پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام

تعداد صفحات: 94 فرمت فایل: word کد فایل: 774
سال: 1393 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۸,۸۰۰ تومان
قیمت: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام

    پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی­ارشد"M.A"

    رشته حسابداری

    چکیده

     

     

    دراین پژوهش، مدیریت اقلام تعهدی درعرضه اولیه سهام مورد بررسی قرارگرفته است. ازاین روتعداد50 شرکت طی دوره زمانی 89-82 بررسی شده اند. رویکرد انتخابی برای آزمون فرضیات از نوع آزمون آماری تی زوجی می باشد. دراین تحقیق هدف آن است که با شناخت رفتار مدیران شرکتهایی که خواهان پذیرش دربورس هستند؛ خطرتقلب درشرکتهایی که مدیریت سود کرده اند همچنین حساسیت، کنترل و نظارت بورس را به استفاده کنندگان یادآورشود. درفرضیه های تحقیق بیان شده که شرکتهای در شرف ورود به بورس، درسال پذیرش، درمقایسه با یک سال بعد، میانگین دو سال بعد و میانگین سه سال بعد، اقلام تعهدی اختیاری کمتری گزارش می کنند. نتایج تحقیق، نشان از رد فرضیه های تحقیق است.

    مقدمه

    در دنیای امروز، بازار سهام نسبت به پدیده های مختلف، واکنش نشان می دهد، که یکی از آنها عرضه سهام جدید است. کیفیت گزارشگری و در نهایت کیفیت سود، در زمان عرضه اولیه سهام،[1] از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که امکان دسترسی اطلاعاتی برای سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار در زمان اولین عرضه به بورس، بسیارمحدود است و سرمایه گذاران به دنبال اطلاعات قابل اتکا و واقعی هستند. تا از امنیت سرمایه گذاری بیشتری برخوردارباشند.

    قسمتی از سود حسابداری نقدی می باشد و قسمتی از آن را اقلام تعهدی تشکیل می دهد. اقلام تعهدی سود حسابداری به دو جزءاختیاری و غیر اختیاری قابل تقسیم است. اقلام تعهدی غیر اختیاری،[2] را
    نمی توان برای هموار سازی سود بکار گرفت. هر قدر اقلام تعهدی اختیاری[3] بیشتر باشد، احتمال مدیریت سود[4] نیز متعاقب آن افزایش می یابد.از آن جمله ممکن است مدیران به منظور گمراه نمودن برخی از ذینفعان، درباره عملکرد اقتصادی یا تحت تأثیر قرار دادن نتایج قراردادهایی که به ارقام حسابداری گزارش شده وابسته است؛ با استفاده از قضاوت های خود در گزارش های مالی و ساختار مبادلات تغییر ایجاد کنند( ژوآن و همکاران[5]،2008). لذا در این تحقیق این موضوع مورد بررسی قرار
    می گیرد که آیا میانگین اقلام تعهدی اختیاری شرکت های عرضه اولیه کمتر از شرکت های دیگر است؟

    با توجه به حق انتخابی که حسابداری تعهدی درتعیین سود به مدیران داده و با توجه به  وجود انگیزه های قوی آنها جهت بیش از واقع نشان دادن سود،اگر مدیران درتعیین سود، دخل و تصرف کنند و این دخل وتصرف کشف شود، کیفیت سود شرکت مورد سوال قرار می گیرد، و تحلیل گران مالی مجبور به ارزیابی مجدد اطلاعات مالی می شوند.به اعتقاد یون و میلر[6](2002)، وجوه نقد حاصل از عملیات یکی از عواملی است که در واحد تجاری کمتر می تواند مورد دستکاری مدیریت قرار گیرد و بنا براین، معیار واقعی تری از عملکرد اقتصادی واحد تجاری است. بنا براین انتظار می رود شرکت هایی که وجوه نقد حاصل از عملیات کمی گزارش کرده اند، که بیانگر عملکرد ضعیف واحد تجاری است، به منظور گمراه کردن  بازار، سود گزارش شده خود را از طریق افزایش اقلام تعهدی اختیاری، افزایش دهند. و مخصوصاً این دستکاری در زمان عرضه های اولیه به بیشترین میزان خود برسد؛ اما با وجود انگیزه های قوی مدیریت برای بیش از واقع نشان دادن سود درزمان عرضه های اولیه، مدیران شرکتهای جدیدالورود به بورس اوراق بهادار، درتلاش اند تا با ارائه اطلاعات شفاف، قابل اتکا و به موقع، درتصمیم گیری به سرمایه گذاران و مشارکت آنها دربازارسرمایه کمک شایانی بکنند. و بسترمناسب جهت اطلاع رسانی سریع، دقیق و صحیح فراهم نمایند. چرا که تصورمدیران شرکتهای جدیدالورود آن است که مدیریت سود، موجب کاهش کیفیت سود می شود.

     

    1-2- بیان مسئله

    این تحقیق به مبحث مدیریت سود در زمان عرضه اولیه سهام به عموم مردم ایران می پردازد.لو بیان
    می کند شرکتهایی که به مدیریت سود پرداخته اند کیفیت سود نامطلوبی داشته اند چرا که این انگیزه را داشته اند تا با دستکاری سود خالص، سهام خود را با قیمت بالایی به بورس عرضه کنند( لو[7]، 2008). می دانیم که شرکتها برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خود برای نخستین بار قدم به بازار سرمایه می گذارند و مبادرت به عرضه اولیه سهام خود به عموم در بورس اوراق بهادار می نمایند. خرید سهام شرکت های تازه وارد به بورس اوراق بهادار نسبت به سایر شرکت های عضو بورس، مخاطره بیشتری دارد، زیرا سرمایه گذاران درباره شرکت های تازه وارد، اطلاعات زیادی ندارند (فیرث[8]،1998). همچنین عدم تقارن اطلاعاتی میان مدیران و سرمایه گذاران باالقوه، مهم ترین مسأله ای است که سرمایه گذاران در مورد این شرکت ها با آن مواجه هستند (جگ و مک کنومی[9]،2003).

    با توجه به این که گزارش های مالی، منبع اطلاعاتی مهمی برای تصمیم گیریهای اقتصادی به شمار می روند که مدیران، سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان و سایر استفاده کنندگان به منظور رفع نیاز های اطلاعاتی خود از آنها استفاده می کنند، و از آنجا که اطلاعات به صورت یکسان در اختیار استفاده کنندگان قرار نمی گیرد، بین مدیران و سرمایه گذاران، عدم تقارن اطلاعاتی ایجاد می شود. عدم تقارن اطلاعاتی وضعیتی است که مدیران در مقایسه با سرمایه گذاران، دارای اطلاعات بیشتری در مورد ابعاد گوناگون شرکت در حال و آینده می باشند. همینطور، اطلاعات تاریخی اندک مربوط به سهام شرکت های تازه وارد به بورس،  به دلیل نبود سابقه معاملاتی، سرمایه گذاران را با ریسک بیشتری برای خرید سهام این شرکتها روبرو می کند. همین امر سبب می شود که مدیران انگیزه بیشتری جهت ارائه اطلاعات قابل اتکا، به موقع و شفاف تری برای استفاده کنندگان خارجی، درزمان عرضه اولیه سهام، داشته باشند؛ تا برمبنای آن اطلاعات، سرمایه گذاران بتوانند سهام را قیمت یابی کنند و استفاده بهینه ای از اطلاعاتی که این شرکتها گزارش می کنند داشته باشند.

    اکثر مطالعات راجع به مدیریت سود شرکتهای عرضه اولیه، از مدل جونز و تعدیل شده جونز استفاده کرده اند اما دراین تحقیق، از مدل جونز و مدل دیچاو ودیچف استفاده شده است. بنابراین، ضمن استفاده  از روش غالب استفاده شده در تحقیقات قبلی، به منظور تحکیم بیشتر نتایج به دست آمده، از مدل دیچاو ودیچف نیز استفاده شده است. در واقع این تحقیق به بررسی این موضوع خواهد پرداخت که آیا میانگین اقلام تعهدی اختیاری شرکتهای عرضه اولیه، کمتر از شرکتهای دیگر است یا خیر؟ از آنجا که امکان دسترسی اطلاعاتی برای سرمایه گذاران دربورس اوراق بهادار، درزمان اولین عرضه به بورس، بسیارمحدوداست. همچنین نبود اطلاعات کافی درمورداین شرکتها و نیز بالا بودن سطح نسبی عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیران شرکتها و سرمایه گذاران،باعث افزایش ریسک اطلاعاتی برای سرمایه گذاران جهت تصمیم گیری و سرمایه گذاری دراین شرکتها می شود، بنابراین، انتظار می رود شرکتهایی که برای اولین بارسهام خود را در بورس اوراق بهادار به عموم عرضه می کنند؛ اطلاعات بیشتر، قابل اتکا، به موقع و شفاف تری را برای استفاده کنندگان خارجی منتشرکنند تا اطلاعات ارائه شده از سوی آنها برای سرمایه گذاران مفید باشد و سرمایه گذاران بتوانند استفاده بهینه ای از این اطلاعات داشته باشند. در واقع سؤال اصلی تحقیق، این است که آیا شرکتهای در شرف ورود به بورس(شرکتهایی که قرار است سهام آنها برای بار اول در بورس عرضه شود)گزارشهای مالی شفاف، صحیح، قابل اتکا و به موقعی را بدین منظور در اختیار استفاده کنندگان خارجی قرارمی دهند یا خیر ؟

     

    [1] Initial public offering

    [2] non-discretionary accruals

    [3] Discretionary accruals

    [4] Earning management

    [5] - Guan, Liming, Daopinghe, Steven, McEldowney,John

    [6] Yoon and Miller

    [7] Lo

    [8] Firth

    [9] Jog and Mc Conomy

  • فهرست و منابع پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام

    فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه. 2

    1-2- بیان مسئله. 3

    1-3- فرضیه های تحقیق.. 4

    1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

    1-5-    روش انجام تحقیق

    1-5-1- روش تحقیق.. 6

    1-5-2- روش های گردآوری اطلاعات... 6

    1-5-3- قلمرو تحقیق.. 6

    1-5-4- جامعه و نمونه آماری.. 6

    1-6- تعریف عملیاتی اصطلاحات... 6

    1-7- ساختار تحقیق.. 7

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1- مقدمه. 10

    2-2- فلسفه عرضه عمومی اولیه. 11

    2-2-1- تعریف عرضه عمومی اولیه. 12

    2-3- سود و اهمیت آن. 12

    2-3-1- مفاهیم مختلف سود. 13

    2-3-1-1- مکتب کلاسیک ها 13

    2-3-1-2- مکتب نئو کلاسیک ها 14

    2-3-1-3- مکتب افراطی.. 14

    2-3-2- فواید سود برای سرمایه گذاران. 14

    2-3-3- اهداف گزارشگری سود. 15

    2-4- حسابداری تعهدی.. 16

    2-4-1- اهمیت اقلام تعهدی.. 17

    2-4-2- اقلام تعهدی و طبقه بندی آنها 18

    2-4-3- اقلام تعهدی اختیاری.. 20

    2-4-4- اقلام تعهدی غیر اختیاری.. 21

    2-4-5- مدلهای اندازه گیری اقلام تعهدی.. 21

    2-5- فلسفه مدیریت سود. 21

    2-5-1- تعریف مدیریت سود. 23

    2-5-2- مدیریت سود خوب و مدیریت سود بد. 24

    2-5-3- انواع مدیریت سود. 25

    2-5-4- انگیزه های مدیریت سود. 26

    2-5-4-1- انگیزه های مرتبط با بازار سرمایه. 26

    2-5-4-1-1- دستیابی یا عبور از پیش بینی تحلیلگران. 26

    2-5-4-1-2- عرضه اولیه سهام. 26

    2-5-4-1-3- انتشار سهام. 26

    2-5-4-1-4- رشد سود. 26

    2-5-4-1-5- زیان شرکت... 27

    2-5-4-1-6- ایجاد تصویری مطلوب از شرکت... 27

    2-5-4-2- انگیزه های قراردادی.. 27

    2-5-4-2-1- قراردادهای داخلی.. 27

    2-5-4-2-2- قراردادهای خارجی.. 27

    2-5-4-2-2-1- قراردادهای بدهی.. 28

    2-5-4-3- انگیزه های سیاسی و قانونی.. 28

    2-5-4-4- فرضیه اندازه شرکت... 28

    2-5-4-5- مالیات... 28

    2-5-5- کشف مدیریت سود. 29

    2-6- پیشینه تحقیق.. 29

    2-6-1- مطالعات انجام شده در داخل کشور. 29

    2-6-2- مطالعات انجام شده در خارج از کشور. 31

    فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

    3-1- مقدمه. 35

    3-2- بیان مسئله. 35

    3-3 فرضیه پژوهش.... 37

    3-4- جامعه آماری و نمونه. 38

    3-5- روش ها و ابزارهای گرد آوری اطلاعات... 38

    3-6- متغیرها و شیوه اندازه گیری متغیرها 39

    جدول 3-1- متغیر های پژوهش و علامت اختصاری متغیرها 39

    3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 40

    3-7-1- تحلیل توصیفی داده ها 40

    3-7-2- بررسی نرمالیته داده های تحقیق.. 41

    3-7-3- همبستگی و تحلیل رگرسیون. 41

    3-7-4- آزمون دوربین واتسن.. 42

    3-8- مراحل تشکیل، تجزیه و تحلیل و تأیید مدل رگرسیون. 42

    3-9- تحلیل فرضیات... 43

    3-10- خلاصه فصل سوم. 43

    فصل چهارم. 44

    تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها 44

    4-1 مقدمه. 45

    4-2 یافته های توصیفی.. 45

    4-3- نحوه اندازه گیری اقلام تعهدی اختیاری – مدل جونز. 46

    4-4- نحوه اندازه گیری اقلام تعهدی اختیاری – مدل دیچاو و دیچف... 47

    4- 5- آزمون نرمال بودن داده ها 48

    4-6 آزمون فرضیهها 49

    4-6-1- نتیجه آزمون فرضیه ها با مدل جونز. 49

    4-6-2- نتیجه آزمون فرضیه ها با مدل دیچاو و دیچف... 52

    4-7- خلاصه فصل چهارم. 55

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

    5-1- مقدمه. 57

    5-2- خلاصه موضوع و روش تحقیق.. 57

    5-3- خلاصه یافته های تحقیق.. 60

    5-4- تحلیل تطبیقی نتایج تحقیق.. 61

    5-5 نتیجه گیری.. 61

    5-7- محدودیت تحقیق....................................................................................................................................................... 62

    5-8- خلاصه فصل پنجم. 63

    منابع فارسی : 64

    منابع لاتین: 67

    پیوست ها 69

    پنج

     

    .

    منبع:

    منابع فارسی :

    آهنگری،عبدالمجید، و امیر شاکری،1388، " تأثیر مدیریت سود بر میزان مربوط بودن سود و ارزش دفتری با ارزش بازار سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران " ،فصلنامه حسابداری مالی ،شماره 3،صفحه 54-68

    ابراهیمی کردلر،علی، و الهام حسنی آذر داریانی،1385، "بررسی مدیریت سود درزمان عرضه اولیه سهام به عموم در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران "،فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی،شماره 45،صفحه 3-23

    ابراهیمی کردلر،علی، و سید عزیز سیدی،1387، " نقش حسابرسان مستقل در کاهش اقلام تعهدی اختیاری" ،فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی،شماره 54،صفحه 3-16

    استا،سهراب، و روح اله قیطاسی،1391،" اثر چرخه عمر واحد تجاری بر اقلام تعهدی اختیاری" ،مجله پژوهش های حسابداری مالی،شماره 1،صفحه 89-104

    اعتمادی،حسین، و نصیبه شفا خیبری،1390، " تأثیر جریانهای نقد آزاد بر مدیریت سود و نقش کمیته حسابرسی در آن" ،فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری،شماره 10،صفحه 18-42

    باقرزاده،سعید، وهمکاران،1390، "عوامل مؤثربربازده کوتاه مدت سهام عرضه های عمومی اولیه (IPO) در بورس اوراق بهادار تهران" ،شماره 1،صفحه 78-107

    پور حیدری،امیر، و عباس افلاطونی،1385، " بررسی انگیزه های هموارسازی سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" ،فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی،شماره 44،صفحه 70-55

    ثقفی،علی، و سید عباس هاشمی،1383، " بررسی تحلیلی رابطه بین جریانهای نقدی عملیاتی و اقلام تعهدی،ارائه مدل برای پیش بینی جریانهای نقدی عملیاتی " ،فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی،شماره 38،صفحه 29-52

    حجازی،رضوان، و زینب حق بین،1387، " ناهنجاریهای اولین عرضه عمومی سهام در بورس اوراق بهادار تهران" ،فصلنامه بورس اوراق بهادار،شماره3،صفحه 135-166

    خدادادی،ولی، و رضا جان جانی،1390، "بررسی رابطه مدیریت سود و سود آوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران " ،مجله پژوهش های حسابداری مالی،شماره اول،صفحه 77-96

    خوش طینت،محسن، و شاهپور اسماعیلی،1385، " بررسی رابطه بین کیفیت سود و بازده سهام" ،فصلنامه مطالعات حسابداری،شماره 12و13

    دهشی،ع، و همکاران،1388، " بررسی تأثیر بخش 340استانداردهای حسابرسی بر کیفیت پیش بینی سود" ،فصلنامه تحقیقات حسابداری،شماره 3،صفحه5-36

    رسائیان،امیر، و وحید حسینی،1387،"رابطه کیفیت اقلام تعهدی و هزینه سرمایه در ایران" ،فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی ،شماره 53،صفحه 67-82

    سجادی، سید حسین، و همکاران،1387، " عوامل مؤثر بر مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران" ،پژوهشنامه اقتصادی،صفحه 129-159

    عرب مازاریزدی،محمد، و همکاران، 1385، " محتوای اطلاعاتی جریانهای نقدی و تعهدی در بازار سرمایه ایران " ، فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی، شماره 43، صفحه 99-118

    عزیززاده،اصغر،1389، " تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکتهای پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران" ،پایان نامه دانشگاه آزاد واحد اراک

    علوی طبری،سید حسین، و آمنه باکری،1390، " مدیریت سود به منظور دستیابی به نقاط مبنا " ،مجله پژوهش های حسابداری مالی،شماره 3،صفحه 1-18

    قالیباف اصل،حسن، و نسیم معصوم زاده، "پیش بینی احتمال تغییر قیمت سهام با استفاده از رگرسیون لجستیک در بورس اوراق بهادار تهران "

    کردستانی غلامرضا، و ضیاءالدین مجدی،1386، " بررسی رابطه بین ویژگی های کیفی سود و هزینه سرمایه سهام عادی" ،فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی ،شماره 48،صفحه 85-104

    کردستانی،غلامرضا، و علی آشتاب، 1389، "بررسی رابطه بین خطای پیش بینی سود و بازده غیرعادی سهام شرکتهای جدیدالورود به بورس اوراق بهادار تهران " ، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی،شماره60 صفحه 93-108

    مدرس ،احمد، و همکاران،1388، " بررسی انگیزه های مدیریت سود،در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" ،فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مالی ،شماره 4 ،صفحه 59-78

    مرادی،مهدی، و همکاران،1387،" اثر چرخه بازار سهام بر واکنش سرمایه گذاران نسبت به تغییرات غیر منتظره اقلام تعهدی" ،مجله دانش و توسعه،شماره 25،صفحه 50-66

    مشایخی،بیتا، و مریم صفری،1385، " وجه نقد ناشی از عملیات در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" ،فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی ،شماره 44

    مشایخی،بیتا، و همکاران،1384، " نقش اقلام تعهدی اختیاری در مدیریت سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" ،فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی،شماره 42،صفحه 61-74

    مونس خواه،غ،1389، "بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکتهای گروه با بازده سهام شرکت اصلی پذیرفته شده در بورس تهران " پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اراک

    نوروش،ایرج، و سید علی میر حسینی،1388، " بررسی رابطه بین کیفیت افشا و مدیریت سود" ،فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی،شماره 55،صفحه 117-134

    نوروش،ایرج، و علی ابراهیمی کردلر،1384، " بررسی و تبیین رابطه ترکیب سهامداران با تقارن اطلاعات و سودمندی معیارهای حسابداری عملکرد" ،فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی،شماره 34،صفحه 34-97

    نوروش،ایرج، و همکاران،1384، " بررسی مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران" ،مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز،شماره 43،صفحه 165-177

    نوروش،ایرج، و همکاران،1386، " ویژگی شرکت های هموارساز" ،فصلنامه بصیرت ،شماره 38

    نیکخواه آزاد،ع، و ویدا مجتهد زاده،1378، " بررسی حوزه های مسئولیت مستقل از دیدگاه استفاده کنندگان خدمات حسابرسی و حسابرسان مستقل" ،فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی،شماره 26،صفحه 15-19

    ولی زاده لاریجانی،زهرا،1387، "نتایج مدیریت واقعی سود" ،پایان نامه دانشگاه الزهرا

    هیبتی،فرشاد، وزهرامرادی،1389 "قیمت گذاری سهام درعرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران " مجله مطالعات مالی،شماره 6 ،صفحه 19-48

    یعقوب نژاد،احمد، و الهام تاجیک نیا،1389، " تبیین عوامل مالی و غیر مالی بر عملکرد کوتاه مدت عرضه اولیه سهام (IPO) در بورس اوراق بهادار تهران" مجله مهندسی مالی و مدیریت پرتفوی ،شماره اول،صفحه 56-82

     

    منابع لاتین:

    Armstrong,CH.S,G.Foster and D.J.Taylor.(2009).”Earnings Management around Initial public offerings:A Re-Examination”.

    Burgstahler,D.,&Dichev,I.(1997).”Earnings management to Avoid Earnings Decreases and Losses”.Journal of Accounting and Economics,24.99-126.

    Burgstahler,D.,&Dichev,I.(1997).”Earnings management to avoid earnings decreases and losses”,Journal of Accounting and Economics,24,99-126.

    Chung,R.,Firth,M.and Kim,J.B.(2005).”Earnings Management,surplus Free cash flow,and External monitoring”,Journal of Business Research,58,766-776.

    Cormier,D.andI.Martinez.(2006).”the association between management earnings forecasts,earnings management,and stock market valuation:Evidence from French Ipos”,The International Journal of Accounting 41,202-236

    Dechow,P.(1994).”Accounting earnings and cash flows as measures of firm performance:The role of accounting accruals”.Journal of Accounting and economics,17,3-42.

    Dechow,p.,Sloan,R.and Sweeny,A.(1995).”Detecting earning management”, Accounting Review,Aprial

    Defond ,M.and Subramanyam,K.(1998).”Auditor changes and Discretionary Accruals”,Journal of Accounting and Economics,vol 25,pp.35-67.

    Degeorge,F.,J.Patel and R.Zeckhauser.(1999).”Earning Management to exced thresh olds”,Journal of Business 72(1).

    Firth,M.(1998)”Ipo profit fore casts and their role in signaling firm value and explaining post-listing returns”,Applied Financial Economics,8,29-39

    Guan,Liming,Daopingh,steven,Mceldowney,John.(2008).”Window Dressing in Reported Earnings.commercial Lending Review;Accounting &Tax perio dicals”,may/June,pp.26

    Healy,P.M.,and Wahlen,J.M.(1999).”Areview of the Earnings Management titerature and its Implication for standards setting”.Journal of Accounting Horizones, Volume.13,pp.365-373.

    Jogv.,and B.J.Mc Conomy.(2003).”voluntary disclosures of management earnings forecasts in Ipo prospectuses”,Journal of Business Finance &Accounting,30,125-167

    Jones,J.(1991).”Earnings management during import relief investigations”,Journal of Accounting Research,29(2),pp.193-228.                       

    Kim,J.B.,R.Chung and M.Firth.(2003).”Auditor conservatism,asymmetric monitoring, and earnings management”,contemporary Accounting Research 20,323-359.

    L Jungqvist,Alexander.(2005).”Ipo underpricing.Tuck school of Business at Dartmouth,hand book of corporate finance:emprical corporate finance”,Vol 1,chapter12

    Lo,K.(2008).”Earnings  management and earnings quality” journal of Accounting and Economics,45,350-357

    Mamedova,I.Z.(2008).”the effect of leverage increases on real earnings management”.

    Marquardt,C.A.and Wiedman,C.I.(2006).”the effect of earnings management on the volue relevance of Accounting Information”,Journal of Business Finance & Accounting, volume.31,297-332.

    Miller,G.A.and Yoon,S.S.(2002).”cash From operations and Earnings Management In koreall”,the International journal of Accounting,37(4),3,5-412

    Roosenboom,P,T.V.D.Goot and G.Mertens.(2003).”Earnings management and initial public offerings:Evidence from the Netherlands”.The International journal of Accounting 38,pp.243-266.

    Schipper,K.(1989).”commentary on earnings management”, Accounting Horizons, 3(4).91-102.

    Scott,William.(2009).”Financial accounting Theory.prentice Hall.canada Inc”

    Teoh,sh.,I Welch and T.J.Wong.(1998).”Earning management and The long run market performance of initial public offering”,The Journal of finance(6).

    Thomas,J.and Zhang,X.(2000).”Identifying Unezpected Accrouals:Acomparison of current Approaches”.Journal of Accounting and public policy,Vol.19,pp.347-367.

    Watt S,R.& Zimmerman,J.(1986).”positive accounting theory.Englewood cliff s,NJ:prentice-Hall”

    Whelan C.(2004).”the Impact of Earnings management on the value Relevance of Earnings and Book value:A comparison of short-term and long-term Discretionary Accruals”,Journal of Accounting and Economics,85-107

     

     

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , گزارش سمینار در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , تز دکترا در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , رساله در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , پایان نامه در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , تحقیق در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , مقاله در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت