فهرست و منابع پایان نامه مقایسه میزان گرایش به رفتارهای پر خطر در بین دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و کودکان عادی
فهرست:
ندارد.
منبع:
امیری، شعله. (1386). بررسی مهارت های اجتماعی در چهار گروه منزلت اجتماعی. مجله علوم انسانی دانشگاه اصفهان، 4 (25). 120-103
اصلی آزاد، مسلم ؛ یارمحمدیان، احمد (1391) اثر آموزش فراشناخت و روابط فضایی بر عملکرد ریاضی کودکان دچار ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله روان شناسی بالینی سال چهارم شماره 2، 24-29
احدی، حسن؛ کاکاوند، علیرضا(1389). اختلال های یادگیری از نظریه تا عمل. تهران نشر ارسباران
اختیاری، حامد؛ رضوان فرد، مهرناز و مکری آذرخش(1387). تکانشگری و ابزارهای گوناگون ارزیابی آن. بازبینی دیدگاه ها و بررسی های انجام شده. مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران . (4) 3، 51-45
بشرپور،سجاد؛ عیسی زادگان، علی؛ احمدیان لیلا(1391). نارسایی پردازش اطلاعات حسی در کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری. مجله ناتوانی های یادگیری دوره 2 شماره 1 ،42-25
بهرامی خوندابی، فاطمه(1386) افزایش مهارت های عاطفی دانش آموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی. سومین کنگره نوروسایکولوژی ایران ، اصفهان 1386
بخشانی، نور محمد؛ لشکری پور، کبری؛ بخشانی سمیه؛ حسین بر ، محسن(1386). شیوع رفتار های پر خطر مرتبط با آسیب های عمدی و غیر عمدی در دانش آموزان دبیرستانی سیستان و بلوچستان . طبیب شرق دوره 9 شماره 3 42-48
ربیعی، ژاله(1387). بررسی کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال بی فعالی و نقص توجه، ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه محقق اردبیلی.
حاجلو، نادر و رضایی شریف علی(1390). بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو. مجله ناتوانی های یادگیری 1 (1) ، 43-24.
خرمایی، فرهاد؛ عباسی، مسلم و رجبی ، سعید (1390). مقایسه کمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانی های یادگیری، 1 (1)، 77-60
سلیمانی نیا، لیلا؛ جزایری،علی رضا؛ محمد خانی، پروانه(1384) نقش سلانت روان در ظهور رفتار های پر خطر نوجوانان. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، سال پنجم، شماره 19، 45-49
سلیمانی، اسماعیل؛ زاهد بابلان، عادل؛ فرزانه جبرائیل و ستوده، محمد باقر(1390). مقایسه نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار. مجله ناتوانی های یادگیری، 1(1)، 93-78
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله (1388). روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران، نشر ارسباران
شهیم، سیما و هارون رشیدی، هنایون(1386) . مقایسه عملکرد کودکان دارای اختلالات یادگیری کلامی وغیر کلامی در مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر، آزمون دیداری حرکتی بندر گشتالت و مقیاس ریاضات کی مت. فصلنامه دانش و پژوهش، 2(3)، 90-61
هالاهان، دانیل؛ جان و، لوید؛ کافمن؛ مارگات و الزابت(2005) . اختلال های یادگیری / مبانی، ویژگی ها و تدریس موثر. ترجمه علیزاده، حمید؛ علمدارلو؛ دهنوی و شجاعی (1391) تهران . نشر ارسباران
کاشانی موحد، آمنه. (1384). رابطه حافظه فعال و پایداری هیجانی دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
نریمانی، محمد؛ رجبی ، سوران؛ افروز، غلامعلی و صمدی خوشخو، حسن(1390) بررسی کارآمدی مراکز ناتوانی یادگیری استان اردبیل در بهبود علائم اختلال یادگیری دانش آموزان، مجله ناتوانی های یادگیری، 1(1) 128-109
نریمانی، محمد و رجبی، سوران (1384). بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره ایتدایی استان اردبیل. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 5(3)، 252-231
نریمانی، محمد (1391) اثر بخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی، تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی. مجله ناتوانی های یادگیری . دوره 2 شماره 2 . 101-122.
ماهر، فرهاد(1383). رفتارهای پر خطر در اوقات فراغت جوانان؛ روند ها و الگو ها، فصلنامه مطالعلت جوانان (6)؛ 143-118.
-21Al- yagon, m. &mikulincer (2004). Patterns of close relationships and socioemotional
and academic adjustment among school-age children with learning disability.
Learning Disabilities Research & Practice, 19, 12–19.
22-22Bender, W. N., Rosen Krans, C., & Crane, M. K. (1999).Stress ,depression and Suicide
among students with Learning disabilities: Assesing the resk. Learning Disability
Quarterly, 22(4), 143-156.
23-23Bender, W. N. (1987). Behavioral indicators of temperament and personality in the inactive
learner. Journal of Learning Disabilrites, 20(3), 280 -286.Black, F. (1974). Self-Concept as related to achievement and age in learning disabledchildren. Child Devolopment, 45(6), 1137-1140.
-24Brennan, M. L., & Bradshaw, C. P., & Sawyer, A. L. (2009). Examining
developmentaldeferences in the social-emotional problems among frequent
bullienes, victims, and bully/victims. Journal of psychology in the schools,
46(2):100-115.
-25Brosnan, M., Demetre. J., Hamill, S., Robson, K., Shepherd, H & Cody, G. (2002).
Executive functioning in adult and children with development dyslexia.
Neuropsychological, 40, 2144-2155.
-26Barkley, R. A. (1997). Behavioral inhibition ,sustained attention, and executive functions:
Constructing a unifying theory of ADHD. Psychological Bulletin, 121, 65-94.
-27Cornwal, A. ,&Bawden, H. N. (1992). "Readingdisabilities and aggression: A critical review".
Journal of Learning Disabilities,25(5), 281-288.
-28Conlon, E. G., Sanders, M. A., & Wright, C. M. (2009). Relationships between global
motion and global form processing, practice, cognitive and visual processing in adults
with dyslexia or visual discomfort. Neuropsychologia, 47, 907–915.
-29Fletcher, J. M., Morris, R. D., & Lyon, G. R. (2003).Classification and definition of learning
disabilities: An integrative perspective. In H.L. Swanson, K.R. Harris, & S. Graham
-30Kaplan S. (2003). Synopsis of psychiatry: behavioral sciences, clinical psychiatry.
Poorafkary N. (Persian translator). Tehran. Mad
-31Girod CM. (2001). Learning disabilities.Illustrated ed. San Diego: Lucent books.
Holder, H. B., & Kirkpatrick, S.W. (1991). Interpretation of emotion from facial expressions
in children with and without learning disabilities. J. Learn. Disabil. 24, 170–177
-32dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 41, 263–273.
-33evaluation. Archives of Clinical Neuropsychology, 23 , 217–219.
-34Halligan, S., Clark, D., & Ehlers, A. (2002). Cognitive processing,
memory, and the development of PTSD symptoms: two
experimental analogue studies. Journal of Behavior Therapy and
Experimental Psychiatry, 33, 73–89
-35Swanson, L. H &Jerman, O. (2007). The influence of working memory on reading growth
in subgroups of children with reading disabilities. Journal of Exceptional Child
Psychology
-36Hooper, S. R., Swartz, C. W., Wakely, M. B., Dekruif, R. E & Montgomery, J. w. (2002).
Executive functioning in elementary school children with and without \problems in
written expression. Journal of Learning Disabilities, 35, 57-68.
-37Hari, R., &Renvall, H. (2001). Impaired processing of rapid stimulus sequences in
dyslexia. Trends in Cognitive Science, 5, 525–532.
-38Roach, N. W., &Hogben, J. H. (2007). Impaired filtering of behaviourally irrelevant visual
information in dyslexia. Brain, 130, 771–785.
-39Stenneken P., Egetemeir, J., Schulte-Korne, G., Müller,H.J., Schneider, W. X. & Finke K.
(2011). Slow perceptual processing at the core of developmental dyslexia: A
parameter-based assessment of visual attention. Nneuropsychologia, 49, 3454-3465.
-40Fessler, M. A., Rosenberg, M. S., & Rosenberg, L. A. (1991). Concomitant learning
disabilities and learning problems among students with behavioral/emotional disorders:
A conceptual model.Behavioral Disorders, 16, 97–106.
-41Taylor, G.J., Bagby, M. (2000). An Overview of The Alexithymia Construct. In: Bar-On R,
Parker JD. (editors). The Handbook of Emotional Intelligence. 1st ed. San Francisco:
Jossey-Bass; 263-76.
-42Ladd, G.W., & Troop-Gordon, W. (2003). The role of chronic peer difficulties in the
Development of children’s psychological adjustment problems.Child Development, 74,
1344 –1367.
-43Sideridis, G.D. (2007). International approaches to learning disabilities: More Alike or
more different? Learning Disabilities Research & Practice, 22, 210–215.
-44Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., Goodman, P. R., Ford, T. &Beveridge, M.
(2011). ADHD and conduct disorders and involvement in different bulling
roles in a british community sample. University of Bristol: AvonLongtitudinal
Study of Parents and Children.Department of Social Medicine.
-45Kapoula, Z., Le, T.T., Bonnet, A., Bourtoire, P., Demule, E., Fauvel, C., Quilicci, C. &
Yang, Q .(2010). Poor Stroop performances in 15-year-old dyslexic teenagers.
Experimental Brain Research.;203:419–425.
-46Protopapas, A., Archonti, A., Skaloumbakas, C. (2006). Reading ability is negatively
related to Stroop interference. Cognitive Psychology, 54, 251–282.
-47Margalit, M. ,&Raviv, A. (1984). "LD students' expressions of anxiety in terms of minor somatic
complains". Journal of Learning Disabilities,17,
226-228.
-48Short, E. J. (1992). "Cognitive, metacognitive, andaffective differences among normally achieving,learning-disabled,and developmentally handicappedstudents: How much do they affect schoolachievement? Journal of Clinical Child Psychology,
21(3), 229-239.
-49Stone, W.L. &Lagreca, A. M. (1990). The social status of children with learning disabilies:
A reexamination.Jurnal of leaming Disabilities, 23(6): 32-37.
.