فهرست و منابع پایان نامه مقایسه سبک های دلبستگی و ابراز وجود در دانش آموزان نابینا و بینا
فهرست:
ندارد.
منبع:
پاکدامن، شهلا (1380). بررسی ارتباط بین دلبستگی و جامعه طلبی در نوجوانی، پایان نامه ی دکترای روانشناسی، دانشگاه تهران.
سیف نراقی، مریم، نادری، عزت الله(1389). روانشناسی و آموزش کودکان اسثنایی. ویرایش اول چاپ نهم. نشر ارسباران.
خلعتبری، جواد، قربان شیرودی، شهره، رهبر طارسری، خدیجه، کیخای فرزانه، محمد مجتبی (1389). مقایسه ی اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر ابراز وجود و سلامت روان دانش آموزان کم توان ذهنی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، سال اول، شماره 4، زمستان 1389 صص 71-86.
عباسی تهرانی، فریبا (1381). بررسی میزان افسردگی و اضطراب در معلولین بینایی 50-16 ساله شهر تهران بر حسب سن، جنس، میزان معلولیت، وضعیت تاهل و وضعیت اشتغال آنها. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
قاسم بروجردی، فاطمه. سهرابی، فرامرز، برجعلی، احمد (1390). بررسی رابطه تعاملی سبک های دلبستگی، سبک های مقابله ای و سلامت روانی در نوجوانان. یافته ای نو در روانشناسی، سال هفتم، شماره 21، زمستان 1390، صفحات 100-85.
نادری، فرخ، برومند نسب، مسعود، ورزنده، مهتاب (1388). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب و ابراز وجود دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بهبهان، یافته های نو در روانشناسی . 1388.
نیسی، عبدالکاظم، شهنی ییلاق، منیجه (1380). تاثیر آموزش ابراز وجود بر ابراز وجود، عزت نفس، اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانش آموزان پسر مضطرب اجتماعی دبیرستانی شهرستان اهواز. مجله ی علوم تربیتی روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ی سوم، سال هشتم، شماره های 1و 2، ص 30-11.
Ainsworth, M. D. Belhar, M. C. Waters, E. & Wall, S. (1978). Patterns of attachment: A psychological Study of the strange situation. Ltillsdale, NJ: Erlbau.
Alberti, R., &Emmones, M. (1982). Your perfect right: A guide for ssertive living (4t eds). Impact, Sun Luis Obispo, California.
Baird, s. m, P.Mayfield, &. P, Barker. (1997). ”mother’ interpretation of the Behvior of their infants with visual and other impairment during interaction” journal of visual impairment and blindness, 91(5), 484
Besharat MA, Golinejad M, Ahmadi AA. [Relationship between attachment styles and personal problems]. Journal of psychiatry and clinical psychology 2000; 8(4): 74-81. (Persian)
Bolat, N; Dogangun, B; Yavuz, M; Demjr, T abd Kayaalp (2011). Depression and anxiety levels and self-concept characteristics of adolescents with congeni psychiatry. complete visual impairment. Turkish Journal
Bowlby, J. (1969). Attachment and loss. New York: Basic Book.
Bowlby J. Attachment and loss: separation. New York: basic books. 1973; 113- 119.
Cassidy J. Child-mother attachment and the self in six-year olds. Child dev. 1988; (99): 127-134.
Cassidy J, Shaver PR. Handbook of attachment: Theory, research and clinical applications. NewYork, London: Guilford; 2008: 101-200.
Collins NL, Cooper L, Albino A, Allard L. Psychosocial vulnerability from adolescence to adulthood: A prospective study of attachment style differences in relationship functioning and partner choice. J Pers 2002; 70(6): 965-1007.
Costello E. J. Mustillo S, Erkanlı A et al. (2003). Prevalence and development of psychiatric disorders in childhood and adolescence. Arch Gen Psychiatry, 60:837-44.
Cruickshank, W. M.(1971). Psychology of Exceptional children and youth.prentice – hallinc.Englewood Cliffs, New Jersey 07632.
Cumuru T, Cumuru B. E. Celikal F. C, et al. (2006). Depression and Anxiety in patients o with Psedoexfoliation glaucoma. Gen Hosp Psychiatry. 28: 509-1.
Fasih, U. et al (2009).Assessment of Anxiety and Depression in Primary Open Angle Glaucoma Patients (A Study of 100 Cases). Pak J Ophthalmol, 26. 3.
Ha M. S, Chang M. H, Lee J. H. (2002). Observation on anxiety and depression of glaucoma patients. J Korean Ophthalmol Soc. 43: 281-9.
Jahanbakhsh M. Effect of attachment based therapy on behavioral problems in girl students of primary schools in Isfahan [Thesis]. Isfahan: Isfahan University; 2010.
Khetrapal N. The early attachment experience of psychopathology. Interperson. 2009; 3(1): 1-13.
Killkus, S. P. (1990). Self assertiveness and nursing: A different voice profession. Nursing Outlook ,38:143-145.
Kuscu, M. K., Dural, U., Onen, P., Yasa, Y., Yayla, M., Basaran, G., Turhal, S., &Bekiroğlu, N.(2009). The association between individual attachment patterns, the perceived social support, and the psychological well-being of Turkish informal caregivers. Psycho-oncology, 18(9), 927-935.
Lange, A., &Jakubowski, P. (1979).Responsible assertive behavior. Rescarch Pres, Champaign, IIIinois.
Mabuchi, F. Yoshimara, K. Kashiwagi, K. et al. (2008). High Prevalance of Anxiety and Depression in patients with Primary Open Angle glaucoma. J Glaucoma. 17: 552-7
Malekpour M. Effects of attachment on early and later development.Br J devdisab. 2007; 53(105):8195.
Mansouri, F. (1998).Simple and multiple relationships between self-esteem, loneliness and socialanxiety with students’ assertiveness in high schools of Ahvaz.(Unpublished master’s thesis, IslamicAzad University of Ahvaz). (Persian).
Mitsonis C, Dimopoulos N, Psarra, V. et al. (2006). Depression and anxiety in patients with glaucoma: a prospective, case control study Annals of General Psychiatry 5: 10-20.
Griffin, D. & Bartholomew, K. (1994). Models of self and other fundamental dimensions underlying - measures of adult attachment. Journal of Personality and Social Psychology, 67: 430-445.
Roberts JE, Gotlib IH, Kassel JD. Adult attachment security and symptoms of depression: Themediating roles of dysfunctional attitudes and low self-esteem. J PersSocPsychol 1996; 59: 981-6.
Safford SM. The relationship of attachment style and cognitive style to depression, anxiety andnegative affectivity.Ph.D. Dissertation. Temple University, 2002: 12-46.
Tabrett, D & Latham, K. (2009). Depression and Acquired Visual Impairment. Optometry in Practice, 10;75–88.
.