پایان نامه آموزش مجازی

تعداد صفحات: 139 فرمت فایل: word کد فایل: 589
سال: 1388 مقطع: کارشناسی دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۳۵,۷۶۰ تومان
قیمت: ۲۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه آموزش مجازی

    پایان نامه مقطع کارشناسی

    سخت افزار کامپیوتر

    چکِیده:

    از حدود سالهای 1375 مبحث آموزش مجازی در کشور مورد توجه قرار گرفته است و طرح ملی توسعه آموزش مجازی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری با حمایت دانشگاه های بزرگی مانند دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده است. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های کشور آموزش مجازی را شروع نموده اند و این جدای از دانشگاه پیام نور است که کلا با سیاست آموزش از راه دور تشکیل شده است و امروزه تا مقاطع دکترا در رشته های مختلف دانشجو می‌پذرد. و بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کنار آموزش معمول خود دانشگاه مجازی نیز تاسیس نموده اند و تا مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرند.

    درس مجازی بمعنای ایجاد یک سری محتواهای درس و ارائه در سامانه آموزش مجازی و رها نمودن دانشجویان تا خود مطالب را بهر صورتی که می‌خواهند مطالعه نمایند، نیست و بایستی تعامل مناسبی میان استاد و دانشجویان در طول ترم برقرار باشد. در همین راستا اعضای هیات علمی موظفند شرایط زیر را در ارائه یک درس مجازی رعایت نمایند:

    تایید ابتدایی محتواهای تولید شده توسط کمیته علمی یا مسوول آموزش مجازی دانشگاه از نظر رعایت حداقل ها

    رهگیری مناسب دانشجویان در طی درس براساس تقدم و تاخر مطالب درسی

    ایجاد تکالیف برای دانشجویان و بررسی و ارزیابی نتایج و اعلام نظر به دانشجو

     

    مقدمه:

     

    اگرچه سالهاست کامپیوتر درتمام سطوح علمی وصنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد اما درسال های اخیر این علم بسیار پیشرفت کرده و در تمامی شاخه ها نفوذ کرده است بطوریکه عدم استفاده ازآن مشکلات زیادی را درپیشبرد اهداف ایجاد خواهد کرد.

    با توجه به اینکه علم انفورماتیک به حدی در دنیای امروز پیشرفت کرده که در تمامی سازمانها ادارات شرکت ها و محیط های دیگر سیستم ها مکانیزه شده است لذا سعی کردیم از طریق سایت مذکور در مورد آموزش مجازی اطلاعاتی را برسانیم

    مقدمه ای بر C#

    سی شارپ در سال 2001 توسط شرکت مایکروسافت به همراه بسته دات نت برای اولین بار مطرح و ارائه شد. که بعد ها به عنوان یک زبان برنامه نویسی استاندارد توسط ECMA و ISO مورد تائید قرار گرفت.

    زبان برنامه نویسی سی شارپ توسط تیمی به مدیریت اندرز هایلزبرگ که قبلا تجربه ارائه زبان های برنامه نویسی موفقی همچون توربو پاسکال و دلفی رو داشت ایجاد شد. هایلزبرگ سی شارپ را یک زبان برنامه نویسی شی گراء که از زبان های برنامه نویسی بزرگ (همچون دلفی , جاوا و اسمال تاک( تاثیر پذیری داشته معرفی می‌کند Syntax زبان سی شارپ شبیه به C++ می‌باشد والبته تفاوت های بسیاری هم دارد.

    دات نت فریم ورک (NET Framework) یه بسته نرم افزاری شامل راه حل بسیاری از نیازهای توسعه نرم افزاری (Base Class Library) و همچنین امکان توسعه و اجرای برنامه های تولید شده برای این فریم ورک می‌باشد. برنامه های تولید شده برای دات نت فریم ورک توسط Common Language Runtime اجرا می‌شوند  CLR یا  همان Common Language Runtime سرویس هایی مهمی از قبیل Garbage Collection , Memory Managementو Exception Handlingرا ارائه می‌دهد.

    Garbage Collection: در زبان برنامه نویسی سی شارپ دیگر نگرانی از جهت مدیریت اشیاء در حافظه وجود ندارد به این معنی که وقتی شما شیء ایجاد می‌کنید بعد از اینکه دیگر از آن شی ء استفاده نکردید آن شیء به طور اتوماتیک از حافظه پاک خواهد شد.

    این کار توسط GC یا همان Garbage Collectoانجام میشود.روش کار GC به این ترتیب است که تا موقعی که Referenceی به یک object وجود داشته باشد آن شیء در حافظه باقی خواهد ماند اما در صورتیکه Referenceی به آن شیء وجود نداشته باشد بعد از یک بازه زمانی نامشخص آن شیء به صورت اتوماتیک از حافظه پاک خواهد شد. برخلاف زبان های برنامه نویسی دیگر وقتی کد شما در زبان برنامه نویسی سی شارپ (یا هریک از زبان های دیگر دات نت) کامپایل می‌شود به یک زبان دیگری به نام Intermediate Language یا همان IL تبدیل می‌شود. و در موقعی که درخواست برای اجراء آن داده می‌شود توسط یک مکانیزمی به نام Just In Time Compiler که در CLR موجود است به زبان خاص آن ماشین تبدیل شده و اجراء می‌گردد.

    سی شارپ یک زبان شیء گراست به این معنی که هرآنچه که در سی شارپ وجود دارد در غالب دو مفهوم کلاس (Class) و شیء (Object) و روابط بین آنها خلاصه می‌شود.

    کلاس(Class): در واقع یک ایده (Concept) یا ذهنیت می‌باشد. مثلا یک نجار چه ذهنیتی نصبت به یک "میز" دارد؟ خوب مسلما یه صفحه , چهار پایه و.... این ذهنیتی است که یک نجار نسبت به "میز" دارد. این دقیقا مفهوم کلاس است. یعنی تا موقعی که آن میز ساخته نشه فقط یک ذهنیت یا در واقع کلاس است.

    شیء(object): اشیاء موجودیت هایی هستند که از کلاس ها (ذهنیت) ساخته می‌شوند. باز برای مثال همان نجار وقتی ذهنیتش رو به واقعیت تبدیل می‌کنه در واقع یک میز می‌سازه یا یک شیء(object)  ایجاد کرده است.

    کلاس های پایه دات نت (dot net base class library):

    دات نت فریم ورک حدود 2500 کلاس دارد.

    Namespace چیست؟

      پیدا کردن یک کلاس بین 2500 کلاس پایه و احتمالا کلاس هایی که خودتان نامگذاریشان می‌کنید احتمالا کار سختی خواهد بود! Namespace ها در حقیقت این امکان رو به شما می‌دهند که بتوانید کلاس های خودتان را دسته بندی کنید و هر کلاس را داخل دسته مورد نظر خودشان قرار بدهید. به عنوان مثال ما کلاسی داریم به نام SqlConnection و همینطور کلاس دیگری به نام SqlDataAdapter و غیره برای همین یک Namespace به نام  System.Data.SqlClient ایجاد شده که کلاس هایی که مربوط به System و کار با داده ها (Data) و در نهایت مختص Sql Server هستند رو داخل این namespace  قرار می‌دهیم. توی این تصویر تعدادی از namespace های عمومی دات نت نشان داده شده اند.

    این نکته را هم بیاد داشته باشید که اسم کامل یک کلاس شامل اسم به همراه نام namespace آن است.

    System.Data.SqlClient.SqlConnection اسم کامل آن (qualified name) کلاس sql connection می‌باشد.

    using
    اما اگر قرار باشد برای استفاده از یک کلاس همیشه اسم کاملش را بنویسیم. برای همین شما میتوانید با یکبار نوشتن اسم Namespace آن کلاس (یا کلاس هایی که می‌خواهید استفاده کنید) با استفاده از یک keyword به نام using از تکرارآن جلوگیری کنید. به عنوان مثال ما در یک مثال می‌خواهم ده ها بار از کلاس Console و دستوراتش استفاده کنیم. برای همین بالای کدمان یک بار  using System را ذکر می‌کنیم تا از نوشتن کلمه System برای دفعات مکرر جلوگیری کنیم.

     

     

  • فهرست و منابع پایان نامه آموزش مجازی

    فهرست:

    فصل اول

    مقدمه ای بر c#

    مقدمه ای بر C#.. 2

    کلاس های پایه دات نت (dot net base class library): 3

    Namespace چیست؟. 3

    Visual studio.net 2005: 5

    Solution چیست؟. 6

    Console.WriteLine("Hello World - C# Tuning!");. 7

    Console.WriteLine("Hello World - C# Tuning");. 7

    Method چیست؟. 8

    ایجاد متغییر ها در c#: 8

    نوع های داده ای در c#: 8

    :Value Types. 9

    وقتی مقدار متغییر دوم را تغییر دهیم مقدار متغییر اول دست نخورده باقی ماند. 10

    Enumerations: 10

    کلاس ها: 11

    ایجاد کلاس در c#: 13

    فیلد ها درc#: 13

    Person p;. 14

    Person p = new Person();. 15

    Person x = new Person();. 16

    Console.WriteLine(x.Age); // خروجی این خط صفر خواهد بود. 16

    شکل زیر اتفاقاتی که در خطوط با می‌افتد را تفسیر می‌نماید. 16

    Person myPerson = new Person();. 17

    Person yourPerson = myPerson;. 17

     Refrence کپی در c#: 18

    Place holders: 18

    Console.WriteLine("MyName is {0} and I 'm {1} years old.",p.Name,p.Age); 19

    متدها در c#: 19

    فصل دوم

    تجزیه وتحلیل سیستم

    1)مطالعه و شناخت سیستم. 23

    1-2) تعریف: 23

    آموزش مجازی چیست؟. 23

    2-2) روند کاردرسیستم: 23

    2-2-3) اطلاع رسانی از طریق مقالات و اخبار موجود. 23

    4-2-3) امکان توسعه سایت و اضافه نمودن رشته های جدید. 24

    شرح DFD: 24

    فرایند های اصلی سیستم شامل فرایند های زیر می‌با شد. 25

    که در نمودار برخی از این فرایند ها ترکیب شده اند. 25

    مدلسازی معنایی داده ها با روش (ER): 25

    مراحل مدلسازی معنایی.. 26

    شرح ERD: 27

    فصل سوم

    پیاده سازی سیستم

    مقدمه. 29

    شکل زیر نحوه قرار دادن image بر روی فرم را نشان می‌دهد. 32

    بعد از انتخاب این گزینه باید تنظیمات لازم را به شکل زیر انجام داد. 34

    فرم زیر صفحه اول سایت است که به تمام صفحات لینک دارد. 40

    فصل چهارم

    کد و پایگاه داده

    کد مربوط به فرم ثبت نام (تائید نام کاربری و رمز ورود) 57

    کد مربوط به فرم ثبت نام (ورود مشخصات فردی) 57

    کد مربوط به فرم ورود به سایت... 58

    کد مربوط به فرم معرفی رشته ها 61

    کد مربوط به فرم دروس ارائه شده 62

    کد مربوط به فرم لیست واحدهای پاس شده 63

    کد مربوط به فرم ساعات تدریس.... 64

    کد مربوط به فرم تاریخ امتحانات... 65

    کد مربوط به فرم لیست نمرات... 66

    کد مربوط به فرم لیست دانشجویان. 68

    کد مربوط به فرم واحدهای باقیمانده 69

    کد مربوط به فرم کارنامه. 71

    کد مربوط به فرم انتخاب واحد. 72

    کد مربوط به فرم حذف و اضافه. 78

    اتصال به SQL با استفاده از DataSet 80

    تنظیمات مربوط به Gridview... 91

    معرفی TableAdapter ها DataSet_virtual.xsd شامل.. 97

    جداول واسط.. 105

    جداول JOIN  شده 109

    فصل پنجم

    نتیجه گیری

    زیر ساختهای آموزش مجازی.. 114

    به روز آوری اطلاعات... 115

    سایر کاربردها 116

    شیوه های جذب دانشجو. 116

    فناوری اطلاعات، فرصتی برای آموزش الکترونیک.... 117

    آموزش آنلاین حق دانشجویان است... 118

    لزوم تولید محتوای مناسب آموزشی.. 118

    سه دهه با آموزش الکترونیکی.. 119

    عقب ماندگی از زمان. 120

    آخرین تحولات در این زمینه. 121

    منابع و ماخذ: 122

    .

    منبع:

    کتاب های آموزشی:

    برنامه نویسی به زبان c#

    مفاهیم بنیادی پایگاه داده ها                 نوشته محمد تقی روحانی رانکوهی

    شیوه ارائه مطالب                             نوشته محمد تقی روحانی رانکوهی

    اینترنت

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه آموزش مجازی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه آموزش مجازی, تز دکترا در مورد پایان نامه آموزش مجازی, رساله در مورد پایان نامه آموزش مجازی, پایان نامه در مورد پایان نامه آموزش مجازی, تحقیق در مورد پایان نامه آموزش مجازی, مقاله در مورد پایان نامه آموزش مجازی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه آموزش مجازی, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه آموزش مجازی, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه آموزش مجازی, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه آموزش مجازی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت