پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه

تعداد صفحات: 84 فرمت فایل: word کد فایل: 800
سال: 1394 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۲۸,۸۰۰ تومان
قیمت: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه

    چکیده

    هدف از پژوهش حاضر مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع علی مقایسه ای است جامعه آماری این پژوهش عبارت است از دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر اردبیل که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل می باشند. نمونه آماری این پژوهش شامل 60 (30 نفر تک زبانه و 30 نفر دو زبانه) بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های پردازش اطلاعات، نظم جویی هیجان و حافظه فعال استفاده شده است. در نهایت پرسشنامه‌ها از هر دو گروه جمع‌آوری و اطلاعات توسط نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده در قسمت اول از آمار توصیفی مانند میانگین، انحراف معیار و ...، و در قسمت دوم برای آزمون فرضیه‌ها از روش تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد بین سرعت پردازش اطلاعات در دانش آموزان تک زبانه و دو زبانه تفاوت معنی داری وجود دارد و سرعت پردازش اطلاعات در دانش آموزان دوزبانه بیشتر از دانش آموزان تک زبانه می باشد. مقدار 034/1252=F و همچنین با توجه به اینکه سطح معنی داری خطای آزمون برای سطح اطمینان 99/0 کمتر از 01/0 است. بین تنظیم هیجان در دانش آموزان تک زبانه و دو زبانه تفاوت معنی داری وجود دارد و تظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه بیشتر از دانش آموزان تک زبانه می باشد. مقدار 426/4644=F و همچنین با توجه به اینکه سطح معنی داری خطای آزمون برای سطح اطمینان 99/0 کمتر از 01/0 است. بین حافظه فعال در دانش آموزان تک زبانه و دو زبانه تفاوت معنی داری وجود دارد و حافظه فعال در دانش آموزان دوزبانه بیشتر از دانش آموزان تک زبانه می باشد.

    مقدمه

    طبق تعریف فرهنگ لغات آکسفورد، اصطلاح دوزبانه به فردی اطلاق می شود که قادر است کلام خود را به دو زبان مطرح کند و یا فردی که دو زبان را می داند و از آن دو استفاده می کند (McKian, 2005). عموماً اصطلاح دوزبانه به افراد یا گروه هایی اطلاق می شود که توانش زبانی آنها در آن دو زبان، به ویژه در بعد کلامی، در حد کاربران بومی آن دو زبان باشد. به هر حال طبق نظر باتلر و هاکوتا « دوزبانگی رفتار پیچیده روانشناختی، زبانی، و اجتماعی فرهنگی است که ابعاد گوناگونی دارد» (Butler and Hakuta, 2006). در مورد تعریف دوزبانگی در بین پژوهشگران اتفاق نظر کاملی وجود ندارد.

    از نظر روانشناسی، آموزش به زبان مادری سبب درک بهتر مطالب می گردد و پیشرفت شناختی دانش آموزان را تأمین می کند. از نظر اجتماعی سبب جذب راحت تر کودک در محیط اجتماعی خود می شود و به عنوان یک عنصر اصلی فرهنگی، او را در ارتباط با گذشته فرهنگی خود قرار می دهد. از نظر عاطفی، استفاده از زبان مادری در آموزش دانش آموزان سبب تداوم در استفاده از نمادهای زبان شناختی می شود و بدین ترتیب او را از گسستگی عاطفی ناشی از عدم استفاده از زبان مادری باز داشته، سبب بالا رفتن کمیت و کیفیت ارتباطات درون مدرسهای و درون کلاسی می شود و دانش آموزان را از ابزار اصلی تفکر یعنی ارتباط، برخوردار می کند.

    دانش آموزان غیر فارسی زبان در بدو ورود به مدرسه، زبان مادری خود را که در یک فرایند پیچیده و در ارتباط مستقیم با محیط پیرامون خود فرا گرفته است، در برنامه فارسی پیدا نمی کنند. چون سازماندهی محتوا و انتقال برنامه درسی به دانش آموزان بر پایه زبان فارسی است که با مفاهیمی که بر اساس تجارب قبلی دانش آموز به زبان مادری حاصل گردیده است و برای او بار عاطفی نیز دارد، پیوند ندارد. در حالیکه ارتباط غیر رسمی درون مدرسهای میتواند خارج از کانال ارتباط رسمی به زبان مادری بر قرار شود. این چنین گسستگی میان زبان مدرسه و زبان مادری دانش آموزان، ارتباط بر پایه انگیزه فردی را با دشواری مواجه می کند. تعارض بین مدار ارتباطی محیط اجتماعی خانوادگی دانش آموز و مدار ارتباطی رسمی مدرسه هم کیفی است و هم کمی. کیفی است زیرا که دانش آموز غیر فارسی زبان در برابر زبانی قرار می گیرد که حاصل مجموعه، ویژگی های فرهنگ زیستی و خاص او نیست. کمی است زیرا از جنبه ی دستوری، واژگان و آواشناسی برای او نا آشناست. به عبارت دیگر بین زبان مدرسه و زبان دانش آموز شکاف پدید می آید. (کوردوا[1]، وارن[2] و گی[3]، 2005). پاسخ های هیجانی، اطلاعات مهمی درباره ی تجربه ی فرد در ارتباط با دیگران فراهم می کند. با این اطلاعات، انسان ها یاد می گیرند که در مواجهه با هیجانات چگونه رفتار کنند، چگونه تجارب هیجانی را به صورت کلامی بیان کنند، چه راهکارهایی را در پاسخ به هیجان ها به کار برند و در زمینه ی هیجان های خاص، چگونه با دیگران رفتار کنند.

    حافظه فرایند ذخیره سازی تجربیات و اطلاعات برای بازیابی احتمالی، در زمان های آینده می باشد (آیزنگ و کین، 2000). این توانایی ایجاد بازیابی خاطرات، زیربنای همه جنبه های شناخت می باشد و در بعد وسیع تر، توانایی خاص انسان ها برای زیستن است. تقریبا هر چیز که افراد انجام می دهند (از جمله ارتباطات، ادراک، تعاملات اجتماعی، تفکر و حل مسئله) وابسته به توانایی آنها در به یادگیری گذشته می باشد (گروم، 1999).

    مفهوم پردازش اطلاعات در آغاز در حوالی سالهای 1960 میلادی با تاثیر پذیری ای نظریه اطلاعات در زمینه نظام فیزیکی ارتباطات از طرف روان شناسان شناختی به کاربرده شد و بیانگر این بود که ارگانیسم انسانی روی تجسم های درونی وذهنی خود عملیاتی به صورت کامپیوتر انجام می دهد. اطلاعات از لحظه ارائه به حواس در مرحله درون داد تا پاسخ های رفتاری در مرحله برون داد، به طور فعال کد گذاری شود و تغییر شکل و سازمان می یابد. همچنین هاگن افراد دوزبانه را افرادی می داند که قدرت بیان کامل داشته باشند و بتوانند مفاهیم را به زبان دیگر بیان کنند. براساس این تعریف، زبان آموزان مبتدی نیز دوزبانه شمرده می شوند (هاگن[4]، 1953). سایر محققان درجات مختلفی را برای گمارش افراد مختلف به منزله افراد دوزبانه در نظر گرفته اند (مک نامارا[5]، 1967، هاکوتا[6]، 1986، والدز و فیگوئرا[7]، 1994). با این اوصاف، دوزبانگی بر روی یک طیف در نظر گرفته می شود.

    یا توجه به مطالب مذکور پژوهش حاضر با هدف مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه انجام گرفت.

     

    [1]- Korduva

    [2]- Warn

    [3]- Gey

    [4]- Haugen

    [5]- MacNamara

    [6]- Hakuta

    [7]- Valdes and Figueroa

  • فهرست و منابع پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه

    فهرست:

    چکیده. 1

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    مقدمه. 3

    1-1 بیان مسئله. 5

    1-2 اهمیت وضرورت  پژوهش.... 8

    1- 3 اهداف پژوهش.... 9

    1-3-1 هدف کلی.. 9

    1-3-2 اهداف جزئی.. 9

    1-4 فرضیه ها 9

    1-5 تعریف نظری وعملیاتی متغیرها 10

    1-5-1 دوزبانه. 10

    1-5-2 پردازش اطلاعات... 10

    1-5-3 حافظه فعال. 10

    1-5-4 تنظیم هیجان. 11

    فصل دوم

    ادبیات و پیشینه پژوهش

    2-1 مقدمه. 13

    2-2 زبان. 13

    2-2-1 ارتباط.. 13

    2-2-2 زبان به عنوان وسیله ی ارتباط.. 14

    2-2-3 افراد دوزبانه. 16

    2-2-4 ساختار عصبی افراد دوزبانه. 16

    2-2-4-1 برتری جانبی نیم کره های مغز. 16

    2-2-4-2 دوزبانگی و هوش... 17

    2-3 پردازش اطلاعات... 17

    2-3-1 مدل های پردازش اطلاعات... 18

    2-3-1-1 مدل اتکینسون و شیفرین.. 18

    2-3-1-2 مدل سطوح پردازش اطلاعات... 19

    2-3-1-3 مدل های تحولی پردازش اطلاعات... 19

    2-3-2 نظریه پردازش توزیع موازی.. 20

    2-3-3 نظریه پیوند گرایی.. 20

    2-3-4 یادآوری و فراموشی.. 21

    2-3-5 علت حذف اطلاعات از ثبت حسی.. 21

    2-3-6 علت فراموشی اطلاعات از حافظه کوتاه مدت... 21

    2-3-7 علت فراموشی اطلاعات از حافظه دراز مدت... 22

    2-3-8 واپس زدن. 22

    2-3-9 تداخل.. 22

    2-3-10 مشکلات بازیابی.. 23

    2-3-11 رشد مهارت های کسب اطلاعات... 23

    2-3-12 راهبردها در حافظه کوتاه مدت... 26

    2-3-12-1 تمرین ذهنی.. 26

    2-3-12-2 بسط یا گسترش معنایی.. 26

    2-3-12-3 سازماندهی.. 27

    2-4 حافظه فعال. 29

    2-4-1 حافظه ی فعال کلامی – شنیداری.. 31

    2-4-2 حافظه ی فعال فضایی – بصری.. 31

    2-4-3 حافظه و زمان. 31

    2-3-4 حافظه‌ی بلندمدت... 32

    2-4-5 بازیابی اطلاعات... 33

    2-5 تنظیم هیجان. 33

    2-5-1 روش تنظیم هیجان. 35

    2-5-1-1 انتخاب موقعیت... 36

    2-5-1-2 تعدیل موقعیت... 37

    2-5-1-3 تنظیم توجه. 38

    2-5-1-4 تغییر شناختی.. 39

    2-6 پیشینه تحقیق.. 40

    2-6-1 پیشینه داخلی.. 40

    2-6-2 پیشینه خارجی.. 44

    فصل سوم

    روش شناسی تحقیق

    3-1 روش پژوهش.... 47

    3-2 جامعه آماری.. 47

    3-3 حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 47

    3-4 ابزارگرد آوری اطلاعات... 47

    3-5 روش گرد آوری اطلاعات... 48

    3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها 49

    فصل چهارم

    تجزیه و تحلیل داده ها و بیان نتایج حاصل از تحقیق

    4-1 مقدمه. 51

    4-2 ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری.. 51

    4-3 یافته های توصیفی.. 54

    4-4 یافته های استنباطی.. 55

     

     

    فصل پنجم

    بحث و نتیجه گیری

    5-1 مقدمه. 58

    5-2 بحث... 58

    5-3 نتیجه گیری کلی.. 60

    5-4 محدودیت ها 60

    5-5 پیشنهادات پژوهش.... 61

    ضمائم.. 62

    منابع. 68

    .

    منبع:

    اسدزاده، حسن. (1388). بررسی رابطه‌ی ظرفیّت حافظه‌ی فعّال و عملکرد تحصیلی در بین دانش‌آموزان پایه‌ی سوم راهنمایی شهر تهران. فصلنامه تعلیم و تربیت، سال 24، شماره 39، صص70-53 .

    اسلاوین، آر، ایی. ( 2006 ). روا نشناسی تربیتی ( نظریه و کاربست). ترجمه یحیی سید محمدی. ( 1385 ). تهران: انتشارات نشر روان.

    دلاور، علی (1385). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. ویرایش دوم؛ تهران: نشر رشد. ص 116-136.

    زردشت، هوشنگ؛ هادیان فرد، حبیب؛ محرری، محمد رضا.(1381). بررسی پردازش اطلاعات در زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، سال 1، شماره 3، ص 53-35.

    ساعد، امید؛ روشن، رسول؛ مرادی، علیرضا. (1386). بررسی ویژگی روان سنجی مقیاس حافظه وکسلر(نسخه سومWMS-III). ماهنامه علمی پژوهشی دانشور رفتار، شماره 31، ص 22- 30.

    شیرمحمدی، حمیده. (1392). مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و خلاقیت در دانشجویان تک زبانه و دوزبانه. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد واحد ابهر.

    عبدالهی مقدم، مریم؛ مرادی، علیرضا؛ حسنی، جعفر؛ رضازاده، مجید. (1391). مقایسه حافظه شرح حال در افراد تک زبانه و دو زبانه مبتلا به نشانگان نارسایی ایمنی اکتسابی. مجله روان شناسی بالینی، سال چهارم، شماره 2، ص 7-1.

    علاقبندراد، جواد.(1383). کاربردهای علوم شناختی. تازه های علوم شناختی، سال 6، شماره 1 و2، ص 111-109.

    قربانعلی زاده، خیرالله. (1385). بررسی رابطه بین حافظه فعال، راهبردهای یادگیری و عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستانهای شهر لنگرود. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.

    مجتبی زاده، محمد ( 1385 ). بررسی ر ابطه بین حافظه فعال، میزان اضطراب و پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستانهای شهر زنجان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.

    مدرسی، یحیی.(1393). درآمدی بر جامعه شناسی زبان. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

    مجدی، هنده؛ ارزجانی، زهرا؛ مائده اسماعیل پور. (1393). بررسی هوش هیجانی در دانش آموزان دو زبانه و تک زبانه. روانشناسی هوش، دوره 9، شماره 4، ص 19-16.

    منصوری، نیره؛ حعفری، زهرا؛ کمالی، محمد.(1392). مقایسه توجه شنیداری (از فعالیت های مرتبط با حافظه فعال) در افراد تک زبانه و دوزبانه. مجله شنوایی شناسی، دوره 22، شماره 2، ص 41- 46.

    واعظی، شهین؛ ذوالفقاری اردچی، فاطمه؛ رحیمی، ابراهیم.(1391).  پردازش ذهنی در کودکان دو زبانه و تک زبانه. تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال 3، شماره 1، ص 119-134.

    Alloway, T. P. (2006). How does working memory work in the classroom? Educational Research and Reviews. 1 (4), 134- 139.

    Anastasi, A. and F. Cordova (1953). ‘Some Effects of Bilingualism Upon the Intelligence Test Performance of Peurto Rican Children in New York City’, Educational Psychology, Vol.

    Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review, 30(2), 217-237.

    Austin, E. (2005). Emotional intelligence and emotional information processing. Personality and Individual Differences; 39, 403-414.

    Bloomfield, L. (1998). Language, London: Allen and Unwin.

    Bloomfield, L. (1933). Language, London: Allen and Unwin.

    Bhatia, T. K. (2006). ‘Overview and Foundations’, T. K. Bhatia and W. C. Ritchie (eds.), The Handbook of Bilingualism, Oxford: Blackwell.

    Bull, R. Espy, K. A. & Wiebe, S. A. (2008). Short-term memory, working memory, and executive functioning in preschoolers: Longitudinal predictors of mathematical achievement at 7 years. Developmental Neuropsychology; 33, 205 − 228.

    Butler, G. Y. and K. Hakuta (2006). Textbooks Bilingualism and Second Language Acquisition, T. K. Bhatia and W. C. Ritchie (eds.), the Handbook of Bilingualism. Oxford: Blackwell.

    Cordova, J. V., Warren, L. Z., & Gee, C. B. (2005). Emotional skillfulness in marriage: Intimacy as a mediator of the relationship between emotional skillfulness and marital satisfaction. Journal of Social and clinical Psychology, 24 (2), 218-235.

    Cicchetti, D., Ackerman, B. P., & Izard, C. E. (1995). Emotions and Emotion regulation in developmental psychopathology. Development and psychopathology, 7(1), 1-10.

    Cummins, J. (1984). Bilingualism and Special Education, Clevedon: Multilingual Matters. Edwards, J. (1995). Multilingualism, London: Rutledge.

    Dalgleish, T. Williams, JM. Perkins, N. Golden, AJ. Barnard, PJ. (2007). Reduced Specificity of Autobiographical Memory and Depression: The role of executive processes. Journal of  Experi Psychol: General; 125, 23-42.

    Diaz, M. He, G. Gadde, S. Bellion, C. Belger, A. Voyvodic, J. & McCarthy, J. (2014). The influence of emotional distraction on verbal working memory: An fMRI investigation comparing individuals with schizophrenia and healthy adults. Journal of  Psychiatric Research xxx; 21, 1-10.

     Diefendorff JM, Richard EM, Yang, J. (2008). Linking emotion regulation strategies to affective events and negative emotions at work. J Vocat Behav, 73(20), 498–508.

    Edwards, J. (2006). ‘Foundations of Bilingualism’, T. K. Bhatia and W. C. Ritchie (eds.), The Handbook of Bilingualism, Oxford: Blackwell.

    Ervin, S. M. and C. E. Osgood (1954). ‘Second Language Learning and Bilingualism’, Personality and Social Psychology, Vol. 58.

    Eysenk, M. W; & Keane, M. T. (2000). Cognitive psychology: A student handbook, 4th Ed. UK: Psychology Press.

    Festman, J. Rodriguez, A. Münte, F. (2011). Individual differences in control of language interference in late bilinguals are mainly related to general executive abilities. Journal of  Behav Brain Funct; 23, 6 - 5.

     Feldman-Barrett, L., Gross, J., Christensen, T.C., & Benvenuto, M. (2001) Knowing what you're feeling and knowing what to do about it: mapping the relation between emotion differentiation and emothion regulation. Cognition and Emotion. 15(5), 713-724.

    Gross, J. J. & John, O. P. (2003). Individual difference in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology;85, 330-340.

    Gardner, H. and T. Hatch (1989). ‘Multiple Intelligences Go to School, Educational Implications of the Theory of Multiple Intelligences’, Educational Researcher, Vol. 18, No.8.

    Gross, J. J. (2007). Emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology; 85, 348-362.

    Goodenough, F. (1926). ‘A New Approach to the Measurement of Intelligence of Young Children’, Genetic Psychology, Vol. 33.

    Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2(3), 271-299.

    Groome, D. (1999). An introduction to cognitive psychology: proccess and disorders. UK: Psychology Press Ltd.

    Gross, J. J. (2008). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology; 2, 271-299.

    Garcia, O. (1998). ‘Bilingual Education’, F. Coulmas (ed.), The Handbook of Sociolinguistics, Oxford: Blackwell.

    Gratz KL, Gunderson JG. (2006). Preliminary Data on an Acceptance-Based Emotion Regulation Group Intervention for Deliberate Self-Harm Among Women With Borderline Personality Disorder. Behav Ther, 37(1): 25–35.

    Haugen, E. (1993). The Norwegian Language in America, Philadelphia: University of Pennsylvania.

     Hartsuiker,Robert.J.(2015).Bilingualism: Functional and neural perspectives. Acta Psychologica ,128,pp413-415

    Hamers, J. F. and M. H. A. Blanc (2000). Bilinguality and Bilingualism, Cambridge: Cambridge University.

    Haugen, E. (1953). The Norwegian Language in America, Philadelphia: University of Pennsylvania.

    Ianco-worrall, A. (1972). ‘Bilingualism and Cognitive Development’, Child Development, Vol. 43.

    Janatan, L. Cochally, M. (2006). Bilingualism and Second Language Acquisition; T. K. Bhatia. with native and second languages. Nature; 388; 171-4.

    Just, M. A. & Carpenter, P. A. (1992). A Capacity Theory of Comprehension: Individual Differenses in Working Memory.  Psychological Review, 99, 122-149.

     Jill, P. (2002). Group activity therapy with learningdisabled preadolescents exhibiting behavior problems.Unpublished doctoral dissertation, University of NorthTexas.

    Kormi-Nouri. R, Moniri. S, Nilsson. LG. (2003). Episodic and Semantic Memory in Bilingual and Monolingual Children. Scandinavian J Psychol. (44): 47-54.

    McKian, E. (2005). The New American Oxford Dictionary, Oxford: Oxford University.

    Mohanty, A. K. and C. Perregaux (1997). ‘Language Acquisition and Bilingualism’, J. W. Berry, P. R. Dasen, and T. S. Saraswathi (eds.), Handbook of Cross-Cultural Psychology, Vol. 2, Boston, MA: Allyn and Bacon.

    Hakuta, K. (1986). Mirror of Language, The Debate on Bilingualism, New York: Basic Books.

    Paradis, M. (1981). ‘Neurolinguistic Organization of a Bilingual's Two Languages’, Lacus Forum, Vol. ٧.

    Paradis, M. (2000). ‘Cerebral Representation of Bilingual Concepts’, Bilingualism, Language, and Cognition, Vol. 3, No. 1.

    Peal, E. and W. E. Lambert (1962). ‘The Relation of Bilingualism to Intelligence’, Psychological Monographs, Vol. 76.

    Reynolds, A. G. (1991). Bilingualism, Multiculturalism, and Second Language Learning, The McGill Conference in Honor of Wallace E. Lambert, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.

    Richards, J. C. and T. S. Rodgers (2001). Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University.

    Romaine, S. (1992). Language, Education and Development, Urban and Rural Tok Pisin in Papua New Guinea, Oxford: Oxford University.

    Romaine, S. (1995). Bilingualism, Oxford: Blackwell.

    Saer, D. J. (1923). ‘The Effect of Bilingualism on Intelligence’, British Journal of Psychology, Vol. ١٤, No. ١.

    Riding, R, J. (2000). Information Processing Index. Birmingham: Learning and Training Technology.

    Sato, W. (2008). The Information Processing Role of the Amygdala in Emotion. Affective Computing; 15, 297-308.

     Sharry Shakory, Jessica Van Exan, Jennifer S. Mills, Sanjeev Sockalingam, Leah Keating, Marlene Taube-Schiff, 2015. Binge eating in bariatric surgery candidates: The role of insecure attachment and emotion regulation, Volume 91, 1 August, Pages 69–75.

     Schnitzer, C., Andries, C., & lebeer. J. (2007). Usefulness of cognitive intervention programmes for socio–emotional and behavior problems in children with learning disabilities. Journal of Research in special Education Needs, 7(3), 161-171.

     Saarni, C. (1990). Emotional competence: how emotions and relationships become integrated. In: Thompson, R. A. (Ed.). Nebraska symposium on motivation. Socioemotional development. Lincoln: The University of Nebraska Press. 36(6), 115-182.

     Samuel, W. (2015). The Information Processing Role of the Amygdala in Emotion. Affective Computing; 15, 297-308.

    Tsushima, W. T. and T. P. Hogan (1975). ‘Verbal Ability and School Achievement of Bilingual and Monolingual Children of Different Ages’, Educational Research, Vol. ٦٨.

     Thompson, R. A. (1991). "Emotional regulation and emotional development". Educational Psychology Review, 3, 269-307.

     Tugade, M.M., Frederickson, B.L.(2002). Positive emotions and emotional intelligence. In: L. Feldman-Barrett & P. Salovey (Eds.), the wisdom in feeling. New York: The Guilford Press. Pp. 319-340.

    Valdés, G. and R. A. Figueroa (1994). Bilingualism and Testing, A Special Case of Bias, Norwood, New Jersy: Ablex.

    Williams, M. Perkins. N, Golden. J, Barnard. P, Yeung C. (2007).  Reduced Specificity of Autobiographical Memory and Depression: The role of executive processes. J Experi Psychol: General; 136, 23-42.

    Woolfolk, A. E. (2001). Educational psychology (8th Ed.). Boston: Allyn and Bacon.

     Yoo SH, Matsumoto D, LeRoux JA. (2006). The influence of emotion recognition and emotion regulation on intercultural adjustment. Int J Intercult Relat, 30(5), 345–363.

پروپوزال در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, تز دکترا در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, رساله در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, پایان نامه در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, تحقیق در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, مقاله در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه مقایسه سرعت پردازش اطلاعات، حافظه فعال و تنظیم هیجان در دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت