پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل

تعداد صفحات: 77 فرمت فایل: word کد فایل: 636
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۲۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل

    - مقدمه

    قرن جدیدی که دهمین سال آن تازه آغاز شده است چشم انداز نوینی از ارتباطات را ترسیم کرده است.چشم اندازی که در آن موانع جغرافیایی،مذهبی ، نژادی و طبقاتی رفته رفته رنگ  می بازند و چون دیوار های یخی در برابر پرتو گرمی که عامل آن  فناوری اطلاعات و ارتباطات است آب می شوند و فرو می ریزند. تحولات عمیق دنیای امروزدر تمامی زمینه ها نه تنها موجب گسترش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی گشته بلکه موجب شده است دانش و مهارت ها به طور فزاینده ای دستخوش تغییر شوند و انسان ها برای عقب نماندن از پیشرفت و هماهنگ شدن با جهان پیرامون خود باید مرتبا در حال یادگیری باشند،تا از نو آوری ها عقب نمانند.کاربرد فناور های جدید اطلاعات و ارتباطات،تغییرات شگفت انگیزی در فراورده ها و فعالیت های کار و زندگی مردم به وجود آورده است (جاریانی،ابوالقاسم، 1381: 43و44).

         فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی سرعت ساختار اجتماعی و شیوه های زندگی مردم ر ا در جهان تغییر می دهند و به سوی ایجاد«جامعه اطلاعاتی» یا «جامعه دانایی محور» که در آن تولید اطلاعات و دانش علمی هدف است، رو به گسترش اند. از جمله مهمترین ارکان هر جامعه ای نظام آموزش و پرورش آن جامعه است که باید هم گام و همسو با تغییرات پیش رود.آنچه امروز با آن  سر کار داریم فروپاشی و از هم گسیختگی سریع پایه ها و زمینه های تعلیم و تربیتی است که بر محور الفاظ و عبارات آرام و مکتوب استوار است و همزمان و با همان سرعت با ظهور نظام تعلیم و تربیتی مواجه هستیم که بر شالوده های تصاویری الکترونیکی مبتنی است که به گونه ای برق آسا در حرکت اند و لحظه به لحظه تحول می یابند(پستمن، ترجمه طباطباییان 1373: 109).

         به علاوه در عصر حاضر اهداف جدیدی پیش روی دانشگاه ها وجود دارد؛رویکرد های جدید یاددهی یادگیری در مقابل رویکردهای سنتی قرار گرفته ، از تغییر نقش معلم به فرا گیرنده ،سخن به میان آمده و عقیده بر این است که به طور کلی استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت برای دست یابی به هدف های یادگیری با کیفیت برای همه اجتناب ناپذیر است.

    دنیا از اوایل دهه 1980 میلادی به تدریج وارد عصرنوینی شده است . دردهه اخیر به اعتقاد بسیاری از دانشمندان حوزه های مختلف علوم اجتماعی ، عرصه های مختلف زندگی اجتماعی انسان آنچنان دگرگون شده که فهم و چیستی آن با بکار گیری نظریه های دوران قبل از آن عملی نیست . عصر نوین حیات بشرمعمولاً با نظریه و اصطلاحات جدیدی تبین میشود . جهانی شدن ، عصر انفجاراطلاعات  ، پست مدرنیسم ، جامعه اطلاعاتی ، جامعه شبکه ای برخی از این مفاهیم اند . با رشد شتابان تکنولوژی های ارتباطات و اطلاعات ، بویژه اینترنت و انتقال پرشتاب فعالیتها و به طورکلی زندگی فردی و جمعی انسان به فضاهای سایبر و محیط های مجازی ، اهمیتی روز افزون یافته و مجازی شدن را به نیروی محرک تغییر محیط زندگی انسان و از آن مهمتربه عامل تبدیل کرده « وجود انسان » اصلی تغییرالگوهای فکری و رفتاری و به معنائی دقیق تر است(اوحدی، 1380 ،ص 9) و موجب آفرینش روابط اجتماعی جدید با دیگران است که همان حاصل چگونگی کنشهای اجتماعی متاثر از فضا های مجازی و اینترنت است.

