پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده

تعداد صفحات: 106 فرمت فایل: word کد فایل: 99
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۳۵,۷۶۰ تومان
قیمت: ۲۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده

    مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده

    مقدمه

    ابهامات گوناگونی در زمینه ریشه ترس وجود دارد. برخی از افراد اعتقاد دارند که ریشه ارثی دارد. در حالی که دیگران بر این باورند که ترس منشأ اکتسابی است و به عنوان یک ویژگی ارثی و خصیصه ای شناخته نمی شود افرادی که به اکتسابی بودن ترس ها تأیید دارند، بر این باورند که ریشه تمامی اختلالات اضطرابی را می توان در اصول دیگری مورد بررسی قرار داد و از طریق قوانین شرطی شدن توجیه منطقی را برای بروز ترس های غیر منطقی ارائه دهند. (شرفی، 1367).

    بین کشورها و گروه های اجتماعی مختلف به اشکال گوناگون، روابط والدین و فرزندان یا به عبارت دیگر شیوه های متفاوت فرزند پر وری بر می خوریم. بالاخص در آمریکا در قرن نخست شیوه خشن و خشک رایج بود. در دهه 1940 شیوه ای آسان گیر و انعطاف پذیر زیر نفوذ مکتب روانکاوی قرار داشت (اتکینسون1 ، 1984. ترجمه براهنی، 1367).

    بیشتر والدین در مورد ویژگیهایی که مایلند فرزندانشان داشته باشند و شیوه های پرورش کودک که منجر به آن ویژگیها می شود اعتقاداتی دارند. آنان برای سوق دادن کودک خود به سوی اهدافی که برگزیده اند با تلقینهای مختلفی از پذیرش و سختگیر رفتار می کنند. گاهی هم پذیرا و سختگیرند. این گونه والدین بدون اضطراب و بازداری، جزء شیوه ای انضباطی خصومت آمیز محدود کننده و قدرت طلبانه است یا ناآزمودگی در همنوایی با خواسته ها و نیازهای دیگران که با آسان گیر مفرط توأم می باشد به کودکان فرصت می دهند تا محیط اطراف را کند و کاو کنند. گاهی طرد کننده و سخت گیرند و شیوۀ آنان بر انضباط سخت، پیروی بی چون و چرا از مقررات و دستورات سخت و خشک و تنبیه و قهرآمیز در برابر اشتباهات استوار است که این وضعیت به رفتار نامناسب منجر می شود. گاهی آسانگیر و طرد کننده هستند به انضباط بیش از حد آسانگیر و به کودکان اجازه می دهند که هر کاری می خواهند، بکنند و تکانشهای خود را بطور آزادانه ای اظهار کنند. آنان از فرزندان خود چندان متوقع نیستند که عاقلانه رفتار کنند و گاهی آسانگیر و پذیرا هستند که بر شیوه هایی چون گفتگوی دوستانه، توضیح و استدلال و تغیرهای ملایم در برابر اشتباهات تکیه می کنند. به هر حال افراط در آسان گیری یا محدودیت توسط والدین، بخصوص از طرف مادر نقش وی مهمتر از نقش پدر قلمداد شده است. رشد ناقص پرورش در کودکان منجر به رفتارهای نابهنجار یا ناسازگاری در کودکان می شود. (ماسن1) 1982، ترجمه یاسائی 1372).

    تا قبل از قرن بیستم به بیماریهای روانی کودکان به صورت میناتوری از بزرگسالان نگاه می شد. از اوایل قرن بیستم با شروع مطالعات سیستماتیک بر روی جنبه های مختلف کودکان، اختلالات رفتاری آنان نیز به طور مستقل مورد توجه قرار گرفت (سیف نراقی، 1379).

    بسیاری از این کودکان مبتلا به این اختلال، حاصل حاملگی های ناخواسته و طرحریزی نشده هستند، این گونه والدین بخصوص، پدران غالباً مبتلا به اختلال یا الکسیم شناخته می شوند (کاپلان1 ، 1991 . ترجمه پور افکاری 1382).

     

    بیان مسئله

    وجود مقدار معینی ترس و اضطراب در انسان برای وی مفید و حتی برای زنده ماندن او ضروری است. این حالات هیجانی می توانند انسان را از بسیاری از خطرات حفظ نمایند. همچنین ترس می تواند از منابع بسیار مهم انگیزش آدمی به حساب آید. بعنوان مثال دانش آموزی از گرفتن نمره کم به هنگام امتحان می ترسد، این ترس انگیزه ای برای مطالعه در او بوجود می آورد و برعکس ورزشکاری که خیلی آرام و     بی دغدغه است بعید به نظر می رسد که به اندازه کافی برای پیروزی و برتری برانگیخته شود. در چنین مواردی ترس و اضطراب می توانند تا حدودی تسهیل کننده شرایط موجود باشند. از طرف دیگر ترس ها از شدت و قوت زیادی برخوردار باشند می توانند در عملکرد انسان مداخله نموده و باعث گردند تا یادآوری موضوعات یاد گرفته شده به آسانی صورت نگیرد (شرفی، 1367).

    در این میان نقش خانواده ها و ارتباط مستقیم کودک با والدین حائز اهمیت است. نفوذ والدین در کودکان تنها محدود به جنبه های ارثی نمی باشد بلکه نحوه آشنایی و ارتباط کودک با بنیانهای فرهنگی، تربیتی جامعه بستگی به نحوه ارتباط والدین و فرزندان دارد. نقش مادر در تربیت کودک تا حدی است که محدودیت از وجود او اثرات ناگواری از جمله افزایش میزان ترس و اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، کاهش واکنش عاطفی ... را به همراه دارد. (کندال1 1982، ترجمه رضازاده، 1382).

    از سوی دیگر خانواده ها علاقمند هستند، روشهای درست رویارویی با مسئله ترس را بدانند تا شیوه هایی که منجر به کاهش مشکلات کودکان خود می شود را مورد استفاده قرار دهند. آنان بیان می کنند که کودکان خود در مواجه با موارد ترس زا، دچار استرس، دلهره شدید شده و این مسائل موجب اختلال در مسائل زندگی، شخصی خود کودک می شود.

    صحبت از ناسازگاریهای کودکان به مراتب پیچیده است. زیرا یک رفتار در یک مورد ممکن است نابهنجار تلقی شود و در شرایط دیگر مشکل آفرین نباشد که مثلاً شب ادراری کودکان زیر یک سال امر بدیهی است وی در نوجوانی به عنوان یک رفتار نابهنجار تلقی می شود (سیف نراقی و همکاران، 1379).

    بر طبق تحریف DSM , IV , TR 2 : الگوی رفتاری مداوم و مقاوم که در آن حقوق اساسی دیگران یا هنجارهای اجتماعی را متناسب با سن زیر پا گذاشته می شود. شامل تخریب اموال، نقض جدی مقررات، پرخاشگری نسبت به مردم و حیوانات...

    بتازگی با دخیل کردن نقش سیستم های خانوادگی در بروز اختلالات رفتاری، حوزه جدیدی در این مقوله گشوده شده که توجه محققین را به خود جلب کرده است. در این مورد استدلال می کنند: پدر و مادرهایی که از خود استقلال کمتری را نشان می دهند تا حدی نمی توانند رفتارهای خود را کنترل کنند، دارای فرزندانی با یکی از انواع اختلالات رفتاری هستند 1 ، ترجمه رضازاده، 1382).

    بسیاری از این کودکان ناتوان در برقراری با روابط همسالان خود هستند،    کناره گیر و تنها هستند. احترام به نفس ضعیف دارند این کودکان نسبت به احساسات، امیال و رفاه دیگران اهمیتی قائل نیستند.... (کاپلان2 ، 1991، ترجمه پور افکاری، 1382).

    در ارتباط با ترس های تحولی این کودکان با همان ترتیب، کودکان مادی شکل می گیرد یا اینکه در طی ایجاد رفتارها و هیجانات نابهنجار در آنها، ترس ها به صورت غیر عادی هستند.

    به طور کلی سؤالات اساسی پژوهش حاضر شامل:

    ترس های تحولی بلند در هر گروه سنی چیست؟

    آیا همان ترس ها در کودکان ناسازگار نیز می توان دید؟

    آیا در کودکان ناسازگار، ترس های متفاوتی با کیفیتی متفاوت دیده       می شود؟

    آیا بین الگوهای فرزند پروری والدین با ترس های تحولی کودکان رابطه وجود دارد؟

    آیا الگوهای فرزند پروری والدین بین دو گروه کودکان عادی و ناسازگار تفاوت وجود دارد؟

     

    اهمیت پژوهش

    یکی از اهداف عمده آموزش و پرورش در هر کشوری تهیه برنامه ریزی مناسب برای دانش آموزان است. در این راستا توجه به نگرانیهای عاطفی دانش آموزان یکی از عواملی است که در تهیه برنامه ریزی مناسب درسی کمک کننده است.

    یکی از مشکلات عمده ای که والدین با آن روبرو هستند، عدم آگاهی از چگونگی شیوه های تربیتی در برخورد با این نوع ترس هاست. والدین معمولاً از نتایج برخوردهای خود با کودکانشان بازخوردی دریافت می کنند که ممکن است ناصحیح و به طور منامناسب باشد که ناشی از شرایط سنی کودکان و یا عواملی چون ناسازگاری و عقب ماندگی ذهنی است.

    در این زمینه نحوه برخورد والدینی که دارای کودکان ناسازگار هستند با این نوع ترس ها و روش های بکارگیری تربیتی آنان در برخورد با این مسائل حائز اهمیت است.

     

    1 - Atkinson

    1 – Macen , paol (1982)

    1 – Kaplan & Sadook (1991)

    1 – Kendal , (1982)

    2 -

    1 – Kendal (1982)

    2 – Kaplan & Sadook 1991

  • فهرست و منابع پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده

    فهرست:

     

    فصل اول

    5

                   مقدمه

    7

                   بیان مسئله

    9

                   سؤالات پژوهش

    10

                   اهمیت پژوهش

    11

                   اهداف پژوهش

    11

                   فرضیه های پژوهش

    12

                   تعریف اصطلاحات

    12

                   ترس های تحولی

    13

                   الگوهای فرزندپروری

    16

                   کودک ناسازگار

     

    فصل دوم

    20

                   ادبیات تحقیق

    20

                   ترس

    21

                   فوبیا

    24

                   شباهت و تفاوت اضطراب با ترس

    26

                   ویژگی های محرک

    27

                   ویژگی های پاسخ

    28

                   ترس به عنوان هسته اصلی هیجان

    30

                   نظریه های مربوط به ترس

    30

                   نظریه زیستی، اجتماعی

    31

                   نظریه روانکاوی

    33

                   نظریه ادراکی

    33

                   نظریه رفتاری

    35

                   نظریه عملکرد

    36

                   علل ترس

    36

                   عوامل بیولوژیکی

    38

                   عوامل محیطی و یادگیری

    41

                   انواع ترس های تحولی بر حسب دوره های رشد

    41

                   ترس در نوزادی

    42

                   ترس در یک سالگی

    42

                   ترس در2-4 سالگی

    43

                   ترس در 5 سالگی

    43

                   ترس دوره کودکی

    45

                   ترس دوره نوجوانی

    45

                   شیوه های رویارویی با ترس کودکان خود در والدین

    45

                   دوران نوزادی

    45

                   دوران 5 سالگی و کودکی

    45

                   دوران نوجوانی

    48

                   ترس و سازگاری

    51

                   شیوه های فرزندپروری

    54

                   نقش خانواده

    56

                   نظریه های روانشناختی در زمینه خانواده

    56

                   نظریه روان تحلیلی

    56

                   نظریه یادگیری اجتماعی

    56

                   نظریه نقش

    57

                   شیوه های فرزندپروری

    58

                   الگوی شیفر

    60

                   الگوی وینترباتوم

    61

                   الگوی بامریند

    63

                   ناسازگاری

    63

                   علل ناسازگاری

    63

                   عوامل بیولوژیکی

    64

                   پویایی روانی

    64

                   تأثیر خانواده در شکل گیری رفتار

    65

                   تأثیر شیوه های تربیتی والدین در کودکان ناسازگار

    65

                   روابط نادرست کودک و والدین

    65

                   محافظت بیش از حد و ایجاد محدودیت

    66

                   پذیرش بیش از حد کودک و آزادگذاری او

    66

                   خواستهای غیرواقعی

    67

                   انضباط نادرست

    70

                   مروری بر مطالعات و تحقیقات پیشین

    70

                   الف) تحقیقات مربوط به ترس

    70

                   شدت و شیوع ترس

    70

                   ترس های رایج

    85

                   ب) تحقیقات مربوط به رفتار والدین (الگوهای فرزندپروری)

    89

                   ج) ناسازگار

    89

                   کودکان ناسازگار

    91

                   والدین کودکان ناسازگار

     

    فصل سوم

    95

                   جامعه آماری

    96

                   نمونه تحقیق

    96

                   روش نمونه گیری

    96

                   روش اجرای آزمون

    98

                   وشها و فنون آماری

     

    فصل چهارم

     

                   تجزیه و تحلیل آماری

     

    فصل پنجم

     

                   نتایج بررسی پژوهش

     

                   محدودیت های پژوهش

     

    فصل ششم

     

                   منابع فارسی

     

                   منابع خارجی

     

                   پرسشنامه

     

    .

    منبع:

    منابع فارسی

    الف – ب – پ – ت – ث

    اتکیسنون، ریتال، اتکیسنون، ریجاردس، هیلگارد، ارنست (1983) زمینه روانشناسی، ترجمه براهنی، محمدتقی و گروه مترجمان (1367)، تهران انتشارات رشد

    احدی، حسن، بنی جمال، شکوه السادات (1379). روانشناسی رشد، مفاهیم بنیادی و روانشناسی کودک، تهران: پردیس

    ابراهیمی، داود (1364)، مسائل مهم روانشناسی کودکان عقب مانده و ناسازگار، تبریز: انتشارات نیما ،

    آزاد، حسین، (1366) روانشناسی مرضی کودک، تهران: انتشارات پاژنگ

    اسماعیلی، تاجیک (1367) بررسی رفتار انزواطلبی دانش آموزان دبستانی و رابطه آن با سلامت خانواده در مدارس پسرانه مناطق 20 گانه تهران، پایان نامه فوق لیسانس، دانشگاه تربیت مدرس

    اسفندیاری، غلامرضا (1373) ، بررسی و مقایسه شیوه های فرزندپروری مادران کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری و مادران کودکان بهنجار و تأثیر آموزشی مادران بر اختلالات رفتاری فرزندان، کارشناسی ارشد. تهران: انیستیتو روانشناسی تهران

    برک، لورای (2001)، روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی). ترجمه سید محمدی، یحیی (1384)، نشر ارسباران

    استانلی، تورنل ترجمه شهیدی، سلمان 1375 انتشارات سرشت سهامی

    انجمن روانپزشکی آمریکا (1994) راههای تشخیص و آماری اختلالات روانی، نیکخو، محمدرضا و همکاران 1374 انتشارات سخن

    ج – چ – ح – خ – د - ذ - ر – ز- ژ

    خادمان، بهاره (1383) بررسی شیوه های فرزندپروری خانواده ها مادران نوجوان با اختلال نافرمان مقابله ای در شهر تهران. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

    راو، کلارنس، ج (1991) ترجمه وهاب زاده منشی، جواد (1370) مباحث عمده در روانپزشکی، انتشارات انقلاب اسلامی

    راس، آلن اُ . (1974). ترجمه جمال فر، سیاوش (1382)، روانشناسی شخصیت، نظریه ها و فرآیندها. تهران: نشر روان

    زمانی، محسن (1383) بررسی و مقایسه تراز ترسهای تحولی در نوجوانان با افت تحصیل در تهران. کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

     

    س – ش- ص – ض – ط – ظ – ع = غ – ف – ق – ک – گ

    سیف نراقی، مریم، نادری، عزت ا... (1379) اختلالات رفتاری کودکان و روش های اصلاح و ترمیم آن انتشارات بدر

    ساراسون، ایروین جی، ساراسون، باربارا (1987). ترجمه نجاریان ، بهمن (1378)، روانشناسی مرضی. تهران: حکمت

    ساموئل، ویلیام، (1365) مطالعه و بررسی خانواده و والدین در بروز اختلالات. مجله  تازه های روانپزشکی

    شرفی، محمدرضا (1367) با فرزندان خود چگونه رفتار کنیم. انتشارات دانشگاه تهران.

    شعاری نژاد، علی اکبر (1364)، فرهنگ علوم رفتاری، تهران: انتشارات امیرکبیر

    شیخ آبادی، عبدالله (1366). مبانی روانشناسی رشد، تهران: انتشارات چهر

    شاملو، سعید (1350) بررسی رابطه پدران و مادران کودکان اسکیزوفرنیا، مجله های تازه های پزشکی، شماره 5 سال دوم

    شاملو، سعید (1364) بررسی بهداشت روانی کودکان ناسازگار، مجله های تازه های پزشکی

    علیزده، حمید (1369) بررسی ترس و اضطراب ها در نوجوانان شهر تهران. مجله تربیت، پاییز 69

    علیزاده، حمید (1380). تکامل والدین – فرزند: تحول و آسیب شناسی، پژوهش های روانشناختی 120  96-82

    کمیجانی، مهرناز (1382) نشانگان و سبب شناسی اختلال سلوک، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، آذر و دی 1382

    کراتوچل، توماس آر. موریس، ریجارد جی (1982). ترجمه نائینان، محمدرضا (1378)، روانشناسی بالینی کودک و روشهای درمان گری، انتشارات رشد

    کندرال، فیلیپ ، سی (1982)، ترجمه رضازادگان، مجید رضوانی، احمد (1382) اختلال های دوران کودکی، نشر شهید سعید محبی

    کاپلان، ساروک (1991)، ترجمه پورافکاری، نصرت الله (1382). خلاصه ای از علوم روانپزشکی و علوم رفتاری انتشارات

    قربانی روچی، منصوره (1382). شیوه های فرزندپروری در خانواده های دارای فرزندها و بدون اختلال نارسایی توجه افزون جنبشی، کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

     

    ل – م – ن – و – ه - ی

    ماسن، پاول هندی و دیگران (1982) ترجمه: یاسائی، مهشید (1372)، رشد و شخصیت کودک، نشر مرکز

    میلانی فر، بهروز (1356)، روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، تهران: انتشارات مدرسه عالی پارس

    میلانی فر، بهروز (1374)، روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، نشر قوس

    میلانی فر، بهروز (1379)، روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، نشر قوس

    منشی طوسی، محمدتقی (1380) اختلالات رفتاری کودکان، انتشارات آستان قدس رضوی

    محمداسماعیل، ابهر (1379) بررسی و مقایسه شیوه های فرزند پروری مادران و کودکان دارای اختلالات افسردگی، اضطراب،  وسواس و مادران کودکان عادی، انتشار پژوهشکده کودکان استثنایی

    مهرافروز، حجت ا... (1378)، بررسی رابطه (بین نگرش نسبت به شیوه های فرزندپروری مادران با مکان کنترل و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پسر پایه چهارم (پایانه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم)

    نائینیان، محمدرضا و همکاران (1374)، روانشناسی مرضی. نشر قوس

    نلسون، ریتاردکس، ایزارائیل، آلن سی (1981) ترجمه منشی طوسی، تقی (1367). اختلالهای رفتاری کودک ، انتشارات: آستان قدس رضوی و چاپ (1375)

    نوری، رضا (1366) بررسی و تحقیق پیرامون رفتار انزواطلبی و گوشه گیری دانش آموزان و ارتباط آن با ساخت خانواده، پایان نامه فوق لیسانس روانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس

    نوابی نژاد، شکوه (1379) رفتارهای بهنجار و نابهنجار، تهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان

    یاری، مهناز (1383)     اما فرزندپروری در خانواده های نوجوانان عادی و دارای اختلال سلوک.

     

    منابع خارجی

    A – B – C - D

    Aerill , james R. (1982) Angerand Aggression – An Essay on Emotion. New york. Springer verlog.

    Arthur, S. & Reber , J (1999) development with foars and stress.

    Bandura , A & menlove , F (1980) factor determining vicarious.

    Berk , laura. (1997). Child perelopment. Massachusetts: Allyn & Baco.

    Bamber , J. H (1974) the fear of adolescents. Respomses to atear surry Schedule. The journal of Genetic psy chology. 130 , 229 , 238.

    Burt , C. (1945) American Journal of the young delin guuent university of London press , London.

    Baver, d. H (1970) on exploratory study of developmental chakges in childrens fear. Journal of child psy chology and psy chiatry 17 , 69-74.

    Coobbel, Danial (1994) preschool and fears of the child.

    Cooker , j. bamber . j. H (1976). Children and fear .

    Draper, T. w & james. R. s (1985) preschool fear: longitudinal seguence and cohort changes. Child study journal. 15 , 143 , 155.

    Dodge keneth (1997) the development of emotion.

    Regulation and dysregulation. USA: Cambridge university press.

    Dunlop , Francis (1995) the education and feeling of Emotion London: Allen and unwin.

    Dong & yang. B & ollendick. T. H (1994) fears in Chinese children and a adolescents their Relation to anxiety and depression joural of child psychology and psychiatry and allied disciplines. 35. 351 – 303

     

    E – F – G – H – I – J

    Eisenbery. Nancy (1995) the Relation of young children s fear.

    Hardy , K. Reynolds, D. (1993). Child and factor s family?

    Journal of clinical psychology.

    Genzo , B & Antony , M (1970) Beharioural man agment of family? Journal of Behaviour therapy and Experiemental psychiatry. 1, 125-38.

    Geloc, H (1950) Realiton s children and family distur bance?

    Journal of child psychology and psychiatry 270-87.

    Goleman, Daniel. (1995) Emotinol sntelligence. USA: Bantam Books.

    Garber, Judy & Dodge, Kenneth, A (1991) the development of emotion regulation and dysregulation.

    Hagman, E. R (1932) A study of children of preschool age.

    Juornal of experimental Education. 1. 110-130.

    Hess, petra (1986) childrens and adolescent s fear of unclear war: is our sense of the further dis apparing? Internatinal.

    Joural of mental Health. 15. 93 – 113.

    Helme, d (1989) development s child and realition the family s distur bance, American Journal of orthopsy chiatry, 36. 147-52.

    Izard, corroll E. (1991). The psychology of Emotions. Newyork : plenum press.

    Izard, corroll E. (1994). Haman Emotions. Newyork : plenum

    press.

    Jersild. A. T (1950) child psychology: 3rdend. Ipp. 200, 284 Jindon, staple press.

     

    L – K – M – N – O – P

    Ledoux, joseh (1998) the Emotional Brain. Newyork: Simon and schester.

    Lazarus, James (1991) effect of development s social in the fears.

    Klein nech, R. (1986) unpubliship maruscript.

    Kellerman, Henry (1990) Emotion – theory, Reseorch and Eyprerience Kagan, J (1984) inbibition and lock of in hibition in the young child.

    King, N. (1989) children s Phobias lin pressl, wiley, chichester.

    King, N. Gallon, k (1993) the fear of youth in the 1990?

    Contemporary normative Date, the Journal of Genetic psychology. 154 (z) 137 – 159.

    Marks. L (1983) fear and anxicties in children. In Hand book of clinical child psychology Edited by walker. C-E [and Robert M.C wlley newyork].

    Miller. L. c & Borrett. C.l. Hamp. E & Nble. H (1972): factor stfuctue of chilern s fear Journal of consulting and cilical psylology.

    Mcknight, Jim & Sutton, Jeanna (1994) social psychology. Australia: prentice Hall.

    Ollendick, T. H Mast sony J. l Hesel. W. j. (1985). Fear in children and adolescents: normative date. Behaviour search.

    Plutchik, Robert (1990) Emotion, psychoputhology and psychotherapy.

    Ollendick, T. H Mast sony J. l Hesel. W. j. (1985). The language and thought of the child loriainal work published.

    Manbera . v (1983) Anxiety of the Development.

     

    R-S-T-U-V-W

    Reber , Arthurs. (1985) the penguin Dictionary of psychology. London: penguin Books.

    Sullontez , L. Remela , H. Tagbel. j (1984) Responding to fear in childhood and addolsens.

    Sullowary , Frankj (1979) Freud – Biologist of the mind . USA .

    Strongman , K.T (1986) the psychology of Emotion. Gereat Britaion: john wiley & sons.

    Stevenson , j (1999) Fear and fear fulenss in children and Alolescent .

    Stein , sara (1999) Development of fears.

    Thomas.A. chess . s. & Birch. H (1970) the origin of personality scientific American . 23. 102 – 109

    Santrock , John w. (1994). Child development – 6 th edition.

    Stevenson. J. Batten . N. & cherner . M (1992) fear and fear fulenss in children and Aldolesents. A Genetic Analysis of twin Data Journal of child psychology and psychiatry 33.977.985.

    Spence, Susan H (1999) child development USA .

    Waielder , f (1993) Realation behavior and fears winter Butoom , (1953): Realation children & Mother s.

    Shiro , A & Nokamora , B (1965) childrens. And fear . international joural.

     

    X-Y-Z

    File:

    G:\ …\ investigating practice in Responding to fear in Early childhood Contexts. Ht

    A:\children and fear . htm.

    Zenrien, John. (1984) Emotinal Development .

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, تز دکترا در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, رساله در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, پایان نامه در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, تحقیق در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, مقاله در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت