فهرست و منابع پایان نامه تجارت الکترونیک و نقش آن در تحول اقتصادی از دیدگاه مدیریت بازرگانی
فهرست:
مقدمه. 10
تاریخچه تجارت الکترونیک... 11
تجارت الکترونیکی در ابعاد جهانی.. 11
ضرورت اجرای پژوهش... 12
اهداف پژوهش... 14
تعاریف کلی.. 17
تجارت الکترونیکی مفاهیم و شاخصهای آن. 18
انواع مدل های تجارت الکترونیکی در اقتصاد 19
تجارت مصرف کننده با مصرف کننده 23
تجارت مصرف کننده با فروشنده 24
تجارت فروشنده با اداره 25
جایگاه تجارت الکترونیکی در جهان. 30
عوامل محرک تجارت الکترونیکی.. 32
دنیای جدید کسب و کار. 33
فشارهای کسب و کار. 35
پژوهش های داخلی.. 35
توسعه اقتصادی.. 36
تاریخچه توسعه اقتصادی.. 37
تعاریف... 38
چند تعریف از دانشمندان توسعه. 39
توسعه اقتصادی.. 39
عدالت اقتصادی.. 41
نقش دولت در توسعه اقتصادی.. 43
تکنولوژی و توسعه اقتصادی.. 44
انواع اقتصاد 45
اقتصاد خرد 45
اقتصاد کلان. 45
ب: سیاست پولی و مالی کسر بودجه. 47
سیستم های اقتصادی.. 47
1 - اقتصاد با برنامه ریزی متمرکز: 47
2- اقتصاد بازار آزاد 48
3- سیستم اقتصادی مخلوط (بازار دولت) 49
مشکلات ساختاری اقتصاد ایران. 50
1- کندی و نوسان رشد اقتصادی.. 50
2- تورم بالا. 50
3- نابرابری توزیع درآمد. 52
1- مفهوم و ساختار توسعه لایه ای.. 53
2- مفهوم و ساختار سطوح توسعه. 54
تجارت الکترونیکی و بیکاری.. 54
بخش پولی و اثرات تجارت الکترونیکی.. 57
تجارت الکترونیکی و تورم. 62
تجارت الکترونیکی و تجارت بینالملل. 65
تجارت الکترونیکی و سرمایهگذاری.. 65
تجارت الکترونیکی و بودجه دولت.. 66
تجارت الکترونیکی و رفاه و توسعه اقتصادی.. 69
مقدمه. 72
مروری بر مطالعات گذشته. 73
چارچوب نظری.. 77
روش تحقیق. 80
موانع و چالشهای تجارت الکترونیکی در ایران. 83
تجربه های موفق در تجارت الکترونیک... 84
مدیریت و تجارت الکترونیک... 85
راهکارهای لازم برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور. 86
منابع به ترتیب حروف الفبا 88
.
منبع:
منابع فارسی :
1- احمدی و م، حسین و. ویرجینیاری- تجارت الکترونیک، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، 1381، ص 27.
2- اخلاقی، سارا سادات و علیپور شراره- فصلنامه تحلیلی اطلاع رسانی سازمان پژوهش سازمان حسابرسی، پاییز 1387.
3- اعرابی، سید محمود- سرمد سعیدی، سهیل- موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران مجله علوم اطلاع رسانی، شماره 21 دوره 18 صص 21-11
4- بارمارون- اقتصاد سیاسی، ترجمه منوچهر فرهنگ، تهران، سروش 1376، ج 2.
5- پژویان، جمشید- کتاب اقتصاد خرد تهران، انتشارات پیام نور، 1381، صص 6-7.
6- جهانیان، ناصر- بنیادهای توسعه ی اقتصادی عادلانه در اسلام، فصلنامه پژوهشی اقتصاد اسلامی/ سال هفتم/ شماره 25، بهار 1386.
7- حسین شمس الدین و جهانگرد هاجر، تجارت الکترونیک در قالب بندی بنگاه ها مجموعه مقالات، دومین همایش تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی، چاپ اول، صص 151- 139.
8- حنفی زاده، پیام- تجارت الکترونیک، جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف پژوهشکده تکنولوژی انتشارات ترمه 1389، صص 19-16
9- خانی جزنی، جمال- تجارت الکترونیک پیام مدیریت، شماره 25، زمستان 1386، صص 85-67.
10- دعائی، حبیب الله جهانی- مدیریت تجارت الکترونیک ماهنامه اقتصادی اجتماعی- فرهنگی، شماره 185-186، پیاپی 273 و 274، بهمن و اسفند 1385.
11- رضایی، محسن- ایران در چشم انداز 1404، توسعه اقتصادی راهبرد یاس شماره 14 تابستان 1387.
12- زرگر، محمود- مدلهای راهبردی و راهکارهای تجارت در اینترنت، انتشارات بهینه، 1385 ص 12.
13- ساموئلسن، هادی نورد- اصول علم اقتصاد، محمد خان، مرتضی (مترجم). تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی 1384 ص 6.
14- صنایعی، علی- تجارت الکترونیک در هزاره سوم، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، 1381، ص 24.
15- علیپور حافظی، مهدی- تجارت الکترونیک در مراکز اطلاع رسانی، سخنرانی، همایش جهانی شهرهای الکترونیکی و اینترنتی جزیره کیش، 1380، صص 13-11.
16- فریر، لوییس، خودآموز اقتصاد، خلعت بری، فیروزه (مترجم)، تهران، شباویز، 1373، چاپ چهارم ص 8.
17- قزل ایاغ، مژده، تجارت الکترونیک مبتنی بر اینترنت همایش جهانی شهرهای الکترونیکی و اینترنتی 1380، ص 11.
18- کشفی بناب، علیرضا- الکترونیک ماهنامه ها- ماهنامه ایران، خرداد ماه 1389.
19- مدهوش، مهرداد- رضایی نژاد، میثم- سایت های تجارت الکترونیک در ایران استراتژی و مدلهای فصلنامه های پژوهشهای بازرگانی، شماره 3، صص 188-163.
20- موسوی جهرام، منوچهر- کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، تهران انتشارات دانشگاه پیام نور، 1379، ص 31.
21- میرابی، وحید رضا- سرمدسعیدی، سهیل- مدیریت بازاریابی بین الملل در هزاره سوم انتشارات اندیشه های گوهربار، 1382، ص 2.
22- نیکبخش تهرانی، محمدحسن- آذر صابری، مهدی- آشنایی با تجارت الکترونیک و زیرساختهای آن، انستیتو ایز ایران، 1380، ص 9.
22- Efendiylu, Alev, (2004), chinece culture and
E-Commerce: An Exploratory stady, ineracting with compaters vol 16, PP45-65
.