تعداد صفحه:
۵۶
دسته بندی:
مدیریت
پروژه مدیریت مقدمه: در جهان پیچیده، افراد مجبورند از عهده مسائلی برآیند که فراتر از منابع تحت اختیار آنها است. در چنین شرایطی چیزی که به آن نیاز دارند، شیوه پیچیده تفکر نیست، بلکه چارچوبی است که آنها را قادر میسازد به مسائل پیچیده به شیوهای ساده بیاندیشند. پیچیدگی شرایط محیطی و تعدد و تنوع عوامل تأثیرگذار داخلی و خارجی در حوزههای تصمیمگیری، شرایطی بغرنج و توأم با عدم اطمینان ...
تعداد صفحه:
۹۲
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه: - تولید کننده یا فردی که کالا را تولید می کند.چنین فردی باید فروشنده نیز باشد چون مجبور است کالای تولیدی خود را به خرده فروش ، عمده فروش و یا حتی مصرف کننده نهایی بفروشد. قانون تجارت الکترونیکی باب اول- مقررات عمومی مبحث اول : در کلیات فصل اول– قلمرو شمول قانون ماده 1- این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله آسان و ایمن اطلاعات در واسطههای الکترونیکی و با ...
تعداد صفحه:
۸۲
دسته بندی:
مدیریت
اهداف یادگیری: بعد از مطالعه این فصل شما باید به مطالب زیر پی ببرید: معنی فرهنگ و ویژگی مهم آن. ماهیت ارزش های فرهنگی به طور کلی مانند ارزش های اصلی، که توسط مشتریان آمریکایی حفظ می شوند. تأثیری که آن ارزش های فرهنگی بر رفتار مشتری می گذارد. وبعلت تغییرات فرهنگی، بازاریابان باید این تغییرات را کنترل کنند و از این تغییرات سود ببرند. اهمیت دانش فرهنگی بر رفتار مشتری در توسعه ...
تعداد صفحه:
۵۸
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه توانمندی و موفقیت هر کشوری در صحنه اقتصاد جهانی منوط به موفقیت سازمانها، و موفقیت آنها درگرو خلاقیت، نوآوری و کارایی است. بهعبارت دیگر تحول و رشد اقتصادی هر کشور تحت تاثیر مستقیم تحول سازمانها و مدیریت در آن تحقق مییابد. کشورهایی نظیر ژاپن، انگلیس و آلمان بدون داشتن منابع توانستهاند با استفاده از قدرت دانش و مدیریت کارا در سازماندهی و ...
تعداد صفحه:
۹۸
دسته بندی:
مدیریت
فصل اول : توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن اجزاء یا سیستمهای فرعی همانطوریکه اشاره شد، هر سیستم شامل اجزاء و عناصر داخلی آن میباشد که ممکن است به صورت عنصری ساده یا سیستمی پیچیده وجود داشته باشد و هر چه سیستم بزرگتر و پیچیده تر باشد، احتمال اینکه واجد عناصر پیچیدهتر و بزرگتری باشد وجود دارد و در شرایطی که عناصر یک سیستم به حدی بزرگ و پیچیده باشند که خود یک سیستم بوده ...
تعداد صفحه:
۴۳۲
دسته بندی:
مدیریت
بخش اول مفاهیم بنیادی بیمه های اشخاص علل پیدایش، گسترش و تکامل بیمههای اشخاص از آغاز پیدایش جوامع انسانی، بشر همواره در جستجوی تأمین جسمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود بوده است. بیمههای اشخاص هم درست به همین دلیل یکی از ابداعات انسانها برای به دست آوردن تأمین اقتصادی به حساب میآید. از یک دیدگاه میتوان بیمههای اشخاص را به چند بخش مهم تقسیم کرد که هر یک از آنها بالقوه ...
تعداد صفحه:
۱۶۲
دسته بندی:
مدیریت
چکیده : این طور به نظر می رسد که در صنایع ساخت نیروی کارمتنوعی مشغول به کار می باشند از این رو اداره ومدیریت نیروی انسانی در این صنعت کار سخت و چالش برانگیزی است مدیریت استراتژیک منابع انسانی (SHRM) مدرن، رویکرد ودیدگاهی است در رابطه با توسعه وجوه نیروی انسانی به منظور بهره برداری از این نیرو درجهت بهبود عملکرد گروهی پروژه ها و ایجاد مزیت رقابتی سازمان. برنامه ریزی وتوسعه نیروی ...
تعداد صفحه:
۷۶
دسته بندی:
مدیریت
پیشگفتار ارزشیابی کارکنان در نظام اداری موضوع نسبتا جدیدی است که از اجرای فراگیر آن دردستگاههای دولتی وخصوصی برای مقاصد مشخصی چون ارتقاء انتصاب- تشویق و تنبیه بیش از یک دهه نمی گذارد. در همین سالهای انداک ارزشیابی راه پر فراز ونشیبی را پیمود و در سطوح گوناگون مدیریت اداری موافقان و مخالفان بسیار داشتهن است. اکثر مدیران فلسفه ارزشیابی را پذیرفته اند ولی ابزار سنجش و اندازه گیری ...
تعداد صفحه:
۱۰۹
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه خطر یا ریسک به عنوان یک پدیده زیانبار از ابتدای خلقت انسان همواره و همیشه با او بوده است به طوری که انسان را به تفکر و تعمق برای پیدا کردن راه حلهای مناسب برای پیشگیری از این خطرها و یا در صورت واقع شدن این خطرات کاهش دامنه خسارت ناشی از آنها وادار نموده است البته تمام راه حلهایی را که آن زمان بشر پیدا کرده بوداز طریق آزمایش و خطا بود ولی از همان ابتدا انسان نیاز به تامین ...
تعداد صفحه:
۸۹
دسته بندی:
مدیریت
تاریخچه: بشر از زمانی که خود را شنا خته، در پی تلاش و فعالیت بوده و طبیعتاً در مسیر زمان، تحولاتی را پشت سر گذاشته است. در دورههایی که زندگی بشر از شکار و صید و یا کشاورزی تأمین میشده، به سبب سادگی ابزار، عوارض وابسته به شغل (ایمنی و بهداشت محیط کار) ناچیز بوده است و در اکثر موارد از چند خراش یا زخم ساده یا حدا کثر شکستگی اعضاء تجاوز نمیکرده است، ولی بتدریج که صنعت پیشرفت کرد ...
تعداد صفحه:
۷۵
دسته بندی:
مدیریت
پیشگفتار در دهههای اخیر، مدیریت به عنوان یکی از مهمترین عناصر توسعه به شمار آمده و در ارزیابی و مقایسه کشورهای در حال توسعه، بررسی الگوها و شیوههای مدیریت نیز مورد توجه قرار گرفته است. تغییرات وسیعی که در نقش دولتها به وقوع پیوسته، دولتها را عملاً با رویکردهای جدید روبرو ساخته که نتیجه قطعی آن تغییر موقعیت نسبی دولتها بوده است. بطور کلی نظام اداری هر حکومتی مبین نگرش دولت ...
تعداد صفحه:
۵۱
دسته بندی:
مدیریت
چکیده این مقاله به بررسی یکی از عوامل مهم نگهداری کارکنان یعنی ایمنی و سلامت حرفهای میپردازد. در ابتدا تعریف و مفاهیم مربوط ارائه میشود و سپس روشهای متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار نام برده شده و به قوانین ایمنی و سلامت حرفهای در ایران اشاره میگردد. همچنین فرهنگ، سخت افزار و سیستمها که عوامل کلیدی در ایمنی و سلامت حرفهای هستند مورد بررسی قرار ...
تعداد صفحه:
۶۲
دسته بندی:
مدیریت
چکیده این مقاله به بررسی یکی از عوامل مهم نگهداری کارکنان یعنی ایمنی و سلامت حرفهای میپردازد. در ابتدا تعریف و مفاهیم مربوط ارائه میشود و سپس روشهای متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار نام برده شده و به قوانین ایمنی و سلامت حرفه ای در ایران اشاره میگردد. همچنین فرهنگ، سخت افزار و سیستمها که عوامل کلیدی در ایمنی و سلامت حرفهای هستند مورد بررسی قرار ...
تعداد صفحه:
۱۳۰
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه من قصد دارم با تلاش خودم و به امید خدا تحصیلاتم را ادامه بدهم تا بتوانم تواناییهای علمی و عملی خود را بالا برده، در کنار درس کار هم انجام دهم، در این صورت میتوانم اشکالات کارم را در کنار تحصیلاتم رفع کنم و در حین تحصیل موارد تازه و جدیدی بیاموزم . اگر بتوانم در آینده شرکتی را اداره کنم و مدیر شرکتی بشوم ، مدیری خواهم بود که کاملاً جدی و در عین حال خوشرو با مخاطبم برخورد ...
تعداد صفحه:
۷۷
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه: رشد و گسترش همهجانبه آموزش و پرورش و ارتباط آن با همه نهادها و سازمانهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و... و همچنین کثرت تعداد دانشآموز و نیروی انسانی یعنی معلمان و سایر کارکنان، اختصاص منابع مالی عظیم، مسائل و مشکلات زیادی را در سازمانهای گوناگون این نهاد اساسی اجتماعی بوجود آورده است و باعث شده است که کشورهای مختلف جهان، بخصوص بعد از تئوری «مدیریت علمی تایلور» ...
تعداد صفحه:
۲۱۵
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی در رشته مهندسی سیستم پیشگفتار سخن از مدیریت در دین مبین اسلام است، مدیریتی که متاسفانه باید اعتراف نمود که در طول تاریخ از آن سخن زیادی گفته نشده است. جامعهای که نام اسلامی را به همراه خود یدکی میکشد، نمیتواند در وادی مدیریت اسلامی قدم نگذاشته و از چشمه پر فیضان سیراب نگردد. هر چند بعضی از صاحبنظران معتقدند که امروزه دستاوردهای علومی که در ...
تعداد صفحه:
۲۲۷
دسته بندی:
مدیریت
معرفی ISO 9000 مقدمه تااوایل سال 1980 تقریبا تمامی شرکتها وسازمانها براین باوربودند که کیفیت تنها درمحصول نهائی تجلی یافته ورضایت مشتری فقط با دریافت محصول یاخدمت مناسب تامین می گردد .ازاینرو رقبای ژاپنی واروپائی محصولات صرفا بادوامی راتولید وبه عنوان یک محصول با کیفیت به بازارعرضه می کردند .به تدریج بارشد وپیشرفت تکنولوژی وابداع سیستمهای طراحی وساخت توسط کامپیوتراتکاء به مهارت ...
تعداد صفحه:
۵۵
دسته بندی:
مدیریت
خلاصه در تحقیق حاضر ضمن بهره گیری از مطالعات جانشین پروری انجام شده در داخل کشور که با مراجعه به اسناد میتوان ادعا کرد تعدادشان بسیار معدود است ؛ از مدل جانشین پروری ویلیام جی. راث ول از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا به عنوان مهم ترین پایه تئوریک استفاده شده است. تحقیق حاضر جهت تجزیه و تحلیل الزامات اجرایی نظام جانشین پروری مدیریتی در شهرداری مشهد انجام شده است. انتخاب ابعاد، بر ...
تعداد صفحه:
۴۱۷
دسته بندی:
مدیریت
مهندسی ارزش و مهندسی مجددفصل اول مقدمه بخش اول) مقدمه شرکتها و سازمانهای تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی نیازهای مشتریان خود بوده ودر عین حال با گسترش تجاری و صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و پرداخت مالیات به جامعه و کشور خود خدمت نمایند. شرط اول سودآوری برای یک سازمان اینست که مشتریان به خرید و استفاده از محصول یا خدمت آن سازمان، ...
تعداد صفحه:
۱۲۵
دسته بندی:
مدیریت
پیشگفتار از جمله مباحثی که در چند ساله اخیر، بیشترین توجه را از طرف شرکتها، سازمانها، کشورها، اتحادیه ها و سازمانهای بین المللی به خود اختصاص داده، کیفیت است، این موضوع که از جوانب مختلفی قابل بررسی است، درحال حاضر، از اولویتهای اصلی استراتژیهای سازمانی به شمار میرود. کیفیت به عنوان ابزاری که موجب رضایتمندی دو سویه سازمان و مشتری میگردد، همواره در حال توسعه و بهبود است. با ...
تعداد صفحه:
۱۶۸
دسته بندی:
مدیریت
فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه مدیریت ارتباط با مشتری معادل فارسی Customer Relatioship Management است. رابطه قوی با مشتریان مهمترین رمز مؤفقیت هر کسب وکار است. اصل و ریشه مفهوم «مدیریت ارتباط با مشتری» این اصل قدیمی است که «همیشه حق با مشتری است». در چند سال اخیر، افراد دانشگاهی، فروشندگان نرم افزار، مشاوران کسب و کارها در این زمینه در گیر شده اند و مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری ...
تعداد صفحه:
۱۱۷
دسته بندی:
گرافیک
پایاننامه دوره کارشناسی مدیریت و خدمات چاپ و نشر چکیده: تحقیق حاضر گزارشی از گردش کار محصولات چاپی به روش افست میباشد. روش کار بصورت کتابخانهای بوده که در سه فصل تنظیم گردیده است. در فصل اول: به روش چاپ پرداخته شده است. پروسه چاپ خود به بخش 1- پیش از چاپ 2- چاپ 3- پس از چاپ دستهبندی میگردد که هر بخش مراحل فنی و تکنیکی خاصی را دارا میباشد که ملزوم و تکمیل کننده بعدی بوده که ...
تعداد صفحه:
۶۲
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه : لزوم توجه به انسان و ابعاد وجودی او در مدیریت و مطرح شدن بحث مدیریت روابط انسانی در سازمان ها، تحقیقات مربوط به رفتار انسانی را وسعت بخشید، و دریچههای تازه ای را به روی اندیشمندان اجتماعی گشود که یکی از آنها (اخلاق کار) و «تعهد کاری» است. این مفهوم که امروزه جایگاه مهمی را در تحقیقات مذکور از آن خود ساخته است، بیش از هر چیز ناشی از اعتقاد شدید فرد به سازمان و پذیرش ...
تعداد صفحه:
۹۷
دسته بندی:
مدیریت
نظارت یکی ازحلقه های مفقودهء نظام آموزشی است ولزوم آن درهرزمان ودرهر رده آموزشی احساس میشودوبه منزله یک فراینددائمی بایددرمدرسه نقشی ایفاکندتاکارگزاران مدرسه از امکانات موجودبه نحومطلوب استفاده کنندوبهبودکیفیت راسرلوحه کارخودقراردهند. نظارت بهبودواصلاح شیوه های کلاس داری وتدریس معلم وکلیه اعمالی است که دریک آموزشگاه انجام میشود.نظارت در امرتعلیم وتربیت چیزی نیست که دریک مرحله ...
تعداد صفحه:
۲۴
دسته بندی:
مدیریت
1- مقدمه ارزشیابی کارکنان از جمله ابزارها و وسایل موثر در مدیریت منابع انسانی است که با اعمال صحیح آن، نه تنها هدفها و ماموریت های سازمان با کارآیی مطلوب تحقق می یابد، بلکه منافع واقعی کارکنان و جامعه نیز تامین می گردد. اساساً مدیران باید یک قضاوت دائمی از افراد تحت سرپرستی خود داشته باشند، بنابراین نیاز به ارزیابی و ارزشیابی امری بدیهی است و انجام آن در هر سازمان یک ضرورت است. ...
تعداد صفحه:
۴۴
دسته بندی:
مدیریت
-مقدمه پیچیدگی سازمان های امروزی، تشریح آنان را تا حدودی دشوارنموده است. تکنولوژی و پیشرفت های بشری به گونه ای سرعت گرفته است که انسان کمترشباهتی با گذشته می تواند پیداکند. افزایش تلاطم های محیطی، فضای تغییرو تحول، دگرگونی و عدم اطمینان رافراهم آورده است و ما را به توانایی های جدید و طرحی نو درافکندن، می خواند. معیارهای پیشرفت و توسعه یافتگی به شدت دگرگون شده وهم اکنون درصحنه ...
تعداد صفحه:
۴۰
دسته بندی:
اقتصاد
1- مقدمه در دنیای امروز میزان بهرهگیرى مطلوب و بهینه از منابع و امکانات موجود در جهت نیل به اهداف اقتصادى یکى از معیارهایى است که درجه توسعهیافتگى جوامع را نمایان مىسازد. بهرهورى در استراتژى توسعه اقتصادى کشورها، امروزه جایگاه ویژهاى پیدا کرده است، به گونهاى که هم در سطح خرد و هم در سطح کلان تمامى گروههاى مختلفى که در ارتباط با مسایل اقتصادى قرار دارند و انگیزههاى رشد و ...
تعداد صفحه:
۳۸
دسته بندی:
مدیریت
-مقدمه سرعت تغییر و تحول در سازمان های امروزی سریعتر از آن است که با راه حلهای گذشته و سنتی بتوان برای مسائل پیش رو چاره جویی کرد. در این راستا اکثر سازمانها به طرق مختلف موفق به ارتقاء ظرفیت خود برای رویارویی با تغییرات پیچیده، تنوع محصول و پاسخگوئی به نیازهای مشتریان در فضای رقابتی جهانی شده اند. مشارکت بعنوان یکی از فنون پیشرفته اداره سازمان می تواند هدایت و کارگردانی ...
تعداد صفحه:
۱۵۶
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه پیش گفتار نویسنده مهندسی مجدد سازمان ها را می توان از جهات مختلف ، محصول تکامل طبیعی و عملی استراتژیهای کاربردی برخی از رویکردهای مدیریتی اخیر دانست که تأثیر عمده ای بر نحوه نگرش مدیریت و دگرگونی سازمانها داشته است . این رویکردهای جدید شامل « مدیریت کیفیت جامع » ( TQM ) [1] ، « رقابت بر مبنای زمان » ، « تمرکز بر روی مشتریان » و جدیدترین آنها « مهندسی مجدد پردازش ها » ( BPR ...
تعداد صفحه:
۴۵
دسته بندی:
حسابداری
1-مقدمه : در زمانهای بسیار دور تعداد تولید کنندگان و عرضهکنندگان خدمت کم بودند و از طرف دیگر تعداد مشتریان نیز اندک بودند. در هر منطقهای تولید کننده یا عرضهکنندهای مشغول به ارائه محصول و خدمتی بود و خریداران محصول یا دریافتکنندگان خدمت هم، برای این تولید کنندگان و عرضهکنندگان شناخته شده بودند. لذا هر چه تولیدکنندگان و عرضهکنندگان به بازار ارایه میدادند همان بفروش ...
تعداد صفحه:
۱۹
دسته بندی:
علوم اجتماعی و جامعه شناسی
بیان مساله : (Research problem ) امروزه زنان جهان در روند تحرکات اجتماعی ،اقتصادی و توسعه جوامع با مشکلات کم و بیش مشابهی مواجه اند و از بسیاری از نابرابریهای آموزشی ،دسترسی به فرصت های شغلی متناسب با قابلیت های خویش ، عدم تناسب در توزیع در آمدها ، نابرابری در حقوق مدنی و مشارکت سیاسی و … با مردان رنج می برند و همچنین افزایش مشارکت زنان در کمیت ، همپای ارتقای آنها در کیفیت و ...
تعداد صفحه:
۲۳
دسته بندی:
اقتصاد
- مقدمه در سراسر جهان عملیات بانک ها را به عنوان یکی از مهم ترین فعالیتهای اقتصادی هر نظام اقتصادی می دانند . هر فعالیتی که مستلزم کسب سرمایه و منابع مالی باشد ، بی تردید به دخالت بانکها و موسسات مالی نیازمند است . به دلیل نقش بسیار مهم و اساسی بانکها در اکثر فعالیتهای اقتصادی ، بررسی عملکرد (بهره وری و کارایی ) هر یک از بانکهای موجود در سیستم بانکی کشور ، که بیشتر آنها دولتی ...
تعداد صفحه:
۵۰
دسته بندی:
جغرافیا و برنامه ریزی شهری
رساله دکتری (Ph.D) رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی بیان مسئله : بُعد جهانی : بُعد ایران الف- بُعد جهانی : آمارهای جهانی نشان می دهند که میزان افراد متاثر از بلایای طبیعی از سال 1963 تا 1999، روند صعودی داشته به نحویکه رقم آن از 65 میلیون نفر در سال 1969 به حدود 400 میلیون نفر در آغاز هزاره سوم رسیده است . درطی سالهای مذکور میزان خسارات اقتصادی ناشی از بلایای طبیعی، هزینه ای ...
تعداد صفحه:
۱۳۰
دسته بندی:
مدیریت
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه: مولفه های جز دستمزد وجود دارند که نیروی کار برتر را حفظ می کند عاملی دیگری جزء بهای نازل کالا نیز وجود دارند که مشتریان خود را حفظ می نمایند همچنین در توسعه و اقتصاد کشور به جزء ثروت و منابع موجود در آن عوامل وجود دارند که پیشرفت را تضمین می کند. چه بسا کشورهایی که با در دست داشتن معادن، منابع مختلف از جمله کشور های با درآمد کم و اقتصاد ضعیف تک محصولی ...
تعداد صفحه:
۱۴۲
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه برای دریافت درجه ی کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت دولتی ( مدیریت منابع انسانی) فصل اول : مقدمهی پژوهش (کلیات) 1 مقدمه: تکریم[1] انسان به عنوان متعالی ترین مخلوق پروردگار در قرآن کریم بدان اشاره شده است آدمی به لحاظ دارا بودن قوه ناطقه افضل موجودات است و برتراز آنان میباشد زیرا در پرتو این خصیصه ذاتی ارتباط با عالم ماده و معنا و همنوع خود پیدا میکند. ضرورت برآورده شدن ...
تعداد صفحه:
۵۳۰
دسته بندی:
مدیریت
فصل اول مقدمه بخش اول) مقدمه شرکتها و سازمان های تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی نیازهای مشتریان خود بوده ودر عین حال با گسترش تجاری و صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و پرداخت مالیات به جامعه و کشور خود خدمت نمایند. شرط اول سودآوری برای یک سازمان اینست که مشتریان به خرید و استفاده از محصول یا خدمت آن سازمان، علاقمند و مایل باشند. این ...
تعداد صفحه:
۵۹
دسته بندی:
مدیریت
فصل اول مقدمه بیان مسئله اهمیت موضوع گزاره های تحقیق هدف فرضیه تعاریف عملیاتی متغیر های تحقیق سئوالات عملیّاتی قلمرو تحقیق -1- مقدمه: کشوری که میخواهد توسعه یابد، باید به اندازه کافی کارآفرین داشته باشد . منظور از کارآفرین عناصری هستند که علاوه بر داشتن علم در یک حوزه تخصّصی ، از قدرت ریسک پذیری بالایی برخوردارند، دارای خلاقیّت و نوآوری هستند، اهل کار وتلاش هستند و از نفسکار ...
تعداد صفحه:
۱۸۹
دسته بندی:
اقتصاد
مدیریت ، گروه اقتصاد گرایش : نظری چکیده سرمایه گذاری در نیروی انسانی از اساسی ترین بخشهای توسعه بلندمدت و پایدار است و برخی بر این باورند که بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه ایران را بایست به عدم آموزش صحیح در دوران قبل از دانشگاه ارتباط داد. در این راستا این تحقیق خواهد کوشید اثر تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی دبیرستانهای پسرانه منتخب منطقه 2 تهران را مورد بررسی ...
تعداد صفحه:
۵۸
دسته بندی:
مدیریت
پروژه درس مدیریت و اقتصاد صنعتی رشته کارشناسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات نو پا بودن صنعت فناوری اطلاعات در ایران و وجود پتانسیل بسیار بالا از متخصصان و همچنین سازمانها و موسسات بزرگ اقتصادی در کشور زمینه مناسبی را برای توجه جدی به توسعه تخصص ها و زیرساختهای فناوری اطلاعات فراهم کرده است. با توجه به این موضوع که امروزه سلامت و رشد اقتصادی ملت ها ارتباط مستقیمی با سطح مهارتهای ...
تعداد صفحه:
۱۸۳
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی چکیده فرهنگ سازمانی، نوعی برنامه ریزی اندیشه جمعی است که در سالیان اخیر به عنوان یک تفکر غالب در عرصه سازمان های مطرح بوده است. این اندیشه جمعی، متمایز کننده اعضا از یک گونه به گونه دیگر است. هر کس به نوعی با جمع و گروههای انسانی کارکرده باشد، از وجود این پدیده مهم سازمانی آگاه است. این پژوهش به منظور بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری ...
تعداد صفحه:
۱۱۵
دسته بندی:
اقتصاد
کارشناسی مدیریت بانکداری مقدمه افزایش مشارکت زنان در توسعه، شاید پیش از آنکه موضوعی اجتماعی باشد، بحثی اقتصادی است و افزایش زنان تحصیلکرده می تواند شاخصی برای پیشرفت محسوب شده و فرصتی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه و نیز رویارویی با چالش ها و پیامدهای تغییر و تحول ناشی از رشد و توسعه فراهم آورد. بررسی تأثیرات آموزش در سطوح مختلف فردی ، خانوادگی و اجتماعی زنان نشان از بهبود ...
تعداد صفحه:
۷۹
دسته بندی:
مدیریت
1-1- مقدمه: پیچیدگی های سازمان های امروزی تشریح آنان را تاحدودی دشوار کرده است.افزایش تلاطم های محیطی، فضای تغییر و تحول دگرگونی وعدم اطمینان رافراهم آورده است و سازمانها را به توانائیهای جدیدوطرحی نودرافکندن می خواند(1). هم اکنون برای بهره جویی ازتغییرات محیط پویای جهان مدیریت[1] باتمام قدرت پای به عرصه حیات گذارده وبرای پاسخ به چالشهای محیطی وغیرمحیطی به جستجوی شیوه های ...
تعداد صفحه:
۹۱
دسته بندی:
مدیریت
چکیده: انگیزه ی ما از تهیه این پروژه علاقه به سیستم و نوع کار انبار داری بوده و بخاطر کامل نبودن اطلاعات و تکمیل اطلاعات شرو ع به تهیه ی این پروژه کردیم تا هم بتوانیم بر اطلاعات خود افزوده و درعین حال نوع کار را یاد بگیریم. کار پروژه از کلیاتی برتاریخچه-طراحی سیستم و روش آن –تعار یف انبار داری-کد گذاری-فر مها و نوع صورت حسابها- مدیریت وتجزیه تحلیل آن کلیات تاریخچه : تاریخ تا ...
تعداد صفحه:
۲۳
دسته بندی:
مدیریت
انبار داری سایپا تعریف: مواد مصالح یکی از مهمترین عوامل هزینه است که بطور متوسط 55 درصد بهای تمام شده کالای ساخته شده را تشکیل می دهد. به این جهت موفقیت موسسات صنعتی تا حدی صنعتی تا حدی منوط برداشتن سازمان مجهز برای تدارک و خرید و انبار کردن مواد و ایجاد دستگاه حسابداری کالا برای اعمال نظارت موثر روی مصرف مواد و موجودی جنسی خواهد بود. اجناس و موجودی های انبار باید تحت اختیار و ...
تعداد صفحه:
۴۰
دسته بندی:
مدیریت
فصل اول کلیات و طرح تحقیق مقدمه : در حال حاضر اکثر شرکت های بزرگ و کوچک در ایران در مراحل اولیه مکانیزاسیون یا حتی مراحل سنتی قرار دارند که تا رسیدن به مراحل کامل مکانیزاسیون شدن فاصله زیادی دارند در صورتی که در جهان بعضی از شرکتها به مراحل بعد از مکانیزاسیون یعنی مراحل اتوماسیون شدن رسیده اند. که یکی از مهمترین عوامل در مکانیزاسیون تغییر در سیستم شرکت است که آیا سیستم شرکت ...
تعداد صفحه:
۴۰
دسته بندی:
مدیریت
فصل اول کلیات و طرح تحقیق مقدمه : در حال حاضر اکثر شرکت های بزرگ و کوچک در ایران در مراحل اولیه مکانیزاسیون یا حتی مراحل سنتی قرار دارند که تا رسیدن به مراحل کامل مکانیزاسیون شدن فاصله زیادی دارند در صورتی که در جهان بعضی از شرکتها به مراحل بعد از مکانیزاسیون یعنی مراحل اتوماسیون شدن رسیده اند. که یکی از مهمترین عوامل در مکانیزاسیون تغییر در سیستم شرکت است که آیا سیستم شرکت ...
تعداد صفحه:
۱۳۶
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه دوره کارشناسی مدیریت صنعتی 1- عنوان تحقیق: بررسی نقش ارزیابی عملکرد در افزایش کار آیی کارکنان شرکت الکتریک خودرو شرق انجام گرفته است. 2- طرح مسئله ارزشیبابی کارکنان یکی از موثرترین ابزارهای ارتقاء کار آمدی- توانمندی و بهسازی نیروی انسانی است به کمک اطلاعاتی که از طریق ارزشیابی دقیق عملکرد نیروی انسانی بدست می آید. برنامه ریزی شغلی- تصمیمات اداری- تشویقات و تنبیهات از ...
تعداد صفحه:
۱۰۷
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی، گرایش تولید صنعتی چکیده از آنجا که اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع می تواند تاثیر به سزایی در زندگی شخصی و اجتماعی انسانها داشته باشد ضرورت وجود یک تکنیک قوی که بتواند انسان را در این زمینه یاری کند کاملا محسوس می باشد. یکی از کار آمد ترین این تکنیک ها فرایند تحلیل سلسله مراتبی (Analytical hierarchy process ) است که برای اولین بار توسط ...
تعداد صفحه:
۲۶
دسته بندی:
روانشناسی
روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی عنوان مسأله در این تحقیق سعی شده با استفاده از مقیاس شخصیتی “ فیدلر ” و پرسشنامه مشخصات مدیران ، سئوالات زیر مورد بررسی قرار گیرند : مدیران واحدهای آموزشی از چه گرایشی برخوردارند ، کاری ، انسانی یا گرایش متوسط به کار و حسن رابطه ؟ در تعیین گرایش مدیران عوامل معینی مثل تجربیات ، تحصیلات ، جنسیت ، دوره های تحصیلی و غیره دخالت دارند یا خیر ؟ ...
تعداد صفحه:
۵۳
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی رشته مدیریت کمیسری دریائی چکیده تحقیق: نقش مدیریت با توجه به اختیارات رهبری که دارد دیزل حرکت و پویائی سازمان ها به سوی اهداف تعبیر شده است. در اداره امور سازمانها تأثیرگذاری مدیر را نمی توان کنار زد. مدیر وظیفه الگودهی، نقش سازی و راهبری احساسی ، عاطفی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، فنی زیردستان خودش را بر عهده دارد. او مسئول شرایط حاکم بر ...
تعداد صفحه:
۹
دسته بندی:
روانشناسی
روش تحقیق در مدیریتعنوان دقیق پژوهش: ارزیابی میزان رضایتمندی دانشجویان مدیریت امور بانکی (ورودی 84)از اقدامات دانشگاه آزاد واحد ایذه . واژگان کلیدی پژوهش: - ارزیابی - رضایتمندی - اقدامات بیان مساله پژوهش : میزان رضایت مندی دانشجویان مدیریت امور بانکی از اقدامات دانشگاه آزاد ایذه در مورد این رشته تا چه حد می باشد؟اولین ورودی های رشته مدیریت امور بانکی سال 84 وارد این دانشگاه شدند ...
تعداد صفحه:
۲۰۸
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه جهت اخذدرجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی(گرایش تحول سازمانی) چکیده سرمایه اجتماعی[1] از مفاهیم نوینی است که امروزه در بررسی های اقتصادی و اجتماعی جوامع مدرن مطرح گردیده است. سرمایه اجتماعی را مجموعه ای از هنجارهای موجود در سیستم اجتماعی که از یک طرف موجب ارتقای تبادلات و سطح همکاری اعضای آن جامعه و از طرف دیگر موجب پایین آمدن سطح هزینه های تبادلات و ارتباطات می ...
تعداد صفحه:
۸۰
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه کارشناسی رشته چکیده در شرکتهای خدماتی افراد عنصر اصلی سازمان محسوب می شوند. بالطبع افراد موجود در این سازمانها دارای یکسری نیاز هستند که با برآوردن این نیازها، انگیزش در آنان افزایش می یابد. در تحقیق حاضر به دنبال شناسایی نیازها و ارزیابی تأثیر نیازها در انگیزش کارکنان هستیم. روش تحقیق، روش توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار مطالعه مصاحبه و ...
تعداد صفحه:
۱۷
دسته بندی:
روانشناسی
اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی چکیده هدف از پژوهش حاضر نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان اردبیل که در سال تحصیلی 91-92 مشغول به تحصیل هستند. نمونه آماری تحقیق به روش تصادفی ساده و تعداد 30 نفر از دانش آموزان مدارس دولتی ...
تعداد صفحه:
۲۰۸
دسته بندی:
مدیریت
ارتباط برنامه ریزی با سایر وظایف مدیریت: برنامه ریزی بخش عمدهای از کار مدیران را به خود اختصاص میدهد. البته وظایف مدیریت قابل تفکیک نیستند، بویژه وظایف برنامه ریزی و کنترل که با هم رابطه نزدیک دارند. به طوری که میتوان گفت: «بدون برنامه ریزی، امکان کنترل وجود ندارد زیرا کنترل یعنی ارزیابی فعالیتها به منظور حفظ آنها در مسیر تعیین شده و اصلاح انحرافات احتمالی با توجه به ...
تعداد صفحه:
۱۷۹
دسته بندی:
مدیریت
پایان نامه دوره کارشناسی چکیده : موضوع تحقیقی که در پیش روی شماست حاصل بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیک می باشد که هدف از انتخاب آن اولاً آشنایی با نحوه انجام عملیات خرید و سفارشات در یک مجتمع صنعتی و تولیدی و ثانیاً چگونگی عملیات نگهداری ، و سرویس دهی انبار در یک مجتمع صنعتی و تولیدی می باشد . در طی بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیک ...
تعداد صفحه:
۲۹
دسته بندی:
مدیریت
1-مقدمه در دنیای پیچیده و پرتلاطم امروزی بعضی از سازمان ها موفق و اثربخش و بعضی دیگر ناموفق و غیراثربخش هستند. آنچه مسلم است، عوامل مختلفی درموفقیت و اثربخشی سازمان ها تاثیر دارند. تعدادی از عوامل خارج ازکنترل سازمان و تعدادی نیزتحت کنترل هستند. یکی از عوامل تحت کنترل، ساختار سازمانی می باشد. بطور کلی ساختار و تشکیلات اداری درهرسازمان به خودی خود هدف نیست، بلکه وسیله ای است ...
تعداد صفحه:
۶۷
دسته بندی:
مدیریت
بیان مسئله پژوهش : امام علی ابن ابی طالب (ع) در فرمان تاریخی و ارزشمند خویش به مالک اشتر ، آن سردار دلاور خویش را هشدار می دهد که آداب و سنن شایسته که سران این امت بر آن بوده اند و توده مردم خو گرفته اند مشکن نباید سنتی بنیانگذاری که به پاره ای از سنت های زیبنده گذشتگان آسیب رساند که پاداش او راست که آن نیکو منجر به بال تو راست که آن سنت شکنی . این سخن ارزنده امام علی(ع) ...
تعداد صفحه:
۱۴۵
دسته بندی:
اقتصاد
فصل اول : کلیات تحقیق مقدمه : محیطی که شرکت ها اکنون درآن فعالیت می کنند محیطی است در حال رشد و بسیار رقابتی ؛ و شرکت ها برای ادامه حیات مجبور به رقابت با عوامل متعددی در سطح ملی و بین اللملی و بسط فعالیت های خود ازطریق سرمایه گذاری های جدید می باشند ؛ شرکتها برای سرمایه گذاری احتیاج به منابع مالی دارند . اما منابع سرمایه و استفاده از آنها باید به خوبی تعیین شود تاشرکت بتواند ...
تعداد صفحه:
۳۰۵
دسته بندی:
مدیریت
چکیده : این پژوهش به منظور "اولویت بندی عوامل موثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی شرکت برق منطقه ای کرمان " انجام گردیده است . تعداد کارکنان رسمی وقراردادی شرکت برق منطقه ای کرمان دراین تحقیق 464 نفر می باشد که پس از قرار گرفتن درفرمول کوکران 169 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند ونمونه گیری بصورت تصادفی طبقه ای انجام شد عوامل سازمانی ، فنی ، فردی واخلاقی بعنوان عوامل موثر ...
تعداد صفحه:
۲۷
دسته بندی:
مدیریت
1- مقدمه مطالعات و پژوهشهایی که طی دو دهه اخیر در رابطه با علل موفقیت شرکت ها و مؤسسههای موفق جهان بعمل آمده است، حکایت از آن دارد که انتظارات مشتری از کیفیت خدمترسانی در این سازمانها به مثابه یک موضوع استراتژیک مطرح بوده و تمامی فعالیتهای سازمان در جهت تامین آن هماهنگ میشود. بنابراین کیفیت بعنوان مهمترین معیار برتری در بازار رقابت مطرح شده و نقش تعیینکننده آن در حفظ ...
تعداد صفحه:
۲۶
دسته بندی:
اقتصاد
1- مقدمه خصوصی سازی عبارتست از واگذاری سهام متعلق به دولت و سازمانها و شرکت های دولتی و هرگونه خدماتی که دراختیاردولت می باشد، به اشخاص حقیقی و حقوقی طبق مقررات و ضوابط درهرکشور. به عبارت دیگر«خصوصی سازی 1»کاهش حجم تصدی دولت درفعالیت های اقتصادی و خدماتی غیرضروری است که به طورگسترده ازسالهای اولیه دهه 1980 وارد ادبیات اقتصاد جهان شد . اما آنچه باعث تمایل کشورها صرف نظراز فضای ...
تعداد صفحه:
۳۶
دسته بندی:
مدیریت
رشته مدیریت مشارکت های مردمی چکیده کمیته امداد امام (ره) یک نهاد غیر دولتی است. هر چند سازمانهای غیر دولتی شریکی کارآمدبرای نهادهای دولتی محسوب می شوند و بخش قابل ملاحظه ای از مسئولیتهای توسعه را بردوش می کشند مع الوصف همانگونه که از نام آنها پیداست، وابسته به دولت نیستند و قدرت خود را عمدتا از گروههای مختلف مردمی کسب می کنند بر این اساس جلب مشارکت پایدار ومستمرمردمی، عنصر ...
تعداد صفحه:
۱۹
دسته بندی:
حسابداری
1- مقدمه : تحولات پیاپی در زمینه فناوری و نقش آن در سیستم های تولید و تنوع ارائه خدمات به مشتریان، همراه با تشدید رقابت بین واحدهای اقتصادی به منظور حفظ سهم بازار، مدیریت سازمان ها را بر آن داشته است تا همواره و با جدیت به ایجاد بستر مناسب برای ارائه اطلاعات خصوصاً اطلاعات مالی جهت تصمیم گیری ها همت گمارند. سازمان ها دریافته اند که پیش شرط اساسی برای تصمیمگیری های درست اقتصادی ...
تعداد صفحه:
۲۷
دسته بندی:
اقتصاد
1- مقدمه درمحیط نامطمئن و رقابتی امروزی، شرکتهایی موفق خواهند بود که نسبت به تحولات سریع بازار، رقبا، نظام های توزیع، رسانه های جمعی و فنآوری جدیدی که در محیط آنها رخ میدهد بینش و آگاهی بیشتری به دست آورند و بتوانند به طور مؤثر، اهداف، محصولات و خدمات شرکت و مزیت رقابتی خود را به مشتریان بازار هدف بشناسانند. به علاوه از طریق آگاهیدادن از وجود محصول یا خدمت جدید، ایجاد ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
علوم اجتماعی و جامعه شناسی
اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی The Firest National Conference in Economic Management and Iranian Islamic Culture محور:اقتصاد مقاومتی چکیده هدف از مقاله حاضر بررسی تاثیرات اقتصاد مقاومتی بر مصرف گرایی در مطالعه موردی در شهرستان اردبیل است.در این مقاله به تاثیرات رسانه ،وضعیت اقتصادی افراد و میزان تحصیلات بر میل به مصرف گرایی و میزان تمایلات مردم به پذیرش ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
مدیریت
The Firest National Conference in Economic Management and Iranian Islamic Culture محور: رسانه و فرهنگ چکیده هدف از مقاله حاضر بررسی تاثیر شبکه های ماهواره ای بر عزت نفس و نقش آن در میزان گرایش به سبک زندگی دینی و غربی خانواده های اردبیل است.جامعه آماری این مقاله کلیه خانواده هایی که در سال 92-93 در شهر اردبیل ساکن بوده و برای سپری کردن اوقات فراغت خود از کانالهای ماهواره استفاده ...
تعداد صفحه:
۱۰
دسته بندی:
مدیریت
اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی چکیده هدف از مقاله حاضر بررسی تاثیر هوش هیجانی و هوش معنوی بر اخلاق حرفه ای کارکنان دستگاه های اجرایی در اردبیل است.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارمندان اداره بهزیستی شهرستان اردبیل بوده و از این جامعه تعداد 80 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شد. جهت بررسی میزان هوش هیجانی از پرسشنامه بار-آن و بر ای بررسی میزان هوش ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه بدون تردید، افراد ناراضی، بازدهی پیوسته مطلوبی نخواهند داشت. نبود رضایت شغلی باعث افزایش غیبت، ترک خدمت، جابه جایی، سوانح حین کار و حتی کاهش رضایت از زندگی و مانند این ها می شود. هزینه ترک خدمت و غیبت در صنایع کشور آمریکا که باعث کاهش بهره وری ملی آن کشور می شود، سالانه به میلیاردها دلار می رسد. از سوی دیگر، کارکنان در آمد قابل توجهی را از دست می دهند(استرس و پورتر، 1991) ...
تعداد صفحه:
۱۰
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه امروزه سازمانی که از رویکردهای منابع انسانی بهره می برد میتواند راه پیشرفت و موفقیت خود را بهتر و مطمئن تر پیموده و مسیر دستیابی به توسعه خود را تضمین نماید.در بحث رقابت بین المللی سازمانهایی پیشتاز هستند که توسعه منابع انسانی در آنها به عنوان یک بحث اصلی مطرح می باشد. در این راه یکی از رویکردهای توسعه منابع انسانی توانمندسازی کارکنان است. در جهان کنونی توانمندسازی نیروی ...
تعداد صفحه:
۸
دسته بندی:
مدیریت
رشته ی مدیریت بازرگانی مقدمه بدون تردید، افراد ناراضی، بازدهی پیوسته مطلوبی نخواهند داشت. نبود رضایت شغلی باعث افزایش غیبت، ترک خدمت، جابه جایی، سوانح حین کار و حتی کاهش رضایت از زندگی و مانند این ها می شود. هزینه ترک خدمت و غیبت در صنایع کشور آمریکا که باعث کاهش بهره وری ملی آن کشور می شود، سالانه به میلیاردها دلار می رسد. از سوی دیگر، کارکنان در آمد قابل توجهی را از دست می ...
تعداد صفحه:
۹
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه امروزه سازمانی که از رویکردهای منابع انسانی بهره می برد میتواند راه پیشرفت و موفقیت خود را بهتر و مطمئن تر پیموده و مسیر دستیابی به توسعه خود را تضمین نماید.در بحث رقابت بین المللی سازمانهایی پیشتاز هستند که توسعه منابع انسانی در آنها به عنوان یک بحث اصلی مطرح می باشد. در این راه یکی از رویکردهای توسعه منابع انسانی توانمندسازی کارکنان است. در جهان کنونی توانمندسازی نیروی ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه رضایت شغلی عبارت است از گرایش کلی فرد به شغلش، کسی که رضایت شغلی او در سطح بالا است گرایش مثبتی به آن شغل دارد اما کسی که از شغلش ناراضی است به کار خویش گرایش منفی دارد(عباس زاده، 1381). به عبارت دیگر خشنودی شغل مجموعه ای از احساسهای سازگار و ناسازگار است که کارکنان با آن احساسها به کار خود می نگرند. خشنودی شغلی یک احساس خوشی یا درد است(شیمون ال دولا، 1375). همه افراد در ...
تعداد صفحه:
۱۱
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه مدیریت،مجموعه فرایندهایی است که از طریق آنها منابع انسانی و عادی مناسب و مورد لزوم فراهم می شود و از طریق نفوذ بر رفتار افراد در جهت تحقق اهداف سازمان اثربخش می گردد (عبدالملکی، 1382).یکی از اجزای اصلی و مهم مدیریت، رهبری است، رهبری نقش حیاتی در پویایی سازمان دارد. رهبری مهمترین موضوع در حیطه رفتار سازمانی و روابط انسانی است(رضائیان، 1384).پیتر دراکر اشاره می کند، که ...
تعداد صفحه:
۲۲
دسته بندی:
مدیریت
چکیده: تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی انسان ها به عنوان کارمند در سازمان ها انجام شده است. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه بوده و روش انجام آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات مطالعات کتابخانه ای می باشد. همچنین ابزار گردآوری اطلاعات فیش برداری بوده است. به طور کلی اخلاقیات در سازمان ها به عنوان سیستمی از ارزش ها و بایدها و نبایدها تعریف می شود که بر اساس ...
تعداد صفحه:
۲۳
دسته بندی:
مدیریت
150 نفر از کارکنان با روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های لازم این پژوهش نیز با استفاده از پرسشنامه های اخلاق کار علی (1998)، تعهد سازمانی (OCQ) و شاخص توصیف شغل (JDI) جمع آوری گردید. این پژوهش با توجه به ذات و ماهیت آن از نوع توصیفی- همبستگی می باشد برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی ساده، ...
تعداد صفحه:
۴۸
دسته بندی:
مدیریت
تاریخچه اداره کل استاندارد خراسان از سال 1342 فعالیت خود را در زمینه کنترل محموله های صادراتی آغاز نمود، و سپس با اجرا ی قانون اوزان و مقیاسها ، این فعالیت تصمیم به گسترش یافت . هم اکنون با بکارگیری 92 نفر پرسنل رسمی و پیمانی ، قرارداد معین و شرکتی با سایر مدارک تحصیلی و برای نیل به اهداف و وظایف ، موسسه به شرح ذیل فعالیت می نمایند. 1 – تعیین و تدوین و نشر استانداردهای ملی و ...
تعداد صفحه:
۱۶۳
دسته بندی:
مدیریت
نوع تحقیق نوع روش تحقیق هدف تجزیه و تحلیل و تعبیر و تفسیر وقایع گذشته به منظور کشف ویژگیهای عمومی و مشترک که می تواند در درک و فهم بهتر آنها مفید باشد، و احتمالا تا میزانی محدود وقایع مشابه را در آینده پیش بینی کند. مطالعه ای در مورد نوع آموزش خواندن در طول 100 سال گذشته در ایران. مطالعه تاریخ 50 سال گذشته ایران. آزمودن فرض اینکه حکیم خیام شاعر واقعی شاهنامه فردوسی است. 2 توصیفی ...
تعداد صفحه:
۴۴
دسته بندی:
مدیریت
مسأله و موضوع تحقیق مدیریت با شروع زندگی اجتماعی بشر آغاز گردیده است زیرا انسان برای آنکه بتواند به زندگی خود سر و سامان بدهد و نیازهای خود را برآورده سازد احتیاج به افرادی می داشته که آنها را هدایت و رهبری نماید تا مشکلات و نیازهای خود را با استفاده از امکانات، منابع موجود انسانی و مادی مرتفع سازد. بنابراین مدیریت به معنی و مفهوم اعم آن که اداره کردن یک گروه، یک سازمان و ... ...
تعداد صفحه:
۳۸
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه سرعت تغییر و تحول در سازمانهای امروزی سریعتر از آن است که با راه حلهای گذشته و سنتی بتوان برای مسائل پیش رو چاره جویی کرد. در این راستا اکثر سازمانها به طرق مختلف موفق به ارتقاء ظرفیت خود برای رویارویی با تغییرات پیچیده، تنوع محصول و پاسخگوئی به نیازهای مشتریان در فضای رقابتی جهانی شده اند. مشارکت بعنوان یکی از فنون پیشرفته اداره سازمان می تواند هدایت و کارگردانی ...