پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل

تعداد صفحات: 217 فرمت فایل: word کد فایل: 74
سال: 1384 مقطع: کارشناسی دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۴۱,۷۶۰ تومان
قیمت: ۳۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل

    مقدمه :

    از نظر برخی از اندیشمندان علوم اجتماعی و اقتصادی در قرن حاضر انسان محور توسعه است و روند پرشتاب توسعه زمان را در تسخیر خود دارد و انفجار اطلاعات و تخصصی شدن بیش از پیش وظائف در ابعادی وسیع و پیچیده از ویژگی های متمایز جوامع امروزی است و آموزش ابزاری برای مهیا ساختن انسان به منظور هدایت و کنترل فرایند توسعه و امور جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کند . در واقع آموزش ، عنصر اساسی توسعه منابع انسانی است و توسعه منابع انسانی توسعه همه جانبه فرد در زندگی شغلی ، زندگی اجتماعی ، زندگی خصوصی و مسائل فرهنگی است که از طریق انتقال اطلاعات ، ایجاد نگرش‌ها و پرورش مهارتها و تغیرات مفهومی حاصل می‌شود . با این رویکرد می‌توان گفت که توسعه منابع انسانی مبنای افزایش بهره‌وری ، اثربخشی و کارآئی و رضایت فردی است . و افزایش بهره‌وری در سازمانها در گرو تولید منابع انسانی و توسعه منابع انسانی غالباً در گرو آموزش کارکنان است[1] .

    آموزش عمدتاً با دو مفهوم اساسی یادگیری و تغییر رفتار همراه است و سازمانها در تلاشند تا با ایجاد تجارب و مهارتها زمینه لازم را برای انجام اثربخش وظائف شغلی کارکنان فر اهم سازند . توجه به آموزش بر این فرضیه مبتنی است که سازمان زمانی می‌تواند توسعه و بهبود یابد که کارکنان آن به طور نظام‌یافته و مداوم با فناوری نوین شغلی آشنا شوند و در جهت بهسازی و رشد و توسعه خویش گام بردارند و روش روبه رو شدن با تغییر و ایفای نقش در آن را بیاموزند . از طریق آموزش نه تنها می‌توان کارکنان را با فنون کار فردی و گروهی آشنا ساخت بلکه می‌توان در طرز تفکر ، نگرش و چشم‌اندازافراد نیز رسوخ کرد و تغییری متناسب با رشد و توسعه فردی و سازمانی در آنان پدید آورد[2] .

     در سازمانها و نهادهای محتلف کشور ما نیز تلاشی هدفمند و برنامه‌ریزی شده برای ارتقاء سطح مهارت و معلومات شغلی کارکنان و انطباق دانسته‌های آنان با نوع کار و وظیفه‌ای که در سازمان به عهده دارند در قالب برنامه‌های آموزشی مدون دانشگاهی صورت می‌گیرد .

    بر همین اساس نیروی انتظامی در راستای دو ماموریت مهم خود یعنی :

    1- ارائه خدمات تخصصی همچون گذرنامه ، امور راهنمایی و رانندگی ، نظارت بر اماکن عمومی و ...

     2- پیشگیری از جرم و ایجاد امنیت و به طبع آن احساس امنیت ، وظیفه دارد که همگام با تحولات علمی و تخصصی نوین حرکت کند تا در انجام ماموریت‌های فوق به گونه‌ای مطلوب به اهداف خود دست یابد .

    در همین راستا از وظایف مهم دانشگاه علوم انتظامی که بازوی توانمند علمی پلیس ایران است ، تولید و توسعه دانش انتظامی در سطوح بالا و آموزش و تربیت افسران در مقاطع تحصیلی عالی است که در سالهای اخیر با تاسیس دانشکده‌های تخصصی روند رو به رشدی را طی نموده است .

    پژوهشی که از نظرتان می‌گذرد با هدف بررسی میزان تاثیر آموزشهای دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصصی های شغلی در افسران فارغ‌التحصیل انجام شده  است . امید است نتایج این تحقیق بتواند در برنامه‌ریزی‌های آموزشی این نهاد مورد بهره برداری قرار گیرد و مثمر ثمر واقع شود .

     

    طرح مسئله

    یکی از مهمترین مسائلی که در هر تشکیلاتی لازم است مدنظر قرار گیرد ، تقویت نیروی انسانی موجود در سازمان است هدف از تقویت نیروی انسانی افزایش توانائیها و مهارتهای کارکنان است تا در پرتو آن بازدهی و کارآئی بالاتری بدست آید ، در سازمانهای تولیدی افزایش کارآئی و مهارت از راههای کمی قابل سنجش هستند ، اما در سازمانهای خدماتی نظیر نیروی انتظامی این امر به سادگی مسیر نیست .

    در این زمینه نظریات مختلفی ارائه شده است که یکی از آنها نظریه اثربخشی سازمان است . مطابق این نظریه یک سازمان به ویژه سازمان دولتی هنگامی کارآمد است که در برابر استفاده از منابع مالی و انسانی ، عرضه‌کننده بیشترین فایده باشد . بیشترین فایده نیز از  مقایسه با معدل ارائه خدمات توسط موسسات مشابه و رقیب قابل تقویم می‌باشد[3] .

    به هر حال از آنجا که نیروی انسانی و آموزش این نیرو اساسی‌ترین برنامه همه سازمانها محسوب می‌شود و به تعبیری شاید اشاعه دانش به وسیله برنامه‌های آموزش ، مهمترین طریقه ایجاد تحول در رفتار  فرد باشد[4] . ارزشیابی آموزش‌های بعمل آمده نیز به عنوان مکمل برنامه‌ها می‌بایست مورد نظر قرار گیرد .

    تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص و ماهر در ناجا با توجه به گستردگی و پیچیدگی وظایف از اهداف بسیار مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن مبذول کرد . در همین راستا به منظور افزایش توانایی و مهارت پرسنل ناجا دانشگاه علوم انتظامی از سال 1377 بصورت گرایشی و از سال 1380 به صورت رشته‌ای به پذیرش و آموزش  دانشجویان پرداخته و آموزش تخصصی را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده است . در نظام جدید آموزشی 14 رشته کارشناسی و 13 رشته کاردانی با توجه به نیازهای تخصصی ناجا در مقاطع مختلف طراحی گردید و برای اجرای آن در ساختار دانشگاه علوم انتظامی تغییرات عمده‌ای به وجود آمد . تا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را به سوی علمی شدن، تخصص‌گرایی و مواجهه عالمانه و محققانه با آسیب‌های اجتماعی و افزایش قابلیت ، کارآمدی وتوانمندی در انجام وظایف سوق دهد . مسلم است چنانچه اطمینان نداشته باشیم که آموزش توانسته است، تغییرات رفتاری و مهارتی لازم را پس از ختم دوره و در زمان اشتغال به کار در کارکنان جهت تحقق اهداف سازمان فراهم کرده باشد انجام و هزینه سرمایه‌گذاری و اختصاص منابع به طرح و اجرای دوره‌های آموزشی و تخصصی بی‌معنا خواهد بود . علت انتخاب این موضوع تحقیق در حقیقت این است که بدانیم چه مشکلاتی در راه یادگیری مهارتهای لازم برای دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی وجود داشته و مانع ایجاد تغییرات مثبت رفتار مهارتی در آنان می‌گردد . همچنین تحقیق حاضر در صدد است تا با بررسی ساختار و کارکرد آموزش دوره‌های کارشناسی و کاردانی دانشگاه علوم انتظامی به این سوال اساسی پاسخ دهد که آموزشهای دوره کاردانی و کارشناسی این دانشگاه تا چه اندازه در ایجاد مهارتهای شغلی در افسران فارغ التحصیل موفق بوده است؟.

    سوالات فرعی این تحقیق عبارتند از :

    کدام گروه از افسران فارغ‌التحصیلان ( افسران آموزش‌دیده تخصصی یا افسران آموزش‌دیده عمومی ) از مهارت شغلی بالاتری برخوردار می‌باشند ؟

    کدام گروه از افسران فارغ‌التحصیل آمادگی روانی و شخصی بیشتری برای یادگیری مهارتهای شغلی را دارا می‌باشند ؟

    آیا بین ویژگی‌ها اساتید دو گروه از افسران فارغ‌التحصیل تفاوت وجود دارد ؟

    سازمان‌دهی برنامه‌های درسی کدام دسته از افسران فارغ‌التحصیل با نیازهای شغلی دستگاههای اجرایی ناجا دارای انطباق بیشتری می‌باشد ؟

    آیا میان میزان توجه دانشگاه به کارورزی دو گروه از افسران فارغ‌التحصیل تفاوت وجود داشته است ؟

    فضای آموزشی کدام دسته از افسران فارغ‌التحصیل از نظر استانداردهای آموزشی دارای وضعیت بهتری بوده است ؟

    انعطاف‌پذیری کدام گروه از افسران فارغ‌التحصیل نسبت به تحولات فن‌آوری بیشتر می‌باشد ؟

    آیا میان محتوای آموزش‌های ارائه شده  از طرف دانشگاه به هر دو گروه تفاوت وجود دارد ؟

    آیا میان میزان شکوفایی استعدادها و خلاقیتهای شغلی دو گروه از افسران فارغ‌التحصیل تفاوت وجود دارد ؟

     

     

     

    بیان اهمیت و فایده تحقیق

    ارزشیابی و تعیین میزان اثر بخش بودن آموزش‌ها بعنوان یک اصل انکار ناپذیر نقش مهمی در اصلاح فرآیندهای آموزش دارد. امروزه داشتن نیروی انسانی ماهر و متخصص مستلزم ارائه برنامه‌ای منظم ، دقیق و کار آمد در حیطه آموزش است. در این میان مشخص کردن میزان اثر بخشی آموزش‌ها در کمک به سازمان جهت رسیدن به اهداف ، امری ضروری و حائز اهمیت است. تعیین میزان اثر بخشی دوره ها ، امکان استفاده ازبازخور آنها را در ارتقای سطح آموزش‌های جدی مهیا می‌سازد ره آورد فعالیتهای آموزشی«افزایش و ایجاد دانش و مهارتهای سرمایه‌ای یا واسطه‌ای  است[5] بدین معنی که دانش یا مهارت‌های اکتسابی در فرایند آموزش، به خودی خود قابل مصرف نیستند، بلکه آنها ویژگیها یا عوامل لازم برای افزایش کارآیی و اثر بخشی عملیات هستند به عبارت روشنتر بهره‌دهی آموزش در درجه اول در قالب افزایش دانش، بهبود عملکرد فکری و شغلی کارکنان متبلور می‌شود .بنابراین، از طریق سنجش میزان افزایش آگاهی‌ها ، بهبود مهارتهای شغلی و قابلیتهای اکتسابی جدید می‌توان بازده هزینه‌های مصروفه درجهت آموزش را توجیه کرد. به طور کلی«هزینه‌های مصرف شده در فرآیند آموزش دلیل موجهی بر لزوم ارزشیابی اثر بخشی آموزش‌ها است[6] دوره‌های آموزشی که بدون ارزشیابی و به صورت سیستم‌های بسته و منجمد ، یکی پس از دیگری اجرا می‌گردند ،  پس از گذشت اندک زمانی با شکست روبرو خواهند شد . در صورتیکه دوره‌های آموزش ، مخصوصاً آموزشی دانشگاهی باید به صورت سیستم‌های باز به مرحله اجرا درآیند . به این ترتیب که مسئولان امر دائماً با محیط خارج خود ( محیط واقعی کار ) در تماس باشند و شرایط داخل و خارج سیستم آموزشی خود را به کمک روش‌های کامل و صحیح ارزشیابی و با محیط واقعی کار منطبق سازند . اینجانب نزدیک به چهارده سال در هیئت علمی و آموزش دانشگاه علوم انتظامی مشغول به کار بوده‌ام و برای سالهای طولانی در جریان برنامه‌ریزیهای آموزشی دانشگاه قرار داشته ام . نظر به  اینکه تاکنون در زمینه یادگیری مهارتهای شغلی ارزیابی دقیقی از عملکرد دانشگاه بعمل نیامده است ، مدیران و فرماندهان ذیربط تلقی روشنی از نتایج  اجرای برنامه‌ها و محتوای آموزش ندارند . نتیجه اینکه آموزش دانشگاه بدون بهره‌گیری از سیستم بازخور  Feed back به کار خود ادامه می دهد . البته پس از پایان هر دوره معمولاً ارزیابی مختصری از جوانب مختلف در مورد دوره آموزشی انجام می‌شود . بدین ترتیب که پرسشنامه‌‌هایی حاوی تعدادی سؤال در اختیار دانشجویان قرار گرفته و نتیجه به اطلاع فرماندهان می‌رسد . اما تجربه نشان داده که این امر به صورت یک وظیفه قالبی و تشریفاتی  انجام می شود و فاقد ارزش تحقیقاتی است . بسیاری از متفکرین آموزشی و در راس آنان کرانباخ [7] ، بهبود برنامه درسی وتحصیلی را هدف اصلی تحقیقات ارزشیابی آموزشی می‌دانند .

     

    1- ابطحی ، سید حسن ، 1377 ، ص 8

    1- ادوارد سالیسی ، 1380 ، ص 5

    1- هوشنگ فتحی ، 13 ، ص 21 .

    2- صادق‌پور ،ابوالفضل، 1381، ص 71 .

    [5] - حسین زاده، داود، 1383 ، ص 167 .

    [6] - سلیمانپور، جواد، 1382 ، ص 19 .

    1- L . J . Cronbach

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل

    فهرست:

    فصل اول – کلیات

    مقدمه ------------------------------------------------------------- 2

    طرح مساله --------------------------------------------------------- 4

    بیان و اهمیت و فایده تحقیق -------------------------------------------- 7

    بیان اهداف تحقیق ---------------------------------------------------- 9

    فرضیه های تحقیق ---------------------------------------------------- 10

    تعاریف نظری و عملی مفاهیم ------------------------------------------- 11

    آموزش ------------------------------------------------------------ 11

    محیط آموزشی ------------------------------------------------------ 13

    مهارت شغلی ------------------------------------------------------- 14

    خصوصیات اساتید ---------------------------------------------------- 20

    فضای آموزشی ------------------------------------------------------ 20

    کارورزی ---------------------------------------------------------- 21

    نیازهای شغلی دستگاه های اجرایی ناجا ------------------------------------- 21

    سازمان دهی برنامه های درسی ------------------------------------------- 21

    محتوای آموزش ------------------------------------------------------ 22

    انعطاف پذیری دانشجویان نسبت به تحولات فناوری --------------------------- 22

    خلاقیت ----------------------------------------------------------- 23

    فصل دوم – ادبیات تحقیق

    مرور پژوهشی منابع --------------------------------------------------- 25

    تحقیق آقای رضا علیزاده در بانک مرکزی ----------------------------------- 25

    تحقیق آقای محمد اسماعیل حسینی فشمی در کمیته امداد ------------------------ 30

    تحقیق آقای علی نقی زمانی در دانشگاه علوم انتظامی --------------------------- 32

    تحقیق خانم ماری حریه در دانشگاه علوم انتظامی ------------------------------ 37

    آموزش و نظریات آموزشی ---------------------------------------------- 39

    کلیات آموزش------------------------------------------------------- 44

    1-تاریخچه آموزش -------------------------------------------- 44

    2-اهمیت آموزش در سازمان ها ----------------------------------- 46

    3-مزایای آموزش --------------------------------------------- 49

    4-انواع آموزش ---------------------------------------------- 51

    آموزش مستمر ضمنی ------------------------------------------ 51

    آموزش رسمی ----------------------------------------------- 52

    آموزش غیر رسمی ---------------------------------------------------- 53

    نیاز سنجی آموزش---------------------------------------------------- 56

    نیاز آموزشی ------------------------------------------------- 56

    دلایل تعیین نیازهای آموزشی ------------------------------------- 57

    منابع نیازهای آموزشی ------------------------------------------ 58

    انواع نیاز آموزشی کارکنان --------------------------------------- 60

    ارتباط نیاز آموزشی با سازمان و نحوه انجام کار فرد --------------------- 61

    مسئول تعیین نیازهای آموزشی ------------------------------------ 62

    برنامه ریزی آموزشی--------------------------------------------------- 63

    1-برنامه ریزی آموزشی چیست ----------------------------------- 64

    2-نکات قابل توجه در برنامه ریزی آموزشی -------------------------- 65

    3-فرایند برنامه ریزی آموزشی استراتژیک ---------------------------- 65

    الف)‌باز اندیشی ---------------------------------------------- 66

    ب)‌باز سازی ساختارها ----------------------------------------- 66

    ج)‌بازآفرینی ------------------------------------------------- 67

    4-مولفه های برنامه ریزی آموزشی --------------------------------- 67

    5-تعین اهداف آموزشی ----------------------------------------- 69

    6-توصیه های اجرایی برای تعیین اهداف آموزشی ---------------------- 70

    7-تعیین محتوای آموزش ---------------------------------------- 70

    8-مولفه های چهارده گانه تهیه درس ------------------------------- 73

    اثربخشی آموزش----------------------------------------------------- 73

    1-مفهوم اثر بخشی آموزش -------------------------------------- 73

    2-جایگاه ، فلسفه و ضرورت اثر بخشی آموزشی در سازمان ها ------------ 74

    3-شاخص های اثر بخشی آموزش --------------------------------- 75

    4-تعیین بازده آموزش ------------------------------------------ 76

    5-ارتقا کیفیت آموزش ----------------------------------------- 77

    6-توسعه اعتماد جمعی ----------------------------------------- 78

    7-تعاریف ارزشیابی ------------------------------------------- 80

    8-اصول ارزیابی ---------------------------------------------- 81

    9-تعیین اثر بخشی دوره های آموزشی ------------------------------ 82

    انواع مدل های ارزشیابی ------------------------------------------------ 84

    1-مدل هدف دار ناهمخوانی ------------------------------------- 84

    2-مدل ارزشیابی اختلاف ناهمخوانی -------------------------------- 84

    3-مدل ارزشیابی مبتنی بر مدافعه ---------------------------------- 85

    4-آموزش بر مبنای ارزیابی عملکرد -------------------------------- 85

    5-مدل سی – ای – پی – اَ-------------------------------------- 88

    6-مدل سالیوان ----------------------------------------------- 90

    7-روش تی . وی . سی ------------------------------------------- 91

    8-مدل فرایندی ارزیابی برنامه های آموزشی ------------------------------ 92

    9-انواع روش های ارزیابی براساس روش تحقیق -------------------------- 93

    جمع بندی و ارائه مدل نظری تحقیق---------------------------------------- 94

    مدل ارزشیابی 4 مرحله ای پاتریک --------------------------------- 95

    سطح یک – واکنش -------------------------------------------- 96

    سطح دو – یادگیری ------------------------------------------- 97

    سطح سه – رفتار ---------------------------------------------- 98

    سطح چهارم – نتایج ------------------------------------------- 100

    فصل سوم – روش اجرای تحقیق

    روش شناسی تحقیق -------------------------------------------------- 103

    روش گرد آوری اطلاعات ---------------------------------------------- 103

    شیوه اجرا ---------------------------------------------------------- 105

    سطح تحلیل -------------------------------------------------------- 105

    واحد تحلیل -------------------------------------------------------- 105

    سطح مشاهده ------------------------------------------------------- 106

    جامعه آماری و نمونه آماری --------------------------------------------- 106

    واحد نمونه ای ------------------------------------------------------ 107

    حجم نمونه --------------------------------------------------------- 107

    شیوه انتخاب نمونه ---------------------------------------------------- 108

    محیط تحقیق -------------------------------------------------------- 109

    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ------------------------------------------- 110

    روایی پرسشنامه ----------------------------------------------------- 110

    پایایی پرسشنامه ----------------------------------------------------- 111

    فصل چهارم – تجزیه و تحلیل

    مقدمه-------------------------------------------------------------- 113

    توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس و گروه آموزشی(جدول شماره 1)‌---------- 114

    نمودار های توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس و گروه آموزشی -------------- 115

    مقایسه آماری میانگین امتیاز مهارت افسران زن با افسران مرد(جدول شماره 2)‌--------- 117

    توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن و گروه آموزشی (جدول شماره 3) ---------- 118

    نمودارهای توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن و گروه آموزشی ---------------- 119

    توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی و گروه آموزشی (‌جدول شماره 4)‌--- 121

    نمودارهای توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی و گروه آموزشی -------- 122

    مقایسه آماری میانگین امتیاز مهارت افسران فارغ التحصیل گروه آموزش تخصصی در مقطع کاردانی با افسران فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی (جدول شماره 5)‌-------------------------------- 124

    توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب محل تولد و گروه آموزشی (جدول شماره 6)‌------- 125

    نمودارهای توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب محل تولد و گروه آموزشی ----------- 126

    توزیع فراوانی پاسخگویان در دو گروه آموزش عمومی و آموزش تخصصی بر حسب معدل مدرک تحصیلی (جدول شماره 7)‌---------------------------------------------------------------- 128

    نمودارهای توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب معدل مدرک تحصیلی و گروه آموزشی --- 129

    توزیع فراوانی پاسخگویان در دو گروه آموزش عمومی و آموزش تخصصی بر حسب نوع دیپلم (جدول شماره 8)‌           131

    نمودارهای توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع دیپلم و گروه آموزشی ----------- 132

    میانگین نمره مهارت افسران فارغ التحصیل از دانشکده های تخصصی دانشگاه علوم انتظامی (جدول شماره 9)‌        134

    میانگین نمره مهارت افسران فارغ التحصیل رشته علوم انتظامی در رشته های مختلف (جدول شماره 10)            135

    مقایسه آماری میانگین امتیازات افسران فارغ التحصیل آموزش تخصصی با فارغ التحصیلات آموزش عمومی در زمینه مهارت شغلی (جدول شماره 11)‌----------------------------------------- 136

    نتایج ارزشیابی میزان مهارتهای شغلی و تحصیلی افسران فارغ التحصیل دانشگاه علوم انتظامی در دو گروه آموزش عمومی و آموزش تخصصی (جدول شماره 12)‌------------------------------------- 137

    تفسیر جدول شماره 12‌------------------------------------------------ 139

    مقایسه میزان توانایی یادگیری افسران فارغ التحصیل گروه آموزش تخصصی با گروه آموزش عمومی (جدول شماره 13) 141

    مقایسه میزان علاقه مندی به شغل و تخصص افسران فارغ التحصیل گروه آموزش تخصصی با گروه آموزش عمومی جدول شماره 14)‌--------------------------------------------------------- 142

    مقایسه نوع دیپلم افسران فارغ التحصیل گروه آموزش تخصصی با گروه آموزش عمومی (جدول شماره 15)‌ 144

    مقایسه فضای زیستی افسران فارغ التحصیل گروه آموزش عمومی با گروه آموزش تخصصی قبل از ورود به دانشگاه (جدول شماره 16) --------------------------------------------------- 145

    مقایسه سن شناسنامه ای افسران فارغ التحصیل گروه آموزش تخصصی با گروه آموزش عمومی (جدول شماره 17)   146

    مقایسه سنوات خدمتی افسران فارغ التحصیل گروه آموزش تخصصی با گروه آموزش عمومی (جدول شماره 18)     147

    مقایسه آماری میانگین امتیازات اساتید افسران فارغ التحصیل آموزش تخصصی با افسران فارغ التحصیل آموزش عمومی دانشگاه علوم انتظامی (جدول شماره 19)------------------------------------ 148

    نتایج ارزشیابی ویژگی های اساتیداز دیدگاه هر دو گروه افسران فارغ التحصیل (جدول شماره 20)‌  149

    تفسیر جدول شماره 20------------------------------------------------ 150

    مقایسه آماری میانگین امتیازات فضای آموزشی افسران فارغ التحصیل آموزش تحصصی با افسران فارغ التحصیل آموزش عمومی (جدول شماره 21)‌---------------------------------------------- 151

    نتایج ارزشیابی فضای آموزشی دانشگاه از دیدگاه هر دو گروه افسران فارغ التحصیل (جدول شماره 22)     152

    تفسیر جدول شماره 22)‌------------------------------------------------ 153

    مقایسه آماری میانگین امتیازات برنامه های درسی افسران فارغ التحصیل آموزش تخصصی با افسران فارغ التحصیل آموزش عمومی (جدول شماره 23)‌---------------------------------------------- 154

    نتایج ارزشیابی میزان انطباق برنامه های درس دانشگاه با نیازهای شغلی ناجا از دیدگاه هر دو گروه افسران فارغ التحصیل (جدول شماره 24) --------------------------------------------------- 155

    تفسیر جدول شماره 24 ------------------------------------------------ 156

    مقایسه آماری میانگین امتیازات افسران فارغ التحصیل آموزش تخصصی و آموزش عمومی در میزان انعطاف پذیری نسبت به تحولات فن آوری (جدول شماره 25) ----------------------------------- 157

    نتایج اندازه گیری میزان انعطاف پذیری افسران فارغ التحصیل هر دو گروه نسبت به تحولات فن آوری (جدول شماره 26) ------------------------------------------------------------------ 158

    تفسیر جدول شماره 26 ------------------------------------------------ 159

    مقایسه آماری میانگین امتیازات محتوای آموزش های ارائه شده افسران فارغ التحصیل آموزش تخصصی با افسران فارغ التحصیل آموزش عمومی دانشگاه علوم انتظامی (جدول شماره 27)------------------ 160

    نتایج ارزشیابی محتوای آموزش ارائه شده در دانشگاه از دیدگاه هر دو گروه از افسران فارغ التحصیل (جدول شماره 28 )‌------------------------------------------------------------------ 161

    تفسیر جدول شماره 28)‌------------------------------------------------ 162

    مقایسه آماری میانگین امتیازات دوره کارورزی افسران فارغ التحصیل آموزش تخصصی با افسران فارغ التحصیل آموزش عمومی دانشگاه علوم انتظامی (جدول شماره 29)------------------------------ 163

    نتایج ارزشیابی وضعیت کارورزی ازدیدگاه هر دو گروه افسران فارغ التحصیل (جدول شماره 30)

    تفسیر جدول شماره 30------------------------------------------------ 165

     مقایسه آماری میانگین امتیازات خلاقیت شغلی افسران فارغ التحصیل آموزش عمومی با افسران آموزش تخصصی (جدول شماره 31) --------------------------------------------------------- 166

    تفسیر جدول شماره 31 ------------------------------------------------ 166

    نتایج اندازه گیری میزان خلاقیت شغلی افسران فارغ التحصیل هر دو گروه(جدول شماره 32)        167

    تفسیر جدول شماره 32------------------------------------------------ 168

    فصل پنجم – نتیجه گیری

    بحث و نتیجه گیری ---------------------------------------------------- 179

    پیشنهادها ----------------------------------------------------------- 184

    محدودیتهای تحقیق ---------------------------------------------------- 186

    منابع و ماخذ --------------------------------------------------------- 187

    .

    منبع:

     

    1)ابطحی ،‌سیدحسین .(1377) مدیریت منابع انسانی و فنون امور استخدامی( چاپ اول) . تهران : انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.

    2)ادوارد ،‌سالیس. ( 1380) مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش ( چاپ اول) ، ترجمه سیدعلی حدیقی ، تهران : انتشارات چکاد چاپ.

    3) اسلومن، مارتین، (1382) استراتژی آموزشی حرفه‌ای (چاپ اول) ، ترجمه‌ محمد ضیائی بیگدلی . تهران : نشرسارگل.

    4)ای، جی ،‌رمی زفسکی. ( 1379). طراحی نظامهای آموزشی ( چاپ اول) ،‌ترجمه هاشم دانش‌فر . تهران : انتشارات سمت.

    5)تقی‌پور ظهیر، علی . ( 1371). برنامه‌ریزی آموزشی و درسی . تهران : انتشارات آگاه.

    6)سیلور، جی گالن . ویلیام ام،‌الکساندر و آرتوجی. لوئیس. ( 1378). برنامه‌ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر ( چاپ پنجم) ، ترجمه غلامرضا خوی نژاد . انتشارات آستان قدس رضوی.

    7)سعادت اسفندیار. (1379) . مدیریت منابع انسانی ( چاپ چهارم) . تهران : انتشارات سمت .

    8)سلطانی ، ایرج . (1380). اثربخشی آموزشی در سازمان‌ها و نشریه‌ تدبیر ، سازمان مدیریت صنعتی . سال دوازدهم ، شماره 118 ، صص 31-26.

    9)سیف ، علی‌اکبر .(1382) . اندازه‌گیری ، سنجش و ارزیابی آموزشی
    ( ویرایش سوم ) ، تهران: نشر دوران.

    10)صدری، سیدصدرالدین و پاکدل ، رحمت‌اله . (‌1383) . آموزش پودمانی(چاپ دوم) . تهران: انتشارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور.

    11)عباس‌زادگان ، سیدمحمد و ترک زاده ، جعفر . (1379) . نیازسنجشی آموزشی در سازمان‌ها. (چاپ اول) . تهران: نشر شرکت سهامی انتشار.

    12)علاقه‌بند، علی .(1371) . مبانی و اصول مدیریت آموزشی . تهران : موسسه انتشارات بعثت.

    13)علاقه‌بند، علی .(1371) . مقدمات مدیریت آموزشی . تهران : موسسه انتشارات بعثت.

    14)فتحی و اجار‌گاه، کورش.(1381) نیازسنجی آموزشی ،‌الگوها و فنون. تهران : انتشارات آیینه.

    15)قاسمی، جعفر.(1382) . توانمند سازی. نشریه تدبیر. سازمان مدیریت صنعتی . سال چهاردهم ، شماره 132، صص 27-22.

    16)کافمن، راجر و هرمن ، جری .(1374) . برنامه‌ریزی استراتژیک در نظام آموزشی (چاپ اول) ، ترجمه فریده مشایخ و عباس بازرگان . تهران : انتشارات مدرسه.

    17)کیامنش ، علیرضا. ( 1380) روش‌های ارزشیابی آموزشی (چاپ هشتم) . تهران : انتشارات دانشگاه پیام نور.

    18)گروه مشاوران یونسکو.(1369). فرآیند برنامه‌ریزی آموزشی . ترجمه فریده مشایخ . تهران : انتشارت مدرسه.

    19)مشایخ ، فریده. (1379). دیدگاههای نو در برنامه ریزی آموزشی. تهران . انتشارات سمت.

    20)مطهری نژاد، حسین .(382). نظام آموزش کارکنان . نشریه تدبیر ، سازمان مدیریت صنعتی . سال چهاردهم ، شماره 131. صص 70-68.

    21)میرکمالی ، سیدمحمد.(1379). رهبری و مدیریت آموزشی ( چاپ ششم). تهران : نشر یسطرون.

    22)میرسپاسی، ناصر.(1366) . مدیریت منابع انسانی و روابط کار(چاپ پنجم) . تهران: انتشارات نقش جهان.

    23)نصرتیه ، غلامرضا. ( 1380). مدیریت آموزشی در مراکز آموزشی سازمان ( چاپ اول). انتشارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور.

    24)ونتلینگ ،‌تیم .(1376). برنامه‌ریزی برای آموزش اثربخش (چاپ اول) . ترجمه ‌محمد چپذری ، تهران : انتشارات دانشگاه تربیت مدرس.

    25)کیامنش ، علیرضا و همکاران (1375) چهارمین ارزشیابی جامع از نظام جدید آموزش متوسطه ،‌تهران : وزارت آموزش و پرورش ،‌معاونت آموزش متوسطه .

    26)گرت لوز(1991) آموزش حرفه‌ای در حال‌گذار: پژوهشی در برنامه‌های درسی هفت کشور برای حرفه آموزش مداوم (‌ترجمه علی اعظم محمدبیگی ، 1378)، تهران : انتشارات مدرسه.

    27)گوردن هانتیگ و همکاران ( مشاوران بانک جهانی) ارزیابی نظام‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ( ترجمه فریده مشایخ ، 1373) . تهران : وزارت آموزش و پرورش ، اداره کل آموزش‌های ضمن خدمت.

    28)مرجانی ،‌بهناز (1370) بررسی عوامل موثر در ایجاد مدارس فنی و حرفه‌ای در ایران از دارالفنون تا به امروز (‌پایان نامه کارشناسی ارشد)، تهران : دانشگاه تهران ، دانشکده علوم‌تربیتی.

    29)نجفی ، محمدعلی(1370) کلیات نظام جدید آموزش متوسطه ( چاپ چهارم ، 1373). تهران: وزارت آموزش و پرورش ، معاونت آموزش متوسطه.

    30)نویدی، احد ( 1374) بررسی رابطه بین رشته تحصیلی و شغل مورد انتظار دانش‌آموزان شاخه کاردانش در شهر تهران (گزارش تحقیق). تهران : معاونت آموزش متوسطه.

    31)ولف ، ریچارد (1984) ارزشیابی آموزشی: مبانی سنجش توانایی و بررسی برنامه ( ترجمه علیرضا کیامنش، 1371) . تهران : مرکز نشر دانشگاهی.

    32) هوشنگ فتحی ، یونس(1372) ، تحقیقی پیرامون وضع کارمندان وزارت آموزش و پرورش ، رساله کارشناسی ارشد ، دانشکده علوم اداری ومدیریت .

    33) صادق پور ، ابوالفضل،‌ (1376) چند مقاله آموزشی تهران : مرکز آموزش مدیریت دولتی 1376.

    34) زمردیان ، اصغر، (1377) بررسی مسائل آموزشی کارکنان بانک کشاورزی ایران ، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران ، 1377.

    35) بیرو ، آلن ،(1372) فرهنگ علوم اجتماعی ، ترجمه ساروخانی ، باقر نشردوران..

    36) بلوم ، بنجامین ، اس ،(1379)، طبقه بندی هدفهای پرورشی ، ترجمه سیف ، علی اکبر ، آگاه ،‌1379.

    37) بازرگان ، عباس ،(1381)، ارزشیابی آموزشی ، سمت ، 1381.

    38) نویدی ، احد ،(1383) راهنمای عملی ارزشیابی برنامه آموزش فنی و حرفه ای ،‌آموزش و پرورش .

    39) هس ، لیندا ، اس ، میلر ، (1382)‌پلیس در اجتماع ، ترجمه رضا کلهر ، دانشگاه علوم انتظامی ، 1382.

    40) میلر ، دبلیو ،‌آر ،(1382)  راهنمای تدریس در دانشگاه ها ، ترجمه ویدا امیری ، سمت.

    41) نتایج ارزیابی دوره کارورزی تخصصی سال 82، معاونت آموزشی دانشگاه علوم انتظامی .

     

    منابع انگلیسی

    Interninal standard .(1999) quality Management ,Guidelines for training , Iso,10015.

    International Labour Office (I.L.O)(1999) .Teaching and training methods for management development.Geneva.Discussin method pp15-21.

    HTPP//WWW.ed.gov/tech,(1999) Evaluating training programs.chapter 7 and 8.

    Richard ,S.J.(1993) Quality training practices,quality press. Pp 40 and 41 .

    Sharon ,B.G.(1998) .Training needs analysis ,gower press.

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, رساله در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, مقاله در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان تاثیر آموزش های دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علوم انتظامی در ایجاد مهارتها و تخصص  های شغلی افسران فارغ التحصیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت