فهرست و منابع پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن و معصومین
فهرست:
فصل اول 1
مقدمه 2
الف- ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی 4
ب- مفاهیم و تعاریف عملی مدیریت آموزشی 7
تعریف مدیریت و مفهوم آن 10
الف – تعریف مدیریت 10
ب- بررسی تحلیلی از مفهوم مدیریت 12
مدیریت اسلامی از دیدگاه قرآن و معصوم(ع) 13
زمینه های اصلاح مدیریت اسلامی 14
پیام های مدیریتی اسلامی قرآن 18
اهداف سازمان آموزشی 21
اهداف مدیریت آموزشی 23
اصول مدیریت علمی (آموزشی) 28
اصول مدیریت اسلامی 30
فصل دوم 34
الف- تفاوتهای مدیریت و رهبری آموزشی 36
ب- ذاتی یا اکتسابی بودن مدیریت و رهبری 42
ج- توانائی های مدیریت و رهبری آموزشی 46
الف- توانائی های عمومی 48
ب- توانائی های بلوغی 49
ج- توانائی های رهبری 57
فصل سوم 70
1-تصمیم گیری 73
تعریف مفهوم و اهمیت تصمیم گیری 74
مراحل تصمیم گیری 75
انواع تصمیم گیری 76
مفروضات تصمیم گیری 78
چه کسانی در سازمانهای آموزشی حق تصمیم گیری دارند؟ 80
2-نیاز سنجی و برنامه ریزی 83
ب – برنامه ریزی درسی 87
3- تأمین و سازماندهی منابع و امکانات 89
4- آموزش و آماده سازی نیروی انسانی 92
5- انگیزش 95
روشهای انگیزش در سازمانهای آموزشی 99
6-برقراری روابط انسانی 101
7- نظارت وکنترل 103
8- ارزشیابی و پاداش 104
چالش های نظری و عملی مدیریت آموزشی با رویکرد اسلامی 109
چالشهای نظری و عملی مدیریت آموزشی 111
وضعیت چالشهای موجود در حوزه ی نظری و عملی مدیریت آموزشی 112
1 نگرش کلى مدیر در حوزه عملی 116
2 مدیریت ها و توانایى هاى مدیر 118
3 جهت گیرى ذهنى در مدیریت اسلامی 121
4 بعضى از ویژگى هاى روانى و رفتارى 123
5 برقرارى ارتباط با کارکنان 126
6 ایجاد انگیزش در کارکنان 128
7 کاربرى و شیوه تصمیم گیرى 130
بحث و نتیجه گیری 131
فصل پنجم 134
دیدگاههای قبل از کلاسیک 135
کار کردهای مدیریت آموزشی : 141
انواع سبکهای مدیریتی آموزش: 142
مدیریت اداری ( نظریه کلاسیک سازمان) : 143
نظریه روابط انسانی: 144
نظریه بوروکراسی: 145
نگرش سیستمی در مدیریت آموزش 146
تعریف سیستم 146
طبقه بندی سیستمها (پیچیدگی) بولد ینگ 150
آموزش و انواع آن: 152
انواع آموزش: 153
منابع انگلیسی 157
منابع فارسی 159
.
منبع:
منابع انگلیسی
Paul Hersey and Kenneth Blanchard, Management of Organizational Behavior,3red ed.(Engleevood Cliffs , New Jersey; Prentice – Hall, Inc. 1977)
James A.F. stoner, Management. 2nd ed (New Delhi: Paretice-14a11, 1983)
Stephen J.Kenzevich, Administration of Public Education, 3rd ed (New York: Harper and Row,1975)
Emery Stoops and James R.Mrak, Elementary School Supervision. Boston.1965
Joseph Massi , Essentials of Management
George R.Terry , Principe of Management ILL.1960
Robert A.Sutermeister, People and Productivity , 3rd.1976
Fred C.Lunenburg and Allan C.Ornstein Educational Administration, 1991
Barry L.Reece and Rhonda Brandt , Effective Human Relations in Organizations, 3rd .1987
Herbert A. Simon, the New Science of Management, 1977
Chester I.Barnard , the Functions of the Executives ,1938
Wayne K.Hey and Cecil G , Educational Administration 1987.
Amitai Etizioni , Modern Organization 1964.
Louise M.Berman , New Priorities in the Curriculum 1968
Paul Gilbert , Human Relatives,1991
P.H.Dubois , the History og Psychologial Testing.
Brian Fidler the , Concepts and Experience in Other Organizations, 1991.
منابع فارسی
رهبری و مدیریت آموزشی –دکتر سید محمد میرکمالی،1378
علی علاقه بند، مقدمات مدیریت آموزشی(تهران انتشارات رز1358)
محمدعلی طوسی(مترجم) ، مدیریت و رهبری آموزشی، چاپ دوم، تألیف کیمبل وایلز(تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1367).
مدیریت مراکز پیش دبستانی- تألیف داریوش نورزوی1375.
اصول و مدیریت اسلامی، نوشته نقی پورفر1376.
قرآن کریم
علی اکبر شعاری نژاد، فلسفه آموزش وپرورش، تهران: انتشارات امیرکبیر1365.
محمد علی نائلی – آشنائی با کاربرد سیستم ها در مدیریت آموزشی، 1358.
احمد رضوانی (مترجم) ، انگیزش و شخصیت، تألیف ابراهام مزلو، 1367.
مرتضی مطهری، امدادهای غیبی (قم، انتشارات صدرا، بی تا).
اصول کافی.
ناصرالدین صاحب الزمانی، دیباچه ای بر رهبری، چاپ سوم 1348.
زمردیان و مهرورزان (مترجمین)، اصول مدیریت، تألیف لئونارد کازمایر.
محمدعلی نائلی(مترجم)، مدیریت مدارس مبانی و تئوری ها، تألیف جیمزا.
علی اکبر سیف(مترجم) فراسوی آزادی و شأن، تألیف بی. اف. اسکینر. انتشارات رشد، 1375.
علی اکبر سیف، روانشناسی پروری، چاپ نوزدهم ، انتشارات آگاه1377.
سعید شاملو، بهداشت روانی، چاپ پنجم، انتشارات سهامی چهره، 1360.
قاسم کبیری (مترجم) ، مدیریت رفتار سازمانی، تألیف پال هرسی و کنت بلانچارد1369.
مدیریت آموزشی امروز، اورلسکی و دیگران 1984، انتشارات جهاد دانشگاهی، 1371.
مهرداد مهرین،(مترجم)، آئین سخنرانی، تألیف دیل کارنگی تهران: انتشارات اسکندری،1349.
مرتضی مطهری، جاذبه و دافعۀ علی علیه السلام(قم: انتشارات صدرا،بی تا).
امان الله صفوی، تنظیم وقت در مدیریت مدارس، مدیریت و آموزش و پرورش، زمستان1371.
محمدعلی طوسی، اصول مدیریت، جلد1، تألیف هرولد کونتز، سیریل اودانل (تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1370).
سیدمحمد میرکمالی، فرآیند تصمیم گیری در سازمانهای آموزشی، فصلنامه مدیریت و آموزش و پرورش، تابستان 1371.
مهدی ایران نژاد پاریزی(مترجم)، اندیشه های بزرگ در مدیریت، تألیف نورشا کورت پارکینسون(تهران: مرکز آموزش بانکداری، 1369).
علی اکبر نیکواقبال، مشکلات مدیریت و تصمیم گیری عقلانی، (تهران: مؤسسۀ توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشکدۀ اقتصاد)1369.
غررالحکم، جلد1.
سیدمحمدمیرکمالی، روابط انسانی در آموزشگاه، نشر یسطرون، 1378.
علی محمد اقتداری، سازمان ومدیریت، چاپ چهاردهم،(تهران: ناشر خود مؤلف1362).
حسن میرزائی اهر نجاتی و احمد تدینی (مترجمان)، سازمان و بوروکراسی، تألیف نیکوموزلیس 1368.
سید محمدمیرکمالی، مشارکت در تصمیم گیری در امور آموزشی و همبستگی آن با اثربخشی و کارآیی سازمان آموزشی، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره47، 1375.
علی تقیپور ظهیر ، مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی، تهران: انتشارات آگاه،1369.
محمد احدیان، مقدمات تکنولوژی آموزشی، چاپ پنجم، چاپ کیهانک، 1370.
سید حسین موسوی پور، میزان استفاده از آزمایشگاههای دبیرستان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشکده علوم تربیتی، 1364).
علی علاقه بند، مدیریت عمومی، نشر رولت، 1375.
احمد رضوانی(مترجم)، انگیزش و شخصیت ،تألیف ابراهام اچ، مزلو(مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی،1367).
زبیح اله فرجی- انگیزش و هیجان، چاپ دوم، (تهران: انتشارات خردمند، 1372).
رضائیان، علی. اصول مدیریت: انتشارات سمت، ۱۳۸۳. شابک ۹۶۴۴۵۹۸۱۲۱
فیضی، طاهره. مبانی سازمان و مدیریت: انتشارات دانشگاه پیام نور، ۱۳۸۳. شابک ۹۶۴۳۸۷۰۸۶۳
سادو سکی و.ن، نظریه سیستمها (مسایل فلسفی وروش شناختی)ترجمه کیومرث پریانی تهران نشر تندر 1361
اسکات ،دبیلو ریچارد،سازمان ها سیستمهای حقوقی وحقیقی وبازجلد اول ترجمه محمد رضابهرنگی،تهران،مترجم1373
فون برتالنفی ،لودویگ، نظریه عمومی سیستمها. ترجمه کیومرث پریانی،تهران نشر تندر1370
رئوفی ،محمد حسین ،مدیریت عمومی وآموزشی.مشهد روان مهر 1381
علاقه بند ،علی، مبانی نظری واصول مدیریت آموزشی. تهران نشر روان1381
.