری(خرید و فروش قطعات کامپیوتری ):
قطعات کامپیوتر را مسئول خرید ،خرید داری کرده و انبار میشود.
یک لیستی از فرم قطعات آماده شده همراه با قیمت به مشتری ارائه میشود.
مشتری با توجه به معیارهای خودش سیستم خودرا انتخاب کرده و فروشنده پس از اطمینان از خرید سیستم فرم نرم افزارها را به مشتری میدهد و سپس مشتری نرم افزارهای که روی سیستم اش میخواهد نصب شود تیک زده و فرم را امضاء میکند سپس فروشنده تمام هزینه ها را محاسبه کرده و فاکتور خرید در اختیار مشتری قرار میدهد تا در قسمت حسابداری این فاکتور را بپردازد.قسمت حسابداری هزینه و آدرس و تلفن مشتری را میگیرد تا هنگام آماده شدن سیستم بتواند با مشتری تماس بگیرد.
بعد از اسمبل کردن ونصب نرم افزارهای مورد نیاز، فروشنده با مشتری تماس میگیرد پس ازدریافت فاکتور پرداخت شده سیستم را تحویل مشتری میدهد.
حال اگرسیستم مشکل دار شود مشتری با شرکت تماس میگیرد مسئول فنی و تعمیر به درب منزل رفته و سیستم را تعمیر میکند(نصب نرم افزار و یا آموزش به مشتری و یا تعویض قطعه ی مورد نصب نظر)اگر خدمات انجام شده شامل گارانتی باشد از مشتری هزینه ای دریافت نمیشود در غیر این صورت هزینه ای خدمات انجام شده دریافت میشود.
جدول مشخصات نیازمندیهای شرکت:
|
نیازمندیها |
R1 |
خرید کالا توسط مسه ول خرید |
R2 |
انبار کردن کالا |
R3 |
تحویل فاکتور فروش توسط فروشنده به مشتری |
R4 |
سفارش کالا به مسئول خرید |
R5 |
تحویل فاکتور قطعات به مشتری |
R6 |
تحویل فاکتور فروش نرم افزارها به مشتری |
R7 |
اسمبل کردن سیستم |
R8 |
نصب ویندوز همراه با نرم افزارها |
R9 |
تماس با مشتری برای دریافت سیستم |
R10 |
خدمات پس از فروش(تعمیر سیستم) |
R11 |
قیمت کالا به روز |
R12 |
دریافت پول بابت فروش و واریز به حساب شرکت |
R13 |
تحویل کالا به مسئول انبار |
R14 |
ثبت فروش کالا توسط مسئول فروش |
R15 |
نام کالا |
R16 |
تعداد کالا |
منبع:خریدار- بخش انباردار-متصدی فروش-مسئول فنی و تعمیر- بخش حسابداری-مسئول ثبت اسناد
نواحی:بخش حسابداری-بخش انبارداری- بخش ثبت اطلاعات-مسئول خرید- فروشنده-بخش فنی
واسط (داخلی و خارجی):فروشنده-مسئول فنی-خریدار- بخش انباردار- بخش حسابدار
زیر سیستم:بخش حسابداری-بخش انبارداری-مسئول فروش-مسئول خرید-مسئول فنی