    خاستگاه اینترنت را در وزارت دفاع آمریکا و تلاش های آن برای ایجاد یک مدل ارتباطی مطمئن میان مؤسسه های نظامی و پژوهشی دانسته اند (اندرسون، 2001 ). در کمتر از 44 سال، این رسانه فناورانه، از شبکه اولیه اش جدا و به آنچه ما اینترنت می نامیم ، تبدیل شده است . اینترنت از ابعاد مختلف بر زندگی ما اثرگذار بوده و بسیاری از تأثیرهای آن مثبت است . اینترنت در انجام وظایف، دسترسی به اطلاعات و ملاقات افراد نقش مهمی ایفا کرده است . اصطلاح اختلال اعتیاد اینترنتی نخستین بار توسط ایوان گلدبرگ در سال 1996 مطرح شد . در ابتدا گرچه گلدبرگ هنگامی که اصطلاح اعتیاد اینترنتیرا مطرح کرد ، چندان در این کار جدی به نظر نمی رسید، اما امروزه این اصطلاح به وفور توسط پژوهشگرانی چون یونگ (1999) گلدبرگ  ( 1996 )، و کندل  (1998) استفاده شده است.

         در جهان امروز آموزش و افزایش مهارتها، به ابزاری اساسی برای رویارویی با مسائل جهان پیچیده و متحول امروزی تبدیل شده است. آموزش و به ویژه، آموزش و پرورش که به تربیت نسلهای جدید می پردازد، از ابتدایی ترین ضرورتهای یک جامعه متمدن است . همچنین، با توجه به فراگیر بودن آن، بهترین روش برای دستیابی به توسعه و پیشرفتهای جدید است. به جرأت می توان گفت که مهمترین معیار توسعه و پیشرفت- به ویژه در جهان امروز- فناوری است و آموزش و پرورش وسیله ای برای آشنایی و دستیابی به فناوریهای جدید.

         جامعه ای که هدف آن پیشرفت براساس دانش و فناوری است، باید ابتدا آموزش و پرورش خود را متحول کند. برای این کار باید فناوری آموزشی ، یعنی طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه ریزی شده پژوهشهای بنیادی و کاربردی را به کار بگیرد (رستگارپور،1384: 6).

         در بسیاری از کشورهای جهان، گسترش فناوری اطلاعات در دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است. با بررسی آمار و اطلاعات موجود در مورد میزان گسترش فناوری اطلاعات در دانشگاهای کشورهای جهان، در می یابیم که در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، برای تجهیز دانشگاه ها با امکانات گوناگونی همچون رایانه و اینترنت، برنامه های جامعی مدون شده است. ابداع روشهای جدید آموزشی، بهره گیری از رایانه در کلاسهای درسی بهره گیری از نرم افزارهای آموزشی و چند رسانه ایها، بهره گیری از اینترنت و پست الکترونیکی، گسترش شبکه های آموزشی، ظهور آموزش (یادگیری) الکترونیکی و ... از پیامدهای نوین به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش بوده است. این مفاهیم ما را وا می دارد تا با الگوهای نوین، کارا و موثر مناسب در دانشگاه برای برخورد با پیچیدگیها و نیازهای روزافزون دنیای کنونی روی آوریم (سامپات،1385).

  • فهرست و منابع پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    آتش روز ،ب.،پاکدامن ،ش.، عسگری ،ع. 1387. پیش بینی پیشرفت تحصیلی از طریق میزان دلبستگی . فصلنامه خانواده پژوهی ، سال 4، شماره 14 ، ص 196-194.

    اسلامی ، محسن ( 1383 ) . « قابلیت های آموزشی شبکه جهانی  میزان دسترسی ، استفاده از آن و دیدگاه دانش آموزان و آموزگاران دوره دبیرستان » . برنامه درسی در عصر فناوری اطلاعان و ارتباطات ، تهران : آییژ، ص 44.

    توربان، افریم؛ رینز، کلی و پاتر، ریچارد، (1386)، مقدمه­ای بر فناوری اطلاعات، مترجمان: اکبر مصطفوی، جواد اکبری، مجتبی مصطفوی، انتشارات شرکت ناقوس اندیشه، ص12.

    پستمن ، نیل ( 1373 ) ؛ زندگی در عیش ، مردن در خوشی ؛ ترجمه صادق طباطبایی ؛ تهران : سروش، ص 109

    جاریانی ، ابوالقاسم (1381) ؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات ، رویکردی جدید در اموزش پرورش ؛ مجله رشد تکنولوژی آموزشی ، دور هیجدهم ، شماره سه، صص 43 و 44

    حسینی نسب ، د . اقدم ، ع. 1375 . فرهنگ واژه ها ، تعاریف و اصطلاحات تعلیم و تربیت . تبریز : انتشارات احرار ، ص 587 .

    رابینز، استیفن، (1386)، تئوری سازمان (ساختار و طرح سازمانی)، مترجم: سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، انتشارات صفار- اشراقی، چاپ نوزدهم، صص 151-175.

    سیف، ع . 1368.روان شناسی پرورشی . تهران : انتشارات آگاه ، ص 549.

    سیفی، محمد (1380) کاربرد تکنولوژی درآموزش عالی ایران، اولین همایش کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش عالی ایران، اراک، دانشگاه اراک

     

     

    شریعتمداری، مهدی، (1385)، اصول و مبانی مدیریت (مدیریت عمومی)، انتشارات کوهسار، چاپ دوم، ص 79-80.

    شعبانی ، حسن ( 1383 ) « چالش ها و رویکردهای عصر اطلاعات و ضرورت تحول در ساختار و فرآیند یاددهی – یادگیری آموزش عالی » ، چکیده مقالات همایش برنامه درسی در عصر فناوری اطلاعات ، تهران : انجمن برنامه درسی ایران، 76.

    12-صرافی­زاده، اصغر، (1383)، فناوری اطلاعات در سازمان (مفاهیم و کاربرد ها)، انتشارات میر، چاپ اول، صص 30- 35.

    13-صرافی­زاده، اصغر؛ علی پناهی، علی، (1382)، سیستم­های اطلاعات مدیریت، انتشارات میر، چاپ سوم، ص 18-22.

    14-علی احمدی، علی رضا، (1383)، مجموعه مقالات مدیریت فناوی، تهران، انتشارات تولید دانش، ص 6.

    15-علی احمدی، علی رضا؛ شمس عراقی شراگیم، (1382)، فناوری اطلاعات و کاربردهای آن، انتشارات تولید دانش، صص 1-4.

    16-کوشا، مرتضی؛ رفیعی، محمود، (1386)، عوامل موفقیت و شکست پروژه های IT در سازمان­ها، ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، محور 5- سیستم ها و فناوری اطلاعات، صص 51و52.

    17-پورجمشیدی، مریم(1386) بررسی تاثیرآموزش به کمک شبکه های اطلاع رسانی بیشرفت تحصیلی درس ادبات فارسی دانش آموزان پایه اول راهنمایی شهر تهران،مجله علوم اجتمایی و انسانی دانشگاه شیراز:دوره بیست و ششم،شماره سوم،پاییز 1386.

    18-احمدی، علی اصغر ( اصول تربیت ) انتشارات سازمان انجمن اولیاء و مربیان تهران 1378

     

     

    منابع خارجی:  

    Rosandich. T.J, (2008),  Information Technology for Sports Management, The Sport Journal – ISSN, 11, p4.

    Schermerchon, John. R. Jr, (1996), Management,5Th Ed, New York, John Wiley and Sons, Inc.

    Scoot. W.R, (1992), Organizational: Rational, Natural and Open Systems, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall,p21.

    Simon. H.A, (1977), The New Science of Management Decision, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.

    Thersa. h, Stuart. B, (2000), Information Technology and Restructuring in Public Organization: Dos Adoption of Information Technology Affect Organizational Structures, Communications, and Decision Making? Journal of Public Administration Research and Theory, 802/J- PART,p19.

    Wanda. J.O, Daniel. R, (1991), Information Technology and Structuring of Organization, The Institute of Management Sciences, 2:2.p. 143.

    Warschaure, M. (1999). Online Communication in School. Educational

    Technology. 33, 137-155.

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, تز دکترا در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, رساله در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, پایان نامه در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, تحقیق در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, مقاله در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه تعیین میزان ساعات استفاده از اینترنت با پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت